[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Data: 2014-03-20 18:33:35
Autor: LEPEK
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
siedzeń)
[...]
2/ jeżeli konstrukcja tych pojazdów wyklucza ich użycie do celów
niezwiązanych z d.g. lub powoduje, że ich użycie do celów niezwiązanych
z d.g. jest nieistotne.
[...]
Warunek 2/ dotyczy bowiem tylko ściśle określonych
pojazdów, wymienionych w ust. 9 znowelizowanego  art. 86a ustawy o VAT.
I są to:

1 – pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd
siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu
ładunków ścianą lub trwałą przegrodą:

a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju:
wielozadaniowy, van,    lub:

b/ z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;

2 – pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

3 – pojazdy specjalne, takie jak: agregat elektryczny/spawalniczy, do
prac wiertniczych, koparka, koparko-spycharka, ładowarka, podnośnik do
prac konserwacyjno-montażowych, żuraw samochodowy

- jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym
wynika, że dany pojazd jest pojazdem specjalnym.

No tak, taki Nissan Navara to jest samochód, którego nie można używać do celów prywatnych. Co za hipokryzja...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-03-22 07:17:22
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A skd to info?

chociaby z gwnego postu  tym wtku

p.s.
dla aut z jednym rzdem siedze zgaduj e te prosto nie bdzie - bo moliwo odliczania waty bez rozpisywania kilometrwki moliwy jest jeeli mamy zawiadczenie ze stacji diagnostycznej ORAZ wpis do dowodu - na dzie dzisiejszy (wczorajszy, bo wczoraj pytaem) stacje diagnostyczne wystawiaj po staremu (bo obowizuj jeszcze stare przepisy).
Aby odliczy wat od takiego auta zzjawi si na SKP po nowe zawiadczenie oraz w WK po wpis do dowodu (bo teraz wpis vat-1 nie wystarczy, a i stare zawiadczenie o spenianiu wymogw dotyczy starych przepisw a nie tych po 1.04 :)
Czekam na relacj z kolejek w SKP i WK (albo z kontroli niewiadomych uytkownikw samochodw z vat-1) :)

ukasz

Data: 2014-03-22 07:34:00
Autor: Cavallino
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Uytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:lgj9ti$pkt$1@dont-email.me...
W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A skd to info?

chociaby z gwnego postu  tym wtku

Sabe info.
Cytat z przepisw by si przyda.

Data: 2014-03-22 08:14:40
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 07:34, Cavallino pisze:

[...]

to wyszukaj sobie ustaw o wacikach po zmianie, przytoczony tekst to wanie cytat z niej

ukasz

Data: 2014-03-22 10:46:36
Autor: Cavallino
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Uytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:lgjd8u$a72$1@dont-email.me...
[...]

Jeli chodzi Ci o ten cytat:
"2 - pojazdy samochodowe, inne ni samochody osobowe, ktre posiadaj
kabin kierowcy z jednym rzdem siedze i nadwozie przeznaczone do
przewozu adunkw jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"

, to faktycznie masz racj, e jeden rzd siedze jest warunkiem koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem wystarczajcym.
Jeli tylko Ci o to chodzio, to le zrozumiaem intencje.
I teraz pytanie o ktre mnie chodzio - czy np. Seicento Van ma nadwozie przeznaczone do przewozu adunkw jako  konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu?
Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka te wyczerpuje ten warunek?
Ktre przepisy te reguluj?

Data: 2014-03-22 03:08:02
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu sobota, 22 marca 2014 10:46:36 UTC+1 uytkownik Cavallino napisa:
> [...]

Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka te wyczerpuje ten warunek?

No wlasnie zacytowany powyzej przepis, i jeden wczesniej w tej samej ustawie.
Konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu oznacza, ze mozesz cala pake odkrecic od ramy pojazdu, a kabina nadal jest na swoim miejscu - w zadnym seicento van sie tak nie da, bo ma nadwozie samonosne jak kazda osobowka wspolczesna i jest ono jednym elementem konstrukcyjnym.

Da sie w pikapach opartych na ramie (navary, l200, hiluxy itp) i innych dostawczakach typu lubliny czy sprintery - ale VAT odliczysz bez przeszkod tylko z POJEDYNCZA kabina po zmianie ustawy.

pablo

Data: 2014-03-22 16:04:10
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 10:46, Cavallino pisze:

Jeśli chodzi Ci o ten cytat:
"2 - pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"

, to faktycznie masz rację, że jeden rząd siedzeń jest warunkiem
koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem
wystarczającym.
Jeśli tylko Ci o to chodziło, to źle zrozumiałem intencje.
I teraz pytanie o które mnie chodziło - czy np. Seicento Van ma nadwozie
przeznaczone do przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielny element
pojazdu?
Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka też
wyczerpuje ten warunek?
Które przepisy te regulują?

ogólnie wygląda to jak zwykle w naszym kraju, czyli tydzień przed wprowadzeniem przepisów nikt nic nie wie :)
Moja interpretacja jest taka:
[...]

co to jest VAN IMO reguluje:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2005 r.
w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep
Dz. U. nr 238 poz. 2010

dostępne np. tu:
http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/2010/z01.htm

problem w tym, że na dzień dzisiejszy SKP wystawi ci zaświadczenie według starych przepisów (pytałem na dwóch stacjach)- czyli zgodność z vat-1, więc jeśli chcesz odliczać watę i nie pisać kilometrówki, to 1.04.2014 musisz najpierw pojechać do SKP (i wykłócić się żeby dali papier zgodny z obowiązującą od dzisiaj ustawą), następnie do WK po wpis do dowodu (tam pewnie musisz się wykłócić żeby wpisali "VAN" a nie VAT-1), wtedy spokojnie możesz jechać zatankować (w przeciwnym wypadku VAT możesz odliczać dopiero od momentu wystawienia papierka 'VAN' przez SKP i wpisu do DR)
To moja interpretacja, ale wydaje się w pełni logiczna.
Logicznym jest też, że jeśli ktoś posiada papier ze SKP o VAT-1, to tak czy inaczej musi przed poniesieniem jakiegokolwiek wydatku na auto w kwietniu pojawić się w SKP i WK (ale nie wcześniej niż SKP będą miały nowe wzory do wystawiania zaśwadczeń, czyli 1.04 albo później ;).
Mam nadzieję że nie powiedzą o tym w TV, bo jak staniemy w kolejce do SKP i WK 1.04, to będziemy tam stać przez tydzień...

Łukasz

[cross] [vat] zmiany na lepsze?