zmywarka- czy taka wlasciwosc?

Data: 2009-12-13 13:51:44
Autor: Chiron
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
Kolejna zmywarka- lepsza, oszczędniejsza, lepiej myje- ale pozostał ten sam problem: po włożeniu naczyń z resztką sypanej kawy lub makiem z makowca wyjmuję piękne, czyste, wysuszone naczynia z mocno poprzyklejanymi (do wszystkich, biorących udział we wspólnym myciu) czarnymi ziarenkami. Czy macie na to sposób?

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

2. Jedyna godna rzecz na świecie twórczość. A szczyt twórczości to tworzenie siebie
Leopold Staff

Data: 2009-12-13 14:02:39
Autor: Prawusek

"Chiron" <eleuzis@onet.eu> wrote in message
[...]

PROSTY  - USUWANIE  WSZYSTKICH  RESZTEK  JEDZENIA  Z  NACZYŃ  PRZED
WŁOŻENIEM  DO  ZMYWARKI.

Data: 2009-12-13 18:43:56
Autor: Chiron
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hg2oq2$a12$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Jak mam dokładnie pozbawiać szklankę resztek z kawy- to wolę ją przy okazji umyć w zlewozmywaku. Podobnie z talerzykiem do ciasta. Pytanie: po co mi zmywarka?

Data: 2009-12-13 18:59:56
Autor: Prawusek

> [...]

okazji
umyć w zlewozmywaku. Podobnie z talerzykiem do ciasta. Pytanie: po co mi

Spłukanie to nie jest mycie.
A reumatyzm? A czas? A woda?

Data: 2009-12-13 19:19:49
Autor: Chiron
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hg3ana$evd$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

okazji
umyć w zlewozmywaku. Podobnie z talerzykiem do ciasta. Pytanie: po co mi

Jak już w zimnej wodzie dokonam dokładnego płukania, to co mi zależy teraz gorącą z odrobiną płynu umyć?

Data: 2009-12-13 20:00:49
Autor: Prawusek
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
"Chiron" <eleuzis@onet.eu> wrote in message

    Nie wiem jak dalece znasz się na pracach domowych. Nie masz innych
sprzętów (gary itd) do mycia? Ja też nie myję 1 czy 2 szklanek czy kubków w
zmywarce, choćby dlatego, że na danym programie zużywa tę samą ilość wody,
środków, no może prądu mniej - nie musi ich ogrzać.

Data: 2009-12-14 13:01:32
Autor: Marek Dyjor
Prawusek wrote:
[...]

no wlasnie kolejne szkalni trzeba opłukać i wsadzać do zmywarki a jak sie zapełni to umyć i problem z głowy.

Data: 2009-12-13 23:09:16
Autor: XL
Dnia Sun, 13 Dec 2009 19:19:49 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]

A reumatyzm? A czas? A woda?

Jak już w zimnej wodzie dokonam dokładnego płukania, to co mi zależy teraz gorącą z odrobiną płynu umyć?

Zużyjesz kilka litrów wody na jedną filizankę...
--

Ikselka.

Data: 2009-12-13 22:58:22
Autor: XL
Dnia Sun, 13 Dec 2009 18:43:56 +0100, Chiron napisał(a):

[...]

Żeby nie zawracać sobie głowy myciem naczyń, zwłaszcza kiedy ich jest nagle
dużo. Ten czas lepiej poświęcić na inne sprawy :-)
--

Ikselka.

Data: 2009-12-13 23:04:55
Autor: Chiron
Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:14b3ir2lbrgzv.1bbtg91y0k6xa.dlg40tude.net...
[...]

Tylko u nas na imprezach jest makowiec i kawa. Skoro nie mogę umyć szybko naczyń w zmywarce- a chcę wrócić do gości, to nie mam wyjścia, tylko wrzucić brudne do zlewozmywaka w kuchni- a gościom dać nowe...a rano, jak przestaną trząść się ręce- umyć ręcznie:-(

Data: 2009-12-14 19:09:42
Autor: Zbylut
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
Chiron zapodal(a):

[...]

może talerzyki wsadzaj do zlewozmywaka napelnionego woda? Nie zaschną a stamtąd przełożysz do zmywarki. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-12-14 20:17:07
Autor: XL
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
Dnia Mon, 14 Dec 2009 19:09:42 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

Chiron zapodal(a):

[...]

To zadanie ma program "mycie wstępne".
--

Ikselka.

Data: 2009-12-17 16:55:36
Autor: Zbylut
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
XL zapodal(a):

może talerzyki wsadzaj do zlewozmywaka napelnionego woda? Nie zaschną a stamtąd przełożysz do zmywarki.

To zadanie ma program "mycie wstępne".

jak rozumiem problemem jest obecność maku i kawy w zmywarce, więc ten program
w tym nie pomoże.

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-12-17 18:03:47
Autor: Jan Werbiński
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrn.pl.hijun2.10lg.ZbylutNoWhere.zzz...
XL zapodal(a):

[...]

Kup sobie tanią zmywarkę Boscha, która ma filtr samoczyszczący. Np w mojej od wielu miesięcy go nie odkręcałem, bo nie zatyka się.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-12-18 21:26:23
Autor: Zbylut
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
Jan Werbiński zapodal(a):

Kup sobie tanią zmywarkę Boscha, która ma filtr samoczyszczący. Np w mojej od wielu miesięcy go nie odkręcałem, bo nie zatyka się.

dzięki za radę, ja akurat nie spotkałem się z problemem 'fusów i makowca' :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-12-14 09:26:32
Autor: Boombastic
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
Jak mam dokładnie pozbawiać szklankę resztek z kawy- to wolę ją przy okazji umyć w zlewozmywaku. Podobnie z talerzykiem do ciasta. Pytanie: po co mi zmywarka?

Nas się pytasz? Ja tam nie kupowałem zmywarek do filiżanek i talerzyków.

Data: 2009-12-13 18:16:16
Autor: XL
Dnia Sun, 13 Dec 2009 13:51:44 +0100, Chiron napisał(a):

[...]

Mycie wstępne, kóre zapobiega przysychaniu resztek, poki zmywarka się nie
zapełni naczyniami, a lepiej - płukanie naczyń z fusów przed włożeniem do
zmywarki.
No i czyszczenie filtrów!
--

Ikselka.

Data: 2009-12-13 18:46:01
Autor: Chiron
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
Nic nie daje. Mak czy kawa wchodzi w cały układ wodny bez przeszkód, nie rozpuszcza się w detergentach- i taki efekt...A jak mam dokładnie pozbawiać szklanki resztek kawy, a talerzyki do ciasta- maku, to wolę to umyć ręcznie. Jednakże po co tyle kasy wydawałem na zmywarkę?:-(

Data: 2009-12-13 19:08:57
Autor: medea
Chiron pisze:
[...]

Dokup ciśnieniowy ekspres do kawy, nie będziesz miał fusów.

Ewa

Data: 2009-12-13 19:24:14
Autor: Chiron
Użytkownik "medea" <e.fiszer@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hg3b7u$f0g$1nemesis.news.neostrada.pl...
Chiron pisze:
[...]

Jednakże nie załatwia to sprawy makowca. Poza tym- praktycznie codziennie parzymy kawę w dość specyficzny sposób: gotuje się przyprawy (imbir, kardamon, cynamon, goździki) i do tego wsypuje się kawę- gotując przez kilka minut. Potem przelewa się to do filiżanek, a na dno odrobinę miodu. Pycha! I mimo, że wsypuje siędużo kawy- to nie czuć, że jest mocna. Jednak w ekspresie tego nie zrobię.

Data: 2009-12-13 23:06:27
Autor: Chiron
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
Użytkownik "MacAaron" <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com> napisał w wiadomości news:hg3mf7$di3$1aioe.org...
Chiron:

Jednakże nie załatwia to sprawy makowca.

Sprawę makowca załatwia 2-- 3-sekundowe spłukanie talerzyka strumieniem
wody z kranu od razu po zjedzeniu tegoż makowca, zanim talerzyk zaschnie.

Pozdrawiam
MacAaron

To ja sobie moge tak zrobić ze swoim. Jak to widzisz na imprezie?

Data: 2009-12-13 23:19:04
Autor: XL
Dnia Sun, 13 Dec 2009 23:06:27 +0100, Chiron napisał(a):

[...]

Zapas talerzyków i zmywarka :-)
--

Ikselka.

Data: 2009-12-14 09:19:26
Autor: Pete
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
W dniu 13.12.09 23:06, Chiron pisze:
[ciach]

K$%!@a.
Weź coś zrób z tą swoją sygnaturą, bo jest 20 razy dłuższa od Twoich wypowiedzi.
Netykieta się kłania.

--
Pete

Data: 2009-12-14 12:28:59
Autor: Qrczak
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
W Usenecie Pete <nobody@nowhere.com> tak oto plecie:

[...]

Chiron ma zezwolenie.

Qra, aczkolwiek nie wiem, czy ono działa i tutaj, musiałby zezwalający się wypowiedzieć

Data: 2009-12-14 18:14:52
Autor: Jacek Skowroński
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
PT Qrczak scripsit:

> Weź coś zrób z tą swoją sygnaturą, bo jest 20 razy dłuższa od Twoich > wypowiedzi.
> Netykieta się kłania.  Chiron ma zezwolenie.

Od kogo niby?

--
Jacek Skowroński                                        http://jacek.alauda.pl

Data: 2009-12-13 23:09:55
Autor: XL

Chiron pisze:
[...]

Zrobisz - jak zmielesz przyprawy w młynku i zmieszasz z kawą.
--

Ikselka.

Data: 2009-12-13 23:25:56
Autor: Chiron

Chiron pisze:
[...]

Okropieństwo! Próbowaliśmy- to nie to. Kawa ma swoje wymogi- musi być odpowiednio zmielona, a i przyprawy dodane w odpowiedniej kolejności- no i to wszystko kilka minut się gotuje. Ekspres- odpada.

Data: 2009-12-13 23:31:09
Autor: XL

Chiron pisze:
[...]

No to pozostaje dobre sitko albo kawiarka - mam najprostszą, chwalę, boska
kawa wychodzi :-)
--

Ikselka.

Data: 2009-12-14 12:34:08
Autor: Qrczak
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
W Usenecie Chiron <eleuzis@onet.eu> tak oto plecie:

[...]

A próbowałeś kawę z przyprawami parzyć w perkolatorze?

Qra

Data: 2009-12-14 15:12:29
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisał w wiadomości news:hg3bgd$g2q$1news.onet.pl...
[...]

Smakowała mi kawa zaparzana "po turecku", dopóki nie zaczalem pijać z ekpresu. Powrót do zalewajki był niemożliwy. Przestała smakować.

Jeśli chodzi o makowiec, to zrób z niego inne danie, np kompot. :-O

Data: 2009-12-14 20:16:00
Autor: XL
Dnia Mon, 14 Dec 2009 15:12:29 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

Jeśli chodzi o makowiec, to zrób z niego inne danie, np kompot. :-O

Kiepska rada. Akurat makowiec popieram i uwielbiam, nie ma takiej opcji,
aby się go wyrzec - już prędzej zmywarki, to na pewno :-)
--

Ikselka.

Data: 2009-12-13 23:08:43
Autor: XL
Dnia Sun, 13 Dec 2009 19:08:57 +0100, medea napisał(a):

Chiron pisze:
[...]

O tio tio. Albo przestaw się (do Chirka) na rozpuszczalną - jedyna dobra to
Nescafe Collection Espresso!
--

Ikselka.

