zmniejszyc limit KK

Data: 2020-09-04 13:03:25
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
mbank przyslal info, że moge zmniejszyc limit KK.

O co tu chodzi - wczesniej wszyscy zachecali do powiekszania.

Jakies dziwne wskazniki w bankach liczą i teraz wychodzi im za duzo ?

Czy przeoczylem jakaś zmiane, i ten limit bedzie platny ... "a przeciez informalismy, ze moze pan zmniejszyc".

J.

Data: 2020-09-04 04:40:45
Autor: Dawid Rutkowski
zmniejszyc limit KK
W dniu piątek, 4 września 2020 13:03:28 UTC+2 użytkownik J.F.. napisał:
[...]

W mBąku płatne jest powiększenie limitu.
Mogą więc upiec dwie pieczenie - zmniejszą klientowi, który nie wykorzystuje, przez co będzie mniejszy koszt - a jak zacznie wykorzystywać, to może znów chcieć podnieść, i wtedy się go za to skasuje ;>

Data: 2020-09-04 14:16:21
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e7713647-bd9e-4421-b838-817ecd1e150bo@googlegroups.com...
[...]

Tego nie rozumiem - jesli klient swojego limitu i tak nie wykorzystuje, to przeciez nadmiarowa czesc nie stanowi dla banku kosztu ... chyba nie ...

- a jak zacznie wykorzystywać, to może znów chcieć podnieść, i wtedy się go za to skasuje ;>

A to owszem :-)

J.

Data: 2020-09-05 17:14:20
Autor: Wojciech Bancer
zmniejszyc limit KK
On 2020-09-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Do udzielonych kredytów (a przez to i np. wysokości rezerw) liczą się limity karty / debetu, a nie to w jakim stopniu te limity są wykorzystane.

Tak samo Twoją zdolność obciąża limit karty a nie "wykorzystany"
limit.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-06 09:08:26
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
Dnia Sat, 5 Sep 2020 17:14:20 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
On 2020-09-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

I bank tak samo ?

Zaraz ... rezerwy nie sa liczone od/dla depozytow?
Co prawda teraz bankom KNF liczy jakies indywidualne procenty
kapitalow wlasnych na podstawie kredytow, to moze i uwzglednia te
limity z kart.

Ale na stronie "glownej" mbank pisze tylko o podwyzszeniu
https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-kredytowe/
i promocje na KK ciagle sa ..

No ciekawe ... sytuacja makroekonomiczna sie zmienila,
stalem sie podejrzanym klientem, czy rozne wspolczynniki banki docisnely i szukaja "oszczednosci" ?
Wiec wyliczyli, ze na mnie nie zarobia, a limit im blokuje ...

J.

Data: 2020-09-06 14:46:40
Autor: Robert_DF
zmniejszyc limit KK
W dniu 06.09.2020 o 09:08, J.F. pisze:

I bank tak samo ?

tak, nie liczy się jak limit wykorzystujesz tylko ile wykorzystać możesz

dlatego większym obciążeniem jest kk na 10kzł (która leży bezpiecznie w szufladzie, bo posiadacz nie ma potrzeby aby z niej korzystać) niż
KK z limitem 2kzł, która prawie cały czas jest na 100% wykorzystana

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-09-06 05:51:35
Autor: Dawid Rutkowski
zmniejszyc limit KK
W dniu niedziela, 6 września 2020 14:46:42 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]

KK z limitem 2kzł, która prawie cały czas jest na 100% wykorzystana

Ale w BIK są obie informacje, więc banki mogą korzystać i z tego i z tego.

Data: 2020-09-06 15:15:01
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
Dnia Sun, 6 Sep 2020 14:46:40 +0200, Robert_DF napisał(a):
[...]

Ale piszesz o liczeniu zdolnosci kredytowej klienta, czy jakiegos
tajemniczego wskaznika dla banku ?

Banki by chyba jakos interweniowaly u wladzach, gdyby je to uwieralo.
A do tej pory to jakos chcieli tylko powiekszac.

J.

Data: 2020-09-06 16:47:14
Autor: Wojciech Bancer
zmniejszyc limit KK
On 2020-09-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

To są powiązane informacje.
Bank może udzielić kredytów na wielokrotność tego, ile ma depozytów.
Wszystko jest fajnie dopóki klient z tego kredytu korzysta. Bank na tym zarabia.

Jeśli jednak klient po prostu ma kartę "w szufladzie", do tego darmową,
albo za mało wyrabia to nie tylko nie generuje zysku, ale też zmniejsza zdolność banku do udzielenia kolejnych kredytów (przynajmniej w teorii). Albo zmusza bank do "pożyczania" środków pod kolejne kredyty (za co banki płacą, mało bo mało, ale jednak).

No ciekawe ... sytuacja makroekonomiczna sie zmienila,
stalem sie podejrzanym klientem, czy rozne wspolczynniki banki docisnely i szukaja "oszczednosci" ?
Wiec wyliczyli, ze na mnie nie zarobia, a limit im blokuje ...

Trudno mi dociec, mnie nigdy nie proponowali zmniejszenia :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-06 16:52:30
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
Dnia Sun, 6 Sep 2020 16:47:14 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
On 2020-09-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Z tym bym polemizowal, bo skad wezmie te wielokrotne pieniadze?

[...]

No wlasnie - czy w praktyce tez ?

Albo zmusza bank do "pożyczania" środków pod kolejne kredyty (za co banki płacą, mało bo mało, ale jednak).

W jaki sposob, skoro klient tego limitu nie uzywa ?

A masz konto w mbanku ?

J.

Data: 2020-09-06 20:37:41
Autor: Wojciech Bancer
zmniejszyc limit KK
On 2020-09-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

To są powiązane informacje.
Bank może udzielić kredytów na wielokrotność tego, ile ma depozytów.

Z tym bym polemizowal, bo skad wezmie te wielokrotne pieniadze?

A mnóstwo jest "tutoriali" wyjaśniający model kreacji pieniądza :)
Jest on przecież oparty m.in. o depozyty i mechanizm rezerwy cząstkowej.

[...]

No też. Bo jak chce udzielić kolejnych kredytów, to musi albo sobie
pożyczyć pieniądze (co kosztuje, nawet jeśli grosze), albo zgarnąć nowe
depozyty (czyli nazgarniać nowych klientów).

Albo zmusza bank do "pożyczania" środków pod kolejne kredyty (za co banki płacą, mało bo mało, ale jednak).

W jaki sposob, skoro klient tego limitu nie uzywa ?

No normalnie. Limit masz i masz możliwość wydać.

No mam.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-06 22:46:37
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
Dnia Sun, 6 Sep 2020 20:37:41 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
On 2020-09-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

znam

Jest on przecież oparty m.in. o depozyty i mechanizm rezerwy cząstkowej.

No wlasnie - zeby udzielic kolejnych kredytow, pieniadze musza
najpierw wrocic, i wtedy sie nazywaja depozyty.

[...]

Ale tu go limit nie interesuje, tylko rzeczywiste zadluzenie.

Albo zmusza bank do "pożyczania" środków pod kolejne kredyty (za co banki płacą, mało bo mało, ale jednak).
W jaki sposob, skoro klient tego limitu nie uzywa ?
No normalnie. Limit masz i masz możliwość wydać.

Mam. Ale nie wydaje. Bank musi to jakos statystycznie utrzymywac rezerwe.

Czyli jestem podejrzany :-)

J.

Data: 2020-09-06 22:55:01
Autor: Krzysztof Halasa
zmniejszyc limit KK
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

W jaki sposob, skoro klient tego limitu nie uzywa ?

No normalnie. Limit masz i masz możliwość wydać.

A skąd ta pewność? Wystarczy * ODMOWA * i tyle :-)

Bank musi mieć kasę żeby uregulować saldo rozliczeń karcianych.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-07 00:10:21
Autor: Marek
zmniejszyc limit KK
On Sun, 06 Sep 2020 22:55:01 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
A skąd ta pewność? Wystarczy * ODMOWA * i tyle :-)
Bank musi mieć kasę żeby uregulować saldo rozliczeń karcianych.

Juz nie zliczę ile razy było na grupie tłumaczone (i z czego to wynika), że salda nie musi być by transakcje kartą bank przyjął.

--
Marek

Data: 2020-09-07 00:30:17
Autor: Krzysztof Halasa
zmniejszyc limit KK
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

[...]

Pomyśl chwilę o jakim saldzie mogłem pisać.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-06 22:56:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zmniejszyc limit KK

"Wojciech Bancer" slrnrlab3l.uu6.wojciech.bancer@pl-test.org

To są powiązane informacje.
Bank może udzielić kredytów na wielokrotność tego, ile ma depozytów.

Z tym bym polemizowal, bo skad wezmie te wielokrotne pieniadze?

A mnóstwo jest "tutoriali"

Owszem, ale one nie wyjaśniają tego zwielokrotnienia. ;)

wyjaśniający model kreacji pieniądza :)
Jest on przecież oparty m.in. o depozyty i mechanizm rezerwy cząstkowej.

Tu[i tam?]toriale wyjaśniają, jak przybywa szmalu w ,,systemie bankowym'',
ale nie wyjaśniają, jakim cudem [którym cudem -- i wg którego katalogu
cudów] bank pożyczy komuś 100 platynowych, mając w swej gestii jedynie
10 platynowych...

Tutoriale nawet pokazują, jak szybko zwiększa się ilość szmalu w obiegu,
gdy rezerwa cząstkowa maleje i co by było, gdyby owej rezerwy nie było
w obecnym systemie... (gdyby ta rezerwa została wyzerowana a cała reszta
obecnej kreacji nie uległaby kompensacyjnej zmianie...)

Jeśli jednak klient po prostu ma kartę "w szufladzie", do tego darmową,

Są kredytówki niedarmowe?

albo za mało wyrabia to nie tylko nie generuje zysku, ale też zmniejsza
zdolność banku do udzielenia kolejnych kredytów (przynajmniej w teorii).

No wlasnie - czy w praktyce tez ?

Nie wiem, ale stawiam na to, że póki klient nie sięgnie po karciany zapis,
bank nie traci swej zdolności -- czyli leżący w szufladzie plastyk
niekoniecznie jest bankowym obciążnikiem...

No też. Bo jak chce udzielić kolejnych kredytów, to musi albo sobie
pożyczyć pieniądze (co kosztuje, nawet jeśli grosze), albo zgarnąć
nowe depozyty (czyli nazgarniać nowych klientów).

JF pyta o coś innego.

W jaki sposob, skoro klient tego limitu nie uzywa ?

No normalnie. Limit masz i masz możliwość wydać.

'możliwość wydania'?

Tak też można powiedzieć bankowi:
 - niby masz szmal w Twych sejfach, ale masz też możliwość udzielenia
   kredytów, więc jest tak, jakbyś w Twych sejfach nie miał tego
   szmalu -- szukaj forsy nadal/dalej... ;) [aż do skutku?...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-09-04 14:20:33
Autor: _Master_
zmniejszyc limit KK
Albo bank mądrzeje i świadomym klientom proponuje zmniejszenie kwoty wciskanej pożyczki?
Kto wie. Może następnym krokiem będzie: "Zlikwidujemy Panu kartę kredytową" To ma same wady w XXI wieku ;-)

Data: 2020-09-04 15:24:30
Autor: Robert_DF
zmniejszyc limit KK
W dniu 04.09.2020 o 14:20, _Master_ pisze:
Albo bank mądrzeje i świadomym klientom proponuje zmniejszenie kwoty wciskanej pożyczki?
Kto wie. Może następnym krokiem będzie: "Zlikwidujemy Panu kartę kredytową" To ma same wady w XXI wieku ;-)

skoro nie ubiegasz się o jakiś kredyt (wyższy limit = mniejsza zdolność) to możesz tę wiadomość zignorować,

no chyba, że informują iż taka możliwość istnieje

Data: 2020-09-04 17:06:50
Autor: _Master_
zmniejszyc limit KK
Symptomatyczne jest że w gronie wypranych mózgów przez lobby bankowe jest zdziwienie że limit można zmniejszyć.

