zmiany ... zmiany

Data: 2019-07-16 14:57:15
Autor: Olin
zmiany ... zmiany
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24997870,mbank-zmienia-sposob-logowania-do-e-bankowosci-do-rewolucji.html#s=BoxOpImg3

"Unijna dyrektywa PSD2 ma na celu poprawę bezpieczeństwa transakcji, a przy
tym sporo zmieni w kwestii codziennego korzystania z usług bankowych. Od
połowy września bez PIN będzie można dokonać tylko pięciu płatności kartą z
rzędu. Kolejną trzeba będzie potwierdzić kodem, nawet jeśli opiewa na mniej
niż 50 zł. Będzie tylko jeden wyjątek od tej reguły - płatności w
terminalach samoobsługowych służących do uiszczania opłat za przejazd i
postój.

Poważna zmiana szykuje się także w dostępie do systemu bankowości
internetowej czy mobilnej. O nowościach poinformował już mBank. Aby
wypełnić wymóg tzw. silnego uwierzytelnienia, od 14 września przy logowaniu
do jego bankowości internetowej, konieczne będzie nie tylko wpisanie loginu
i hasła, ale także otrzymanego kodu SMS. Alternatywnie, będzie można
dokonać tzw. mobilnej autoryzacji, czyli potwierdzić logowanie poprzez
aplikację mobilną. Do reguł z dyrektywy PSD2 dotyczących silnego uwierzytelniania musi
dostosować się cały rynek. Rychłych zmian powinni oczekiwać więc także
klienci innych banków."

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-07-16 06:57:56
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
Hmm, ciekawostka, wcale mi się to nie rzuciło w oczy, jak czytałem o tych zmianach - widać zbyt pobieżnie.
Ciekawe, czy również w innych bankach to przeoczyłem - póki co jest to najbardziej wpływająca na user experience zmiana z wchodzących 14 września.
Tzn. mówię o tym przepisaniu SMS przy logowaniu - oj, padnie im to na pewno.
Choć np. wbk/santander ma taką opcję - ale opcję, tak samo jak hasło proste/maskowane - od dawna.

Bo 5 piknięć a potem PIN to dobry pomysł.

To PSD2 wydaje się być interpretowane "po polsku", na złość klientowi, z zemsty na cholerną unię, która wie lepiej od banków, jak banki prowadzić ;>
To tak jak w tym powiedzeniu: "W USA były dwa wielkie monopole. Jeden z nich był odpowiedzialny za wojnę, inflację, bezrobocie. Drugi dał nam unix, C, tranzystor. I zgadnijcie, który z nich nakazał któremu, jak należy prowadzić biznes telefoniczny"?
Tak jak taki żubr - od 14 września likwiduje papierowe hasła (mBąk zlikwidował chyba już całkiem jakiś czas temu - albo przynajmniej ja, mając aktywne SMS, już nie mam opcji w ST żeby włączyć papierowe - choć kilka list jeszcze mam - a wujek ostatnio nie mógł zrobić przelewu, bo mu listę zdezaktywowało - ale podobno jeszcze do 14 września będzie funkcjonować) oraz fajnie działający (tzn. na J2ME, bo androidowy ssie) token - w rezultacie pożegnałem się z nimi i czekam na kolejną promocję ;>

Data: 2019-07-16 16:26:55
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Szczególnie wklepywanie PIN-a gdy cały autobus patrzy, jak kupujesz bilet za 1,30 zł.

-- -- -
PIN to dobry pomysł.

Data: 2019-07-16 08:26:25
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 16:27:26 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> PIN to dobry pomysł.

Szczególnie wklepywanie PIN-a gdy cały autobus patrzy, jak kupujesz bilet za 1,30 zł.

Specjalnie masz jedną kartę do kupowania biletów?
To nawet nie jest zły pomysł, debetówka i 100zł na koncie albo KK z 500zł limitu.
Hmm, ale trzeba mieć do niej inny PIN, inaczej bez sensu - mi póki co udaje się na 21 kartach (i 8 żony) mieć ten sam PIN ;>
Właściwie w historii wyłamywały się tylko te popierdółki, które kazały za zmianę płacić - ZTCP to VW (ci to byli rekordziści - przysłali mi w kopercie PIN 2888) i nest, być może jeszcze KK eurobanku.

Więc doczytaj - CO PIĄTA transakcja pikaczowa na mniej niż 50zł (a miało już być 100zł) z PINem - a każde wpisanie PIN (oby, bo może będzie wymaganie użycia chipu, jak we wczesnych implementacjach visa'y) licznik resetuje.

Data: 2019-07-16 17:41:28
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
No qrwa mać tylko Ty jeden liczysz jak w pokerze na której z fafdziesięciu kart masz który pik.
Inni są normalni.
A poza tym cienias jesteś, skoro musisz jeździć długim czerwonym, ja pytałem teoretycznie ;-)

-- -- -
CO PIĄTA transakcja pikaczowa na mniej niż 50zł z PINem - a każde wpisanie PIN licznik resetuje.

Data: 2019-07-16 08:46:26
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 17:41:30 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
No qrwa mać tylko Ty jeden liczysz jak w pokerze na której z fafdziesięciu kart masz który pik.
Inni są normalni.

Oj, z myśleniem dziś ciężko, zmiana ciśnienia?
Ci "normalni", którzy płacą kartą nie tylko za bilety, Twojego wydumanego problemu mieć nie będą, bo liczniki zresetują im inne płatności.

A poza tym cienias jesteś, skoro musisz jeździć długim czerwonym, ja pytałem teoretycznie ;-)

I widać, że głupoty gadasz - na jednorazowych jeżdżą właśnie tacy teoretycy, jak im się przedłużacz członka zepsuje ;P
Tacy, co nie wydają pieniędzy na głupoty i nie muszą przedłużać, mają miesięczny i wydumanych problemów nie mają nawet teoretycznie.

Data: 2019-07-16 09:11:17
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 18:00:41 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Rozumiem, muszę koniecznie kupić cztery razy kawę po półtora euro żeby mi zresetowało licznik przez przejazdem miejską.

Po półtora to tylko wtedy, jak powiesz: "Dzień dobry, poproszę kawę." ;P
I nie cztery, tylko pięć - bo może się okazać, że wyciągasz właśnie zresetowaną kartę.
I tylko jak rano wstajesz i nieprzytomny jesteś (choć niektórym, jak widać, zostaje to na cały dzień - w takich przypadkach się pyta "co takiego palicie?") - wystarczy jedna kawa, ale zapłata z chipa - no chyba że to są warunki nie do spełnienia, albo też cały bar się gapi na wpisującego PIN... Ale i tak miałeś go wpisać, więc jednak nieprzytomność całodzienna.

Data: 2019-07-16 18:39:32
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
A ktoś pisał, że własna dobrowolna zapłata z chipa z PIN-em resetuje licznik tak samo, jak PIN wymuszony przez system?
No i masz zaplanowane na cały dzień, że po kawie będzie długi czerwony?
Bilard o wpół do dziesiątej u Rutkowskiego ;-)

-- -- -
wystarczy jedna kawa, ale zapłata z chipa

Data: 2019-07-16 10:00:40
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 18:39:34 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
A ktoś pisał, że własna dobrowolna zapłata z chipa z PIN-em resetuje licznik tak samo, jak PIN wymuszony przez system?

Może i nie pisał.
Nikt też (a przynajmniej mBąk) nie pisał, że będzie 5 pikaczów bez PIN, a potem musi być PIN - to już jakiś wymysł pismaków.
Zresztą teraz jest tak samo - wybrane/losowe/jak tam nazwiesz pikaczowe poniżej 50zł też mogą PINu zażądać i wpisać musisz, nawet jak bilet za 1,3zł i cały autobus się gapi.
Dobrym pomysłem jest uporządkowanie tego - jeden czy dwa banki widziałem, gdzie klientowi podawali, jak to działa. Inne ściemniają do poziomu, że "jest to losowe".
I choć pikaczowanie, szczególnie bez PINu, uważam za kamień milowy w rozwoju płatności bezgotówkowych, to uważam jednak, że visa na początku wymyśliła dobry kompromis - czyli pikaczu tylko do 50zł, powyżej zawsze wymuszenie chip+PIN - i już nie pamiętam, czy po 3 pikaczach bez PIN wymuszało chip+PIN niezależnie od sumy, czy też kazało po prostu PIN (i czy bez chipa resetowało licznik) - ale to nie ważna, było to dobrym kompromisem między wygodą a paranoją.
Niestety wygrała koncepcja MC - a rozsądek jak zwykle przywrócić musi unia. Zaś poza UE wciąż będzie wolna amerykanka w tym temacie.

Data: 2019-07-16 19:17:17
Autor: radekp@konto.pl
zmiany ... zmiany
Tue, 16 Jul 2019 10:00:40 -0700 (PDT), w
<378ddb8d-90a6-49ad-84a9-855f1fe39b44@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

Zresztą teraz jest tak samo - wybrane/losowe/jak tam nazwiesz pikaczowe poniżej 50zł też mogą PINu zażądać i wpisać musisz, nawet jak bilet za 1,3zł i cały autobus się gapi.

Zwłaszcza, że autobusowe są offline :)
W ogóle technicznie jest możliwość sprawdzenia pinu w offline?

Data: 2019-07-16 10:30:01
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 19:20:39 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Tue, 16 Jul 2019 10:00:40 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(-a):

> [...]

Zwłaszcza, że autobusowe są offline :)
W ogóle technicznie jest możliwość sprawdzenia pinu w offline?

Te, co są offline, to są, w DC są jak najbardziej online.
PIN offline możliwy, ale tylko przy chipowej oczywiście - w chipie PIN jest zapisany.

Data: 2019-07-17 14:18:41
Autor: radekp@konto.pl
zmiany ... zmiany
Tue, 16 Jul 2019 10:30:01 -0700 (PDT), w
<2ae3a937-2892-4ca3-8754-634bf1ff3c5e@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

> W ogóle technicznie jest możliwość sprawdzenia pinu w offline?

Te, co są offline, to są, w DC są jak najbardziej online.
PIN offline możliwy, ale tylko przy chipowej oczywiście - w chipie PIN jest zapisany.

Czyli we wrocławiu nic z tego nie będzie -- są offline.

Data: 2019-07-17 05:24:23
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:17:48 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Tue, 16 Jul 2019 10:30:01 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(-a):

> PIN offline możliwy, ale tylko przy chipowej oczywiście - w chipie PIN jest zapisany.

Czyli we wrocławiu nic z tego nie będzie -- są offline.

A w ogóle szparkę na kartę mają?

Zaś jeśli naprawdę są offline, bez żadnej możliwości on-line, to powinny 14 września zamilknąć na zawsze i zostać wymienione.

Data: 2019-07-17 08:12:45
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:24:24 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

Zaś jeśli naprawdę są offline, bez żadnej możliwości on-line, to powinny 14 września zamilknąć na zawsze i zostać wymienione.

Po przemyśleniu - jeśli zliczanie transakcji pikaczowych będzie obsługiwał chip na karcie, to takie biletomaty (pikaczu-only/offline-only) będą mogły dalej funkcjonować - tyle że jak komuś akurat trafi się, że będzie to piąta z kolei transakcja, to sobie w tym momencie tą kartą biletu nie kupi.

Data: 2019-07-17 16:05:44
Autor: J.F.
zmiany ... zmiany
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:12db091d-ebf3-4440-9b63-87a19afd58b1@googlegroups.com...

> [...]
> PIN offline możliwy, ale tylko przy chipowej oczywiście - w > chipie PIN jest zapisany.

Czyli we wrocławiu nic z tego nie będzie -- są offline.

Nie, tylko zblizeniowo.
I program chyba nie przewiduje klawiaturki do wprowadzenia PIN.

Zaś jeśli naprawdę są offline, bez żadnej możliwości on-line, to powinny 14 września zamilknąć na zawsze i zostać wymienione.

Trudno powiedziec - moze mozliwosc obciazenia off-line wcale nie zniknie ?
W koncu popularne na swiecie.

J.

Data: 2019-07-21 15:17:57
Autor: Wojciech Bancer
zmiany ... zmiany
On 2019-07-17, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

Zaś jeśli naprawdę są offline, bez żadnej możliwości on-line, to powinny 14 września zamilknąć na zawsze i zostać wymienione.

za https://www.cashless.pl/2312-bedziecie-musieli-zmienic-nawyki-w-korzystaniu-z-uslug-bankowych-jest-finalna-wersja-wytycznych-do-psd-ii
-- -
Od powyższej zasady będzie jednak wyjątek, zarówno wobec transakcji zbliżeniowych i jak i innych sposobów płatności. A więc silna autentykacja nie będzie obowiązywać przy płatnościach za parkingi i transport. Niezależnie zatem od tego ile razy będziecie płacić kartą za postój w płatnej strefie parkowania, za przejazd autostradą czy bilet na autobus, PIN-u nie będziecie musieli podawać.
-- -

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-07-16 20:46:24
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Wymuszanie chipa i pina spotyka mnie już od jakiegoś czasu na jednej z kart.
Z kolei wygodne jest zbliżenie bez chipa + pin powyżej 50 zł.

Data: 2019-07-16 20:50:00
Autor: Liwiusz
zmiany ... zmiany
W dniu 2019-07-16 o 20:46, ąćęłńóśźż pisze:
Wymuszanie chipa i pina spotyka mnie już od jakiegoś czasu na jednej z kart.
Z kolei wygodne jest zbliżenie bez chipa + pin powyżej 50 zł.

