zna ktoś jakąś wróżke elektryczn ą.

Data: 2018-02-01 10:22:02
Autor: Jacek
zna ktoś jakąś wróżke elektryczn ą.
W dniu 01.02.2018 o 10:15, Bolko pisze:
Pod koniec stycznie jak na mnie dużo jeżdziłem po autostradzie.
Coś koło 1000 km w ciągu dwóch dni.
+ normalna jazda
Jakiś rok temu wymieniłem akumulator.
Auto na noc do garażu.
A że ciemno to nie ma opcji że zapomniałem o światłach.
W sobotę zostawiłem auto.
Wczoraj wieczorem nie chce zapalić.
Pożyczam od sąsiada marketowy prostownik 12V 6A na noc.
Dzisiaj rano zapalił od razu.
Jade do elektryka.
Instalacja OK
Alternator OK
Akumlator nie doładowany.

Elektryk twierdzi że trzeba podłączyć na 18h i ładować prądem 5A.
Co się stało: trzeba zapytać wróżki?
Nie potrzeba wróżki. Wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze w kilku sytuacjach: pod obciążeniem, w czasie ładowania z alternatora i w czasie ładowania prostownikiem. Nie zaszkodzi też zmierzyć pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach i od razu będzie wiadomo.
Jacek

Data: 2018-02-01 02:06:14
Autor: Bolko
> [...]
Nie potrzeba wróżki. Wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze w kilku sytuacjach: pod obciążeniem, w czasie ładowania z alternatora i w czasie ładowania prostownikiem. Nie zaszkodzi też zmierzyć pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach i od razu będzie wiadomo.

zostało zrobione i wszystko jest OK

Data: 2018-02-01 02:28:39
Autor: WS
W dniu czwartek, 1 lutego 2018 11:06:16 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

zostało zrobione i wszystko jest OK

To moze aku padl, ma jakies zwarcie plyt? Najprosciej (?) naladowac, sprawdzic, czy zapala, odkrecic kleme na te 4-5 dni (zeby bylo pewne, ze prad nie jest pobierany) i ponownie sprawdzic czy odpali po zalozeniu klemy...

(+ewent. sprawdzic roznice napiecia na aku w ciagu tych kilku dni)

WS

Data: 2018-02-01 13:20:52
Autor: Jacek Maciejewski

To byś napisał co było :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-01 17:44:55
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Bolko pisze tak:

> [...]
alternatora i w czasie ładowania prostownikiem. Nie zaszkodzi też
zmierzyć pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach i od razu

Trzeba pojeździć z multimetrem kilka dni. Może ładowanie siada i wraca.

Kiedy jest mróz ładowanie osiąga 14.4v. Silnik się zagrzeje to spada do 14v. Kiedy włączymy wszystkie gadgety nie powinno spaść poniżej 13.8v.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

zna ktoś jakąś wróżke elektryczn ą.