Ale to takie moje zdziwienie Waszym zdziwieniem ;-)

Data: 2020-09-04 18:02:43
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f52580c$0$521$65785112@news.neostrada.pl...
Symptomatyczne jest że w gronie wypranych mózgów przez lobby bankowe jest zdziwienie że limit można zmniejszyć.
Ale to takie moje zdziwienie Waszym zdziwieniem ;-)

Nie chodzi o to, ze mozna zmniejszyc, ale o to, ze po latach namawiania na zwiekszenie, nagle bank informuje o mozliwosci zmniejszenia ... co sie stalo, co sie zmienilo ?

J.

Data: 2020-09-04 18:07:57
Autor: Kamil Jońca
zmniejszyc limit KK
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]
zmniejszenia ... co sie stalo, co sie zmienilo ?

Byłeś zahibernowany przez ostatnie pół roku czy jak?
KJ

Data: 2020-09-04 19:56:43
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87363xr0de.fsf@alfa.kjonca...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
zmniejszenia ... co sie stalo, co sie zmienilo ?
Byłeś zahibernowany przez ostatnie pół roku czy jak?

Pierwszy raz to widze ... bylem zahibernowany, czy to banki byly zahibernowane ? :-)

J.

Data: 2020-09-04 19:58:57
Autor: Kamil Jońca
zmniejszyc limit KK
[...]

To Ty się pytasz co się zmieniło, a nie banki.
Banki wiedzą i zaczynają reagować, na razie delikatni.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-09-06 23:17:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zmniejszyc limit KK

"Kamil "Jońca"" 87363xr0de.fsf@alfa.kjonca

zmniejszenia ... co sie stalo, co sie zmienilo ?

Byłeś zahibernowany przez ostatnie pół roku czy jak?

-- http://stopstopnop.pl/stop_stopnop.pl_o_nas.html

    STRONA GŁÓWNA AKTUALNOŚCI ZDROWIE SEKS URODA ODCHUDZANIE O PROJEKCIE KONTAKT SZUKAJ

    Błąd 404
    404
    Wygląda na to, że nic nie zostało znalezione.
    Może spróbuj wyszukać?

    http://www.s8powazkowska-modlinska.pl
    Walczysz z dietami tylko po to, aby przybrać na
    wadze lub szybko wrócić do swoich starych nawyków.

Nie wiem, jak inni -- mam to bez walki!!! ;)

-=-

BTW -- osiągnąłem właśnie stan krytyczny, tj. waga pokazała przekroczenie 70 kg...
Na czczo mam 69 kg, ale to STANOWCZO za dużo, choć zbyt niska masa doprowadziła
mnie przed ponad rokiem na manowce, gdyż odchudzam niemal wyłącznie uda, co ma
taki sobie wpływ na mą kręgielnię...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
[...]

Postscriptum: Znalazłem fak_turę na Fujitsu-Siemensa, wg której kupiłem ów laptop
              12 sierpnia 2008 r. -- czyli ponad 12 lat temu... Laptop nadal
sprawuje się DOS_konale?... Nie... Nie DOS, ale 64W10 i nie konalnie, lecz
całkiem witalnie... 64W10 tylko w niektóre ;) dni przeżywa więcej niż dwie
aktualizację... Acer nie wykazuje w ogóle lagowania a 64W10 startuje tam
zdecydowanie krócej niż w 1 minutę (ale z szybkiego ;) startu) zaś F-S
laguje rzadko i zazwyczaj nie starcza mu CPU... WXP na F-S nadal jest,
ale używam go raczej rzadko... (prawie nigdy)

Data: 2020-09-08 20:27:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zmniejszyc limit KK

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5f555244$1$17355$65785112@news.neostrada.pl

Postscriptum: Znalazłem fak_turę na Fujitsu-Siemensa

NIP sprze_dawcy: 966 182 95 10
nazwa sprze_dawcy: odd-i.pl sc.

