zna kto¶ jak±¶ wróżke elektryczn±.

Data: 2018-02-01 13:54:01
Autor: J.F.
zna kto¶ jak±¶ wróżke elektryczn±.
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:8f52a3c0-db1c-4df9-9389-7e9ba06760f2@googlegroups.com...
Pod koniec stycznie jak na mnie dużo jeżdziłem po autostradzie.
Co¶ koło 1000 km w ci±gu dwóch dni.
+ normalna jazda
Jaki¶ rok temu wymieniłem akumulator.
Auto na noc do garażu.
A że ciemno to nie ma opcji że zapomniałem o ¶wiatłach.
W sobotę zostawiłem auto.
Wczoraj wieczorem nie chce zapalić.

Moze jednak swiatla ? Niekoniecznie te glowne - uchylone drzwi i jakies lampki w srodku.
Wlaczone radio.

Jesli dobrze licze - jakies 4 doby, 100h, wystarczy pol ampera, chyba ze diesel z  wielkim aku.
Nawet i cwierc mogloby wystarczyc ... ale akumulator na zlom, jesli po roku stracil pol pojemnosci.

Kamera, nawigacja, telefon ... nie, telefonu bys nie zapomnial :-)
Pobor pradu spoczynkowy mierzyl ? Moze kluczyk sie daje wyjac bez wylaczenia wszystkiego.

Albo alarm pare razy sie uruchomil.

Pożyczam od s±siada marketowy prostownik 12V 6A na noc.
Dzisiaj rano zapalił od razu.
Jade do elektryka.
Instalacja OK
Alternator OK
Akumlator nie doładowany.

Czyli co - za male napiecie na akumulatorze ?
Po nocy ladowania powinno byc w sam raz.
Moze zwarcie w jednej celi ?

No i kup sobie woltomierz do zapalniczki - bywaja smieszne uszkodzenia alternatora - raz dziala, a raz nie.

J.

Data: 2018-02-01 05:45:16
Autor: Bolko
zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.

Moze jednak swiatla ? Niekoniecznie te glowne - uchylone drzwi i jakies lampki w srodku.
Wlaczone radio.

przy poprzednim akumlatorze tak miałem okazało się że wyłacznik
 klapy w bagażniku nie wył±czała ¶wiatła sprawa załatwiona

[...]

Z kluczykiem w kieszeni zamknięty miał 0,01A poboru

> [...]

>Akumlator nie doładowany.

Czyli co - za male napiecie na akumulatorze ?
Po nocy ladowania powinno byc w sam raz.

na opakowaniu pisze 6A na wskaĽniku wskazuje 2A

Data: 2018-02-02 14:35:19
Autor: Adam Wysocki
Bolko <suryga@gmail.com> wrote:

Z kluczykiem w kieszeni zamknięty miał 0,01A poboru

10mA... większo¶ć tego pewnie ci±gnie radio dla podtrzymania.

--
[ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

Data: 2018-02-03 08:57:44
Autor: J.F.
Dnia Thu, 1 Feb 2018 05:45:16 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
[...]

Normalne. 6A to prad nominalny, w miare ladowania bedzie spadac, na
poczatku moze dawac nawet wiecej.

Chyba ze 2A miales na poczatku ..
-akumulator byl naladowany, a nie palil z innego powodu, ale chyba
mozemy wykluczyc, skoro elektryk mowi, ze niedoladowany.

-akumulator kompletnie rozladowany, wtedy prad poczatkowy niski,
-brudne klemy ... ale takie rzeczy to tylko we Fiatach :-)
-bardzo chinski ten prostownik.

J.

Data: 2018-02-03 11:17:42
Autor: Zenek Kapelinder
zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
Elektryk rowniez radzil ze trzeba ladowac 6A przez 18 godzin. Z niego taki elektryk jak ze mnie kosmonauta.

Data: 2018-02-02 14:34:14
Autor: Adam Wysocki
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Akumlator nie doładowany.

Czyli co - za male napiecie na akumulatorze ?
Po nocy ladowania powinno byc w sam raz.
Moze zwarcie w jednej celi ?

Z jakiego¶ (nieznanego mi jeszcze) powodu akumulator w motorze, mimo prawidłowego napięcia ładowania (ok. 14.5V), zawsze mam niedoładowany... IMO w 15-20 minut jazdy spokojnie powinien się doładować po 1-1.5s kręcenia rozrusznikiem.

No i kup sobie woltomierz do zapalniczki - bywaja smieszne uszkodzenia alternatora - raz dziala, a raz nie.

Tym bardziej, że kontrolka nie zawsze się zapala. Jak mi się zrobiło zwarcie uzwojenia do masy (w Yarisce), to nie ¶wieciła. Zorientowałem się, że nie ma ładowania, po wentylatorze nawiewu. Pracował nieco wolniej niż normalnie, a na najwyższym biegu nie przyspieszał po dodaniu gazu (normalnie odrobinę przyspiesza).

Kontrolka oczywi¶cie zapalała się na zgaszonym silniku, ale gasła po odpaleniu tak, jakby było ładowanie.

Data: 2018-02-05 22:38:32
Autor: jerzu.xyz
zna kto¶ jak±¶ wróżke elektryczn±.
On Thu, 1 Feb 2018 13:54:01 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No i kup sobie woltomierz do zapalniczki - bywaja smieszne uszkodzenia alternatora - raz dziala, a raz nie.

Woltomierz do zapalniczki to pokazuje u mnie napięcie 13,7 V (Renault)
albo 13,9V (Ford). Napięcie mierzone na zaciskach alternatora to
odpowiedni 14,4V i 14,7V. To samo podaje odczyt przez OBD.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

zna kto¶ jak±¶ wróżke elektryczn±.