Data: 2010-03-07 14:48:59 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
Data: 2010-03-07 15:54:59 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
znajde podobne strony ?? | |
Np. www.radar.piopawlu.pl
Samoloty (nie wszystkie) rozsyłają sygnał, system ADSB. W takim komunikacie zakodowane są wszystkie parametry oraz własna pozycja. "Wystarczy" przechwycić, rozkodować i umieścić na mapie. |
|
Data: 2010-03-07 15:10:53 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
Piotr [trzykoty] <trzykoty_TNIJ_@o2.pl> napisał(a):
Np. www.radar.piopawlu.plheh , brzmi prosto , ale czym przechwycic taki sygnał?? :) sa gotowe . legalne urzadzenia?? i jak umieścic efekty w necie?? ale to chyba pytanie do informatyka... sa jeszcze inne podobne strony?? tzn z innych obszarów? -- |
|
Data: 2010-03-07 17:17:47 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
znajde podobne strony ?? | |
sa jeszcze inne podobne strony?? tzn z innych obszarów? A może chcesz posłuchać... liveatc.com. Jest Kraków i Warszawa...:) |
|
Data: 2010-03-07 17:18:48 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
znajde podobne strony ?? | |
liveatc.net
|
|
Data: 2010-03-07 16:29:31 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
Piotr [trzykoty] <trzykoty_TNIJ_@o2.pl> napisał(a):
liveatc.neta ta to znam od daawna :) szkoda ze nie ma mojego EPPO :( pozostaje nasluch radiem :) -- |
|
Data: 2010-03-07 15:58:31 | |
Autor: Czarek | |
znajde podobne strony ?? | |
W dniu 2010-03-07 15:48, LUK napisał/a:
http://sbs1.republika.pl/ swoja droga jak to działa?? Np. tu: http://www.flightradar24.com/ http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.flightradar24.com%2Fabout.php&sl=en&tl=pl W sieci jest pełno takich stron, poczytaj np. tu: http://lotnictwo.net.pl/6-spotting/36-skanery_czestotliwosci_acars/103-sbs_1/8021-radary.html -- Cz. |
|
Data: 2010-03-07 15:18:28 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
Np. tu:dzięki , super stronka?? po kliknięciu na samolot pokazuje sie jego trasa:) szkoda ze nie ma przypisanych parametrów nak na "Białogardzie" ale bomba !! :) -- |
|
Data: 2010-03-07 16:22:47 | |
Autor: Czarek | |
znajde podobne strony ?? | |
W dniu 2010-03-07 16:18, LUK napisał/a:
Rozwiń menu po prawej stronie ekranu i będziesz miał jeszcze więcej danych ;-) -- Cz. |
|
Data: 2010-03-07 15:36:25 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał(a):
W dniu 2010-03-07 16:18, LUK napisał/a: Rozwiń menu po prawej stronie ekranu i będziesz miał jeszcze więcej danych ;-) no jest :) co prawda tylko dla konkretnego zaznaczonego samolotu , ale jak na razie najlepsza stronka uwzgledniajaca teren RP -- |
|
Data: 2010-03-07 16:47:49 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
znajde podobne strony ?? | |
" LUK" <glajcik.SKASUJ@gazeta.pl> wrote
>> http://www.flightradar24.com/jak na Trzebaby sprawdzić czy ona korzyta z możliwie największej liczby "radarów" tzn. odbiorników w rejonie RP. Taka strona, na której jest widocznych najwięcej samolotów z danego rejonu może być chyba uznana za najlepszą. |
|
Data: 2010-03-07 15:53:58 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
Trzebaby sprawdzić czy ona korzyta z możliwie największej liczby "radarów" tzn. odbiorników w rejonie RP. Taka strona, na której jest widocznych najwięcej samolotów z danego rejonu może być chyba uznana za najlepszą.porownuje sobie pozycje z http://www.flightradar24.com/ z pozycjami na http://sbs1.republika.pl/ niby wszytkie pasuja... co z reszta kraju to nie wiem ?? nad Rosja taki mały ruch , czy po prostu odczytów nie ma?? -- |
|
Data: 2010-03-07 17:02:50 | |
Autor: Czarek | |
znajde podobne strony ?? | |
W dniu 2010-03-07 16:53, LUK napisał/a:
niby wszytkie pasuja... co z reszta kraju to nie wiem ?? Załącz w "Adjust": "Show radar positions / coverage" to zobaczysz przybliżoną lokalizację i zasięg odbiorników. Na tym forum co linka podałem są dokładne opisy tego i innych "radarów" -- Cz. |