A jak z wymuszaniem chipa w przypadku karty w telefonie na google pay?

--
Liwiusz

Data: 2019-07-16 12:41:33
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 20:50:34 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
> Z kolei wygodne jest zbliżenie bez chipa + pin powyżej 50 zł.

A jak z wymuszaniem chipa w przypadku karty w telefonie na google pay?

ą znów mąci przesadzając - nie było o konkecznie wymuszaniu chipa, tylko PINu.
Choć dla kart "pikaczu-only" (telefon, naklejka itp.) siłą rzeczy powinny być inne zasady.

Data: 2019-07-16 21:44:14
Autor: Liwiusz
zmiany ... zmiany
[...]

Dlaczego inne? PIN może być, tak jak przy każdej innej płatności zbliżeniowej.

--
Liwiusz

Data: 2019-07-16 22:26:12
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
U mnie co jakiś czas wymusza[ło] czipa przy niskich kwotach wyskakuje na terminalu "włóż kartę".
A skoro włóż kartę, to i PIN.

-- -- -
nie było o konkecznie wymuszaniu chipa, tylko PINu.

Data: 2019-07-16 13:46:38
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 22:26:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> nie było o konkecznie wymuszaniu chipa, tylko PINu.

U mnie co jakiś czas wymusza[ło] czipa przy niskich kwotach wyskakuje na terminalu "włóż kartę".
A skoro włóż kartę, to i PIN.

Bywa i tak.
Inne banki tak konfigurują, że co jakiś czas przy pikaczu na mniej niż 50zł trzeba podać PIN.
A w innych można przez cały okres ważności karty nie użyć chipa - nawet do pierwszej transakcji.

Tyle że teraz będą (tak sądzę) musieli dokładnie opisać, jak to ustawiają.

Data: 2019-07-16 18:00:04
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Rozumiem, muszę koniecznie kupić cztery razy kawę po półtora euro żeby mi zresetowało licznik przez przejazdem miejską.
No Rutkowski w pełnej krasie ;-)

-- -- -

Data: 2019-07-16 21:50:18
Autor: Waldek
zmiany ... zmiany
[...]

ROTFL ... bywa że i ja jeżdżę długim czerwonym
- szczególnie po lekkiej alkoholizacji :D
ale bilety kupuje SkyCash-em

Data: 2019-07-17 10:57:19
Autor: Olin
zmiany ... zmiany
Dnia Tue, 16 Jul 2019 16:26:55 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

Szczególnie wklepywanie PIN-a gdy cały autobus patrzy, jak kupujesz bilet za 1,30 zł.

Umyj się i ubierz przyzwoicie, to będziesz zwracał niczyjej uwagi, nawet w
autobusie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-07-17 11:09:12
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Nie żartuj, od razu by mnie okradli.

-- -- -
Umyj się i ubierz przyzwoicie

Data: 2019-07-17 14:37:32
Autor: Miroo
zmiany ... zmiany
W dniu 2019-07-17 o 10:57, Olin pisze:
[...]

W autobusie?! Właśnie wtedy będzie się wyróżniał :P

Pozdrawiam

Data: 2019-07-16 21:17:16
Autor: Poldek
zmiany ... zmiany
W dniu 2019-07-16 o 14:57, Olin pisze:
[...]

Tzn. obywatel nieposiadający telefonu komórkowego z bankowości nie skorzysta.

Data: 2019-07-16 12:51:52
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 21:17:20 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

Tzn. obywatel nieposiadający telefonu komórkowego z bankowości nie skorzysta.

Póki co _klient_, bo jeszcze konto obowiązkiem obywatelskim nie jest, choć prawem, co prawda nie z konstytucji, już jest - vide PRP.
Ciekawe jak ta "silna autoryzacja" czy jak jej tam, ma się właśnie do PRP - OISNM jedno i drugie jest w PSD2.
Inna sprawa, że obecnie z bankowości bez telefonu i tak nie skorzystasz, nawet jak gdzieniegdzie zostały jeszcze papierowe hasła i/lub tokeny to i tak konta bez podania numeru telefonu nie założą.
Więc albo trzeba mieć stare (mBąk od 2003 do 2015 nie miał do mnie telefonu) albo stoczyć batalię - być może z góry przegraną, bo nawet z papierem/tokenem sama aktywacja bankowości netowej często wymaga telefonu.
Albo pozostaje oddział.
Bo nikt nikomu nie gwarantuje dostępu przez net. I darmowości (oprócz PRP).
Czemu nie narzekasz, że musisz mieć komputer? I to dość nowy i z nową przeglądarką, bo na starej już się przelewu nie da zrobić, bo się coś nie rozwinie, choć przez lata się dawało?

Data: 2019-07-17 14:15:25
Autor: J.F.
zmiany ... zmiany
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d5f2b39d-ddf3-44ff-bf28-b578a6e8c5ec@googlegroups.com...
[...]

I karte trzeba jakos aktywowac ... no tak, mozna przeciez bez karty.

Albo pozostaje oddział.

Wystarczy ?

[...]

A kto powiedzial, ze nie narzekam ?

J.

Data: 2019-07-17 05:22:39
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:17:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

I karte trzeba jakos aktywowac ...

Czyli pierwszy raz jej użyć bezstykowo z podaniem pinu

Data: 2019-07-17 05:32:21
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:22:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:17:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
 > I karte trzeba jakos aktywowac ...

Czyli pierwszy raz jej użyć bezstykowo z podaniem pinu

Raczej stykowo.
Dawniej w bankomacie, obecnie również w POSach.

Choć kto wie, może da się i bezstykowo - np. karty milka nie wymagają, aby pierwsza transakcja była z chipa.

Można też aktywować przez telefon (niekoniecznie komórkowy), można w oddziale.

Jest tu jednak jeszcze jeden problem - jak uzyskać PIN?
Są niestety banki, gdzie zrobisz to tylko przez net.
W kopercie jeszcze niektóre przysyłają (choć pozwalają również zmienić przez net), alior pozwala odsłuchać przez telefon.
Ale czy np. w oddziale można sobie ustawić/zmienić? Nigdy nie próbowałem.
Bo żeby zmienić w bankomacie, trzeba jakoś poznać ten pierwotny ;>

Data: 2019-07-16 21:45:46
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Albo jak wpadł do fontanny lub gościa skroili np. w Rzymie.

-- -- -
Tzn. obywatel nieposiadający telefonu komórkowego z bankowości nie skorzysta.

Data: 2019-07-17 02:37:15
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 21:17:20 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

Tzn. obywatel nieposiadający telefonu komórkowego z bankowości nie skorzysta.

Skorzysta
Może pójść do banku i złożyć papierowe zlecenie przelewu
Może płacić kartą w terminalach, korzystać z bankomatów itp. Do do płatności zdalnych to już telefon do weryfikacji(3dsecure) potrzebny.
Obywatel nie ma telefonu to niech jest świadom tego ze nie skorzysta z apliakcji bankowej, nie zleci przelewu via net itp.

Data: 2019-07-17 11:46:47
Autor: Michał Jankowski
zmiany ... zmiany
W dniu 17.07.2019 o 11:37, Kris pisze:
[...]

.... które się potwierdza smsem. :)

I bardzo dobrze zresztą, bo ja się nie umiem podpisać dwa razy tak samo.

   MJ

Data: 2019-07-17 03:43:27
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 11:46:48 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:
W dniu 17.07.2019 o 11:37, Kris pisze:

... które się potwierdza smsem. :)

Pewnie jakies nieliczne banki tak mają.

I bardzo dobrze zresztą, bo ja się nie umiem podpisać dwa razy tak samo.

Pewnie kwestia konkretnego banku czy podpis na zleceniu przelewu musi być właściciela konta czy noże musi być zgodny ze wzorem podpisów właściciela konta.

Data: 2019-07-17 11:49:55
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Śmiesznie i straszno jest gdy się siedzi w marmurku przy okienku i paniętka mówi "zaraz do Pana przyjdzie SMS".

-- -- -
... które się potwierdza smsem.

Data: 2019-07-17 11:58:52
Autor: Pete
zmiany ... zmiany
W dniu 2019-07-17 o 11:37, Kris pisze:
[...]

To teraz wyobraź sobie, że na wakacjach  skroili ci plecak/saszętę/portfel z  kartami i telefonem.

Jesteś w czarnej d....

--
Pete

Data: 2019-07-17 03:48:41
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 11:59:17 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

To teraz wyobraź sobie, że na wakacjach  skroili ci plecak/saszętę/portfel z  kartami i telefonem.

Jesteś w czarnej d....

Jakoś ludzie przez dziesiątki lat radzili sobie z takimi problemami
Ja np z zasady jak jestem na wakacjach to nie korzystam z bankowości internetowej bo i po co. Karta debetowa i gotówka mi starczy, a jak bym kartę zgubił czy by mi ukradli to zastrzegł bym i jakoś sobie poradził tak jak ludziska przez lata radzili sobie bez kart i bankowości internetowej.
Teraz mają jeszcze łatwiej bo można poprosić rodzinę aby szybki przekaz gotówkowy np. Wester Union np zrobiła. I odbierasz kasę za kilka minut

Data: 2019-07-17 13:48:51
Autor: J.F.
zmiany ... zmiany
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:79c7d8e9-1c39-471f-9c2b-42d85bbc743e@googlegroups.com...
[...]

Gdzie bys zastrzegl ?
Numer byl na karcie, no i jest w internecie :-)

Teraz mają jeszcze łatwiej bo można poprosić rodzinę aby szybki przekaz gotówkowy np. Wester Union np zrobiła. I odbierasz kasę za kilka minut

Ale trzeba zadzwonic, a telefonu nie masz :-)
A numer pamietasz ? :-)

No i rodzina powiedzmy niebogata, te 1000 euro to dla nich spory wydatek ... a u ciebie na koncie sa ...

J.

Data: 2019-07-17 05:06:59
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 13:51:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Gdzie bys zastrzegl ?
Numer byl na karcie, no i jest w internecie :-)

Spróbuj doczytać jakie dane są potrzebne do zastrzeżenia karty

Ale trzeba zadzwonic, a telefonu nie masz :-)

Ciebie bym np poprosił o użyczenie komórki na 2 minutową rozmowę

A numer pamietasz ? :-)

Z 10 najczęściej używanych jak najbardziej

No i rodzina powiedzmy niebogata, te 1000 euro to dla nich spory wydatek ... a u ciebie na koncie sa ...

Dawaj dalej jakieś bzdurne argumenty bo ten mało mnie przekonał.

Data: 2019-07-17 14:34:30
Autor: Michał Jankowski
zmiany ... zmiany
W dniu 17.07.2019 o 14:06, Kris pisze:
W dniu środa, 17 lipca 2019 13:51:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Gdzie bys zastrzegl ?
Numer byl na karcie, no i jest w internecie :-)

Spróbuj doczytać jakie dane są potrzebne do zastrzeżenia karty

Numer telefonu do banku na pewno jest potrzebny.

Tak często zastrzegasz karty?

   MJ

Data: 2019-07-17 23:37:09
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:34:32 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

Numer telefonu do banku na pewno jest potrzebny.

Banalne do ustalenia

Tak często zastrzegasz karty?

Czytałeś na co odpowiadałem?
Co maja do tego karty?

Data: 2019-07-18 12:33:12
Autor: Michał Jankowski
zmiany ... zmiany
W dniu 18.07.2019 o 08:37, Kris pisze:
[...]

Odpowiadasz na pytanie "Gdzie byś zastrzegł ukradzioną kartę, jeśli numer telefonu do zastrzegania kart był zapisany na tej karcie?"

   MJ

Data: 2019-07-18 04:20:43
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu czwartek, 18 lipca 2019 12:33:13 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

Odpowiadasz na pytanie "Gdzie byś zastrzegł ukradzioną kartę, jeśli numer telefonu do zastrzegania kart był zapisany na tej karcie?"

Zamiast pisać bzdury przeczytaj dokładnie post J.F. i moją odpowiedz na ten post
Ze szczególna uwagę przeczytaj fragment gdzie J.F. pytał mnie czy nr telefonu pamiętam. I napisz czy podtrzymujesz dalej że J..F. pytał o nr tel do zastrzegania kart.

Data: 2019-07-18 13:30:27
Autor: Michał Jankowski
zmiany ... zmiany
W dniu 18.07.2019 o 13:20, Kris pisze:
[...]

O tutaj.

Data: 2019-07-18 04:53:00
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu czwartek, 18 lipca 2019 13:30:29 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

O tutaj.

W dniu 17.07.2019 o 13:48, J.F. pisze:

 > Gdzie bys zastrzegl ?
 > Numer byl na karcie, no i jest w internecie :-)

Albo to co było niżej przegapiłeś albo manipulujesz bo wyciąłeś kolejne fragmenty wypowiedzi J.F. i moje odpowiedz dla J.F.(zresztą odpowiedzi z pozostawionym cytatem)
Więc jeszcze raz na spokojnie poczytaj post J.F.
https://groups.google.com/d/msg/pl.biznes.banki/HQYdUVD39b8/W56JjAqSDgAJ
i moją odpowiedź dla J.F.
https://groups.google.com/d/msg/pl.biznes.banki/HQYdUVD39b8/5jrUg-eSDgAJ

Data: 2019-07-18 14:15:47
Autor: Michał Jankowski
zmiany ... zmiany
W dniu 18.07.2019 o 13:53, Kris pisze:
> [...]

Więc jeszcze raz na spokojnie poczytaj post J.F.

No właśnie J.F. pyta, jak zadzwonisz, skoro numer TELEFONU do banku jest na karcie, a ty go nie zrozumiałeś i odpowiadasz, że numer KARTY nie jest potrzebny do zastrzeżenia.

A na pytanie "Czy numer (do zastrzegania kart) pamiętasz?"
odpowiadasz, że 10 najczęściej używanych numerów pamiętasz, jakbyś do tego banku w kółko dzwonił.

   MJ

Data: 2019-07-18 05:52:29
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu czwartek, 18 lipca 2019 14:15:49 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

[...]

A skąd wziąłeś ten fragment: "do zastrzegania kart"?
Manipulujesz?
Pytanie J.F brzmiało:
"Ale trzeba zadzwonic, a telefonu nie masz :-) A numer pamietasz ? :-) "

J.F. zadając to pytanie zostawił wyzej cytat którego pytanie dotyczy
Linka raz już dawałem dam po raz kolejny żebyś w końcu odnalazł ten fragment który uparcie(zaczynam podejrzewać ze celowo)
 pomijasz
https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.biznes.banki/HQYdUVD39b8/W56JjAqSDgAJ

odpowiadasz, że 10 najczęściej używanych numerów pamiętasz,

No tak odpowiedziałem

jakbyś do tego banku w kółko dzwonił.

Ale to Ty uparcie łączysz te "10 numerów" z dzwonieniem do banku.

Data: 2019-07-18 15:29:27
Autor: Michał Jankowski
zmiany ... zmiany
W dniu 18.07.2019 o 14:52, Kris pisze:

[...]

Proszę bardzo, wkleję cały:
==============================

> [...]

A numer pamietasz ? :-)

No i rodzina powiedzmy niebogata, te 1000 euro to dla nich spory

=====================

J.F. pyta, gdzie byś zastrzegł, skoro numer (do banku) ci ukradli. No już prościej nie mogę.

   MJ

Data: 2019-07-18 06:45:27
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu czwartek, 18 lipca 2019 15:29:28 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

już prościej nie mogę.

Ja też
Moja wypowiedż:

"Teraz mają jeszcze łatwiej bo można
poprosić rodzinę
******************
aby szybki przekaz gotówkowy np. Wester Union np zrobiła. I odbierasz kasę za  kilka minut"

I DO TEJ wypowiedzi pytanie/stwierdzenie J.F.

"Ale trzeba zadzwonic, a telefonu nie masz :-"

I moja odpowiedź do J.F.:

"Ciebie bym np poprosił o użyczenie komórki na 2 minutową rozmowę"

I kolejna wypowiedź J.F.:

"A numer pamietasz ? :-) "

I moja odpowiedz że 10 najczęściej używanych nr pamiętam

Dalej się będziesz upierał ze gadaliśmy o numerach do zastrzegania kart?

Data: 2019-07-20 10:11:42
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Chyba trzeba pamiętać akronimy słowne numerów tel. do banków, jak w Stanach do wielu firm.
Zbierzemy te akronimy w jednym miejscu?

-- -- -
"Gdzie byś zastrzegł ukradzioną kartę, jeśli numer telefonu do zastrzegania kart był zapisany na tej karcie?"

Data: 2019-07-17 13:58:05
Autor: Pete
zmiany ... zmiany
W dniu 2019-07-17 o 12:48, Kris pisze:
[...]

Tylko w imię czego w XXI wieku mamy bohatersko walczyć z problemami, które są celowo tworzone.

Ja np z zasady jak jestem na wakacjach to nie korzystam z bankowości internetowej bo i po co.

Jak ci skroją wszystkie karty i gotówkę, to nagle poczujesz potrzebę.

  Karta debetowa i gotówka mi starczy, a jak bym kartę zgubił czy by mi ukradli to zastrzegł bym i jakoś sobie poradził tak jak ludziska przez lata radzili sobie bez kart i bankowości internetowej.

Tylko zajmie ci to jakieś 10x więcej czasu niż  gdybyś miał dostęp do konta via net.

Teraz mają jeszcze łatwiej bo można poprosić rodzinę aby szybki przekaz gotówkowy np. Wester Union np zrobiła. I odbierasz kasę za kilka minut

Tylko
a. trzeba dotrzeć do puntu WU
b. koszt transferu (kursy beznadziejne, opłata powiedzmy zjadliwa)

--
Pete

Data: 2019-07-17 05:20:52
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 13:58:34 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

Tylko w imię czego w XXI wieku mamy bohatersko walczyć z problemami, które są celowo tworzone.

Ale co za problemy?
Że telefon potrzebny?
Dzisiaj nolimit z netem można mieć w cenie poniżej 20zł miesiecznie wiec koszt pomijalny
a jak ktoś nie chce tel komórkowego używać to liczyć się z tym trzeba że mogą być jakies ograniczenia(np do bankowości internetowej się nie zaloguje)

Jak ci skroją wszystkie karty i gotówkę, to nagle poczujesz potrzebę.

Kilkadziesiąt przylotów bocianów już przeżyłem i pamiętam czasy gdy nikt nawet jeszcze nie myślał że za jakiś czas będzie można sprawdzić stan konta siedząc w basenie w Egipcie. I dało się żyć
Losowe sytuacje się zdarzają, wiec nie neguję tego ze można stracić portfel z kartami i gotówkę. Można stracić teraz, można było stracić ćwierć wieku temu.. Rozwiązanie tego problemu było możliwe i 25lat temu jak i jest możliwe teraz.
Teraz nawet więcej możliwości jest

Tylko zajmie ci to jakieś 10x więcej czasu niż  gdybyś miał dostęp do konta via net.

Pewnie tak ale piszemy o losowej sytuacji w której większość z nas nie było a i nie będzie. A jak już się przydarzy to trudno te kilka godzin trzeba poświecić

Tylko
a. trzeba dotrzeć do puntu WU

To jedna z opcji ale ok

b. koszt transferu (kursy beznadziejne, opłata powiedzmy zjadliwa)
Sytuacja losowa, awaryjna, miliony nie będziesz przesyłał wiec te koszty można pominąć
A co zrobisz jak gwizdną Tobie na wczasach portfel, karty, gotówke a będziesz miał dostęp do konta via net?

Data: 2019-07-17 14:42:26
Autor: Pete
zmiany ... zmiany
W dniu 2019-07-17 o 14:20, Kris pisze:
[...]

Nie że nie chce, ale że nie może (bo ukradli). A żeby się zalogować na konto (np. wspomniany tu mbank), będziesz musiał potwierdzić to w apce w telefonie (a jak to zrobić jak telefon z apką ukradli). Na innym telefonie tak łatwo apki nie aktywujesz.

[...]

Nie do końca więcej, zostanie WU i konsulat.
Jak 30 lat temu :P

[...]

czasami ter kilka godzin generuje dodatkowe niemałe koszty. np skroili cie na lotnisku i nie masz jak zapłacić np za nadanie bagażu. Nie stać cię na czekanie kilku godzin na załatwienie sprawy, którą można by załatwić dwoma kliknięciami.

Tylko
a. trzeba dotrzeć do puntu WU

To jedna z opcji ale ok

b. koszt transferu (kursy beznadziejne, opłata powiedzmy zjadliwa)
Sytuacja losowa, awaryjna, miliony nie będziesz przesyłał wiec te koszty można pominąć

ale w imię czego?
PSD2???

A co zrobisz jak gwizdną Tobie na wczasach portfel, karty, gotówke a będziesz miał dostęp do konta via net?

Mogę przelać PLN znajomym na konto z którego wypłacą je dla mnie.  W PL możesz sobie wypłacić czekiem BLIK.
No i możesz zamówić kartę Revoluta pod dowolny adres :P

--
Pete

Data: 2019-07-17 08:02:38
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:43:13 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

Mogę przelać PLN znajomym na konto z którego wypłacą je dla mnie.
Jak masz znajomych pod ręką to problem zmniejsza się o rząd wielkości - no chyba ze są goli i weseli albo ich też okradli ;P
Jeśli nie, to rozliczyć można się po powrocie.

Ale jesteś sam - i to za granicą, nie w PL - i co?

W PL możesz sobie wypłacić czekiem BLIK.
Jeśli akurat masz konto w santander - bo tylko oni - ze znanych mi - dają możliwość tworzenia czeków w ST, pozostałe banki jedynie w apce (na pytanie "dlaczego" - "bo blik to apka i BO TAK!").
A na zapas sobie nie narobisz - max. termin ważności niestety 3 dni, co skądinąd bardzo fajny pomysł totalnie spieprzyło..

No i możesz zamówić kartę Revoluta pod dowolny adres :P
Taa i na pewno dojdzie, zanim wyjedziesz.

Data: 2019-07-17 17:14:32
Autor: Pete
zmiany ... zmiany
[...]

Mogą być znajomi poznani na wakacjach. Tu jednak z obu stron zaufanie po obu stronach będzie mniejsze - więc opcja rozliczenia za tydzień - dwa odpada

Ale jesteś sam - i to za granicą, nie w PL - i co?

Robisz sobie sam przekaz WU :P

[...]

A to nie wiedziałem, że czeki BLIk tylko w apce :(

[...]

Konsulat nie wyrobi Ci dokumentów z dnia na dzień. Kurier ma szanse dojść.
Bo jednak jakoś sobie musisz zorganizować powrót, gdy np lot powrotny przepadł, bo bez dokumentów na pokład nie wejdziesz.

--
Pete

Data: 2019-07-17 14:44:36
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
To jest 240 zł rocznie, a więc nie pomijalny.

-- -- -
nolimit z netem można mieć w cenie poniżej 20zł miesiecznie wiec koszt pomijalny

Data: 2019-07-17 07:58:13
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:44:39 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> nolimit z netem można mieć w cenie poniżej 20zł miesiecznie wiec koszt pomijalny

To jest 240 zł rocznie, a więc nie pomijalny.

A przez stulecie 24k zł - gimme it now! ;P
Komputer masz ze śmietnika? Darmowy net w "galerii handlowej" czy sąsiad ma niezabezpieczone wifi? Jest jeszcze aero2 oczywiście, ale tu dodatkowo trzeba mieć modem ze śmietnika.
No i właściwie po co komuś bez grosza dostęp przez net do banku?

Data: 2019-07-17 18:42:26
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Tu na grupie jest niejaki Rutkowski, co Cię zje za każde 2 zł opłaty miesięcznej do rachunku lub za kartę lub 30 gr za przelew.
Wystrzegaj się go.

-- -- -
A przez stulecie 24k zł
[...]
po co komuś bez grosza dostęp przez net do banku?

Data: 2019-07-17 22:30:09
Autor: Robert Sierant
zmiany ... zmiany
W dniu 2019-07-17 o 18:42, ąćęłńóśźż pisze:
Tu na grupie jest niejaki Rutkowski, co Cię zje za każde 2 zł opłaty miesięcznej do rachunku lub za kartę lub 30 gr za przelew.
Wystrzegaj się go.

po co płacić za kartę 2 zł lub przelew 30 gr skoro to samo można mieć gratis?
rację ma! kasa na ulicy nie leży!

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-07-18 09:40:41
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Ale inny oszukany Rutkowski podszywa się pod tamtego prawdziwego Rutkowskiego i każe nam płacić 240 zł za abo tel.

-- -- -
rację ma!
kasa na ulicy nie leży!

Data: 2019-07-18 01:33:38
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu czwartek, 18 lipca 2019 09:40:44 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

Ale inny oszukany Rutkowski podszywa się pod tamtego prawdziwego Rutkowskiego i każe nam płacić 240 zł za abo tel.

Za to prawdziwy ą jednorodnie prezentuje brak kontaktu z rzeczywistością ;>

Nie widzisz różnicy między tymi dwoma rynkami?
Że bank dopłaca, byś korzystał z jego usług, a telekom nie?
I w sumie nie ma w tym nic dziwnego - bank zarabia na tym, że jestem jego klientem i trzymam u niego swoją kasę - na IF, na 0% ROR, na max. 3% KO - a sam udziela kredytów na 20%. Zarabia zdecydowanie więcej niż generują mu kosztów - wydania karty, przelewów, limitu kredytowego - więc i dopłaca wiśnie (a jak kto głupi i nie chce brać, jego strata).
Telekom musiał zbudować infrastrukturę - a i tak możemy się cieszyć z konkurencji, która daje nam najniższe ceny w Europie.

Ja tam nikogo nie będę zjadał, jeśli chce bankowi płacić - jeszcze po zjedzeniu przejdzie na mnie jego głupota ;P

Może w jednym masz rację - ale czep się głupiego, nadgorliwego mBąka czy pocztowego, a nie telekomu - że telefon może generować dodatkowe koszty, bo pojawiło się takie durne wymaganie.
Ale nie musi.
Jest BDI aero2 - bo i tak jakiś net trzeba mieć do korzystania z ST - więc można kartę wsadzić do telefonu otrzymanego w promo od banku (a dają jednak w miarę nowy smarkfon z androidem, a nie najtańszą nokię dla gangstera) i korzystać z niego jednocześnie jako routera oraz mieć w apce mobilnej "potwierdzenia mobilne" - bo karta SIM aero2 nie pozwala na odbieranie SMS niestety.

240zł na rok (choć można taniej - ale to tylko wtedy, gdy pozbawisz się możliwości dzwonienia, wysyłania SMS i netowania - więc jedynie będą mogli zadzwonić _z_ banku oraz będzie można odebrać SMS z hasłem) to obecnie minimalna cena aktywnej karty SIM.
Może błędnie i na wyrost założyłem, że posiadanie telefonu jest równie niezbędne co prąd i woda w mieszkaniu (nie mówiąc o samym mieszkaniu).
Ale do netowego bankowania, nawet w durnym mBąku, wcale nie trzeba tych 240zł płacić - trzeba tylko pomyśleć.

Póki w tym abo za 20zł nie było netu, korzystaliśmy w domu z aero2 i też było dobrze. Teraz się rozpasaliśmy i jak tylko jest możliwość, to korzystamy z telefonu żony (od citka) jako routera i tych 15GB. Bez oglądania filmów nie do wytransmitowania w miesiąc. Jak poprzednio w play było 5GB, to jednak tylko do zadań specjalnych było to używane (aero2 co godzinę wymaga wpisania kapcia - jakby tylko wymagał, to pół biedy, ale potrafi się przez to spieprzyć sesja w banku czy sklepie - czy też raczej potrafiła, bo odkąd ludzie więcej używają komórek niż komputerów, to sklepy/banki musiały sobie z tymi problemami poradzić).

Data: 2019-07-18 11:52:53
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Jak Ciebie czytam to myślę, że po Twojej śmierci (z niedożywienia i z odwodnienia, bo po co płacić wodociągom, skoro jest rzeka) wypadną z Twojej wersalki paczki banknotów.

Data: 2019-07-18 04:36:48
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu czwartek, 18 lipca 2019 11:53:32 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Jak Ciebie czytam to myślę, że po Twojej śmierci (z niedożywienia i z odwodnienia, bo po co płacić wodociągom, skoro jest rzeka) wypadną z Twojej wersalki paczki banknotów.

Na spanie na pieniądzach czy wersalce jestem zbyt wielką "księżniczką na ziarnku grochu". A co, można sobie pozwolić na porządny materac, jak nie płaci się bankom i telekomom. A jak kupisz porządny materac, to za 1,5 ceny wersalki masz wygodne spanie przez min. 2 razy dłuższy czas. Wydawać pieniądze trzeba z głową.

Data: 2019-07-17 05:35:13
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 11:59:17 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

To teraz wyobraź sobie, że na wakacjach  skroili ci plecak/saszętę/portfel z  kartami i telefonem.

Jesteś w czarnej d....

Ale czy dodanie do tej listy telefonu cokolwiek utrudnia?
Poza koniecznością znalezienia innego telefonu w celu zadzwonienia do banku, by zatrzec karty?

No i tylko debil bierze ze sobą na wyjazd jedną kartę i zero gotówki, albo bierze kilka kart i gotówkę i nosi to wszystko razem.

Data: 2019-07-17 14:53:54
Autor: Pete
zmiany ... zmiany
[...]

Kontekst był PSD2 - gdzie telefon może być niezbędny do zalogowania na konto przez WWW.

[...]

Zawsze dbasz o to, by w każdej walizce mieć po jednej karcie. Oraz obowiązkowo jedną przy sobie (nawet na basenie :P )

--
Pete

Data: 2019-07-17 08:10:24
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:54:01 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

Kontekst był PSD2 - gdzie telefon może być niezbędny do zalogowania na konto przez WWW.

OK, ale wciąż nie udowodniłeś, że możliwość dostępu do konta w takiej sytuacji cokolwiek ułatwia.

Co nie zmienia faktu, że wymaganie telefonu do logowania jest kretyńskie. Ale póki co na taką interpretację PSD2 wpadły tylko mBąk i pocztowy. Oby pozostali byli rozsądniejsi.

> [...]

Zawsze dbasz o to, by w każdej walizce mieć po jednej karcie. Oraz obowiązkowo jedną przy sobie (nawet na basenie :P )

Mam wystarczająco dużo - obecnie 21 ;P
W tym 10 mBąkowych - w tym 5 do jednego konta, a mogę jeszcze za darmo szóstą, więc na każdą walizkę starczy.
A na basen jeszcze opaska może być - tylko że za nią chcą 50zł, a promocji póki co nie urządzają ;P

Data: 2019-07-17 18:39:26
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Nerwica natręctw.
Ile miał Steve Jobs?

-- -- -
Mam wystarczająco dużo - obecnie 21

Data: 2019-07-18 02:26:01
Autor: Kris
zmiany ... zmiany
W dniu środa, 17 lipca 2019 17:10:26 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

A na basen jeszcze opaska może być - tylko że za nią chcą 50zł, a promocji póki co nie urządzają ;P

Zamawiaj kolejną i za dwa tygodnie spotkamy się pod sceną
https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debetowe/karta-polandrock-2019/

Data: 2019-07-18 02:44:12
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu czwartek, 18 lipca 2019 11:26:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Zamawiaj kolejną i za dwa tygodnie spotkamy się pod sceną

Dzięki, zamówiłem oczywiście, w miejsce orkiestrowej ze stycznia, więc nie będzie to siódma, tylko duplikat czwartej (tzn. mógłbym siódmą do mKonta, ale ono tylko na pół roku, szkoda redukować pulę na bicie rekordu).
Za dwa tygodnie niestety jestem w Zbicznie.
Z 5-latkiem nad zachodnią granicę na kemping nie pojadę - ale kto wie, może na 30. festiwal się wybierzemy...

Ale myślałem, że znów promo ma opaski zrobili, na poprzednie dwie nie zdążyłem się załapać :(

Data: 2019-07-18 10:01:21
Autor: Pete
zmiany ... zmiany
[...]

Ułatwia.
Możesz z własnych pieniędzy zrobić sobie przekaz WU. Albo przelew do pozananych na wakacjach rodaków.

Co nie zmienia faktu, że wymaganie telefonu do logowania jest kretyńskie. Ale póki co na taką interpretację PSD2 wpadły tylko mBąk i pocztowy. Oby pozostali byli rozsądniejsi.

Oby.
Pożyjemy zobaczymy.

[...]

Dobra, wygrałeś.
Ale nie każdy ma tyle kart z odpowiednią ilością $$$.

--
Pete

Data: 2019-07-18 02:54:14
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
W dniu czwartek, 18 lipca 2019 10:01:32 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> Ułatwia.
Możesz z własnych pieniędzy zrobić sobie przekaz WU. Albo przelew do pozananych na wakacjach rodaków.

Niech będzie - rzeczywiście nie pomyślałem, że WU można sobie opłacić przelewem (a można?), w żubrze miałem to nawet wbudowane w ST, ale nawet kosztów nie sprawdziłem, a żubra już pożegnałem (ciekawe, czy na kolejne 15 lat).
Rodacy poznani - już chyba wolałbym WU ;P
I pewnie wcale nie byłoby taniej, chyba że się jacyś przypadkiem z kartą żubra albo visą getoutu znajdą, ew. z visa świat mBąka z promo - bo na spotkanie przypadkiem kogoś z p.b.b., co wyciągnie curve, N26 (ale to tylko w strefie euro) albo rewolwera, albo chociaż IKA, nie liczę (choć jednego kolegę ze szkoły spotkałem w Budapeszcie a drugiego ze studiów w Hiszpanii na costa brava).

> [...]
> Dobra, wygrałeś.
Ale nie każdy ma tyle kart z odpowiednią ilością $$$.

Ale każdy może - przynajmniej teraz na wakacje w mBąku, jest promo - na pół roku darmowe mKonto, darmowa visa świat - i do kompletu darmowych 6 innych debetówek (visa, visa foto, mc, mc gold, mc naklejka - oraz teraz mc okolicznościowa na przystanek woodstock)..
I wszystkie do jednego rachunku, więc nie trzeba $$$ rozdrabniać i martwić się, że nie będzie można zrobić przelewu, jak którąś kartę (telefon póki co nie, dopiero na jesieni - tu jednak widać myślenie w UE przeważające nad "dojną zmianą", która wprowadziła nowy ST w kantorze aliora 15 lipca) ukradną.
A jak ktoś się boi mKonta, to może eKonto osobiste - 3 debetówki oraz ew. naklejka - ale ona 10zł.
Aha, żeby było jeszcze lepiej, można dołożyć też curve podpięte do którejś z mBąkowych debetówek.
Wystarczy tylko chcieć (choć powyższe to jedyna zaleta mBąka).

Data: 2019-07-18 11:49:26
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Dobre banki dosyłają zgubione karty kurierem lub jeszcze szybciej.

Data: 2019-07-18 15:36:13
Autor: J.F.
zmiany ... zmiany
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d3040a7$0$526$65785112@news.neostrada.pl...
Dobre banki dosyłają zgubione karty kurierem lub jeszcze szybciej.

Do Egiptu ?

J.

Data: 2019-07-18 20:29:14
Autor: ąćęłńóśźż
zmiany ... zmiany
Dobrym bankom wszystko jedno skąd dokąd.

-- -- -
Do Egiptu ?

Data: 2019-07-18 12:35:35
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
Ale nie za darmo. A wręcz bardzo drogo.

Data: 2019-07-18 19:39:04
Autor: marfi
zmiany ... zmiany
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości news:3ab66c0e-50c8-4a74-87a2-5060db3a2d8agooglegroups.com...
Mam wystarczająco dużo - obecnie 21 ;P

Też mam kolegę numizmatyka...

--
marfi

Data: 2019-07-18 11:21:49
Autor: Dawid Rutkowski
zmiany ... zmiany
Dobrze że nie syfilityka - tfu, filatelistę ;>

Data: 2019-07-21 15:07:30
Autor: Wojciech Bancer
zmiany ... zmiany
On 2019-07-17, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

Co nie zmienia faktu, że wymaganie telefonu do logowania jest kretyńskie. Ale póki co na taką interpretację PSD2 wpadły tylko mBąk i pocztowy. Oby pozostali byli rozsądniejsi.

Nie sądzę. W wielu żródeł wynika, że uwierzytlnienie ma być silne.
A to oznacza:

-- -
Dyrektywa PDS2 dokładnie określa, jak bank powinien weryfikować tożsamość użytkownika. W skrócie bank lub dostawca usług płatniczych powinien wykorzystać dwa z trzech elementów:

- coś, co masz (np. telefon komórkowy)
- coś, co wiesz (np. hasło)
- coś, czym jesteś (czyli np. odcisk palca lub system rozpoznawania twarzy)
-- -

więc nie widzę obejścia. Oczywiście zamiast SMS pewnie można korzystać z aplikacji banku i push notification. Alternatywą będzie jeśli system
system np. będzie weryfikować próbkę głosu, odcisk palca, czy właśnie wygląd twarzy (np. jak w iPhone), ale póki co nie ma w tym zakresie powszechych standardów (poza urządzeniami Apple).

Myślę, że płatności telefoniczne w systemie Apple Pay pozostaną bez-pinowe,
bo wykorzystują dwa pozostałe elementy (odcisk palca/face id/detekcję osoby
+ telefon/zegarek).

Google Pay, ze względu na mało powszechną i mniej wiarygodną implementację systemow biometrycznych w telefonach z A. podejrzewam, że również będzie
wymagać okresowo PINów.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-07-17 10:56:18
Autor: Olin
zmiany ... zmiany
Dnia Tue, 16 Jul 2019 21:17:16 +0200, Poldek napisał(a):

Tzn. obywatel nieposiadający telefonu komórkowego z bankowości nie skorzysta.

Dlatego po wycofaniu tolkienów kupiłem najtańszego mobila, żeby mieć na co
dostawać esemesy.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-07-17 13:52:05
Autor: J.F.
zmiany ... zmiany
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:17sjen29awwr2.gi9m4n4qk5gq.dlg@40tude.net...
[...]

I to jest jakis pomysl, ale ... smsy wlasnie wycofuja.
Teraz trzeba bedzie miec smartfona, i to niekoniecznie najtanszego ...

J.

Data: 2019-07-17 14:44:34
Autor: Olin
zmiany ... zmiany
Dnia Wed, 17 Jul 2019 13:52:05 +0200, J.F. napisał(a):

 smsy wlasnie wycofuja.
Teraz trzeba bedzie miec smartfona, i to niekoniecznie najtanszego ...

Ale dlaczego?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-07-17 15:02:02
Autor: J.F.
zmiany ... zmiany
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:w6rh02h984o4$.kkiup71u0dn6$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 17 Jul 2019 13:52:05 +0200, J.F. napisał(a):
 smsy wlasnie wycofuja.
Teraz trzeba bedzie miec smartfona, i to niekoniecznie najtanszego ...

Ale dlaczego?

Bo nie beda przysylali SMS, tylko bedzie autoryzacja w "aplikacji mobilnej".

https://www.mbank.pl/indywidualny/aplikacja-i-serwis/platnosci/mobilna-autoryzacja/

SMS jeszcze sa mozliwe. Jeszcze :-)

J.

Data: 2019-07-17 15:34:33
Autor: Olin
zmiany ... zmiany
Dnia Wed, 17 Jul 2019 15:02:02 +0200, J.F. napisał(a):

Bo nie beda przysylali SMS, tylko bedzie autoryzacja w "aplikacji mobilnej".

https://www.mbank.pl/indywidualny/aplikacja-i-serwis/platnosci/mobilna-autoryzacja/

No to ich zrobiłem w ciula, bo nie mam konta w mBąku.