Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   znak C-5 i wjazd na posesję

znak C-5 i wjazd na posesję

Data: 2014-09-15 21:56:14
Autor: marek
znak C-5 i wjazd na posesję
Nie jest dla mnie do końca jasne: czy znak C-5 "nakaz jazdy prosto" zabrania skrętu na posesję? Na przykład w bramę jak na tym zdjęciu:

http://img91.imageshack.us/img91/4096/znaki04.jpg

Pod±żaj±c za definicj± znaku następuje oczywista zmiana kierunku jazdy, ale czy takie oznakowanie jak na zdjęciu jest "oczywiste"? Je¶li chodzi o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed bram±?

Marek

Data: 2014-09-16 06:51:31
Autor: Liwiusz
znak C-5 i wjazd na posesjÄ™
W dniu 2014-09-15 21:56, marek pisze:
Jeśli chodzi o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed
bramÄ…?

Nie, bo to nie zapobiegnie skrętom/próbom skrętów.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-16 06:52:33
Autor: Liwiusz
znak C-5 i wjazd na posesjÄ™
W dniu 2014-09-16 06:51, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-09-15 21:56, marek pisze:
Jeśli chodzi o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed
bramÄ…?

Nie, bo to nie zapobiegnie skrętom/próbom skrętów.

Poza tym B-2 uniemożliwiałby wjazd w bramę z przeciwnego kierunku.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-16 09:39:45
Autor: Gotfryd Smolik news
znak C-5 i wjazd na posesjÄ™
On Tue, 16 Sep 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-09-16 06:51, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-09-15 21:56, marek pisze:
Je¶li chodzi o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed
bram±?

Nie, bo to nie zapobiegnie skrętom/próbom skrętów.

Poza tym B-2 uniemożliwiałby wjazd w bramę z przeciwnego kierunku.

  Ale przecież pytaj±cy CHCE zakazu wjazdu.
  Nie jest to takie absurdalne - je¶li podwórze/placyk ma drugi wjazd,
a manewrowanie w ¶rodku jest utrudnione, po trafieniu na drugiego z kolei
rysowacza karoserii "cofn±ć się nie dało" też mógłby¶ tak chcieć :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-16 15:28:27
Autor: Liwiusz
znak C-5 i wjazd na posesjÄ™
W dniu 2014-09-16 09:39, Gotfryd Smolik news pisze:
On Tue, 16 Sep 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-09-16 06:51, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-09-15 21:56, marek pisze:
Jeśli chodzi o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed
bramÄ…?

Nie, bo to nie zapobiegnie skrętom/próbom skrętów.

Poza tym B-2 uniemożliwiałby wjazd w bramę z przeciwnego kierunku.

 Ale przecieĹĽ pytajÄ…cy CHCE zakazu wjazdu.

A skÄ…d wiesz, czego chce?

B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarządcy
drogi - aby mu skręcający ruchu nie tamowali.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-16 16:00:58
Autor: marek
znak C-5 i wjazd na posesję
On 16.09.2014 15:28, Liwiusz wrote:
B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarz±dcy
drogi - aby mu skręcaj±cy ruchu nie tamowali.

Zaraz za skrętem w bramę można zawrócić "na trzy" więc nie wiem jaki skutek ma ten nakaz: czy na lepsze czy na gorsze w sumie.

Marek

Data: 2014-09-16 16:46:52
Autor: Liwiusz
znak C-5 i wjazd na posesjÄ™
W dniu 2014-09-16 16:00, marek pisze:
On 16.09.2014 15:28, Liwiusz wrote:
B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarządcy
drogi - aby mu skręcający ruchu nie tamowali.

Zaraz za skrętem w bramę można zawrócić "na trzy"

No nie wiem, skoro w prawo nie moĹĽna, to i w lewo nie moĹĽna :)

--
Liwiusz

Data: 2014-09-16 16:51:34
Autor: marek
znak C-5 i wjazd na posesję
On 16.09.2014 16:46, Liwiusz wrote:
W dniu 2014-09-16 16:00, marek pisze:
On 16.09.2014 15:28, Liwiusz wrote:
B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarz±dcy
drogi - aby mu skręcaj±cy ruchu nie tamowali.

