zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku

Data: 2010-05-24 10:40:36
Autor: iwona
zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku
Witam!
Mam wykupione mieszkanie od spółdzielni mieszkaniowej.
Rzeczona spółdzielnia rozpoczęła właśnie ocieplanie bloku obejmujące również wymianę oraz zaizolowanie posadzek w loggiach...
Moja loggia jest dosyś duża i mam na niej położona mrozoodporną, nie najtańszą terakotę.
Pani z działu technicznego powiedziała, że wszystko pójdzie do skucia i po zaizolowaniu wyleją mi loggię betonem, na który znów będę mogła sobie położyć terakotę.
No łaskawcy pomyśłałam, sobie...:-(
Moje pytanie brzmi:
Dlaczego spółdzielnia niszcząc moją własność nie poczuwa się do zwrotu kosztów położenia nowej terakoty?!
Czy jest może na ten temat jakiś przepis lub choćby jakieś orzecznictwo sądowe?
Ocieplanie, ocieplaniem, ale w końcu ponoszę stratę czy więc spółdzielna nie powinna mi jej jakoś zrekompensować?

Iwona

Data: 2010-05-24 10:57:45
Autor: Paweł
zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku
Dnia Mon, 24 May 2010 10:40:36 +0200, "iwona" <iwopuz@friko5.onet.pl>
napisał:

Witam!
Mam wykupione mieszkanie od spółdzielni mieszkaniowej.

Podstawowym pytaniem jest  "czyja jest loggia?". Sprawdź w swoim akcie
notarialnym co kupiłaś? Najprawdopodobniej okaże się, że jesteś
właścicielką mieszkania o metrażu... i ani słowa o loggi, czy
balkonie. W takiej sytuacji jesteś tylko użytkownikiem
(współwłaścicielem) balkonu, który jest częścia elewacji wspólnej, a
więc zarządzanie częścia wspólną należy do spółdzielni (wspólnoty).
Jeśli natomiast masz w akcie notarialnym prawo własności do balkonu
(loggi) to nikt nie ma prawa tam wejść bez Twojej zgody.

To tak jak z dachem, własność wszystkich, a naprawiać chcą tylko
mieszkańcy ostatniego piętra.

Paweł

Data: 2010-05-24 12:54:23
Autor: Arek

napisał:

[...]

O, znaczy można wtedy wejść sobie na taką loggie (z sąsiedniej, z dachu, z podnośnika, z drabiny, obojętne) do dowolnie wybranego sąsiada i bez problemu tam przesiadywać? W końcu część wspólna. Zaglądać przez okno też można.

Ciekawe...

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-05-24 20:49:45
Autor: Paweł
zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku

napisał:

[...]

Część wspólna, ale uzywana przez konkretna osobę. Przepisy budowlane
kwalifikują balkon jako elewację

Paweł

Data: 2010-05-24 15:24:55
Autor: witek
Paweł wrote:

Część wspólna, ale uzywana przez konkretna osobę. Przepisy budowlane
kwalifikują balkon jako elewację

Co to jest część wspólna uzywana przez konkretną osobę?
Nieźle, że się nawalił.

Data: 2010-05-24 14:13:11
Autor: Matt
On 24 Maj, 22:24, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Co to jest część wspólna uzywana przez konkretną osobę?
Nieźle, że się nawalił.

To samo, co Twoje mieszkanie wynajmowane przez kogoś innego. Też nie
możesz tam wejść bez zgody wynajmującego, mimo że jesteś właścicielem.

--
Regards
Matt

Data: 2010-05-24 21:06:29
Autor: Robert Tomasik

napisał:

[...]

Wejść nie można, bo przeważnie lokator jest wyłącznym użytkownikiem.

Data: 2010-05-25 09:43:49
Autor: ąćęłńóśźż
zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku
Posiadaczka loggi poniosła nakłady konieczne na jej uszczelnienie i wykończenie.
Obecnie posiadaczka ma prawo domagać się przywrócenia stanu lub zwrotu swoich uzasadnionych nakładów.

Data: 2010-05-24 11:49:52
Autor: wromek
[...]

pewnie mozesz ich nie wpuscic i nie robic posadzki-Twoj wybór, jesli jednak termomodernizacja obejmuje tez zrobieneiposadzek to mozebyc tak, ze bedziesz zmuszona pozwolic to wykonac a oni przywrócą to do stanu standardowego a nei taki jak mialas. mamy tu kilka niewiadomych...

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-05-24 11:51:58
Autor: wromek
[...]

w ogole to powinno byc cos takiego jak regulamin przeprowadzania termomodernizacji...sprawdz tam...

Data: 2010-05-24 12:53:19
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku
W dniu 2010-05-24 11:49, wromek pisze:

Ocieplanie, ocieplaniem, ale w ko�cu ponosz� strat� czy wi�c sp�dzielna nie powinna mi jej jako� zrekompensowa�?

Psujesz polskie znaki, popraw konfigurację czytnika wg:
http://www.grzegorz.net/oe/config.php

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-25 13:49:10
Autor: iwona
zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku
No cóż, widzę, że raczej nic nie wywalczę...
Aktu notarialnego nie mam, bo to mieszkanie jest własnościowe spółdzielcze a nie hipoteczne.
Co jest w planie tej termomodernizacji nie wiem, ale pewnie rzeczywiscie jest jakiś punkt, że przywracają standardowy stan posadzek.
Standard w spółdzielni jest jak widać niższy niż mój, bo moja terakota na pewno standardowa nie jest...
Jak widać przeinwestowałam tę podłogę na własną odpowiedzialność.
Wniosek z tego, że jak chcę mieszkać z loggią w terakocie to muszę sobie własny dom wybudowć...,
wtedy: "wolnoć Tomku w swoim domku", a tak to muszę się pogodzić ze stratą i z betonowym klepiskiem...

Bardzo wszystkim dziękuję za żywą reakcję!

Pozdrawiam
Iwona

Data: 2010-05-29 13:29:41
Autor: Jacek_P
iwona napisal:
chcę mieszkać z loggią w terakocie

Ale na posiadanie 'golfa w dieslu' zgody spółdzielni już nie potrzebujesz.

MSPANC ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-05-29 23:22:03
Autor: iwona
zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku
A ja słyszałam, że do elewacji to należy balustrada loggi a nie posadzka na niej, tyle, że sprawa dotyczyła mieszkania hispotecznego a nie wykupionego od spółdzielni...
Na klatce wisi informacja, że na zabudowę loggi lub na założenie na niej kraty to trzeba mieć zgodę, ale o posadzce w loggi i ewentualnej na niej terakocie nie ma tam ani słowa!

Niestety pewnie to nic nie zmienia

Iwona

Data: 2010-05-29 13:53:20
Autor: Gotfryd Smolik news
zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku
  Trochę OT będzie.

On Tue, 25 May 2010, iwona wrote:

No cóż, widzę, że raczej nic nie wywalczę...
Aktu notarialnego nie mam, bo to mieszkanie jest własnościowe spółdzielcze

  Zaraz.
  To Ty *nie masz* mieszkania, tak?
  Masz spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania, jak można sądzić.
  Mieszkanie jest własnością spółdzielni - Ty masz prawo tam *mieszkać*.
  W sposób mocno nieograniczony, włącznie z prawem do sprzedania tego
prawa do mieszkania... może lepiej: "prawa do zamieszkiwania w tym
mieszkaniu" :)
  Rzeczywiście - takie prawo niewiele się różni od własnosci.
  Ale..
  Chcesz coś zdemodolować we własności spółdzielni - zapytać wypada
właściciela (czyli spółdzielnię). Tak, wiem, trudne do przełknięcia,
byłem najemcą ;P
  Ale właśnie *tak* jest - "właścicielem mieszkania jest spółdzielnia".
  Nadal.

a nie hipoteczne.

....czyli własnościowe, jak rozumiem.
  Mieszkanie własnościowe, w odróżnieniu od wlasnościowego prawa do
mieszkania :D
  Akurat kwestii "powierzchni wspólnej" to rzecz jasna nie rozwiązuje,
więc "w sprawie elewacji" nic by się nie zmieniło. Ale przy okazji
poruszam sprawę samego mieszkania, tak dla porządku.

Standard w spółdzielni jest jak widać niższy niż mój, bo moja terakota na pewno standardowa nie jest...
Jak widać przeinwestowałam tę podłogę na własną odpowiedzialność.

  :(

Wniosek z tego, że jak chcę mieszkać z loggią w terakocie to muszę sobie własny dom wybudowć...,

  Niekoniecznie.
  Uzyskać pisemną zgodę właściciela na przerobki mieszkania.
  Jak dadzą, to będą mieli zgryz. Ale mogą nie dać, to prawda.

pzdr, Gotfryd

zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku