zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?

Data: 2010-01-23 15:49:06
Autor: Cyb
zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?
czy ktos natknal sie na jakies sensowne porowannie oplacalnosci
uzywania w zmywarce:
tabletki 3in1 czy 5in1
kontra skaldniki oddzielnie czyli detergent w proszku + nablyszczacz w plynie
uzupelniany co kilka zmywan + sol co kilka miesiecy

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-01-23 10:48:27
Autor: Mamut
zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?
najtaniej wychodzą tabletki.
W5 w lidlu (30szt) kosztuje 7,99zl i takie kupuje.
Sol dosypuje raz na pol roku, nablyszczacz raz na dwa miesiące.
Ale to wszystkie detergenty i tak są G... warte. Człowiek czasami
zapomni włozyć tablete przed myciem a po myciu i tak talerze
praktycznie czyste - same opłukiwanie ciepłą wodą z solą wiekszosc
zmywa.

Data: 2010-01-23 19:59:09
Autor: Pietrek
zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?

Użytkownik "Mamut" popełnił:

praktycznie czyste - same opłukiwanie ciepłą wodą z solą wiekszosc
zmywa.

Znaczy z solą, jaka solą? Mógłbyś rozwinąć?

P.

Data: 2010-01-23 22:33:57
Autor: Adam

Użytkownik "Mamut" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:40a9ded1-8c32-40ec-92b3-de7787e07e5cp8g2000yqb.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -
ciepłą wodą z czym?

sól jak już nie raz ktoś tłumaczył jest do regeneracji złoża zmiękczającego

Adam

Data: 2010-01-24 10:04:04
Autor: Sierp
Mamut pisze:
W5 w lidlu (30szt) kosztuje 7,99zl i takie kupuje.
Sol dosypuje raz na pol roku, nablyszczacz raz na dwa miesiące.

to te tabletki nie zawieraja nablyszczacza?

Sierp

Data: 2010-01-24 21:41:24
Autor: Chiron
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Mam całkiem inne obserwacje. W5 IMO jest dość dobry- i warto używać także innego dobrego proszku. Jak się używa gorszego, lub (co na jedno wychodzi)- przeterminowanego z hipera (np Calgonitu- często są przeterminowane)- to w wypadku mycia naczyń bez tłuszczu- od biedy wystarczy. Jeśli chodzi o zatłuszczone naczynia- kiepski proszek lub wręcz jego brak powoduje zapchanie filtrów. Przerabiałem to ostatnio- i mam nauczkę:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

2. Jedyna godna rzecz na świecie twórczość. A szczyt twórczości to tworzenie siebie
Leopold Staff

Data: 2010-01-25 13:59:06
Autor: Tomasz O.
[...]

W5 all in 1 40 sztuk kosztuje coś koło 17 pln. Działją i myją calkiem dobrze. Też ostatnio stalem przy półce z detergentami w markecie i długo się zastanawiałem czy brać wszystko osobno. Stwierdziłem, że te W5 są dobre i szkoda sobie głowę zawracać i sypać, dolewać wszystko osobno. Tabletki są poręczniejsze i nawet dziciak sobie z nimi poradzi. Soli też dodaje mimo, że nie ma takiej potrzeby przy tych tabletkach. Wsypałem 3 miesiące temu i nic nie ubywa.

Tomasz

Data: 2010-01-25 11:34:33
Autor: Mamut
[...]

to czy soli ubywa nie zalezy od tego jakich tabletek używasz 2in1 czy
5in1 tylko jak masz pokrętlo z dozowaniem ustawione.
Nie polecam tabletek typu 5in1 ponieważ są duzo droższe (nawet 2 razy
droższe od zwyklych) a nie zastepują ani soli ani nabłyszczacza. Jak
coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Data: 2010-01-25 21:33:00
Autor: XL
Dnia Mon, 25 Jan 2010 11:34:33 -0800 (PST), Mamut napisał(a):

[...]

Dokładnie. Najlepiej używać osobno proszku i osobno soli oraz płynu. Szybko
wypracuje się właściwe ich proporcje dla posiadanej wody.
--

Ikselka.

Data: 2010-01-28 10:24:56
Autor: Lagod
zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?
to czy soli ubywa nie zalezy od tego jakich tabletek używasz 2in1 czy
5in1 tylko jak masz pokrętlo z dozowaniem ustawione.

To prawda

Nie polecam tabletek typu 5in1 ponieważ są duzo droższe (nawet 2 razy
droższe od zwyklych)

To nieprawda

> a nie zastepują ani soli ani nabłyszczacza.

To też nieprawda

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-01-29 00:49:05
Autor: Mamut
zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?

> Nie polecam tabletek typu 5in1 ponieważ są duzo droższe (nawet 2 razy
> droższe od zwyklych)

To nieprawda

 > a nie zastepują ani soli ani nabłyszczacza.

To też nieprawda

a to twoje zdanie, ja mam odmnienne doswiadczenia.

Data: 2010-01-29 13:46:29
Autor: Lagod
W dniu 2010-01-29 09:49, Mamut pisze:

a to twoje zdanie, ja mam odmnienne doswiadczenia.

Z reguły wypowiadam własne zdanie a nie cudze ;-)
(protestuje przeciw uogólnieniu że "nie zastępują" skoro widzę że zastępują)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-02-24 09:09:19
Autor: -=Elwood=-
W dniu 2010-01-28 10:24, Lagod pisze:
 > a nie zastepują ani soli ani nabłyszczacza.

To też nieprawda

Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź? Bo interesuje mnie z czego czerpałeś to stwierdzenie. Reklamy?

Z doświadczenia w naprawach, szczególnie nowoczesnych zmywarek (tych naprawia się najwięcej, bo stare powiedzmy 7-10 letnie są pancerne prawie , Miele, Neff, Bosh) mogę stwierdzić, że stosowanie samych tabletek bez uzupełniania soli w zasobniku prowadzi do szybszego zużycia wymiennika jonowego.
W zależności od twardości wody w danym rejonie, powinno się odpowiednio ustawić zmywarkę. (informacje o twardości można bez problemu uzyskać na stronach www dostawcy wody albo zadzwonić do nich).

faktem jest iż nowoczesne zmywarki mają tak skonstruowany i umiejscowiony wymiennik jonowy że sól zmywakowa może być zawarta tylko w tabletkach. Natomiast dla wlasnego bezpieczeństwa sypałbym sól do zbiornika i cieszył się zmywarką.
--
-=Elwood=-

           Our Knowledge Is Our Power

Data: 2010-03-22 08:09:38
Autor: Marek Dyjor
-=Elwood=- wrote:
> [...]

tylko w tabletkach. Natomiast dla wlasnego bezpieczeństwa sypałbym
sól do zbiornika i cieszył się zmywarką.

z tego co wiem to jak sie nie zmiękcza wody solą to sie ustawia pralkę na niezmiękczanie. Wtedy wymiennik nie pracuje.

Data: 2010-03-22 09:29:02
Autor: -=Elwood=-
W dniu 2010-03-22 08:09, Marek Dyjor pisze:

z tego co wiem to jak sie nie zmiękcza wody solą to sie ustawia pralkę
na niezmiękczanie. Wtedy wymiennik nie pracuje.

W większości modeli na rynku nie ma takiej opcji. A jesli chodzi o ogólnie dostępne modele kilkuletnie, na rynku wtórnym, to woda i tak podawana jest przez wymiennik, wiec niestosowanie soli, prowadzi do jego uszkodzenia po jakimś czasie.

--
-=Elwood=-

           Our Knowledge Is Our Power

Data: 2010-03-22 09:46:39
Autor: Lagod
W dniu 2010-02-24 09:09, -=Elwood=- pisze:
W dniu 2010-01-28 10:24, Lagod pisze:
> a nie zastepują ani soli ani nabłyszczacza.

To też nieprawda

Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź? Bo interesuje mnie z czego
czerpałeś to stwierdzenie. Reklamy?

Z doświadczenia i podstaw wiedzy o uzdatnianiu wody.
W życiu nie widziałem reklamy tabletek ale za to mnóstwo reklam proszków i nabłyszczaczy.

[...]

Tak. Żywicy która nie jest wykorzystywana przy stosowaniu tabletek z dodatkiem zmiękczającym.

[...]

Od 6 lat stosuje tabletki i popsuł się... programator. (na szczęście naprawiony już)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-01-23 16:13:34
Autor: Grzegorz Janoszka
On 23-1-2010 15:49, Cyb wrote:
[...]

Co kilka zmywań? Ja nabłyszczacz dolewam co 20-30 zmywań. Zwróć uwagę, że to porównanie musi uwzględniać dokonfigurowanie zmywarki do lokalnych parametrów wody.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-01-23 16:20:18
Autor: Cyb
zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?
On Sat, 23 Jan 2010 16:13:34 +0100, Grzegorz Janoszka
<Grzegorz@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl> wrote:

Co kilka zmywań? Ja nabłyszczacz dolewam co 20-30 zmywań.

nie licze - kiedy wskaznik pokazuje ze trezba to sie dolewa...

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-01-23 16:32:57
Autor: Maseł
On 2010-01-23 16:13, Grzegorz Janoszka wrote:
On 23-1-2010 15:49, Cyb wrote:
[...]

Zmywarka ma jakies 3 lata, a flaszka nablyszczacza z Lidla zeszla w
polowie...

że to porównanie musi uwzględniać dokonfigurowanie zmywarki do lokalnych
parametrĂłw wody.

Dokladnie - dotyczy to zwlaszcza soli...

Pozdro

Maseł

Data: 2010-01-25 11:40:52
Autor: szerszen

Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ea0147fb11854bddec91a875139b9bf9masel.cs.put.poznan.pl...

Zmywarka ma jakies 3 lata, a flaszka nablyszczacza z Lidla zeszla w
polowie...

to albo ta flaszka byla bardzo duza, albo malo zmywasz, moja zmywarka tez dobija jakos 3 lat, ale butelk z nablyszczaczem poszlo kilka

Data: 2010-01-25 13:03:36
Autor: Maseł
On 2010-01-25 11:40, szerszen wrote:

[...]

HINT: dozowanie - ja mam na najnizszym poziomie... Za to soli idzie
calkiem sporo.

Pozdro

Maseł

Data: 2010-01-25 15:16:40
Autor: szerszen

Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d255d03556e4c7aef63e784b86f57e96masel.cs.put.poznan.pl...

HINT: dozowanie - ja mam na najnizszym poziomie... Za to soli idzie
calkiem sporo.

ano, chyba ze tak ;) ja mam jakos na polowe

Data: 2010-01-23 19:51:07
Autor: Marek Dyjor
Cyb wrote:
[...]

jest jedna sprawa  tabletki nadaja sie imho tylko do dlugich programów, jak chcesz stosowac dowlne programy to lepiej stosowac oddzielne komponenty.

Data: 2010-01-28 10:22:35
Autor: Lagod
zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?
W dniu 2010-01-23 15:49, Cyb pisze:
Moje porĂłnanie jest takie:
od 5 lat używam wyłącznie tabletek wszystko w jednym, tych najtańszych z tesco lub lidla (tanie jak barsz) i w niczym nie ustępują dosypywaniu i dolewaniu detergentów osobno.

--

zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?