|
Data: 2010-03-07 16:27:47 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
czytam czytam :) na prawde fajna sprawa , siedzac w domu i ogladajac Małysza nie zdajemy sobie sprawy ile żelastwa lata nad głowami z predkoscia ponad m800 km/h :) -- |
|
Data: 2010-03-07 17:08:34 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
znajde podobne strony ?? | |
nad Rosja taki mały ruch , czy po prostu odczytów >nie ma?? Albo maszyn wyposażonych w nadajnik. Nad samą RP miejscami ruch jest 2 a czasem 3 razy większy niż to co widać, bo nie wszystkie mają nadajnik. Póki co (nie wiem jak poza Europą) nie jest to wyposażenie obowiązkowe dla wszystkich maszyn. |
|
Data: 2010-03-07 16:24:37 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
Piotr [trzykoty] <trzykoty_TNIJ_@o2.pl> napisał(a):
> nad Rosja taki mały ruch , czy po prostu odczytów >nie ma??no tak , wielkie pasazerskie to maja... małe sportowe i prywatne cesny oraz ULM-ów juz nie zobaczymy :) ale nie mozna mieć wszystkiego :) ogólnie fajna stronka wlasnie przyobserwowałem samolocik z Getwick do warszawy , odcinek z poznania do wawy zrobił w 35 min w tym zniżanie , zmniejszenie predkosci i podejscie :) na EPWA czyba rekawow sobie nie wyrywaja.. ale jak sie patrzy na okolice Paryza albo londynu , no to respect dla kontroli lotów :) -- |
|
Data: 2010-03-07 17:31:00 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
znajde podobne strony ?? | |
" LUK" <glajcik.SKASUJ@gazeta.pl> wrote
no tak , wielkie pasazerskie to maja... na EPWA czyba rekawow sobie nie wyrywaja.. >ale jak sie patrzy na okolice Im większy ruch tym mniejsze sektory kontroli, żeby zachować akceptowalną liczbę samolotów pod kontrolą jednego człowieka. |
|
Data: 2010-03-07 17:39:35 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
znajde podobne strony ?? | |
" LUK" <glajcik.SKASUJ@gazeta.pl> wrote
no tak , wielkie pasazerskie to maja... małe sportowe i prywatne cesny oraz Nie wszystkie większe od przysłowiowej cesny mają. Choćby z lotowskich samolotów, to z reguły tylko 767 się pokazują... |
|
Data: 2010-03-07 16:57:26 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
Nie wszystkie większe od przysłowiowej cesny mają. Choćby z lotowskich samolotów, to z reguły tylko 767 się pokazują...zapewne maja te , co lataja za granice , bo musza miec ... fruwajace po kraju ATR-y zapewne nie maja no i ciekawe czy rządowy tupolew nadaje :) i ciekawe jakie miny maja kontrolerzy jak widza typ samolotu :D -- |
|
Data: 2010-03-07 18:06:35 | |
Autor: Czarek | |
znajde podobne strony ?? | |
W dniu 2010-03-07 17:57, LUK napisał/a:
Chyba za granicą też to nie jest jeszcze obowiązkowe. ATR widziałem już wiele na tej mapie, nad Polską. no i ciekawe czy rządowy tupolew nadaje :) i ciekawe jakie miny maja Wydaje mi się, że ten nie ma nadajnika z sygnałem dostąpnym dla "każdego" - przecież to w jakimś stopniu wojskowy samolot. |
|
Data: 2010-03-07 17:53:44 | |
Autor: Czarek | |
znajde podobne strony ?? | |
W dniu 2010-03-07 17:24, LUK napisał/a:
na EPWA czyba rekawow sobie nie wyrywaja.. ale jak sie patrzy na okolice Na przełomie roku spędziłem 2 tygodnie w Miadenhead (około 30 km w lini prostej od Heathrow) - samoloty podchodzące do lądowania oblatywały to miasto, ruch samolotów jakiego żadne polskie lotnisko nie będzie jeszcze długo miało... ;-) -- Cz. |
|
Data: 2010-03-07 17:33:16 | |
Autor: LUK | |
znajde podobne strony ?? | |
Na przełomie roku spędziłem 2 tygodnie w Miadenhead (około 30 km w lini prostej od Heathrow) - samoloty podchodzące do lądowania oblatywały to miasto, ruch samolotów jakiego żadne polskie lotnisko nie będzie jeszcze długo miało... ;-)może to i dobrze . bo żeby polatać na PPG musialbym jezdzic 100 km ze sprzetem , a tak wystarczy 30 , zeby znalezc sie poza TMA :) -- |
|