zmywarka - problem i prosba o rade

Data: 2009-07-02 08:48:22
Autor: rafuls
zmywarka - problem i prosba o rade
witam
mam pewien problem ze zmywarka
kupilem dwa m-ce temu elektroluxa 66010 i tak jak na poczatku bylem z
niej niesamowicie zadowolony tak teraz pojawil sie delikatny problem
jakies kilka myc temu zaczela baaaardzo brudzic - zostawiac plamy na
garnkach, szklanki sa matowe albo zle umyte lub maja smugi
zaznaczam ze odpoczatku jak uzywalem to wszystko bylo jak z reklamy -
tak sie blyszczalo i zadnej skargi nie bylo
sprawdzilem pokretlo do twardosci wody - jest ok - na dobrym poziomie
sol - jest ok
nablyszczacz - jest ok
uzywam od poczatku tych samych tabletek calgonit - bylo super

zmniejszalem ilosc nablyszczacza w regulacji
zmywalem w roznych temperaturach i nadal to samo
wczoraj byla czyszczona srodkiem do zmywarek i nadal nic
w srodku po zmywaniu na scianach zmywarki boki sa matowe

jezeli ma ktos dobra rade
z gory bardzo dziekuje

Data: 2009-07-02 21:17:24
Autor: Tomasz Nowicki
zmywarka - problem i prosba o rade
Kup proszek Calgonit zamiast tabletek. Może pomoże. A jak nie - serwis

T.

Data: 2009-07-02 21:34:55
Autor: Tomek GĹ‚owacki
rafuls pisze:

[...]

Kup płyn do czyszczenia zmywarek, zobacz czy pomoże, zrób pranie na pusto.

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-07-02 23:35:29
Autor: nadir
zmywarka - problem i prosba o rade
Filtr czyściłeś?

Data: 2009-07-02 23:42:49
Autor: Pietrek
zmywarka - problem i prosba o rade
Na 99% a nawet na 100% nagmyrales w ustawieniach i zalaczyles sobie funkcje
X in 1, wiec najzwyczajniej ani sól ani nablyszczacz nie sa w ogóle uzywane.
Sa bo sa i nastawy nic nie dadza.
Poczytaj instrukcje, bo ja poczytalem na stronie producenta i tam wszystko
pisze.

P.

Data: 2009-07-02 23:37:35
Autor: rafuls
On 2 Lip, 23:42, "Pietrek" <pietre...@wp.pl> wrote:
[...]

pewnie to bedzie to o czym piszesz
pranie na pusto z plynem do czyszczenia rowniez zrobilem
zapytalem moja zone czy cos ustawiala to uslyszalem ze moze cos przez
przypadek jej sie wcisnelo
sprawdze i sie odezwe
dziekuje za odpowiedzi i rady

Data: 2009-07-04 04:53:30
Autor: rafuls
zmywarka - problem i prosba o rade
dziekuje bardzo za pomocne rady
juz wszystko dziala ok

Data: 2009-07-04 17:34:40
Autor: Ro
zmywarka - problem i prosba o rade
z ciekawosci .... co bylo nie tak ?

Data: 2009-07-04 14:08:15
Autor: rafuls
zmywarka - problem i prosba o rade
faktycznie byl wylaczony elektronicznie dozownik nablyszczacza oraz
przestawil sie elektroniczny wskaznik twrdosci wody z poz 5 na 1 w
skali od 1 do10 i tu przy naszej twardej wodzie maszyna zaczela
traktowac jakby prawie tego kamienia nie bylo  - stad szarosc i
zacieki na wszystkim co bylo w zmywarce oraz na samej zmywarce w
srodku
raz jeszcze dzieki za rady

Data: 2009-07-04 23:39:47
Autor: Ro
zmywarka - problem i prosba o rade

Uzytkownik "rafuls" <rafalzieba@gmail.com> napisal w wiadomosci news:fa233918-9039-452c-bd1a-e2484d9988afx5g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

ciekawe bo mam podobne zjawisko (maszyna Ariston)

z tym ze sterowanie dozowaniem manualne

sól na ok 60%
plyn 1-7 (5)

niektóre naczynia sa ok, na innych zaciekli straszliwe

sól chyba Somat (specjalnie nie przywiazuje uwagi bo to chyba chlorek sodu i tyle),plyn i tabletki Calgonit

jakies sugestie ?
sól na max ustawic ? plyn na max ? ... oba ?

R.

Data: 2009-07-05 07:30:15
Autor: Pietrek

Uzytkownik "rafuls" napisal:

dziekuje bardzo za pomocne rady
juz wszystko dziala ok

Heh, no i wyszlo tak jak pisalem. W odróznieniu od wszystkich zgadywaczy
zdarza mi sie naprawiac te maszyny i w takich przypadkach nawet nie jade do
klienta, bo wszystko da sie zalatwic na telefon. Po prostu nie ma fizycznej
mozliwosci, zeby nowa maszyna nie myla jak trzeba.

Teraz jade na urlop ;)

P.

Data: 2009-07-05 02:47:54
Autor: rafuls
zmywarka - problem i prosba o rade
w moim przypadku w elektroluxie jest ustawianie twardosci wody
manualne i elektroniczne
 faktycznie przez przypadek zostaly poprzestawiane ustawienia
elektroniczne stad bardzo przydal mi sie opis Pieterka
 co do soli to zapewne tak jak piszesz Ro - ja uzywam wszystko
calgonitu i tabletki - jestem zadowolony
z tego co wiem im wiecej dasz nablyszczacza to moga wystepowac smugi i
mleczne zacieki
jezeli sol ustawisz na max to moze wystapic nie wystarczajace
rozpuszczenie tabletki przy krotkim programie (ja tak mialem prz
nastawieniu 7 w skali 1-10 teraz mam 5 i jest ok - i w kranach mam
dosc twarda wode - jednak nie wiem jak to jest w Aristoniew
ustawieniach)

raz jeszcze dziekuje za rady i zycze milego urlopu Pieterek

pozdrawiam
R.

zmywarka - problem i prosba o rade