Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes   »   zmysł słuchu i marnowanie pieniędzy

zmysł słuchu i marnowanie pieniędzy

Data: 2009-10-03 00:38:02
Autor: RAM
zmysł słuchu i marnowanie pieniędzy
"W jaki sposób słuch może stać się przyczyną trwonienia pieniędzy?
Tak, jak to jest w przypadku wzroku, telewizja jest jednym z głównych
środków, dzięki któremu reklamujący przekonują słuchaczy, by kupowali
ich towary. Są one zachwalane w programach komercyjnych. Prezenter
opisuje najnowsze, oszczędzające czas urządzenie, najnowszy model
komputera, wycieczkę do jakiegoś odległego, egzotycznego raju,
obiecując krótkotrwałą ucieczkę od stresu życia codziennego i mnóstwo
innych atrakcji, które naprzykrzają się w telewizji uszom
potencjalnych klientów. Dodajmy do tego radio włączone w samochodzie,
kiedy jedziemy do pracy, załatwiamy sprawunki, podwozimy dzieci do
szkoły lub na zajęcia pozaszkolne i wszystkie inne codzienne
przejażdżki, a otrzymamy dodatkowe okazje, które dostarczają ludziom
od reklamy jeszcze jednej okazji nakłaniania kierowców i ich pasażerów
do kupowania tego, co tak radośnie zachwalają spikerzy najbardziej
przekonującym tonem.
Obecnie ludzie od reklamy korzystają nawet z prywatnych linii
telefonicznych. Sprzedawcy robią, co mogą, by nakłonić konsumentów do
kupienia subskrypcji jakiegoś magazynu, udziałów jakiegoś towarzystwa,
do wysłania zamówienia na jakiś wspaniały nowy produkt czy do
zainwestowania w jakieś przedsięwzięcie czy artykuł. W tej metodzie
reklamowania dodatkową przewagą jest osobisty kontakt, który stosowano
od wieków do hipnotyzowania uległych osób, by wypełniały słowne nakazy
osoby dominującej, w tym przypadku sprzedawcy, którego bardzo dobrze
przeszkolono w sztuce perswazji. W tym zjawisku interesujący jest
fakt, że tego typu telefony zdarzają się niezmiennie w czasie
popołudniowego posiłku, gdy przypuszczalnie ktoś dorosły jest już w
domu.
Istnieje jeszcze jedna forma reklamy - słowna, która ma miejsce
wtedy, gdy ludzie raczą każdego, kto chce słuchać, długą listą swych
najnowszych nabytków. Zarażeni tym entuzjazmem słuchacze odczuwają
czasami zawiść, zazdrość lub chęć współzawodnictwa i pragną też
posiadać to co właśnie oglądają i co sprzedawca lub ktoś inny z
zachwytem opisuje. Czasami ktoś opowiada o nowym przedsięwzięciu,
które zapewnia duży zysk; ci, którzy tego słuchają są poruszeni
perspektywą zdobycia dużej sumy pieniędzy, którą znów będę mogli wydać
i czasami decydują się w to zainwestować. Oto zaledwie kilka z wielu
sposobów, jakimi zmysł słuchu może zwodzić ludzi, by wydawali
pieniądze, jeśli nie skorzystają ze swojej umiejętności rozróżniania
i nie zdecydują sami, czy rzeczywiście potrzebują oferowane produkty
czy też nie."
("Jak poskromić małpi umysł", Phyllis Krystal, Dom Wydawniczy Limbus)

zmysł słuchu i marnowanie pieniędzy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona