Data: 2010-05-09 14:00:34 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
Dnia Sun, 9 May 2010 11:51:16 +0200, Kuba (aka cita) napisa³(a):
Panuje takie powrzechne przekonanie, ktore bardzo czêsto s³ychaæ te¿ w wypowiedziach s³u¿b i innych koemntatorów zdarzeñ drogowych, ze kiedy samochód uderza czo³owo w drugi samochód jad±cy z naprzeciwka z t± sam± prêdko¶ci± to jakby uderzy³ w nieruchom± przeszkode z prêdko¶ci± dwa razy wiêksz±. Napewno s³yszeli¶cie to, a pewnie wielu z Was (nas :( ) bylo przekonanych, ze tak jest w rzeczywisto¶ci... Zapomnia³e¶ o jednym szczególe - z TAK¡ SAM¡ przeszkod±. Zderzenie dwóch aut jad±cych 80km/h ka¿de jest tym samym, co zderzenie tych dwóch aut, kiedy jedno stoi, a drugie jedzie 160km/h. Natomiast zderzenie z nieruchom± ¶cian± przy 160km/h jest to¿same ze zderzeniem ze ¶cian± nadje¿d¿aj±ca z prêdko¶ci± 80km/h przy prêdko¶ci w³asnej auta 80km/h -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-09 05:20:50 | |
Autor: slaweks | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzen iu czo³owym... | |
On 9 Maj, 14:00, Adam P³aszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote: Dnia Sun, 9 May 2010 11:51:16 +0200, Kuba (aka cita) napisa³(a): Zasada zachowania energii i zasada zachowania pêdu przy zderzeniu niesprê¿ystym. Energia ¶ciany stoj±cej i bêd±cej w ruchu sa zupe³nie inne. Inne bêd± te¿ przeci±¿enia dzia³aj±ce na samochód. W koñcu w jednym przypadku trzeba wytraciæ energiê z 80km/h a w drugim z 160 km/h. |
|
Data: 2010-05-09 14:38:50 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
Dnia Sun, 9 May 2010 05:20:50 -0700 (PDT), slaweks napisa³(a):
Zapomnia³e¶ o jednym szczególe - z TAK¡ SAM¡ przeszkod±. Tyle, ¿e ruch jest wzglêdny. ¦ciana stoj±c ana Ziemi zapieprze kilkadziesi±t kilometrów na sekundê. Odspawaj siê od uk³adu odniesienia z droga, to zrozumiesz gdzie b³±dzisz. Podpowiem, ¿e przeskakujesz od drogi (energia to praca na drodze) i próbujesz przej¶æ do czasu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-09 09:09:58 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"AdamP³aszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:c1.01.3L8QKM$IWNmike.oldfield.org.pl...
Dnia Sun, 9 May 2010 11:51:16 +0200, Kuba (aka cita) napisa³(a): Otó¿ to - ten "mit" wzi±³ siê z tego, ¿e kto¶ poprawnie doda³ prêdko¶ci a niepoprawnie za³o¿y³ ¿e zniszczenie samochodu bêdzie wy³±cznie zale¿eæ od prêdko¶ci zderzenia i nie bêdzie zale¿eæ od tego z czym siê to auto zderzy³o, w szczególno¶ci to, z jakiego materia³u jest przeszkoda. Co jest oczywistym b³êdem w za³o¿eniach. |
|
Data: 2010-05-09 16:52:14 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hs5u56.9q0.0poczta.onet.pl... Natomiast zderzenie z nieruchom± ¶cian± przy 160km/h jest to¿same ze Chodzi o wielkosc opoznienia, bo z nim zwiazane sa sily, nie o material. Niezaleznie czy z drugim autem jest zderzenie czy ze sciana, jesli auto hamuje z 80 do zera, skutki sa takie same. |
|
Data: 2010-05-09 12:58:54 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hs6ia2$si8$1mx1.internetia.pl...
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hs5u56.9q0.0poczta.onet.pl... Wielko¶æ opó¼nienia zale¿y jednak bezpo¶rednio od materia³u, wiêc nie mo¿na napisaæ ¿e nie chodzi o materia³... Niezaleznie czy z drugim autem jest zderzenie czy ze sciana, jesli auto hamuje z 80 do zera, skutki sa takie same. Zapomnia³e¶ dodaæ w jakim czasie hamuje z 80 do zera, i w³a¶nie wolniej bêdzie hamowaæ w kontakcie z drugim autem a szybciej ze ¶cian±... |
|
Data: 2010-05-09 20:50:05 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hs6bif.478.0poczta.onet.pl... Chodzi o wielkosc opoznienia, bo z nim zwiazane sa sily, nie o material. Od materialu z ktorego jest zrobiony sam badany samochod, nie przeszkoda - niezaleznie czy zderzenie jest ze sciana czy z innym samochodem (o podobnej masie i predkosci) hamowanie odbywa sie na tej samej drodze, wiec i czas hamowania jest ten sam. Niezaleznie czy z drugim autem jest zderzenie czy ze sciana, jesli auto hamuje z 80 do zera, skutki sa takie same. Bzdura. Jesli oba auta maja porownywalna mase i predkosc, hamowanie odbywa sie na takiej samej drodze jak w przypadku uderzenia ze sciana. Wez poczytaj cos o fizyce, kurs podstawowy. |
|
Data: 2010-05-09 16:00:35 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hs7082$lpp$1mx1.internetia.pl...
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hs6bif.478.0poczta.onet.pl... Chcesz powiedzieæ ¿e zderzenie ze ¶cian± bêdzie mia³o takie same skutki niezale¿nie od tego czy ¶ciana zrobiona jest z - ¿elbetonu - drewnianych listew 2"x4" - styropianu Ghost, nie pogr±¿aj siê, proszê, bo znowu zaczynasz byæ ¶mieszny z tym swoim uporem :-) Niezaleznie czy z drugim autem jest zderzenie czy ze sciana, jesli auto hamuje z 80 do zera, skutki sa takie same. Zak³adasz b³êdnie, ¿e ¶ciana jest w 100% sprê¿ysta i nie ulega ¿adnym odkszta³ceniom w czasie zderzenia - a to du¿y b³±d. Zapominasz o prostym fakcie, ¿e ¶ciana ulega zniszczeniu i poddaje siê zderzeniu w ró¿ny sposób, w zale¿no¶ci od tego z czego jest wykonana i w szczególno¶ci wyhamowanie prêdko¶ci mo¿e siê odbyæ na drastycznie ró¿nej drodze w przypadku ¶ciany betonowej, ciegie³ek a ¶ciany wykonanej z drewnianych listewek: http://www.dailyvsvidz.com/2010/01/woman-driver-vs-crashes-car-through.html |
|
Data: 2010-05-10 08:38:27 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hs6m74.8l4.0poczta.onet.pl... "Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message Srednio rozgarnietemu czlowiekowi nie trzeba tlumaczyc, dlaczego takie a nie inne sa warunki eksperymentu. No ale sprytny inaczej Pszemol najczesciej ucieka w nietrzymanie kupy z watkiem, gdy sie okazuje, ze nie ma racji. Nie dyskutujemu o zderzeniu z jadacym 80 pociagiem, ani ze "sciana styropianowa" - jak wszyscy widza, gdy okazuje sie, ze nie masz racji gotow jestes wymyslac jakiekolwiek zepchniecie dyskusji w kierunku, gdzie moglbys uratowac swoja mundrosc. |
|
Data: 2010-05-10 22:02:46 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hs89r9$p5o$1mx1.internetia.pl...
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci ¦rednio rozgarniêtemu cz³owiekowi nie trzeba t³umaczyæ ¿e przyspieszenie (opó¼nienie) bêdzie zale¿eæ od tego z czego wykonano ¶cianê... Dla Ciebie jednak nie jest to jasne i bêdziesz siê czepia³ g³upot. Styropian to by³ przejaskrawiony przyk³ad tego jak bardzo siê mylisz... A ¶ciany z 2x4 drewnianych s± na porz±dku dziennym wszêdzie. Poda³em Ci te¿ linka jak zachowuje siê ¶ciana ceglana w kontakcie z rozpêdzonym samochodem, ale Ty wci±¿ bêdziesz siê upiera³ ¿e droga hamowania bêdzie taka sama jak ze ¶cian± ¿elbetonow±, mimo i¿ wyra¼nie ¿e samochód pó³ swej d³ugo¶ci jest w ¶cianie, a wiêc droga hamowania wynosi³a tam kilka metrów. |
|
Data: 2010-05-11 08:11:08 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hs9vq7.98g.0poczta.onet.pl... "Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hs89r9$p5o$1mx1.internetia.pl... Cytacik Otó¿ to - ten "mit" wzi±³ siê z tego, ¿e kto¶ poprawnie doda³ prêdko¶ci I jeszcze Zapomnia³e¶ dodaæ w jakim czasie hamuje z 80 do zera, i w³a¶nie wolniej (totalna bzdura) vs ¦rednio rozgarniêtemu cz³owiekowi nie trzeba t³umaczyæ ¿e przyspieszenie Wszystkie cytaty z Twoich postow. Jest napisane i pokazane na filmie jednoznacznie - solidna sciana (betonowa) lub drugi samochod (o podobnej masie) jadacy z ta sama predkowscia w przeciwnym kierunku. Tymczasem jakies durnosci wymyslales, o wolnejszym i szybszych hamowaniu z 80 do zera - przy czym skutek zderzenia mial byc ten sam (pewnie gdzies Ci switalo to 160), oczywiscie na tym etapie nie wymyslales, styropianowych scian. Czekam z niecierpliwoscia co znow wymyslisz. |
|
Data: 2010-05-11 06:28:39 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hsasht$ior$1mx1.internetia.pl...
Cytacik Nic nowego, zacytujê tylko m±dro¶ci jakie sam napisa³e¶: Od materialu z ktorego jest zrobiony sam badany samochod, nie Napisa³e¶ oczywist± bzdurê, któr± ³atwo mo¿na zobaczyæ na przytoczonym przeze mnie linku - samochód po³ow± d³ugo¶ci wszed³ w ¶cianê ceglan±, a zatem nie odbywa siê hamowanie na tej samej drodze... Wyra¼nie próbowa³e¶ wmówiæ ludziom ¿e materia³ z którego wykonana jest przeszkoda nie ma wp³ywu na drogê hamowania... Czekam z niecierpliwoscia co znow wymyslisz. |
|
Data: 2010-05-11 16:04:46 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsaten.b2o.0poczta.onet.pl... "Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hsasht$ior$1mx1.internetia.pl... Od materialu z ktorego jest zrobiony sam badany samochod, nie Twoje linki maja sie nijak do watka - od samego poczatku mowa i linki dotycza solidnej sciany betonowej. Czy Twoja wykladnia ponizszej mundrosci zaklada sciane ceglana? Zapomnia³e¶ dodaæ w jakim czasie hamuje z 80 do zera, i w³a¶nie wolniej |
|
Data: 2010-05-11 09:40:50 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hsbo9m$bnr$1mx1.internetia.pl...
Napisa³e¶ oczywist± bzdurê, któr± ³atwo mo¿na zobaczyæ na przytoczonym Uwierzy³bym, gdyby¶ nie napisa³ ¿e nie zale¿y od materia³u przeszkody. W tym momencie bowiem traktowa³e¶ o ró¿nych materia³ach przeszkody wiêc nie mog³e¶ mówiæ o konkretnym filmie w którym by³a konkretna przeszkoda. Czy Twoja wykladnia ponizszej mundrosci zaklada sciane ceglana? Oczywi¶cie ¿e w zderzeniu z samochodem bêdzie hamowaæ wolniej ni¿ ze ¶cian± bo samochód ma plastyczne strefy zgniotu a ¶ciana - ta ¿elbetowa - bêdzie mieæ strefy zgniotu znikome. Dodatkowo mo¿naby wtedy rozwa¿yæ ró¿nice mas pojazdów, ró¿nice materia³ów z których s± wykonane (trabant kontra wartburg) itp... No ale wed³ug Mistrza Ghosta droga hamowania samochodu przy zderzeniu z przeszkod± przecie¿ nie zale¿y od materia³u z jakiego wykonana jest przeszkoda :-)))) |
|
Data: 2010-05-11 18:54:40 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsbedh.ado.0poczta.onet.pl... "Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message Zapomnia³e¶ dodaæ w jakim czasie hamuje z 80 do zera, i w³a¶nie wolniej Hahahaha, jednak jestes nieuk. |
|
Data: 2010-05-11 18:58:21 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsc27q$8re$1mx1.internetia.pl...
Wiem, wiem... teraz napiszesz, ze chodzilo Ci o nieruchomy samochod - widzisz jak ja Cie znam? |
|
Data: 2010-05-11 12:40:07 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hsc2eq$fq1$1mx1.internetia.pl...
U¿ytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsc27q$8re$1mx1.internetia.pl... Czy Ty kiedykolwiek na niusach przyzna³e¶ siê ¿e paln±³e¶ babola? Czy mo¿e uwa¿asz, ¿e jeste¶ nieomylny? Bo sprawiasz takie wra¿enie... Paln±³e¶ ewidentnego babola twierdz±c ¿e droga hamowania nie zale¿y od materia³u z jakiego zrobiona jest przeszkoda z jak± zderza siê auto. I potem ju¿ ca³a Twoja aktywno¶æ sprowadza siê do maskowania swojego b³êdu i zarzucaniu mi nieuctwa i na inne sposoby odwracanie uwagi od siebie... |
|
Data: 2010-05-11 19:42:30 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsbj77.6l4.0poczta.onet.pl... "Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hsc2eq$fq1$1mx1.internetia.pl... Nie chodzilo Ci o nieruchomy samochod? |
|
Data: 2010-05-11 13:10:12 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hsc51n$242$1mx1.internetia.pl...
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsbj77.6l4.0poczta.onet.pl... Chodzi³o mi o to, ¿e wed³ug Ciebie hamowanie na przeszkodzie nie zale¿y od materia³u z jakiego wykonana jest przeszkoda... Masz co¶ do dodania na swoj± obronê? :-) |
|
Data: 2010-05-11 21:43:52 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsblc7.9n8.0poczta.onet.pl... "Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hsc51n$242$1mx1.internetia.pl... Moim zdaniem nie zalezy od tego czy uderzy w solidna betonowa scane czy w inny samochod o tej samej masie poruszajacy sie z ta sama predkoscia w kierunku przeciwnym* (czyli w warunkach porownania okreslonych na potrzeby pokazanego doswiadczenia). Bardzo mnie interesuje, czy Twoim zdaniem w tych dwoch powyzszych sytuacjach, samochod bedzie hamowany w roznym tempie? *Jesli probujesz nam tu wmowic, ze sadzisz, iz ktokolwiek moglby postawic teze, ze zderzenie ze sciana styropianowa niesie te same skutki co z betonowa, to wybacz ale to raczej swiadczy o Tobie. |
|
Data: 2010-05-11 16:39:18 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hscc53$imn$1mx1.internetia.pl...
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsblc7.9n8.0poczta.onet.pl... To Ty (nie ja) pisa³e¶ ¿e droga hamowania NIE ZALE¯Y od materia³u z jakiego wykonano przeszkodê. Wiêc po co siê tak zgrywasz? Cytujê Twoje s³owa: [wielko¶æ opó¼nienia zale¿y] "Od materialu z ktorego jest zrobiony sam badany samochod, nie przeszkoda - niezaleznie czy zderzenie jest ze sciana czy z innym samochodem (o podobnej masie i predkosci) hamowanie odbywa sie na tej samej drodze, wiec i czas hamowania jest ten sam." Teraz siê okazuje, ¿e jednak zalezy od materia³u z jakiego wykonano przeszkodê, co ³atwo wykazaæ na podstawie posuniêtego do przesady przyk³adu ¶ciany ze styropianu. Czemu jeste¶ taki nieuk? |
|
Data: 2010-05-12 07:54:09 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsc16b.7b0.0poczta.onet.pl... "Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message Moim zdaniem nie zalezy od tego czy uderzy w solidna betonowa scane czy w inny samochod o tej samej masie poruszajacy sie z ta sama predkoscia w kierunku przeciwnym* (czyli w warunkach porownania okreslonych na potrzeby pokazanego doswiadczenia). Czy moglbys odpowiedziec? |
|
Data: 2010-05-12 07:29:02 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hsdftc$idp$1mx1.internetia.pl...
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsc16b.7b0.0poczta.onet.pl... Zaraz po tym jak Ty wyt³umaczysz dlaczego droga hamowania wed³ug Ciebie ma nie zale¿eæ od materia³u z jakiego wykonano przeszkodê :-) Czemu wycinasz kompromituj±cy Cie tekst? Wstydzisz siê, nieuku? |
|
Data: 2010-05-12 15:04:46 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsdlbu.bl0.0poczta.onet.pl... "Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hsdftc$idp$1mx1.internetia.pl... Zaraz Tak, myslalem. |
|
Data: 2010-05-12 09:25:30 | |
Autor: Pszemol | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:hse94r$68l$1mx1.internetia.pl...
Maskujesz swoje nieuctwo i my¶lisz ¿e ludzie tego nie widz±? :-) ¦miechu warte. |
|
Data: 2010-05-12 16:45:11 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsds52.ago.0poczta.onet.pl... "Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message Watek dotyczy porownania zderzenia ze betonowa sciana oraz podobnym samochodem poruszajacym sie w przeciwnym kierunku z ta sama predkoscia. Pszemol stwierdza, ze przy zderzeniu z drugim samochodem nie ma efektu uderzenia w sciane z podwojna predkoscia, bo material przeszkody (drugi rozpedzony samochod) jest inny (niz beton) - gdy wskazac mu, ze to nie kwestia zmiany materialu, Pszemol dostaje sraczki i piszczy, ze przeciez sciana moze byc drewniana lub styropianowa. Ponadto, Pszemol bredzi rowniez, ze przy zderzeniu z rozpedzonym samochodem hamowanie pojazdu bedzie wolniejsze niz w przypadku betonowej sciany. Jesli ktos to czyta ten widzi. Dla mnie EOT trolu. |
|
Data: 2010-05-12 22:43:45 | |
Autor: Vax | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
W dniu 2010-05-12 16:45, Ghost pisze:
Tak nie bardzo widzê, spod stosu inwektyw, który z Was na jakim stanowisku siê okopa³. Fajnie zatem, ¿e trafi³ siê odcinek podsumowuj±cy t± czê¶æ sezonu ;) Watek dotyczy porownania zderzenia ze betonowa sciana oraz podobnym Aha. To ja sobie zajmê pozycjê. Droga hamowania kierowcy bêdzie taka sama. Do czyjej transzei zawita³em? Pszemol stwierdza, ze przy zderzeniu z drugim samochodem nie ma efektu No nie ma. Jest efekt stukniêcia z pojedyncz± prêdko¶ci±, nie podwójn±. bo material przeszkody (drugi Otó¿ to. Przyklej sobie do g³owy g±bkê k±pielow±, na nogi wzuj rolki, rozpêd¼ siê leciutko (nikt nie chce, by¶ ucierpia³, mo¿esz np. u¿yæ jakiej¶ ³agodnej pochylni) i stuknij w mur ³epetyn±. Droga hamowania wyniesie niemal jedn± g±bkê. Zachêæ do zabawy drug± osobê, przekonaj do przyklejenia g±bki i jazda na siebie. Za³ó¿my, i¿ masy macie równe (wybalastujecie siê jako¶), prêdko¶ci tako¿ (mo¿ecie u¿yæ dwóch równi pochy³ych), zatem stukaj±c siê g³owami, zetkniecie siê czo³ami w po³owie dystansu i zatrzymacie. I jak± drogê hamowania bêdzie mia³ ka¿dy z was? Ano... jedn± g±bkê. - gdy wskazac mu, ze to nie Do¶wiadczenie mo¿esz powtórzyæ, w miejsce g±bek mocuj±c ceg³y. Droga hamowania gwa³townie siê skurczy. Ponadto, Pszemol bredzi rowniez, ze przy zderzeniu z rozpedzonym samochodem Przy zawsze tych samych prêdko¶ciach i stoj±cej ¶cianie? Bêdzie takie same. Gdy ¶ciana bêdzie pêdziæ (a jej masa równa bêdzie masie pojazdu), to efekt by³by taki, jak z g±bk± na czole by¶ siê stukn±³ z kim¶ kto przyczepi³ sobie ceg³ê. Wasze drogi hamowania wynios± oko³o pó³ g±bki. Obydwóch. Jesli ktos to czyta ten widzi. ba... ale czy rozumie? ;) v. |
|
Data: 2010-05-12 22:59:38 | |
Autor: Vax | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
W dniu 2010-05-12 22:43, Vax pisze:
te, vax, nie mêcz cz³owieka, nie ka¿ mu z g±bk± na rolkach ¶migaæ ;) Ka¿ mu sobie wyobraziæ dok³adnie miejscu zderzenia cieniutk±, z mas± "pomijaln±", szybê ultrapancern±. Na kó³kach. Jak co¶ w ni± przywali, to nawet nie zauwa¿y, ¿e co¶ trafi³ i pcha. Ale jak przywal± jednocze¶nie z dwóch stron... to w zasadzie ka¿dy z nich bêdzie siê czu³ tak, jakby w _stoj±cy_ mur przywali³. Prawda? I bêdzie sobie, jak na murze, _swoje_ strefy zgniata³, prêdko¶æ wytraca³, energiê rozprasza³ i takie tam... I nie, twardo¶æ tej p³yty nic nie zmienia, przylkejona np. do grilla pojazdu stref zgniotu mu nie zniweluje. Ona ma tylko uzmys³owiæ granicê, do której, _jak_do_muru_, poprzez _swoje_ strefy zgniotu zmierzaj± obaj kierowcy. Ka¿dy sobie. v. |
|
Data: 2010-05-13 08:42:27 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "Vax" <mail@zepsul.sie> napisa³ w wiadomo¶ci news:hsf4u6$2bl$1mx1.internetia.pl... W dniu 2010-05-12 22:43, Vax pisze: Ale jak przywal± jednocze¶nie z dwóch stron... to w zasadzie ka¿dy Dokladnie. |
|
Data: 2010-05-10 00:16:08 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
Dnia Sun, 9 May 2010 20:50:05 +0200, Ghost napisa³(a):
Bzdura. Jesli oba auta maja porownywalna mase i predkosc, hamowanie odbywa sie na takiej samej drodze jak w przypadku uderzenia ze sciana. Przy idealnie sferycznych autach. Jednak auta nie sa takie, i droga bêdzie ciut wiêksza, bo auta wejd± trochê w siebie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-10 00:15:13 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
Dnia Sun, 9 May 2010 09:09:58 -0500, Pszemol napisa³(a):
Natomiast zderzenie z nieruchom± ¶cian± przy 160km/h jest to¿same ze Nie, nie z tego. Rzecz w tym, ¿e ¶ciana po wypadku nie porusza siê. Jesli mamy wypadek dwóch identycznych aut przy 80km/h kazde, to jest on równowa¿ny wypadkowi auta jad±cego 160km/h z drugim stoj±cym - po kolizji obydwa auta bêd± porusza³y siê z prêdko¶ci± 80km/h, czyli zmiana prêdko¶ci w ka¿dym z aut bêdzie identyczna w obydwóch przypadkach. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-09 11:26:05 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzen iu czo³owym... | |
On 9 Maj, 14:00, Adam P³aszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote: Zapomnia³e¶ o jednym szczególe - z TAK¡ SAM¡ przeszkod±. a dokladnoscia do tego, ze w tym drugim przypadku suma energii kinetycznych obu samochodow jest 2 razy wieksza... po zderzeniu w obu sytuacjach pojazdy powinny wygladac tak samo, z tym, ze jak juz sie "skleja" po wypadku, to w pierwszym przypadku beda staly, a w drugim jechaly dale ~80km/h... i musza ta predkosc (energie) jakos wytracic - np. poobracaja sie na drodze, lub kolejne uderzenie w cos - niby drugi wypadek, ale strefy zgniotu bada juz troszke zwiniete wiec sytuacja pasazerow moze byc troche gorsza... WS |
|
Data: 2010-05-09 20:27:45 | |
Autor: Filip KK | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
W dniu 2010-05-09 20:26, WS pisze:
a dokladnoscia do tego, ze w tym drugim przypadku suma energiiStara³em siê to wyt³umaczyæ szerszeniowi powy¿ej/poni¿ej. Ale nie zrozumia³ ... :( |
|
Data: 2010-05-10 00:17:20 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
Dnia Sun, 09 May 2010 20:27:45 +0200, Filip KK napisa³(a):
Stara³em siê to wyt³umaczyæ szerszeniowi powy¿ej/poni¿ej. Ale nie zrozumia³ ... :( Trudno, ¿eby zrozumia³ k³amstwo. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-10 11:40:39 | |
Autor: Filip KK | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
W dniu 2010-05-10 00:17, Adam P³aszczyca pisze:
Trudno, ¿eby zrozumia³ k³amstwo. W czym sk³ama³em? S³ucham ja Ciebie Mistrzu. |
|
Data: 2010-05-09 20:51:57 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
U¿ytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:bf389417-3448-4370-be71-77a88fd3d4c4d39g2000yqa.googlegroups.com... On 9 Maj, 14:00, Adam P³aszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl> wrote: Zapomnia³e¶ o jednym szczególe - z TAK¡ SAM¡ przeszkod±. a dokladnoscia do tego, ze w tym drugim przypadku suma energii I rozklada sie na zniszczenia dwoch pojazdow, nie jednego. Po co te kombinacje? |
|
Data: 2010-05-09 12:00:13 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzen iu czo³owym... | |
On 9 Maj, 20:51, "Ghost" <gh...@everywhere.pl> wrote:
I rozklada sie na zniszczenia dwoch pojazdow, nie jednego. Po co te e... juz nie chce mi sie pisac .... kto rozumie to rozumie, kto nie to i tak nie zrozumie ;) ostatni proba i EOT z mojej strony: Ek=m*v^2/2 energia kin, tego samochodu jadacego 160 jest 2 x wieksza niz energia obu RAZEM jadacych po 80... w obu wypadkach rozklada sie na dwa samochody! WS |
|
Data: 2010-05-09 21:03:49 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:d9e3eb6c-bc8f-42fe-a1bb-c439cb85f95637g2000yqm.googlegroups.com... On 9 Maj, 20:51, "Ghost" <gh...@everywhere.pl> wrote: Przywracam co wyciales: suma energii kinetycznych obu samochodow jest 2 razy wieksza I rozklada sie na zniszczenia dwoch pojazdow, nie jednego. Po co te Bardzo dobrze bo napisales bez zwiazku z poprzednimi wypowiedziami. Ek=m*v^2/2 Ale pisales cos zupelnie innego: "suma energii kinetycznych obu samochodow jest 2 razy wieksza" |
|
Data: 2010-05-09 12:08:19 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
On 9 Maj, 21:03, "Ghost" <gh...@everywhere.pl> wrote:
Ale pisales cos zupelnie innego: "suma energii kinetycznych obu samochodow dzizys... piszac: "a dokladnoscia do tego, ze w tym drugim przypadku suma energii kinetycznych obu samochodow jest 2 razy wieksza... " mialem na mysli: liczymy sume energii kinetycznych obu samochodow w obu przypadkach 1. suma ek= m*160^2/2 + 0 2. suma ek= m*80^2/2 + m*80^2/2 suma z 1 jest 2 x wieksza, KONIEC! WS |
|
Data: 2010-05-09 21:33:44 | |
Autor: Ghost | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:8ea7c080-04e0-457b-92dd-cb6b29bac3e9l31g2000yqm.googlegroups.com... On 9 Maj, 21:03, "Ghost" <gh...@everywhere.pl> wrote: Jesli jedno (auto) stoi, a drugie jedzie 160 to sytuacja jest zupelnie inna niz pozostale (auto z przeszkoda betonowa, lub dwa auta 80). |
|
Data: 2010-05-10 00:25:09 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
Dnia Sun, 9 May 2010 21:33:44 +0200, Ghost napisa³(a):
Jesli jedno (auto) stoi, a drugie jedzie 160 to sytuacja jest zupelnie inna niz pozostale (auto z przeszkoda betonowa, lub dwa auta 80). Z punktu widzenia energetycznego jest to¿sama z tymi dwoma autami 80km/h ka¿de. Tyle samo energii straci w momencie kolizji. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-10 10:25:06 | |
Autor: ziomus | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
liczymy sume energii kinetycznych obu samochodow w obu przypadkach Tylko, że to są wartości energii kinetycznych przed zderzeniem. W czasie samego zderzenia masy i prędkości się dodają i masz już coś takiego: 2*m*(160+0)^2/2 oraz 2*m*(80+80)^2/2 po uproszczeniu: m*160^2 = m*160^2 W/g Twoich wyliczeń samochód, który z prędkością 160km/h uderzy w tył samochodu jadącego z prędkością 150km/h z tym samych kierunkiem i zwrotem, wyzwoli większą energię niż Twój pierwszy przypadek. Masz chyba świadomość, że tak nie jest? |
|
Data: 2010-05-10 02:01:57 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
On 10 Maj, 10:25, ziomus <marcin@pl> wrote:
Tylko, ¿e to s± warto¶ci energii kinetycznych przed zderzeniem. nie rozumiem ;) twierdzisz, ze jesli jada na siebie czolowo 2 samochody o masie m z predk 80km/h to calkowita Ek przed zderzeniem wynosi 2*m*80^2/2 w chwili zderzenia 2*m*160^2/2 ? czyli przybywa drugie tyle tej energi? ;) W/g Twoich wyliczeñ samochód, który z prêdko¶ci± 160km/h uderzy w ty³ zakl., ze oba sa jednakowe o masie m Ek przed zderz. = m*150^2/2 + m*160^2/2 z zas.zachow pedu m*150+m*160=2m*v czyli v=(150+160)/2=155 Ek pojazdow po zderz =m*155^2 En. stracona podczas zderzenia = Ek przed - Ek po WS |
|
Data: 2010-05-10 02:09:07 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
On 10 Maj, 11:01, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
calkowita Ek przed zderzeniem wynosi 2*m*80^2/2 ....znaczy tu juz 4x wiecej by bylo... WS |
|
Data: 2010-05-10 11:39:30 | |
Autor: ziomus | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
W dniu 10.05.2010 11:01, WS pisze:
On 10 Maj, 10:25, ziomus<marcin@pl> wrote:Jaka ca³kowita? Przed zderzeniem to s± dwa oddzielne uk³ady, ka¿dy z tych samochodów ma swoj± masê i prêdko¶æ, a co za tym idzie i energiê. To dla uproszczenie kto¶ przyj±³ takie same masy i prêdko¶ci. w chwili zderzenia 2*m*160^2/2 ?Tak. W chwili zderzenia masy i prêdko¶ci siê dodaj±. Dla u³atwienia nie przywi±zujmy siê do Ziemi i spójrzmy na oba zderzenia, 80km+80km i 160km+0km, z pozycji S³oñca. Prêdko¶ci 80 i 80, oraz 160 i 0, s± tylko wzglêdem Ziemi, wzglêdem siebie s± w obu przypadkach takie same. czyli przybywa drugie tyle tej energi? ;)Przybywa masy i prêdko¶ci to przybywa energii. Tak, zapomnia³em o tym napisaæ.W/g Twoich wyliczeñ samochód, który z prêdko¶ci± 160km/h uderzy w ty³ z zas.zachow peduTylko dlaczego dodajesz prêdko¶ci? Specjalnie napisa³em. ¿e kierunek i zwrot obu jest ten sam. Ek pojazdow po zderz =m*155^2 |
|
Data: 2010-05-10 03:09:43 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
On 10 Maj, 11:39, ziomus <marcin@pl> wrote:
Tylko dlaczego dodajesz prêdko¶ci? bo napisales, ze "kierunek i zwrot obu jest ten sam" ;) gdyby to bylo zd. czolowe, to trzeba minus dolozyc... i mamy wtedy: Ek przed zderz. = m*150^2/2 + m*160^2/2 z zas.zachow pedu m*160-m*150=2m*v czyli v=(160-150)/2=5 Ek pojazdow po zderz =m*5^2 En. stracona podczas zderzenia = Ek przed - Ek po czyli znacznie wieksza energia "poszla" na samo zderzenie - czego mozna sie zreszta spodziewac... |
|
Data: 2010-05-11 08:48:29 | |
Autor: ziomus | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
W dniu 10.05.2010 12:09, WS pisze:
On 10 Maj, 11:39, ziomus<marcin@pl> wrote: Czyli nie bardzo rozumiesz, co to zwrot wektora? gdyby to bylo zd. czolowe, to trzeba minus dolozyc... To dlaczego nie do³o¿y³e¶ tego minusa w swoim przyk³adzie, w przypadku zderzenia samochodów jad±cych po 80km/h? i mamy wtedy: Pytanie zasadnicze do Ciebie i innych, dlaczego przed zderzeniem nie dodajecie do siebie energii i innych otaczaj±cych cia³; samochodów, drzew, Ziemi, itp.? z zas.zachow pedu |
|
Data: 2010-05-11 00:52:38 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
On 11 Maj, 08:48, ziomus <marcin@pl> wrote:
> On 10 Maj, 11:39, ziomus<marcin@pl> wrote: moze faktycznie uzylem "skrotu myslowego" (dodaje pedy, nie predkosc...) 1.En. kinetyczna przed uderzeniem jest taka sama w obu wypadkach... 2. Z zas,zachowania pedu (suma pedow przed i po zderzeniu jest rowna), ped jest wektorem... - w przypadku "kierunek i zwrot obu jest ten sam" liczac sume pedow dodajemy oba - zderz. czolowe - odejmujemy (bo zwroty przeciwne)
alez dolozylem (moze niezbyt jawnie) ale napisalem, ze po zderzeniu v=0, czyli suma pedow =m*80-m*80 Pytanie zasadnicze do Ciebie i innych, dlaczego przed zderzeniem nie w jakim celu? ;) PS. mozna to liczyc w roznych ukladach odniesienia... z tym ze slonca, to juz lekka przesada ;) trzeba by uwzglednic ruch obrotowy ziemi ;) i wykonywac obliczenia na wektorach majacych rozne kierunki... mozna tak jak ja stojac na ziemi ;) mozna rowniez z jednego z samochodow (wtedy dla obu przypadkow "0-160" "80-80") mamy: Ek=0 + m*160^2/2 m*160+m*0=2m*v v=80 czyli En. zderz = m*160^2/2 - m*80^2/2 (rowna w obu przypadkach jak juz zostalo udowodnione), tylko nie zauwazymy ze w pierwszym z nich poruszamy sie wzgledem ziemi, w drugim nie ;) |
|
Data: 2010-05-11 01:23:17 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
On 11 Maj, 09:52, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
1.En. kinetyczna przed uderzeniem jest taka sama w obu wypadkach... stop - kawy jeszcze nie pilem ;) chodzilo mi o to, ze liczona tak samo: suma Ek obu pojazdow... WS |
|
Data: 2010-05-09 23:36:01 | |
Autor: Jurand | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:d9e3eb6c-bc8f-42fe-a1bb-c439cb85f95637g2000yqm.googlegroups.com... On 9 Maj, 20:51, "Ghost" <gh...@everywhere.pl> wrote: Po pierwsze - pierdolisz. Wróc na lekcje fizyki, nim zaczniesz kogos uczyc. Energia samochodu jadacego 160 km/h jest CZTERY razy wieksza, niz energia samochodu jadacego 80 km/h. Energia kinetyczna ukladu "samochód jadacy 80 km/h" + sciana wynosi umowne E1. Przy udrzeniu ta energia przejmowana jest przez JEDEN samochód - czyli przyjmuje on energie E1 do rozproszenia. Energia kinetyczna ukladu "samochód jadacy 80 km/h" + "samochód jadacy 80 km/h" wynosi dokladnie E1 + E1 = 2xE1 Przy zderzeniu ta energia przejmowana jest przez DWA samochody - czyli kazdy przejmie (przy idealnie czolowym zderzeniu) energie E1. Mozecie tu elaboraty pisac na ten temat, ale jesli ktos tego nie rozumie - podrecznik fizyki i zasada zachowania energii. Od tego nalezy zaczac. Jurand. |
|
Data: 2010-05-09 15:09:03 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
On 9 Maj, 23:36, "Jurand" <jur...@interia.pl> wrote:
Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> napisal w wiadomoscinews:d9e3eb6c-bc8f-42fe-a1bb-c439cb85f95637g2000yqm.googlegroups.com... mialem juz nie pisac, ale co mi pozostaje? zal.pl tylko... > energia kin, tego samochodu jadacego 160 jest 2 x wieksza niz energia jak juz nauczysz sie czytac ze zrozumieniem i mnozyc razy 2 to byc moze zauwazysz, ze odnioslem sie tylko do: Zderzenie dwóch aut jad±cych 80km/h ka¿de jest tym samym, co zderzenie tych Energia kinetyczna ukladu "samochód jadacy 80 km/h" + sciana wynosi umowne czyli byc moze zauwazysz, ze w tym wypadku mamy 2E1 i 4E1 i laskawie raczyles pominac ten przypadek - 0 - 160km/h czyli 4E1 gdybys chcial uzupelnic, to dla dla ulatwienia jak w audio -tele kazdy samochod przejmie: A) E1 B) 2E1 C) hgw ;) WS PS. moja odpowiedz to c) |
|
Data: 2010-05-10 00:35:01 | |
Autor: Jurand | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