Zaraz za skrętem w bramę można zawrócić "na trzy"

No nie wiem, skoro w prawo nie można, to i w lewo nie można :)

No ale znak C5 obowi±zuje na najbliższym skrzyżowaniu lub przy najbliższej możliwo¶ci zmiany kierunku. Za bram± ta możliwo¶ć "jest minięta". Więc chyba już można zmienić kierunek jazdy i zawrócić?

Sam zgłupiałem już, chyba machnę ręk± na to :)

Marek

Data: 2014-09-16 16:53:13
Autor: Liwiusz
znak C-5 i wjazd na posesjÄ™
W dniu 2014-09-16 16:51, marek pisze:
On 16.09.2014 16:46, Liwiusz wrote:
W dniu 2014-09-16 16:00, marek pisze:
On 16.09.2014 15:28, Liwiusz wrote:
B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarządcy
drogi - aby mu skręcający ruchu nie tamowali.

Zaraz za skrętem w bramę można zawrócić "na trzy"

No nie wiem, skoro w prawo nie moĹĽna, to i w lewo nie moĹĽna :)

No ale znak C5 obowiÄ…zuje na najbliĹĽszym skrzyĹĽowaniu lub przy
najbliższej możliwości zmiany kierunku.

Nie ma tego słowa "najbliższej".

Za bramą ta możliwość "jest
minięta". Więc chyba już można zmienić kierunek jazdy i zawrócić?

Więc dalsze wywody są na podstawie błędnych założeń:)



Sam zgłupiałem już, chyba machnę ręką na to :)

Ten znak jest po to, aby ci z tyłu mieli pretekst do napieprzania klaksonem.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-16 18:12:26
Autor: marek
znak C-5 i wjazd na posesję
On 16.09.2014 16:53, Liwiusz wrote:
No ale znak C5 obowi±zuje na najbliższym skrzyżowaniu lub przy
najbliższej możliwo¶ci zmiany kierunku.

Nie ma tego słowa "najbliższej".

Za bram± ta możliwo¶ć "jest
minięta". Więc chyba już można zmienić kierunek jazdy i zawrócić?

Więc dalsze wywody s± na podstawie błędnych założeń:)


Masz rację, "najbliższe" odnosi się do skrzyżowania, nie do miejsca możliwej zmiany kierunku jazdy.

http://moto.money.pl/znaki-drogowe/nakazu/c-5/

Marek

Data: 2014-09-17 11:12:45
Autor: Gotfryd Smolik news
znak C-5 i wjazd na posesjÄ™
On Tue, 16 Sep 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-09-16 16:51, marek pisze:
On 16.09.2014 16:46, Liwiusz wrote:
W dniu 2014-09-16 16:00, marek pisze:
On 16.09.2014 15:28, Liwiusz wrote:
B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarz±dcy
drogi - aby mu skręcaj±cy ruchu nie tamowali.

Zaraz za skrętem w bramę można zawrócić "na trzy"

No nie wiem, skoro w prawo nie można, to i w lewo nie można :)

No ale znak C5 obowi±zuje na najbliższym skrzyżowaniu lub przy
najbliższej możliwo¶ci zmiany kierunku.

Nie ma tego słowa "najbliższej".

  Nie ma, jest "w miejscu".
  Czyli za znakiem jest już "za miejscem".
  Następne "miesce" wymagałoby następnego C-5

Sam zgłupiałem już, chyba machnę ręk± na to :)

Ten znak jest po to, aby ci z tyłu mieli pretekst do napieprzania klaksonem.

  O, to jest dobre wyja¶nienie :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-17 11:09:25
Autor: Gotfryd Smolik news
znak C-5 i wjazd na posesjÄ™
On Tue, 16 Sep 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-09-16 09:39, Gotfryd Smolik news pisze:
On Tue, 16 Sep 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-09-16 06:51, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-09-15 21:56, marek pisze:
Je¶li chodzi
o zakaz wjazdu do bramy
       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 Ale przecież pytaj±cy CHCE zakazu wjazdu.

