znalazł się ktoś normalny

Data: 2009-11-03 17:38:18
Autor: Przemek Budzyński
znalazł się ktoś normalny
Andrzej Seweryn odmówił przyjęcia Nagrody Specjalnej im. Zbyszka Cybulskiego,
przyznanej mu przez Fundację Kino. Jak wyjaśnił aktor w liście otwartym,
postanowił nie przyjmować nagrody po zapoznaniu się z uzasadnieniem decyzji jury. Wyjaśniono w nim, że jury Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego, przyznawanej młodym
polskim aktorom wyróżniającym się wybitną indywidualnością, postanowiło
przyznać także Nagrody Specjalne trojgu starszym, doświadczonym aktorom,
"którzy w czasach PRL-u nie mogli być uhonorowani Nagrodą im. Zbyszka
Cybulskiego z powodów politycznych". Obok Seweryna Nagrody Specjalne otrzymali
Joanna Szczepkowska i Bogusław Linda.

- Chcecie mnie nagrodzić nie za moją pracę, sztukę, rolę, ale za to, że
wyraziłem kilkakrotnie publicznie mój negatywny stosunek do ówczesnego systemu
politycznego - napisał Seweryn, który w 1968 roku spędził kilka miesięcy w
więzieniu za protest przeciwko wkroczeniu wojsk Układu Warszawskiego do
Czechosłowacji, a po 1976 roku współpracował z KOR-em.

- Bywało, że w związku z aktywną działalnością antykomunistyczną aktorzy nie
otrzymywali ról na miarę swojego talentu - napisano w uzasadnieniu decyzji o
przyznaniu Nagród Specjalnych. Andrzej Seweryn zaprzeczył tym słowom.
Przypomniał, że np. zaangażowana w działalność opozycyjną Halina Mikołajska
zagrała w filmie Krzysztofa Zanussiego "Barwy ochronne". - Ja w tym okresie
zagrałem m.in. w "Ziemi obiecanej", "Albumie polskim", (...) "Nocach i
dniach", "Polskich drogach", (...) "Bez znieczulenia", (...) "Kung-fu", "Na
srebrnym globie", "Dyrygencie" - wyliczał aktor, wymieniając w sumie 13 tytułów.

- Do 1979 roku zagrałem w pięćdziesięciu teatrach TVP, pracując z wybitnymi
reżyserami - podkreślił, wymieniając m.in. Aleksandra Bardiniego, Janusza
Majewskiego, Jacka Woszczerowicza, Zygmunta Huebnera, Jana Świderskiego,
Bohdana Korzeniowskiego, Janusza Warmińskiego i innych. Przypomniał, że po
studiach otrzymał angaż w Teatrze Ateneum i nie został z niego wyrzucony, gdy
trafił do więzienia.

w potoku różnych "opozycjonistów" którzy zaciekle zwalczali komunę, odmawiając
picia mleka i rzucając kleksy w zeszytach "w trzy linie" - postawa godna uznania. --

Data: 2009-11-03 23:18:58
Autor: Moon
znalazł się ktoś normalny
Przemek Budzyński wrote:

[...]

Gość tak naprawdę został przez całą tę sytuację obrażony, ale czemu mnie to nie dziwi w kraju, gdzie mało kto rozumie co to znaczy chamstwo?

moon

Data: 2009-11-05 19:02:06
Autor: barbakan
znalazł się ktoś normalny

Użytkownik "Dark Entries" <marek.slupik@gazeta.pl> napisał
Gość tak naprawdę został przez całą tę sytuację obrażony, ale czemu mnie to nie dziwi w kraju, gdzie mało kto rozumie co to znaczy chamstwo?

moon
ROFLT

^2  ROFLT
tak. został obrażony wsadzeniem do więzienia.
Jakby mnie ktoś wsadził do więzienia to też bym się obraził :)
Nie powiedziałbym, że żyjemy w kraju, gdzie mało kto rozumie co to znaczy chamstwo
- wręcz przeciwnie większość rozumie i stosuje je na każdym kroku.

--
pzdr
bluszcz

Data: 2009-11-06 10:24:07
Autor: Ghost
znalazł się ktoś normalny

Użytkownik "barbakan" <barbakan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hcv3v1$53h$1news.onet.pl...

[...]

Nawet Ci, ktorzy sie nan tak strasznie oburzaja.

znalazł się ktoś normalny