U¿ytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:b2e7af5e-7451-4159-b432-0d878b742d03n15g2000yqf.googlegroups.com... mialem juz nie pisac, ale co mi pozostaje? zal.pl tylko... I s³usznie. energia kin, tego samochodu jadacego 160 jest 2 x wieksza niz energia jak juz nauczysz sie czytac ze zrozumieniem i mnozyc razy 2 to byc Po pierwsze - nie odnios³e¶ siê do niczego, tylko napisa³e¶ tak± bzdurê, ¿e szkoda s³ów na komentowanie Twojej wiedzy nt fizyki. Mowa o tej "2-krotnie wiêkszej energii". Je¿eli na tak podstawowym poziomie pope³niasz b³êdy - to mo¿e siê nie udzielaj w tym temacie, ok? Zderzenie dwóch aut jad±cych 80km/h ka¿de jest tym samym, co zderzenie tych Nie. To nie jest to samo. Zderzenie dwóch aut jad±cych 80 km/h ka¿de jest tym samym, co zderzenie JEDNEGO z tych aut, jad±cego 80 km/h z nieruchom± ¶cian±. I o to w tym w±tku chodzi i przestañ ju¿ mieszaæ. Jurand. |
|
Data: 2010-05-10 01:36:54 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym... | |
Dnia Sun, 9 May 2010 23:36:01 +0200, Jurand napisa³(a):
Energia kinetyczna ukladu "samochód jadacy 80 km/h" + "samochód jadacy 80 km/h" wynosi dokladnie E1 + E1 = 2xE1 I tak samo bêdzie, kiedy w stoj±cy samochód walnie drugi, z prêdko¶ci± 160km/h. Bo ca³y myk w tym, ¿e po zderzeniu one bêda siê dalej poruszaæ, czyli pozostanie w nich Ek. Mozecie tu elaboraty pisac na ten temat, ale jesli ktos tego nie rozumie - podrecznik fizyki i zasada zachowania energii. Od tego nalezy zaczac. W wypadku takich zderzeñ - zasada zachowania pêdu zdecydowanie lepiej siê sprawdza. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-10 00:22:56 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
Dnia Sun, 9 May 2010 12:00:13 -0700 (PDT), WS napisa³(a):
energia kin, tego samochodu jadacego 160 jest 2 x wieksza niz energia Które w drugim wypadku po kolizji poruszaj± siê razem z prêdko¶ci± 80km/h. Umknê³o Ci to, prawda? Czyli w pierwszym wypadku masz do zamiany na ciep³o energiê: 2*m*80*80 (suma dwóch aut o masie m przy prêdko¶ci 80) ^^^^^^^^^ a w drugim: m*160*160 - 2*m*80*80 (energia auta o masie m przy 160km/h minus suma energii dwóch aut jad±cych 80km/h). Teraz sobie policzmy: m*160*160 - 2*m*80*80 = m(160*160-2*80*80) = m(160*160 - 160*80) = m(160*80)=m(2*80*80)=2*m*80*80 ^^^^^^^^^ I jak teraz? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-09 16:23:43 | |
Autor: WS | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzen iu czo³owym... | |
On 10 Maj, 00:22, Adam P³aszczyca <
Które w drugim wypadku po kolizji poruszaj± siê razem z prêdko¶ci± 80km/h. przeciez dokladnie to napisalem ;) tylko wspomnialem dodatkowo o tej "drugiej" czesci -czyli wytraceniu tej predkosci... ktora moze przebiegac w sposob przerozny - pogarszajac tylko sytuacje pasazerow, czyli, lepiej zderzyc sie 80/80 niz 0 / 160... WS |
|
Data: 2010-05-10 17:31:34 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
Dnia Sun, 9 May 2010 16:23:43 -0700 (PDT), WS napisa³(a):
przeciez dokladnie to napisalem ;) Nie zawsze. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-10 00:17:01 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
Dnia Sun, 9 May 2010 11:26:05 -0700 (PDT), WS napisa³(a):
Zapomnia³e¶ o jednym szczególe - z TAK¡ SAM¡ przeszkod±. ...a po wypadku obydwa auta jad± 80km/h, zatem utrata energii jad±cego jest IDENTYCZNA. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-10 09:14:42 | |
Autor: marjan | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
W dniu 10.05.2010 00:17, Adam P³aszczyca pisze:
Dnia Sun, 9 May 2010 11:26:05 -0700 (PDT), WS napisa³(a): Ale tylko w tym pierwszym uderzeniu. Pó¼niej jeszcze musz± wytraciæ te 80 km/h, a to mo¿e byæ kolejna do¶æ gwa³towna zmiana prêdko¶ci. Dlatego je¶li rozwa¿ania zakoñczymy na pierwszym zderzeniu - oczywi¶cie masz racjê. Ale je¶li rozpatrujemy przypadek a¿ do zatrzymania pojazdów, to wiadomo, ¿e ta dwukrotnie wiêksza energia na pocz±tku równie¿ musi zostaæ "zutylizowana", dlatego daleki by³bym od postawienia tezy, ¿e: "Zderzenie dwóch aut jad±cych 80km/h ka¿de jest tym samym, co zderzenie tych dwóch aut, kiedy jedno stoi, a drugie jedzie 160km/h.", bo niestety musimy przyj±æ za uk³ad odniesienia Ziemiê wraz z rowami, drzewami, domami i s³upami. -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-05-10 17:32:10 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czo³owym... | |
Dnia Mon, 10 May 2010 09:14:42 +0200, marjan napisa³(a):
a dokladnoscia do tego, ze w tym drugim przypadku suma energii Mowa by³a o skutkach zderzenia, nie dalszego ci±gu, w tym wjechania pod walec. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-10 21:23:44 | |
Autor: Olleo | |
znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzen iu czo³owym... | |
Natomiast zderzenie z nieruchom± ¶cian± przy 160km/h jest to¿same ze To takie w stylu Douglasa Adamsa ;) -- Olleo |