             12 sierpnia 2008 r. -- czyli ponad 12 lat temu...

WXP na F-S nadal jest, ale używam go raczej rzadko...

Właśnie teraz, bo był mi potrzebny OE...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-09-09 20:19:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zmniejszyc limit KK

[...]

Nosił wilk razy kilka?... Dziś było nieco więcej: [byle?]jakości 4,
definicji 3, inne 2 -- razem 9 aktualizacji 09 września 2020 r.
Rzecz jasna nie na obu laptopach naraz, ale na jednym...
Na Acerze. Zapewne na F-S czeka mnie dziś to samo...
Rzecz jasna nie wliczałbym aktualizacji niepomyślnych...
(policzyłem same pomyślne -- 9 aktualizacji jednego dnia)

zdecydowanie krócej niż w 1 minutę (ale z szybkiego ;) startu)

Z SSHD -- z hybrydy. Chciałem poczekać do najnowszej aktualizacji
(chyba z wiosny 2020) aby gotowca wrzucić na SSD, ale jakoś nie
mogę doczekać się... Nadal mam 1909, choć na F-S od kilku miesięcy
mam zwiastuny aktualizacji z br... Aby było jasne -- na F-S jest
64W10 żywcem zerżnięty z Acera -- na Acerze tego zwiastuna nie mam...

Najwyraźniej hybryda po jakimś czasie naprawdę daje przyspieszenie,
ale nie po kilu dniach, lecz po kilku miesiącach. ;)

-=-

Po co aktualizacja daje setki tysięcy plików wielkich na ~640 bajtów?
Dla SSD to żadna trudność, ale ŻADEN mechaniczny dysk tego nie uniesie
bez chwil mrożących nie tylko krew w żyłach... [ponoć nie tyle to mrozi,
co gotuje krew -- ale nie znam się na krwi aż tak dobrze... wg niektórych
ludzi ciekłym azotem wypala się brodawki, nie wymraża...] F-S chyba zamrze
na kilka godzin...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-09-10 00:43:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zmniejszyc limit KK

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5f591cea$0$31099$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Na pamiątkę owych dziewiątek (9 aktualizacji 9 dnia 9 miesiąca)
skopiowałem partycję. Kopia tegoż 64W10 z tegoż SSHD (ale nie
z początku -- najpierw są dwie kopie 64W10 po ~58GB) uruchamiała
się pierwszy raz (na razie nie ma kolejnego razu -- właśnie teraz
jest ten pierwszy raz) chyba kwadrans...

Zastanawiałem się nawet nad tym, co mogło pójść źle... Zanim tę
partycję skopiowałem, dokonałem na niej masy zmian rewolucyjnych,
więc myślałem, że któraś z tych zmian dała fatalny efekt...

Tak wygląda hybryda...

zdecydowanie krócej niż w 1 minutę (ale z szybkiego ;) startu)

Kolejnej aktualizacji już nie było 09 września...

-=-

Na razie kopie 64W10 zajmują 58GB, ale stale coś wywalam, przez co
potrzebuje teraz tylko 30GB i zamierzam to jeszcze mocniej okroić.
Pewnego dnia być może 64W10 zmieści się spokojnie na małym/tanim
RAMdysku -- ilość zajmowanego miejsca spadnie, ceny RAMek spadną...
Wtedy 64W10 będzie naprawdę szybki?...

Bywa tak, że mam piknięcia na wszystkim: CPU, RAMdysku, SSD, SSHD,
HDD... Bardzo krótkie, ale mam. Być może do szybkiej pracy potrzeba
będzie pełnego CPU (ten ma tylko 2 linie PCIe do SSD) i więcej herców?...

Można spokojnie wywalić 3/4 64W10? -- zapewne tak, ale na razie jestem ostrożny.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-09-04 16:40:51
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f523112$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
Albo bank mądrzeje i świadomym klientom proponuje zmniejszenie kwoty wciskanej pożyczki?

Swiadomy klient jej nie naduzywa, wiec mu nie przeszkadza.
A moze nawet jest dobrze dobrana.

Ale bank mądrzeje ? A co sie stalo, bo skoro wczesniej namawial odwrotnie ... to czemu przestal głupiec ?

Kto wie. Może następnym krokiem będzie: "Zlikwidujemy Panu kartę kredytową" To ma same wady w XXI wieku ;-)

Ja tam widze raczej zalety :-)

J.

Data: 2020-09-04 17:07:33
Autor: _Master_
zmniejszyc limit KK
W dniu 2020-09-04 o 16:40, J.F. pisze:
Ja tam widze raczej zalety

No właśnie ;-)

Data: 2020-09-04 17:56:00
Autor: Kamil Jońca
zmniejszyc limit KK

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

mbank przyslal info, że moge zmniejszyc limit KK.

O co tu chodzi - wczesniej wszyscy zachecali do powiekszania.

Strzelam, że o jakieś wskaźniki zaangażowania/ryzyka.

Może im wyszło, że jest duża szansa, że za chwilę bedziesz chciał
wykorzystać limit pod korek a niekoniecznie dasz radę spłacić.

Kj

Data: 2020-09-04 18:11:31
Autor: J.F.
zmniejszyc limit KK
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:877dt9r0xb.fsf@alfa.kjonca...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
mbank przyslal info, że moge zmniejszyc limit KK.
O co tu chodzi - wczesniej wszyscy zachecali do powiekszania.

Strzelam, że o jakieś wskaźniki zaangażowania/ryzyka.

Byc moze. Tzn tez wysoko to obstawiam, ale ktore ... a moze jednak cos innego ?

Może im wyszło, że jest duża szansa, że za chwilę bedziesz chciał
wykorzystać limit pod korek a niekoniecznie dasz radę spłacić.

Ale co - jakies wspolczynniki czy progi sie zmienily ?

Bo korzystam raczej podobnie, splacam im regularnie, informacji o zarobkach od lat nie maja, ale przeciez te ze starego wniosku powinny starczyc na stary limit.
Ba - Wibor spadl to i zdolnosc kredytowa powinna byc wieksza.

J.

Data: 2020-09-04 18:17:21
Autor: Kamil Jońca
zmniejszyc limit KK
[...]

I ryzyko utraty pracy/zmniejszenia dochodów też się nie zmieniło?
Jesteś pewien?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-09-04 09:51:34
Autor: Dawid Rutkowski
zmniejszyc limit KK
W dniu piątek, 4 września 2020 18:19:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

I ryzyko utraty pracy/zmniejszenia dochodów też się nie zmieniło?
Jesteś pewien?

Ciekawa reakcja na taką kalkulację ryzyka - wysłać informację, że klient może sobie zmniejszyć, jeśli chce...
Sens by miała informacja - zmniejszyliśmy i już.

A swoją drogą czy banki płacą podatek bankowy od przyznanych limitów na KK? Czy to są ich aktywa? Czy może tylko od wykorzystanej przez klienta sumy?

Data: 2020-09-04 18:59:38
Autor: Kamil Jońca
zmniejszyc limit KK
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

E tam.

Sens by miała informacja - zmniejszyliśmy i już.

Wziąłeś pod uwagę szum medialny?

A swoją drogą czy banki płacą podatek bankowy od przyznanych limitów na KK? Czy to są ich aktywa? Czy może tylko od wykorzystanej przez klienta sumy?

IMO od  wykorzystanej sumy.

Przyznane limity są (IIRC) pozabilansowe.

KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-09-06 23:00:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zmniejszyc limit KK

"Kamil "Jońca"" 877dt9r0xb.fsf@alfa.kjonca

Może im wyszło, że jest duża szansa, że za chwilę bedziesz chciał
wykorzystać limit pod korek a niekoniecznie dasz radę spłacić.

Nie proponowaliby wówczas, ale przejęliby inicjatywę...

--