Data: 2009-12-13 23:24:16
Autor: Chiron

Chiron pisze:
[...]

Nie nadaje się na kawę z kardamonem i innymi przyprawami.

Data: 2009-12-13 23:07:19
Autor: XL
Dnia Sun, 13 Dec 2009 18:46:01 +0100, Chiron napisał(a):

[...]

Odkąd mam zmywarkę (czyli jakieś 15 lat):
1. Jakoś lepiej się czuję, kiedy wiem, że naczynia przeszly przez wysoką
temperaturę i mocno działający proszek.
2. Mój kręgosłup nie cierpi.
3. Moje ręce nie cierpią.
4. Moje nogi nie cierpią.
5. Zużycie wody i czasu jest bardziej ekonomiczne - nie puszcza się
hektolitrów wody, zeby umyć parę talerzyków, lecz w 13 litrach myje się
ilosć naczyń, którą myłabym ręcznie z godzinę i zużyłabym ze 100 litrów
wody do ich wyplukania.
6. Oszczędność wody ze względu na szambo (póki co kanalizacji jeszcze nie
mamy).
7. Naczynia zabrudzone mogą sobie spokojnie czekać na liczniejsze
"towarzystwo" w zmywarce, a nie w zlewie.
8. Mogą być myte wtedy, kiedy akurat śpię i jest druga taryfa - dzięki
funkcji opóźnienia mycia.
9. Odpadło mi mozolne ręczne mycie słoików na przetworyyyyyy!!!!!!!!!!

I jeszcze duuuużo pozytywów bym znalazła :-)

--

Ikselka.

Data: 2009-12-14 02:22:35
Autor: Prawusek

"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message
> [...]

9. Odpadło mi mozolne ręczne mycie słoików na przetworyyyyyy!!!!!!!!!!

I jeszcze duuuużo pozytywów bym znalazła :-)

Jeszcze jeden - na szklanki i talerzyki po imprezie nie jest potrzebny
program na gary...

Data: 2009-12-14 14:03:05
Autor: XL
Dnia Mon, 14 Dec 2009 02:22:35 +0100, Prawusek napisał(a):

Jeszcze jeden - na szklanki i talerzyki po imprezie nie jest potrzebny
program na gary...

Nie jest, ale i tak używam zwykle tylko tego - bo oprócz talerzyków zawsze
się cos "grubszego" znajdzie, a kiedy ktoś na imprezie zakatarzony, to
wyższa temperatura mycia jest pożądana.

--

Ikselka.

Data: 2009-12-14 13:02:59
Autor: Marek Dyjor
Chiron wrote:
[...]

jeśli nie widzisz różnicy to nie wydawaj...

ja widzę różnicę miedzy spłukaniem syfu z talerzy do komory z młynkiem a kompletnym myciem płynem.

Data: 2009-12-14 12:32:41
Autor: Qrczak
[...]

Zwykły prosty Whirlpool i taki problem nie występuje. Aczkowliek kawy fusiastej i makowca codziennie nie używamy.
Może za ciasno poutykane i woda nie daje rady porządnie wypłukać?

Qra

Data: 2009-12-14 14:09:18
Autor: XL
zmywarka- czy taka wlasciwosc?
Dnia Mon, 14 Dec 2009 12:32:41 +0100, Qrczak napisał(a):

(...)
Może za ciasno poutykane i woda nie daje rady porządnie wypłukać?

Możliwe. Musi jakiś błąd w rozmieszczeniu naczyń :-)

--

Ikselka.

Data: 2009-12-14 14:54:30
Autor: Prawusek

Dnia Mon, 14 Dec 2009 12:32:41 +0100, Qrczak napisał(a):

> (...)
> Może za ciasno poutykane i woda nie daje rady porządnie wypłukać?

Możliwe. Musi jakiś błąd w rozmieszczeniu naczyń :-)

Zapchany filtr.

zmywarka- czy taka wlasciwosc?