[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Data: 2014-03-21 09:13:18
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:
Witam,
Wczytałem się w poniższy tekst i z niedowierzaniem stwierdziłem że
zmienia się na lepsze ;)
Otóż z poniższego wynika mi, że aby odliczać 100%waty to muszę mieć:
1) auto do przewozu min. 10 osĂłb ALBO
2) sposĂłb wykorzystywania auta innego niĹź wielozadaniowy, van (jeden
rząd siedzeń) potwierdza poprzez ewidencję przebiegu pojazdu, że auto
jest wykorzystywane wyłącznie do działalności (czyli dowolna osobówka
zadeklarowana do działalności?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
siedzeń)

Witam,
Dziś mój US potwierdził moją opinię - czyli mogę zadeklarować auto osobowe tylko do DG, zgłosić na druku VAT26R, wypełniać ewidencję przebiegu i odliczać 100% waty. Jeżeli mam auto z jednym rzędem siedzeń to muszę mieć papier ze stacji o spełnieniu wymogów nowej ustawy (jeżeli tego nie ma to trzeba też wypełniać ewidencję).
Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisĂłw o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?
Druga rzecz- jeśli ktoś ma okazję, niech potwierdzi wersję mojego US w swoim urzędzie - bo mimo że opinia US nic nie znaczy, to jeśli wersje kilku US będą takie same, to można przypuszczać że tak właśnie będzie to działać

Łukasz

Data: 2014-03-22 21:09:22
Autor: jerzu
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On Fri, 21 Mar 2014 09:13:18 +0100, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?

Ja nie wiem. Ale u mnie jest wpisane w DR "samochód ciężarowy".
Spełania VAT-1. I sam nie wiem co dalej.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-22 21:10:15
Autor: Arbiter
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Użytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisał w wiadomości news:lggsav$ha0$1dont-email.me...

Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "

IMHO Miata nie spełnia wymagań VAT.

w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?

to musi być w homologacji pojazdu. Od kilku lat pojazdy z 1 rzędem siedzeń i dalej przegrodą oraz skrzynią ładunkową spełniają tą ustawę. Np SC VAN, Panda VAN etc

Druga rzecz- jeśli ktoś ma okazję, niech potwierdzi wersję mojego US w swoim urzędzie - bo mimo że opinia US nic nie znaczy, to jeśli wersje kilku US będą takie same, to można przypuszczać że tak właśnie będzie to

napisałes w zapytaniu ze chodzi o roadster a nie van z 1 rzedem siedzień?

Data: 2014-03-22 21:13:58
Autor: jerzu
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On Sat, 22 Mar 2014 21:10:15 +0100, "Arbiter" <niemam@hotmail.com>
wrote:

to musi być w homologacji pojazdu.

Ooo, w poniedziałek sparwdzę.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-23 07:48:56
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
wrote:

to musi być w homologacji pojazdu.

Ooo, w poniedziałek sparwdzę.

tak czy inaczej musisz mieć potwierdzenie tego ze SKP. Tak samo jak wcześniej potwierdzali VAT-1, tak teraz będą potwierdzać VAN, tyle że jeszcze ich oprogramowanie wystawia zgodność z VAT-1 (dokładnie jest to opisane jako zgodność z art 86 cośtam cośtam), jak 1.04 wystawią to samo to trzeba się z nimi kłócić że ten przepis już nie obowiązuje (przed 1.04 nie ma podstaw).
No i zgodnie z nową ustawą dopóki nie zdobędziesz podpisu diagnosty i nowego wpisu w DR, o twoje auto traktowane jest jako 50/50% (czyli waty od paliwa nie odliczysz)

Łukasz

Data: 2014-03-24 16:53:33
Autor: jerzu
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On Sun, 23 Mar 2014 07:48:56 +0100, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

[...]

Byłem dziś na SKP, nic nie wiedzą.
W necie za to znalazłem info, że jak pojazd miał już przeprowadzona
badanie pod kątem vat-1, to nie trzeba będzie go robić ponownie.
W homologacji mam wpisane "samochód ciężarowy, podrodzaj: van". To
samo mam w zaświadczeniu SKP gdy robiłem pod vat-1.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-23 07:44:01
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 21:10, Arbiter pisze:
UÂżytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisaÂł w wiadomoÂści

Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisĂłw
o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "

IMHO Miata nie speÂłnia wymagaĂą VAT.

nie spełnia, ale można ją wykorzystywać wyłącznie w DG i odliczać 100% waty (a poza działalnością i tak jej nie wykorzystam, bo to by oznaczało, że mam wolne, a jak mam wolne to cała rodzina ma wolne, więc 2-osobowe auto nie wystarczy :)
Wcześniejsze przepisy nie umożliwiały mi tego, teraz spokojnie mogę wrzucić laptopa do bagażnika i jechać do klienta :)

Łukasz

Data: 2014-03-23 09:22:35
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu niedziela, 23 marca 2014 07:44:01 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:
> [...]

Wcześniejsze przepisy nie umożliwiały mi tego, teraz spokojnie mogę wrzucić laptopa do bagażnika i jechać do klienta :)

Jasne ze tak - ale musisz najpierw zglosic ten fakt w swoim US, a nastepnie prowadzic ewidencje.

pablo

Data: 2014-03-23 19:39:12
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-23 17:22, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

Wiem i wydaje mi się to uczciwym podejściem - teraz mogę jeździć do pracy czym chcę, wcześniej ustawa narzucała kratki. W obecnym brzmieniu sam przepis mi się bardzo podoba - dla aut typowo firmowych nie trzeba prowadzić ewidencji, dla pozostałych można, jedyne czego można by się czepiać, to dlaczego akurat 50% w przypadku wykorzystywania mieszanego - ale ogólnie rzecz biorąc spodziewałem się dużo gorszej ustawy...

Łukasz

Data: 2014-03-24 01:25:58
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu niedziela, 23 marca 2014 19:39:12 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:

[...]

Ciesze sie, ze sie cieszysz ;-)

pablo

Data: 2014-03-24 09:48:24
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-24 09:25, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

cieszę się dlatego że to pierwszy raz jaki pamiętam, kiedy przepisy tak naprawdę nie zmieniają się na niekorzyść (no poza zagrabieniem waty z paliwa od osobówek do połowy 2015) - same założenia ustawy są sensowne, co wprawiło mnie w niezłe zdziwienie :)
w zasadzie spodziewałem się że watę odliczę tylko od ciężarowych i że to właśnie dla nich będę musiał prowadzić ewidencję (tak żeby dodać nam papierkologii)
Akurat konieczność posiadania auta vat-1 była najgłupszą rzeczą, teraz będę mógł kupić pracownikowi zwykłe kombi, do którego chociaż spokojnie zmieści 3-metrowe rurki (moje dotychczasowe auto vat-1 ledwo mieści dwumetrowe). Będzie to bardziej upierdliwe bo będę musiał prowadzić ewidencję, ale rozumiem że chcą się zabezpieczyć przed użytkiem prywatnym takiego auta.

Łukasz

Data: 2014-03-24 12:06:51
Autor: cef
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-24 09:48, dddddddd pisze:

Będzie to bardziej upierdliwe bo będę musiał prowadzić
ewidencję, ale rozumiem że chcą się zabezpieczyć przed użytkiem
prywatnym takiego auta.

Świetne zabezpieczenie :-)
Niestety tak to jest jak ustalający przepisy
  nie wiedzą jak się prowadzi ewidencję.

Data: 2014-03-24 18:30:52
Autor: Maciek
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-24 12:06, cef pisze:
Świetne zabezpieczenie :-)
Niestety tak to jest jak ustalający przepisy
  nie wiedzą jak się prowadzi ewidencję.
Dokładnie. Bez kozer powiem, że byłbym w stanie opracować sobie
ewidencję na minimum pińcet dni. Wstecz, czy do przodu, to już jeden
pies :->

Maciek

Data: 2014-03-25 08:48:31
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-24 18:30, Maciek pisze:
[...]

ze stanem licznika pojazdu?

lukasz

Data: 2014-03-25 22:14:25
Autor: Maciek
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-25 08:48, dddddddd pisze:
Dokładnie. Bez kozer powiem, że byłbym w stanie opracować sobie
ewidencję na minimum pińcet dni. Wstecz, czy do przodu, to już jeden
pies :->
ze stanem licznika pojazdu?
A gdzie widzisz problem? Pomijam już tak ewidentną sprawę jak awaria
tego urządzenia, które o ile wiem, sprawne w pojeździe być nie musi. Ba!
Może go chyba w ogóle nie być :->

Maciek

Data: 2014-03-26 08:22:18
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-25 22:14, Maciek pisze:
[...]

będziesz kręcił do przodu? :)

  Pomijam już tak ewidentną sprawę jak awaria
tego urządzenia, które o ile wiem, sprawne w pojeździe być nie musi. Ba!
Może go chyba w ogóle nie być :->

wystarczy zapis w ustawie, że w celu odliczania 100% vat należy mieć sprawne urządzenie pomiarowe (baa, powinni to plombować albo w ogóle zrobić z tego tacho ;)
Jak wygląda to teraz - nie wczytywałem się.

Łukasz

[cross] [vat] zmiany na lepsze?