znak towarowy na stronie www

Data: 2009-04-05 14:09:11
Autor: krzewi
znak towarowy na stronie www
Mam do was pytanie mianowicie od niedawna tworze stronę WWW poświęconą
stadionom i chciałbym do azdego z nich dodać znak klubowy drużyny
grającej na nim.
Jednak na wikipedii przy takiej grafice ewidentnie jest zakaz
kopiowania i znak towarowy przykładowo http://en.wikipedia.org/wiki/File:FCB.svg
chciałbym się zapytać czy jest możliwość inna ( bezpłatna ) legalnego
użytkowania na stronie takiego znaku bez zapytania o każdy z nich u
źródła?

Data: 2009-04-05 23:56:42
Autor: Robert Tomasik
znak towarowy na stronie www

Moim zdaniem, na zasadzie art. 29.1 Prawa Autorskiego masz prawo bez zgody uprawnionego zacytować w swoim dziele te drobne utwory (loga drużyn sportowych) w całości, a twórcy nie przysługuje w tym zakresie wynagrodzenie.

Data: 2009-04-06 00:01:34
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:grb9q0$lnc$1inews.gazeta.pl...
[...]

A jakby dane logo było jednocześnie linkiem na stronę klubu, to jest dodatkowy argument w ewentualnej obronie.

Pozdrawiam Przemek

Data: 2009-04-06 08:30:44
Autor: AnnS
Robert Tomasik pisze:
A jakby dane logo było jednocześnie linkiem na stronę klubu, to jest dodatkowy argument w ewentualnej obronie.

Też dobry pomysł

Kiedyś czytałam na jakimś forum prawniczym (ale nie pamiętam dokładnie źródła), że jeśli logo służy celom identyfikacyjnym firmy/grupy itp. to można jej używać.

Data: 2009-04-06 02:38:27
Autor: krzewi
On 6 Kwi, 08:30, AnnS <anns@[wytnijto]epf.pl> wrote:
Robert Tomasik pisze:

> Też dobry pomysł

Kiedyś czytałam na jakimś forum prawniczym (ale nie pamiętam dokładnie
źródła), że jeśli logo służy celom identyfikacyjnym firmy/grupy itp. to
można jej używać.

Okej dziękuję wam wszystkim za konstruktywne i bardzo pomocne
informacje w tej kwestii :)

Data: 2009-04-06 02:38:38
Autor: krzewi

Data: 2009-04-06 06:48:49
Autor: Marcin Debowski
Dnia 05.04.2009 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Musiałby napisać np. jakąś rozprawkę na temat tych lóg. Sam fakt pisania o drużynach czy stadionach MZ nie wystarczy.

--
Marcin

Data: 2009-04-06 01:06:07
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:h3pna6-rmn.ln1ziutka.router...
[...]

Moim zdaniem nei masz racje. Sam wybór już jest dziełem. Pamiętaj, ze bazy danych też są dziełami.

Data: 2009-04-06 10:11:42
Autor: Marcin Debowski
[...]

Art. 29 u.1.
Wolno przytaczać w utworach stanowicych samoistną calość urywki rozpo-
wszechnionych utworów lub drobne utwory w calosci, w zakresie uzasadnionym wyjasnianiem, analiza krytyczna, nauczaniem lub prawami gatunku twórczoci.

Wskaż, który z tych warunków zostanie spełniony.
O bazach nie rozumiem.

--
Marcin

Data: 2009-04-06 20:00:34
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:uv4oa6-oqo.ln1ziutka.router...
[...]

Uzasadnione wyjaśnianie. W dziele po prostu wyjaśniam, jaki zespół tam gra. Poza tym linkowanie do stron jest prawem gatunku twórczości polegającej na budowaniu stron internetowych.

O bazach nie rozumiem.

Bo to nowe dzieło bedzie generalnie bazą danych.

Data: 2009-04-07 08:13:05
Autor: Marcin Debowski
Dnia 06.04.2009 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Wyjasnienie czego jest tu uzasadnione? Interpretacja jaką proponujsze sprowadza się do tego, ze jak juz coś stworzył (odrebny dokument) to może tam umiescić kazdy fragment lub niewielki utwór bez względu na charakter strony. Jeszcze dodajesz, że skoro to strona internetowa to tez mu wolno. Na tej zasadzie moznaby publikować każdy drobny utwór o ile służy on wyjasnieniu czegokolwiek. Np. zamieszczasz odcinek bolka i lolka a na stronie pod linkiem dajesz: Bolek i Lolek to serial animowany, w którym w odcinku 26 (link) umyli Toli nogę.

--
Marcin

Data: 2009-04-07 20:27:13
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:hdiqa6-sd5.ln1ziutka.router...
[...]

Jeśli stworzysz stronę opisującą w ten sposób Bolka i Lolka, Maję i inne kreskówki, to w mojej ocenie użycie do ilustracji drobnych kawałków stosownych filmów nie naruszy praw autorskich. Rzecz w tym, by to był drobny cytat, a nie Twoja twórczość była drobiazgiem w stosunku do cytatu.

Data: 2009-04-08 07:37:30
Autor: Marcin Debowski
Dnia 07.04.2009 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Powyżej opisałeś to tak, że nie wnoszę sprzeciwu. Natomiast nie wolno po prostu wkleić sobie tych zdjęć bez konkretnego kontekstu. Może podchodzę zbyt kategorycznie ale MZ taka zwykła bazodanowa wyliczanka potrzebnego kontektsu nie stworzy. --
Marcin

Data: 2009-04-08 16:45:19
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:qm4ta6-2ai.ln1ziutka.router...
[...]

Pytający pisał, ze chce stworzyć stronę o stadionach, w której ilustracją będą loga grających na nich drużyn. W takim kontekście w mojej ocenie prawa autorskiego nie naruszy.

Data: 2009-04-06 12:17:43
Autor: Roman Rumpel
krzewi@gmail.com pisze:
[...]

Nie wiem czemu wszyscy koledzy skupili sie na ustawie o prawie autorskim, podczas, gdy Ty pytałeś, jak najzupełniej słusznie, o prawo do wykorzystania znaku towarowego.
Dozwolenie cytowania z prawa autorskiego nijak sie ma do korzystania z cudzych znaków towarowych.

Jednakże, żeby dokładnie odpowiedzieć na Twoje pytanie trzeba zadać jedno pytanie: czemu ma służyć strona, którą tworzysz? Jeśli to tylko hobby, to możesz użyć tych znaków, jeśli będziesz prowadził w oparciu o te stroną jakaś działalność - np. pośrednictwo przy sprzedaży biletów na mecze odbywane na stadionach tych drużyn, albo wycieczki ze zwiedzaniem stadionów, to nie możesz
--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel    skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

Data: 2009-04-06 04:17:56
Autor: krzewi
On 6 Kwi, 12:17, Roman Rumpel <rom...@screwspam.gazeta.pl> wrote:
krz...@gmail.com pisze:

> [...]

stadionów, to nie możesz
--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

nie nie strona to tylko hobby , Wiki ze zbiorem obiektów sportowych,
wygląda to w ten sposób (strona na wczesnym etapie )
http://library-stadium.wikidot.com/camp-nou

Data: 2009-04-06 13:35:09
Autor: Roman Rumpel
krzewi@gmail.com pisze:

[...]

No to moim zdaniem, nie ma problemu - możesz

Data: 2009-04-06 04:57:12
Autor: krzewi
On 6 Kwi, 13:35, Roman Rumpel <rom...@screwspam.gazeta.pl> wrote:
krz...@gmail.com pisze:

> [...]

No to moim zdaniem, nie ma problemu - możesz

--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

No to bardzo dziękuję za poradę temat skończony .

znak towarowy na stronie www