znajde podobne strony ??

Data: 2010-03-07 14:48:59
Autor: LUK
znajde podobne strony ??
http://sbs1.republika.pl/

swoja droga jak to działa?? --

Data: 2010-03-07 15:54:59
Autor: Piotr [trzykoty]
znajde podobne strony ??
Np. www.radar.piopawlu.pl

Samoloty (nie wszystkie) rozsyłają sygnał, system ADSB. W takim komunikacie zakodowane są wszystkie parametry oraz własna pozycja. "Wystarczy" przechwycić, rozkodować i umieścić na mapie.

Data: 2010-03-07 15:10:53
Autor: LUK
znajde podobne strony ??
Piotr [trzykoty] <trzykoty_TNIJ_@o2.pl> napisał(a):
[...]

heh , brzmi prosto , ale czym przechwycic taki sygnał?? :) sa gotowe . legalne urzadzenia?? i jak umieścic efekty w necie?? ale to chyba pytanie do informatyka...

sa jeszcze inne podobne strony?? tzn z innych obszarów?

Data: 2010-03-07 17:17:47
Autor: Piotr [trzykoty]
znajde podobne strony ??
sa jeszcze inne podobne strony?? tzn z innych obszarów?

A może chcesz posłuchać... liveatc.com. Jest Kraków i Warszawa...:)

Data: 2010-03-07 17:18:48
Autor: Piotr [trzykoty]
znajde podobne strony ??
liveatc.net

Data: 2010-03-07 16:29:31
Autor: LUK
znajde podobne strony ??
Piotr [trzykoty] <trzykoty_TNIJ_@o2.pl> napisał(a):
liveatc.net

a ta to znam od daawna  :) szkoda ze nie ma mojego EPPO :(

pozostaje nasluch radiem :) --

Data: 2010-03-07 15:58:31
Autor: Czarek
znajde podobne strony ??
Data: 2010-03-07 15:18:28
Autor: LUK
znajde podobne strony ??

Np. tu:
http://www.flightradar24.com/

dzięki , super stronka?? po kliknięciu na samolot pokazuje sie jego trasa:) szkoda ze nie ma przypisanych parametrów nak na "Białogardzie"
 ale bomba !! :)

Data: 2010-03-07 16:22:47
Autor: Czarek
znajde podobne strony ??
W dniu 2010-03-07 16:18,  LUK napisał/a:

[...]

Rozwiń menu po prawej stronie ekranu i będziesz miał jeszcze więcej danych ;-)

--
Cz.

Data: 2010-03-07 15:36:25
Autor: LUK
znajde podobne strony ??
Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał(a):

Rozwiń menu po prawej stronie ekranu i będziesz miał jeszcze więcej danych ;-)

no jest :) co prawda tylko dla konkretnego zaznaczonego samolotu , ale jak na razie najlepsza stronka uwzgledniajaca teren RP

Data: 2010-03-07 16:47:49
Autor: Piotr [trzykoty]
znajde podobne strony ??
" LUK" <glajcik.SKASUJ@gazeta.pl> wrote
jak na
razie najlepsza stronka uwzgledniajaca teren RP

Trzebaby sprawdzić czy ona korzyta z możliwie największej liczby "radarów" tzn. odbiorników w rejonie RP. Taka strona, na której jest widocznych najwięcej samolotów z danego rejonu może być chyba uznana za najlepszą.

Data: 2010-03-07 15:53:58
Autor: LUK
znajde podobne strony ??

Trzebaby sprawdzić czy ona korzyta z możliwie największej liczby "radarów" tzn. odbiorników w rejonie RP. Taka strona, na której jest widocznych najwięcej samolotów z danego rejonu może być chyba uznana za najlepszą.

porownuje sobie pozycje z
http://www.flightradar24.com/

z pozycjami na
http://sbs1.republika.pl/  niby wszytkie pasuja... co z reszta kraju to nie wiem ??

nad Rosja taki mały ruch , czy po prostu odczytów nie ma??

Data: 2010-03-07 17:02:50
Autor: Czarek
znajde podobne strony ??
W dniu 2010-03-07 16:53,  LUK napisał/a:

niby wszytkie pasuja... co z reszta kraju to nie wiem ??

nad Rosja taki mały ruch , czy po prostu odczytów nie ma??

Załącz w "Adjust": "Show radar positions / coverage" to zobaczysz przybliżoną lokalizację i zasięg odbiorników.

Na tym forum co linka podałem są dokładne opisy tego i innych "radarów"

--
Cz.

Data: 2010-03-07 16:27:47
Autor: LUK
znajde podobne strony ??

Na tym forum co linka podałem są dokładne opisy tego i innych "radarów"

czytam czytam :)

na prawde fajna sprawa , siedzac w domu i ogladajac Małysza nie zdajemy sobie sprawy ile żelastwa lata nad głowami z predkoscia ponad m800 km/h :)

Data: 2010-03-07 17:08:34
Autor: Piotr [trzykoty]
znajde podobne strony ??
nad Rosja taki mały ruch , czy po prostu odczytów >nie ma??

Albo maszyn wyposażonych w nadajnik. Nad samą RP miejscami ruch jest 2 a czasem 3 razy większy niż to co widać, bo nie wszystkie mają nadajnik. Póki co (nie wiem jak poza Europą) nie jest to wyposażenie obowiązkowe dla wszystkich maszyn.

Data: 2010-03-07 16:24:37
Autor: LUK
znajde podobne strony ??
> [...]

Albo maszyn wyposażonych w nadajnik. Nad samą RP miejscami ruch jest 2 a czasem 3 razy większy niż to co widać, bo nie wszystkie mają nadajnik. Póki co (nie wiem jak poza Europą) nie jest to wyposażenie obowiązkowe dla wszystkich maszyn.
no tak , wielkie pasazerskie to maja... małe sportowe  i prywatne cesny oraz ULM-ów juz nie zobaczymy :) ale nie mozna mieć wszystkiego :)

ogólnie fajna stronka wlasnie przyobserwowałem samolocik z Getwick do warszawy , odcinek z poznania do wawy zrobił w 35 min w tym zniżanie , zmniejszenie predkosci i podejscie :)

na EPWA czyba rekawow sobie nie wyrywaja.. ale jak sie patrzy na okolice Paryza albo londynu , no to respect dla kontroli lotów :)

Data: 2010-03-07 17:31:00
Autor: Piotr [trzykoty]
znajde podobne strony ??
" LUK" <glajcik.SKASUJ@gazeta.pl> wrote
no tak , wielkie pasazerskie to maja...

na EPWA czyba rekawow sobie nie wyrywaja.. >ale jak sie patrzy na okolice
Paryza albo londynu , no to respect dla kontroli lotów :)

Im większy ruch tym mniejsze sektory kontroli, żeby zachować akceptowalną liczbę samolotów pod kontrolą jednego człowieka.

Data: 2010-03-07 17:39:35
Autor: Piotr [trzykoty]
znajde podobne strony ??
" LUK" <glajcik.SKASUJ@gazeta.pl> wrote
no tak , wielkie pasazerskie to maja... małe sportowe  i prywatne cesny oraz
ULM-ów juz nie

Nie wszystkie większe od przysłowiowej cesny mają. Choćby z lotowskich samolotów, to z reguły tylko 767 się pokazują...

Data: 2010-03-07 16:57:26
Autor: LUK
znajde podobne strony ??

Nie wszystkie większe od przysłowiowej cesny mają. Choćby z lotowskich samolotów, to z reguły tylko 767 się pokazują...
zapewne maja te , co lataja za granice , bo musza miec ...
fruwajace po kraju ATR-y zapewne nie maja no i ciekawe czy rządowy tupolew nadaje :) i ciekawe jakie miny maja kontrolerzy jak widza typ samolotu :D

Data: 2010-03-07 18:06:35
Autor: Czarek
znajde podobne strony ??
W dniu 2010-03-07 17:57,  LUK napisał/a:

[...]

Chyba za granicą też to nie jest jeszcze obowiązkowe.
ATR widziałem już wiele na tej mapie, nad Polską.

no i ciekawe czy rządowy tupolew nadaje :) i ciekawe jakie miny maja
kontrolerzy jak widza typ samolotu :D

Wydaje mi się, że ten nie ma nadajnika z sygnałem dostąpnym dla "każdego"  - przecież to w jakimś stopniu wojskowy samolot.

Data: 2010-03-07 17:53:44
Autor: Czarek
znajde podobne strony ??
W dniu 2010-03-07 17:24,  LUK napisał/a:

na EPWA czyba rekawow sobie nie wyrywaja.. ale jak sie patrzy na okolice
Paryza albo londynu , no to respect dla kontroli lotów :)

Na przełomie roku spędziłem 2 tygodnie w Miadenhead (około 30 km w lini prostej od Heathrow) - samoloty podchodzące do lądowania oblatywały to miasto, ruch samolotów jakiego żadne polskie lotnisko nie będzie jeszcze długo miało... ;-)

--
Cz.

Data: 2010-03-07 17:33:16
Autor: LUK
znajde podobne strony ??

[...]

może to i dobrze . bo żeby polatać na PPG musialbym jezdzic 100 km ze sprzetem , a tak wystarczy 30 , zeby znalezc sie poza TMA :)

--

znajde podobne strony ??