[PORD] - znak P-21

Data: 2011-06-16 20:05:19
Autor: 'Tom N'
[PORD] - znak P-21
Marcin Nowakowski w <news:itde3q$lfe$1news.dialog.net.pl>:

Przekopałem PORD, ale nie znalazłem tam żadnej informacji o wyższości znaków pionowych nad poziomymi.

Przekop jeszcze inne ustawy -- hint: drogi publiczne

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-16 20:14:45
Autor: Marcin Nowakowski
[PORD] - znak P-21
Dnia 2011-06-16 20:05,  'Tom N' stwierdził, że:
Marcin Nowakowski w<news:itde3q$lfe$1news.dialog.net.pl>:

Przekopałem PORD, ale nie znalazłem tam żadnej informacji o wyższości
znaków pionowych nad poziomymi.

Przekop jeszcze inne ustawy -- hint: drogi publiczne

Dzięki, ale możesz wskazać podstawę prawną, z której będzie wynikać że znaki te się wykluczają a nie uzupełniają?

--
Marcin Nowakowski
MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970, mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

Data: 2011-06-16 20:55:47
Autor: 'Tom N'
[PORD] - znak P-21
Marcin Nowakowski w <news:itdh6k$lfe$2news.dialog.net.pl>:

[...]

Nie, to Ty wskaz podstawę prawną, że akurat znaki P-21 i D-44 się
uzupełniają  -- mały hint: A-1 do A-4 oraz P-3 do P-4, P-10 oraz D-6, P-13
oraz A-7

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-16 21:06:21
Autor: Marcin Nowakowski
[PORD] - znak P-21
Dnia 2011-06-16 20:55,  'Tom N' stwierdził, że:
[...]

OK, tak możemy prowadzić dyskusję w nieskończoność. "Drogi publiczne" wspominają jedynie o strefach parkowania i opłatach etc. Nadal twierdzę, że nie widzę tam informacji z której wynika że znaki pionowe wykluczają poziome, bądź są od nich ważniejsze. PORD zawiera informację:

"Dziennik Ustaw z 1997 r. Nr 98 poz. 602

USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r.

Prawo o ruchu drogowym.

(Dz. U. z dnia 19 sierpnia 1997 r.)

Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przez znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
"

Jest jeszcze "Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 170 poz. 1393

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 31 lipca 2002 r.

w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

(Dz. U. z dnia 12 października 2002 r.)

5. Znak P-21 "powierzchnia wyłączona" oznacza powierzchnię drogi, na którą wjazd i zatrzymanie są zabronione. "

Data: 2011-06-16 23:39:46
Autor: Robert Tomasik
[PORD] - znak P-21
Użytkownik "Marcin Nowakowski" <mcr-mail@w.sygnaturce.pl> napisał w wiadomości news:itdh6k$lfe$2news.dialog.net.pl...
[...]