znaki niedozwolone w przelewach eliksir

Data: 2015-08-02 06:13:07
Autor: nowyjestem
znaki niedozwolone w przelewach eliksir
jest to temat dla wąskiej grupki pasjonatów, może informatyków, może hobbystów...

mam pytania do tutejszych znawców:

1) jakich znaków nie wolno używać w opisie nadawcy przelewu z powodu wymagań technicznych stawianych przez eliksir a jakich znaków banki nie używają "bo mają taki kaprys"?

1a) w szczególności: czy wolno używać:
- cudzysłowia podwójnego (")
- cudzysłowia pojedynczego (')
- etki (&)
- dolara ($)
- hasza (#)
- małpy (@)
- plusa (+)
- nawiasów okrągłych ()
- nawiasów kwadratowych []
- nawiasów klamrowych {}
- nawiasów trójkątnych <> czyli mniejsza większa
- znaku równości (=)
- kropki (.)
- przecinka (,)

2) czy istnieją znaki specjalne których nie wolno używać w opisie nadawcy przelewu mimo że są dozwolone w tytule przelewu?

2a) pytam o te znaki użycie wykluczają wymogi techniczne eliksira
2b) pytam o te znaki których użycie wykluczają "kaprysy banków"

3) czy istnieją znaki specjalne których nie wolno używać w tytule przelewu mimo że są dozwolone w opisie nadawcy przelewu?

3a) pytam o te znaki użycie wykluczają wymogi techniczne eliksira
3b) pytam o te znaki których użycie wykluczają "kaprysy banków"

Data: 2015-08-02 17:03:19
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 2 Aug 2015 06:13:07 -0700 (PDT), nowyjestem@poczta.pl napisał(a):

jest to temat dla wąskiej grupki pasjonatów, może informatyków, może hobbystów...
mam pytania do tutejszych znawcĂłw:
1) jakich znaków nie wolno używać w opisie nadawcy przelewu z powodu wymagań technicznych stawianych przez eliksir a jakich znaków banki nie używają "bo mają taki kaprys"?
(...)

Dokumentacja Elixir to Ĺźadna tajemnica:
http://www.pkobp.pl/media_files/344027a2-05d4-40e4-9bce-1f465c01f835.pdf

Bez problemu znajdziesz analogiczne dokumentacje dla innych bankĂłw.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-08-02 09:19:15
Autor: nowyjestem
> [...]
> 1) jakich znaków nie wolno używać w opisie nadawcy przelewu z powodu wymagań technicznych stawianych przez eliksir a jakich znaków banki nie używają "bo mają taki kaprys"?

Dokumentacja Elixir to żadna tajemnica:
http://www.pkobp.pl/media_files/344027a2-05d4-40e4-9bce-1f465c01f835.pdf

owszem, wspominano żeby nie używać cudzysłowia podwójnego "" oraz kreski
pionowej |, ale nadal nie wiem czy dozwolone są cudzysłowia pojedyncze ''

Data: 2015-08-03 01:49:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
znaki niedozwolone w przelewach eliksir

<nowyjestem@poczta.pl> e90e7268-1245-4bcb-a480-a9a3ab3f969b@googlegroups.com

: pionowej |, ale nadal nie wiem czy dozwolone są cudzysłowia pojedyncze ''

          cudzysłów m IV, D. ~łowu, Ms. ~łowie; lm M. ~łowy
          <<znak graficzny w postaci dwóch par przecinków lub
          klinów, w które ujmuje się wyrazy, powiedzenia lub
          zdania cytowane, a także wyrazy i zwroty użyte
          przenośnie lub ironicznie w celu wyodrębnienia
          ich w tekście>>

          Napisać coś w cudzysłowie.
          Ująć coś w cudzysłów.

rzeczownik, rodzaj męski IV
'cudzysłowy', nie 'cudzysłowia'

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-08-03 10:43:06
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 2 Aug 2015 09:19:15 -0700 (PDT), nowyjestem@poczta.pl napisał(a):

[...]

Z innego pliku, opisującego format plików wejściowych:
https://www.pkobp.pl/media_files/6e5f8882-e9d2-4d1f-a6bd-b6f52e6ab215.pdf/

Podpola IDP i TXT muszą zawierać wartość z listy ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZĄĆĘŁÓŚŹŻŃ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyząćęłóśźżń
0123456789 \!#$%&'()*+,-
..:;<=>?@[]^_`{}

Czyli moĹźna.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-08-03 11:44:03
Autor: 666
znaki niedozwolone w przelewach eliksir
Czy to ten bank, co sam bez pytania zamienia małe litery na duże litery?

-- -- -

Data: 2015-08-03 23:20:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
znaki niedozwolone w przelewach eliksir
No właśnie -- co to za ,,szepty''?
Nie lepiej pisać wyraźnie, o jaki/kóry bank chodzi?...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

" 666" mpnd54$snd$1@news.supermedia.pl
Czy to ten bank, co sam bez pytania zamienia małe litery na duże litery?

Data: 2015-08-02 20:31:29
Autor: brum
znaki niedozwolone w przelewach eliksir
Nie wiem, na ile Ci to pomoze:
- podczas tworzenia zlecenia przelewow w formacie Elixir przecinek (,) jest znakiem separujacym,
- z kolei cudzyslow (") stosowany jest do zaznaczenia niektorych wartosci, np. numerow rachunkow lub tresci pola "tytulem".

znaki niedozwolone w przelewach eliksir