A sk±d wiesz, czego chce?

  Z cytatu wyżej.
  Grupowicz dostaje komentarz do tego o czym pisze,
nie do tego o czym my¶li ;)

B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarz±dcy
drogi - aby mu skręcaj±cy ruchu nie tamowali.

  Oczywiscie, ale to Ty argumentowałe¶ (nie)możliwo¶ci± wjazdu do
bramy, nie ja!

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-16 10:39:15
Autor: Gotfryd Smolik news
znak C-5 i wjazd na posesję
On Mon, 15 Sep 2014, marek wrote:

Nie jest dla mnie do końca jasne: czy znak C-5 "nakaz jazdy prosto" zabrania skrętu na posesję?

  W sumie ciekawe pytanie.
  Z jednej strony, literalnie przepis okre¶la "lub w miejscu w którym
występuje możliwo¶ć zmiany kierunku jazdy", z naciskiem na "jazdy",
co powinno implikować że fakt wył±czenia z ruchu nie ma znaczenia
(nie wolno zmienić kierunku i już), z drugiej zobowi±zuje do "ruchu
w kierunku zgodnym ze strzałk±", co pokrywałoby się z poprzednim
(nie wolno wył±czać się z ruchu), wniosek końcowy za¶ jest taki,
równie literalnie, że oznacza zakaz zatrzymywania się oraz wszelkie
inne formy "wył±czenia z ruchu".
  Ergo, "zastępowałby" skutecznie B-36 i obejmowałby chodnik.

  Jest co¶ co przeoczyłem?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-16 11:10:17
Autor: adam
znak C-5 i wjazd na posesję
W dniu 2014-09-15 21:56, marek pisze:
Nie jest dla mnie do końca jasne: czy znak C-5 "nakaz jazdy prosto"
zabrania skrętu na posesję? Na przykład w bramę jak na tym zdjęciu:

http://img91.imageshack.us/img91/4096/znaki04.jpg

Pod±żaj±c za definicj± znaku następuje oczywista zmiana kierunku jazdy,
ale czy takie oznakowanie jak na zdjęciu jest "oczywiste"? Je¶li chodzi
o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed bram±?

Marek

Wg mnie B-2 jest o wiele bardziej precyzyjny.
Obja¶nienie C-5 jest trochę niejasne - "obowi±zuje na najbliższym skrzyżowaniu lub w miejscu, gdzie występuje możliwo¶ć zmiany kierunku jazdy".
Jedziesz 50 przez miasto i kombinuj teraz czy miejsce z  możliwo¶ci± zmiany kierunku jazdy już się skończyło czy nie. Potencjalnie nigdy się nie skończy, bo "możliwo¶ć" zawsze istnieje. Dojeżdżasz w końcu do skrzyżowania i nie wiesz czy możesz skręcić. Jak zwykle interpretacja w tym wypadku należy do silniejszego.

W temacie - a co jest po prawej zaraz za znakiem, też chyba jaki¶ wjazd. Może to chodzi o ten wjazd?
No i id±c dalej tym tokiem rozumowania, o któr± bramę chodzi? Skrzyżowanie jest daleko, bram pewno kilka. Czy chodzi o najbliższ±? Nie ma przecież znaku odwołuj±cego.

Data: 2014-09-16 19:47:21
Autor: Borys Pogoreło
znak C-5 i wjazd na posesję
Dnia Mon, 15 Sep 2014 21:56:14 +0200, marek napisał(a):

Nie jest dla mnie do końca jasne: czy znak C-5 "nakaz jazdy prosto" zabrania skrętu na posesję? Na przykład w bramę jak na tym zdjęciu:

http://img91.imageshack.us/img91/4096/znaki04.jpg

Podążając za definicją znaku następuje oczywista zmiana kierunku jazdy, ale czy takie oznakowanie jak na zdjęciu jest "oczywiste"? Jeśli chodzi o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed bramą?

Podobną interpretację zastosowali wrocławscy urzędnicy, gdy poszli na noże
z lokalnym Intakusem i targowiskiem, które było organizowane na jego
terenie w niedziele. Postawili coĹ› takiego (z obu stron):

http://bi.gazeta.pl/im/6/5024/z5024736Q.jpg

wjazd na teren jest trochę większy, ale zasada podobna:

https://www.google.pl/maps/search/wroc%C5%82aw+wittiga/@51.1044318,17.0819721,3a,75y,149.61h,83.22t/data=!3m4!1e1!3m2!1sibo_etW6PvLMaBHZhPJ6Jg!2e0?hl=pl

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-09-17 11:00:30
Autor: tck
znak C-5 i wjazd na posesjÄ™

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:q5e1k4ubmupj$.zmgzjhwgitlx$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 15 Sep 2014 21:56:14 +0200, marek napisał(a):

Nie jest dla mnie do końca jasne: czy znak C-5 "nakaz jazdy prosto"
zabrania skrętu na posesję? Na przykład w bramę jak na tym zdjęciu:

http://img91.imageshack.us/img91/4096/znaki04.jpg

Podążając za definicją znaku następuje oczywista zmiana kierunku jazdy,
ale czy takie oznakowanie jak na zdjęciu jest "oczywiste"? Jeśli chodzi
o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed bramą?

Podobną interpretację zastosowali wrocławscy urzędnicy, gdy poszli na noże
z lokalnym Intakusem i targowiskiem, które było organizowane na jego
terenie w niedziele. Postawili coĹ› takiego (z obu stron):

http://bi.gazeta.pl/im/6/5024/z5024736Q.jpg

wjazd na teren jest trochę większy, ale zasada podobna:

https://www.google.pl/maps/search/wroc%C5%82aw+wittiga/@51.1044318,17.0819721,3a,75y,149.61h,83.22t/data=!3m4!1e1!3m2!1sibo_etW6PvLMaBHZhPJ6Jg!2e0?hl=pl



podobna sytuacja w Lublinie
https://www.google.pl/maps/@51.2647355,22.5694644,3a,75y,162.43h,79.85t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWzjDu2kvO2hW6GUEQl5YEA!2e0
ogolnie chodzi o zakaz skretu w lewo gdyz jest tam jednokierunkowy wyjazd z galerii, jednakze po prawej na tej samej wysokosci jest wjazd do ogrodkow dzialkowych- jedyny chyba legalny sposob na dojechanie tam to przejazd z galerii na wprost;)


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

Data: 2014-09-22 18:44:39
Autor: Tom N
znak C-5 i wjazd na posesję
Borys Pogoreło w <news:q5e1k4ubmupj$.zmgzjhwgitlx$.dlg40tude.net>:

Dnia Mon, 15 Sep 2014 21:56:14 +0200, marek napisał(a):

Nie jest dla mnie do końca jasne: czy znak C-5 "nakaz jazdy prosto" zabrania skrętu na posesję? Na przykład w bramę jak na tym zdjęciu:
http://img91.imageshack.us/img91/4096/znaki04.jpg
Pod±żaj±c za definicj± znaku następuje oczywista zmiana kierunku jazdy, ale czy takie oznakowanie jak na zdjęciu jest "oczywiste"? Je¶li chodzi o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed bram±?

Podobn± interpretację zastosowali wrocławscy urzędnicy, gdy poszli na noże
z lokalnym Intakusem i targowiskiem, które było organizowane na jego
terenie w niedziele. Postawili co¶ takiego (z obu stron):

http://bi.gazeta.pl/im/6/5024/z5024736Q.jpg

wjazd na teren jest trochę większy, ale zasada podobna:

https://www.google.pl/maps/search/wroc%C5%82aw+wittiga/@51.1044318,17.0819721,3a,75y,149.61h,83.22t/data=!3m4!1e1!3m2!1sibo_etW6PvLMaBHZhPJ6Jg!2e0?hl=pl


Eeeetam, nakaz dotyczy skrzyżowania z Zielonego Dębu. --
'Tom N'

znak C-5 i wjazd na posesję

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona