Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   znoszenie przy hamowaniu

znoszenie przy hamowaniu

Data: 2012-06-12 22:58:23
Autor: megrims
znoszenie przy hamowaniu
Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
50-60 km/h - nie zauwaĹĽalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?

Data: 2012-06-12 23:06:07
Autor: nazgul
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-12 22:58, megrims pisze:
Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
50-60 km/h - nie zauwaĹĽalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?

tuleje wahacza? (jednego)

Data: 2012-06-13 07:37:50
Autor: PM
znoszenie przy hamowaniu


Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?

tuleje wahacza? (jednego)

gdyby przy przyspieszaniu był efekt taki jak przy zdjęciu nogi z hamulca (czyli ściąganie w przeciwna stronę)
to by potwierdzało tuleję.

Data: 2012-06-12 23:27:43
Autor: grzech
znoszenie przy hamowaniu
gdyby przy przyspieszaniu był efekt taki jak przy zdjęciu nogi z hamulca
(czyli ¶ci±ganie w przeciwna stronę)
to by potwierdzało tuleję.

albo zbieżno¶ć

Data: 2012-06-13 14:13:19
Autor: marcin
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-13 08:27, grzech pisze:
gdyby przy przyspieszaniu był efekt taki jak przy zdjęciu nogi z hamulca
(czyli ¶ci±ganie w przeciwna stronę)
to by potwierdzało tuleję.

albo zbieżno¶ć


zbieznosc nie ma zadnego wplywu na sciaganie.

Data: 2012-06-13 19:07:52
Autor: Bugatti
znoszenie przy hamowaniu
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomo¶ci

zbieznosc nie ma zadnego wplywu na sciaganie.

To sobie ustaw zbiezno¶ć/rozbieżno¶ć np. lewo koło na:
 - 1*oo' i prawe na: + 1*oo'

Dam Ci 200 zł i jedĽ takim autem na autostradzie 200 km/h. Z tym że póĽniej tych 200 zł nie odzyskam bo albo się spali, podrze albo splami twoj± krwi±....

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2012-06-13 21:17:20
Autor: marcin
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-13 19:07, Bugatti pisze:
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomo¶ci

zbieznosc nie ma zadnego wplywu na sciaganie.

To sobie ustaw zbiezno¶ć/rozbieżno¶ć np. lewo koło na:
- 1*oo' i prawe na: + 1*oo'

Dam Ci 200 zł i jedĽ takim autem na autostradzie 200 km/h. Z tym że
póĽniej tych 200 zł nie odzyskam bo albo się spali, podrze albo splami
twoj± krwi±....

Pozdr.


i nadal bedzie jechal prosto bo sumarycznie zbieznosc bedzie 0'00". kierownica sie tylko przestawi.

Data: 2012-06-14 00:18:27
Autor: Bugatti
znoszenie przy hamowaniu
Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomo¶ci:

i nadal bedzie jechal prosto bo sumarycznie zbieznosc bedzie 0'00". kierownica sie tylko przestawi.

Pisałem o osi tylnej !
Owszem suma tych zbiezno¶ci połówkowych stanowi±ca zbieżno¶ć całkowit± wyjdzie zero. Jednakże naczytałe¶ się teorii o braku wpływu na ¶ciaganie pewnie z tej strony - http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/geometria.html

Jeszcze raz zacytuje to co napisałem w poprzednim po¶cie:
"lewo koło na:  - 1*oo' i prawe na: + 1*oo'  "

Czyli geometryczna o¶ jazdy będzie d±żyć do nieskończono¶ci (czyli nie powstanie). Koła będ± ustawione tak:

\ -- -- - \

lewe wychodzi na zewn±trz, prawe wchodzi do wewn±trz nadkola.
Więc przy takim ustawieniu zbieżno¶ci autem nawet nie rozpędziłby¶ się do 100 km/h bo by cię obróciło.

Pozdr.
+

--
Bugatti

Data: 2012-06-14 00:35:17
Autor: marcin
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-14 00:18, Bugatti pisze:
Czyli geometryczna o¶ jazdy będzie d±żyć do nieskończono¶ci (czyli nie
powstanie). Koła będ± ustawione tak:

\ -- -- - \

1. auto nadal pojedzie prosto, bo kola przednie skoryguja tor jazdy.
2. malo kto ustawia zbieznosc z tylu
3. malo ktore auto daje taka mozliwosc
4. jaki to ma zwiazek z tematem

Data: 2012-06-14 00:41:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
znoszenie przy hamowaniu
Hello Bugatti,

Thursday, June 14, 2012, 12:18:27 AM, you wrote:

i nadal bedzie jechal prosto bo sumarycznie zbieznosc bedzie 0'00".
kierownica sie tylko przestawi.
Pisałem o osi tylnej !
Owszem suma tych zbiezno¶ci połówkowych stanowi±ca zbieżno¶ć całkowit±
wyjdzie zero. Jednakże naczytałe¶ się teorii o braku wpływu na ¶ciaganie
pewnie z tej strony - http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/geometria.html
Jeszcze raz zacytuje to co napisałem w poprzednim po¶cie:
"lewo koło na:  - 1*oo' i prawe na: + 1*oo'  "
Czyli geometryczna o¶ jazdy będzie d±żyć do nieskończono¶ci (czyli nie
powstanie). Koła będ± ustawione tak:
\ -- -- - \
lewe wychodzi na zewn±trz, prawe wchodzi do wewn±trz nadkola.
Więc przy takim ustawieniu zbieżno¶ci autem nawet nie rozpędziłby¶ się do
100 km/h bo by cię obróciło.

Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w
stosunku do kierunku jazdy i będzie ¶migał jak burza. Widziałem
samochody z mocniej przekoszon± osi± tyln± i też jechały.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-06-14 00:44:35
Autor: marcin
znoszenie przy hamowaniu
Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w
stosunku do kierunku jazdy i będzie ¶migał jak burza. Widziałem
samochody z mocniej przekoszon± osi± tyln± i też jechały.



dokladnie. czesto ludzie w starych terenowkach przykrecaja tylne mosty do resorow na oko (bo nikt sie nie pierdzieli ze zbieznoscia z przyczyn roznych - najczescie dyletanctwo) i auta jezdza prosto (troche bokiem, niezauwazalnie w zasadzie)

Data: 2012-06-14 10:22:41
Autor: Bugatti
znoszenie przy hamowaniu
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomo¶ci:

dokladnie. czesto ludzie w starych terenowkach przykrecaja tylne mosty do resorow na oko (bo nikt sie nie pierdzieli ze zbieznoscia z przyczyn roznych - najczescie dyletanctwo)

I dziwować się czemu w Polszy takie złomy jezdz± skoro na misc.samochody takie madro¶ci budz± podziw.

i auta jezdza prosto (troche bokiem, niezauwazalnie w zasadzie)

Stara terenówka to nie cl600 który pojeci ponad 250 km/h.
Pokonaj tak± terenówk± zakręt o małym promieniu łuku przy *dużej* prędko¶ci na drodze o dwóch pasach ruchu...zobaczysz wtedy nowe oblicze nadsterownosci.

Pozdr.
+


--
Bugatti

Data: 2012-06-14 16:09:00
Autor: marcin
znoszenie przy hamowaniu
Stara terenówka to nie cl600 który pojeci ponad 250 km/h.
Pokonaj tak± terenówk± zakręt o małym promieniu łuku przy *dużej*
prędko¶ci na drodze o dwóch pasach ruchu...zobaczysz wtedy nowe oblicze
nadsterownosci.

mowa jest o znoszeniu przy hamowaniu a nie o cl600, zakretach, dwoch pasach ruchu i innym pierdolingu. i juz zostalo ci to wyjasnione ze zbieznosc nie ma na to zadnego wplywu. wymyslaj dalej.

Data: 2012-06-14 21:02:15
Autor: venioo@interia.pl
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-14 16:09, marcin pisze:
mowa jest o znoszeniu przy hamowaniu a nie o cl600

no wlasnie pacjentem jest cl600...

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-06-14 21:11:10
Autor: marcin
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-14 21:02, venioo@interia.pl pisze:
W dniu 2012-06-14 16:09, marcin pisze:
mowa jest o znoszeniu przy hamowaniu a nie o cl600

no wlasnie pacjentem jest cl600...


naprawde? a wez wskaz mi gdzie ja pisalem o jakims cl600.

Data: 2012-06-14 23:19:38
Autor: Bugatti
znoszenie przy hamowaniu
Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomo¶ci:

naprawde? a wez wskaz mi gdzie ja pisalem o jakims cl600.

Tak mowa jest o CL600.
Ale w przypadku zbieżno¶ci nie ważne jakie jest zawieszenie - ważna jest geometryczna o¶ jazdy.
W przypadku tak dużych warto¶ci nieprawidłowej zbieżno¶ci (normalnie w autach osobowych zbieżno¶ć połówkowa tyłu jest mniej niż 0*20' ) przy dużych prędko¶ciach gdzie na przykład podczas testu "łosia" gdy skręcisz w prawo to najbardziej w kompresji będzie koło lewe przednie, a potem (w kolejno¶ci co do warto¶ci siły nacisku stycznego-pionowego) lewe tylne, które (gdy będzie tak ustawione \ -- -- \ ) będzie miało tendencje do pogłębienia tegoż skrętu co w konsekwencji spowoduje powstanie większego k±ta znoszenia osi tylnej, w dalszej konsekwencji powoduj±cej powstanie nagłej charakterystyki nadsterownej. Dlatego kierowca aby wyj¶ć z tej nadsterowno¶ci będzie musiał znacznie *szybciej* skontrować i o *większy k±t* pogłebić skręt kierownic± w lewo niż w przypadku gdy koła osi tylnej były ustawione tak aby geometryczna o¶ jazdy była możliwie jak najbardziej równoległa (a najlepiej pokrywała się) z płaszczyzn± wzdłużn± auta.

Za chwilę pewnie podasz przykład 4WS gdzie podczas skrętu w prawo koła tylne ustawiaj± się tak jak to namazałem powyżej - wyj±tek jest taki że przy skontrowaniu w lewo koła tylnie _zmieniaj±_ swój k±t skrętu w prawo (**)...czego nie można powiedziec o _stale_ zachowanej ww. złej zbieżno¶ci/rozbieżno¶ci: -1* oo'  +1*oo' .

(**) w zależno¶ci od zastosowania: albo w prawo albo w lewo.

Pozdrawiam
+


--
Bugatti

Data: 2012-06-15 00:23:44
Autor: marcin
znoszenie przy hamowaniu
Za chwilę pewnie podasz przykład

nic nie podam bo piszesz bzdury i szkoda mi czasu. proponuje eot.

Data: 2012-06-15 13:37:51
Autor: Bugatti
znoszenie przy hamowaniu
Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomo¶ci:

Za chwilę pewnie podasz przykład

nic nie podam bo piszesz bzdury i szkoda mi czasu. proponuje eot.

Typowa odpowiedĽ człowieka, któremu brak technicznych argumentów.

Pozdr.
+


--
Bugatti

Data: 2012-06-16 15:04:44
Autor: MarcinJM
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-14 00:44, marcin pisze:
Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w
stosunku do kierunku jazdy i będzie ¶migał jak burza. Widziałem
samochody z mocniej przekoszon± osi± tyln± i też jechały.



dokladnie. czesto ludzie w starych terenowkach przykrecaja tylne mosty
do resorow na oko (bo nikt sie nie pierdzieli ze zbieznoscia z przyczyn
roznych - najczescie dyletanctwo) i auta jezdza prosto (troche bokiem,
niezauwazalnie w zasadzie)

Nie da sie przykrecic mostu do resora "na oko", jest tam sruba, ktora ustala wzajemne polozenie elementow.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510

Data: 2012-06-16 15:10:49
Autor: marcin
znoszenie przy hamowaniu
dokladnie. czesto ludzie w starych terenowkach przykrecaja tylne mosty
do resorow na oko (bo nikt sie nie pierdzieli ze zbieznoscia z przyczyn
roznych - najczescie dyletanctwo) i auta jezdza prosto (troche bokiem,
niezauwazalnie w zasadzie)

Nie da sie przykrecic mostu do resora "na oko", jest tam sruba, ktora
ustala wzajemne polozenie elementow.


czasem jej nie ma i wtedy sie da. zwlaszcza w zmotach z nieorginalnymi resorami.

Data: 2012-06-14 10:18:21
Autor: Bugatti
znoszenie przy hamowaniu
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomo¶ci:

Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w
stosunku do kierunku jazdy i będzie ¶migał jak burza. Widziałem
samochody z mocniej przekoszon± osi± tyln± i też jechały.

Wykonaj sobie takim autem test "łosia" przy większej prędko¶ci to sobie zobaczysz gdzie Cię "zniesie".

Pozdr.
+

--
Bugatti

Data: 2012-06-15 01:16:39
Autor: Tomasz Pyra
znoszenie przy hamowaniu
On Thu, 14 Jun 2012 10:18:21 +0200, Bugatti wrote:

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomo¶ci:

Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w
stosunku do kierunku jazdy i będzie ¶migał jak burza. Widziałem
samochody z mocniej przekoszon± osi± tyln± i też jechały.

Wykonaj sobie takim autem test "łosia" przy większej prędko¶ci to sobie zobaczysz gdzie Cię "zniesie".

Mimo wszystko mocno przeceniasz wpływ tak niewielkich problemów z geometri±
na możliwo¶ć całkiem szybkiej jazdy.

Miałem kiedy¶ Cinquecento - z racji konstrukcji tylnych wahaczy, było to
krzywe zawsze i na wszystkie strony, pewnie mocno więcej niż o 1 stopień i
nie dało się z tym nic zrobić :)

A jeĽdziło to po prostym prawie 200km/h, a po wyjebundach różnych nie raz
ze 150 i jeżeli geometria była jako¶ tam mniej-więcej poustawiana, to nadal
żadnych problemów z torem jazdy nie było.

Oczywi¶cie lepiej się jechało jak geometria była ustawiona, najlepiej
jeszcze pod konkretn± nawierzchnię, ale jak nie była to też tragedii nie
było.

A takie krókie CC na problemy z geometri± było pewnie dużo bardziej
wrażliwe niż cl600 :)


Za ¶gi±ganie przy przyspieszaniu w jedn±, a ¶ci±ganiu w drug± zazwyczaj
odpowiada różny k±t pochylenia przednich kół, co powoduje że jedno z kół
zaczyna mieć nieco inny promień zataczania i st±d ¶ci±ganie.
W RWD ¶ci±ganie ograniczy się tylko do hamowania.

Data: 2012-06-15 13:47:42
Autor: Bugatti
znoszenie przy hamowaniu
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci:

Za ¶gi±ganie przy przyspieszaniu w jedn±, a ¶ci±ganiu w drug± zazwyczaj
odpowiada różny k±t pochylenia przednich kół, co powoduje że jedno z kół
zaczyna mieć nieco inny promień zataczania i st±d ¶ci±ganie.
W RWD ¶ci±ganie ograniczy się tylko do hamowania.

To prawda....promień zataczania ma największy wpływ na występowanie momentu stabilizujacego kół. Również wyprzedzenie osi zwrotnicy i jej różnica pomiędzy lew± a praw± stron±. Kilka tyg. temu w "Turbo Kamerze" bodaj w Mondeo go¶ciu miał taki problem wła¶nie przez różnicę ww. parametru.

Jednakże w opisywanym przypadku mergrims'a cieżko cokolwiek stwierdzić bo nie podał żadnych wyników pomiarów geometrii...ani nawet nie napisał nic o stanie ogumienia i ich ci¶nienieniu.

Pozdr.
+

--
Bugatti

Data: 2012-06-15 14:12:39
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
znoszenie przy hamowaniu
On 2012-06-15 01:16, Tomasz Pyra wrote:
A jeĽdziło to po prostym prawie 200km/h, a po wyjebundach różnych nie raz
ze 150 i jeżeli geometria była jako¶ tam mniej-więcej poustawiana, to nadal
żadnych problemów z torem jazdy nie było.

Tak z ciekawo¶ci: Jaki silnik mialo to CC, skoro jechało (zakładam, że prawdziwe) 200km/h ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-06-15 23:03:57
Autor: Tomasz Pyra
znoszenie przy hamowaniu
On Fri, 15 Jun 2012 14:12:39 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

On 2012-06-15 01:16, Tomasz Pyra wrote:
A jeĽdziło to po prostym prawie 200km/h, a po wyjebundach różnych nie raz
ze 150 i jeżeli geometria była jako¶ tam mniej-więcej poustawiana, to nadal
żadnych problemów z torem jazdy nie było.

Tak z ciekawo¶ci: Jaki silnik mialo to CC, skoro jechało (zakładam, że prawdziwe) 200km/h ?

1.2 16V, na ostrzejszych wałkach pewnie z 90-100KM tam było.

Ale 200km/h to trzeba już było użyć górki, najwyższa udokumentowana przez
policję prędko¶ć to 189km/h ;)

Data: 2012-06-18 13:32:13
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
znoszenie przy hamowaniu
On 2012-06-15 23:03, Tomasz Pyra wrote:
On Fri, 15 Jun 2012 14:12:39 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

On 2012-06-15 01:16, Tomasz Pyra wrote:
A jeĽdziło to po prostym prawie 200km/h, a po wyjebundach różnych nie raz
ze 150 i jeżeli geometria była jako¶ tam mniej-więcej poustawiana, to nadal
żadnych problemów z torem jazdy nie było.

Tak z ciekawo¶ci: Jaki silnik mialo to CC, skoro jechało (zakładam, że
prawdziwe) 200km/h ?

1.2 16V, na ostrzejszych wałkach pewnie z 90-100KM tam było.
>
Ale 200km/h to trzeba już było użyć górki, najwyższa udokumentowana przez
policję prędko¶ć to 189km/h ;)

Tego się spodziewałem. Zdziwiony jestem tym, że normalnie podaj± iż potrzeba znacz±co więcej KM aby osi±gn±ć 200km/h. Ponadto CC z niskiego CX nie słynie - zatem, chyba spora ta góra + wiatr ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-06-19 00:37:34
Autor: Tomasz Pyra
znoszenie przy hamowaniu
On Mon, 18 Jun 2012 13:32:13 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

On 2012-06-15 23:03, Tomasz Pyra wrote:
On Fri, 15 Jun 2012 14:12:39 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

On 2012-06-15 01:16, Tomasz Pyra wrote:
A jeĽdziło to po prostym prawie 200km/h, a po wyjebundach różnych nie raz
ze 150 i jeżeli geometria była jako¶ tam mniej-więcej poustawiana, to nadal
żadnych problemów z torem jazdy nie było.

Tak z ciekawo¶ci: Jaki silnik mialo to CC, skoro jechało (zakładam, że
prawdziwe) 200km/h ?

1.2 16V, na ostrzejszych wałkach pewnie z 90-100KM tam było.
 >
Ale 200km/h to trzeba już było użyć górki, najwyższa udokumentowana przez
policję prędko¶ć to 189km/h ;)

Tego się spodziewałem. Zdziwiony jestem tym, że normalnie podaj± iż potrzeba znacz±co więcej KM aby osi±gn±ć 200km/h. Ponadto CC z niskiego CX nie słynie - zatem, chyba spora ta góra + wiatr ;-)

CX może nie takie niskie, ale powierzchnia czołowa też mała.

Swift GTi 100KM ma Vmax 188km/h, Vectra C 100KM 192km/h.
My¶lę że około 100KM CC mógł realnie do tych 190km/h się rozpędzić, może
nawet troszkę więcej.

No ale temat był o stabilno¶ci prowadzenia, więc z górki czy pod górkę -
nie ważne. Dało się jechać 200km/h nawet na gemoetrii takiej jaka się
raczyła ustawić po poprzednim rajdzie :)
I to bez żadnej ¶mierci w oczach - żadnych problemów z tak± jazd±.

Data: 2012-06-14 07:50:19
Autor: SkiMir
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-14 00:18, Bugatti pisze:

\ -- -- - \

lewe wychodzi na zewn±trz, prawe wchodzi do wewn±trz nadkola.
Więc przy takim ustawieniu zbieżno¶ci autem nawet nie rozpędziłby¶ się
do 100 km/h bo by cię obróciło.

Czy wiesz jak działa zawieszenie?
Aby proponowane przez Ciebie ustawienie pozostało podczas jazdy musiał by¶ zablokować możliwo¶ć skrętu kół.


--
M.

Data: 2012-06-16 13:05:41
Autor: nazgul
znoszenie przy hamowaniu

Czyli geometryczna oś jazdy będzie dążyć do nieskończoności

cholera, a kąt pełny ma tylko 360st.

Data: 2012-06-16 21:12:50
Autor: Bugatti
znoszenie przy hamowaniu
Użytkownik "nazgul" napisał w wiadomości:

Czyli geometryczna oś jazdy będzie dążyć do nieskończoności

cholera, a kąt pełny ma tylko 360st.


Geometryczna oś jazdy jest prostą (dwusieczną kąta ale będąca nie kątem) utworzoną z "wzdłużnych" kół osi tylnej. Więc jest koła osi tylnej są w zbieżności/rozbieżności na 0* lub ich suma zbieżności połówkowych jest równa 0 to geometryczna oś jazdy właśnie dąży do nieskończoności.
W szkole na matmie miałeś zapewne ciągi i powinieneś wiedzieć co to nieskończoność.

Pozdr.
+

Bugatti

Data: 2012-06-16 23:29:13
Autor: nazgul
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-16 21:12, Bugatti pisze:
Użytkownik "nazgul" napisał w wiadomości:

Czyli geometryczna oś jazdy będzie dążyć do nieskończoności

cholera, a kąt pełny ma tylko 360st.


Geometryczna oś jazdy jest prostą (dwusieczną kąta ale będąca nie kątem)
utworzoną z "wzdłużnych" kół osi tylnej. Więc jest koła osi tylnej są w
zbieżności/rozbieżności na 0* lub ich suma zbieżności połówkowych jest
równa 0 to geometryczna oś jazdy właśnie dąży do nieskończoności.
W szkole na matmie miałeś zapewne ciągi i powinieneś wiedzieć co to
nieskończoność.

nie jest problemem zrozumienie pojęcia nieskończoności

tylko co to jest ten "nie kąt" jak zgrabnie napisałeś
słucham.

w jakich jednostkach ten "nie kÄ…t" mierzymy ?

gdzie ta nieskończonośc ?

Data: 2012-06-17 19:14:29
Autor: Bugatti
znoszenie przy hamowaniu
UĹĽytkownik "nazgul"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci:

tylko co to jest ten "nie kąt" jak zgrabnie napisałeś
słucham.

"nie kÄ…t"
No kurcze chłopie jak prosta może być kątem !

w jakich jednostkach ten "nie kÄ…t" mierzymy ?

gdzie ta nieskończonośc ?

Prościej:
Na poniższym rys. geometryczna oś jazdy idzie w nieskończoność ale osie wzdłużne kół (inaczej: zbieżności połówkowe kół tylnych na 0*) są równolegle z osią symetrii auta - i to jest DOBRE.

|-- -- -- -|
      |
      |
      |
|-- -- -- -|


Na poniższym rys. geom. oś jazdy nie pokrywa sie z osią symetrii - jest ona również nieskończona tzn. przedłużenie tej osi nigdy nie przetnie się (i dodatkowo występuje zbyt duże odchylenie kątowe od osi symetrii równe w opisywanym przypadku: 1* to b. dużo). To jest NIE DOBRE. Kurde już chyba 5 raz piszę to samo i jak grochem o ściane.

|-- -- -- -|
      |
      |
      |
\-- -- -- -\

http://www.werther.pl/download/KatyUstawieniaKol.pdf


Ale się Wam nie chce nic czytać...

Pozdr.
+

--
Bugatti

Data: 2012-06-17 21:51:02
Autor: nazgul
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-17 19:14, Bugatti pisze:
Użytkownik "nazgul" napisał w wiadomości:

tylko co to jest ten "nie kąt" jak zgrabnie napisałeś
słucham.

"nie kÄ…t"
No kurcze chłopie jak prosta może być kątem !

czyli pisząc "nie kąt" miałes na myśli prostą (pół)
to faktycznie każda prosta dąży "końcami" do nieskończoności
ale co to ma do zbieżności?

w jakich jednostkach ten "nie kÄ…t" mierzymy ?

gdzie ta nieskończonośc ?

Prościej:
Na poniższym rys. geometryczna oś jazdy idzie w nieskończoność ale osie
wzdłużne kół (inaczej: zbieżności połówkowe kół tylnych na 0*) są
rĂłwnolegle z osiÄ… symetrii auta - i to jest DOBRE.

|-- -- -- -|
|
|
|
|-- -- -- -|


Na poniĹĽszym rys. geom. oĹ› jazdy nie pokrywa sie z osiÄ… symetrii - jest
ona również nieskończona tzn. przedłużenie tej osi nigdy nie przetnie
się (i dodatkowo występuje zbyt duże odchylenie kątowe od osi symetrii
rĂłwne w opisywanym przypadku: 1* to b. duĹĽo). To jest NIE DOBRE. Kurde
już chyba 5 raz piszę to samo i jak grochem o ściane.

|-- -- -- -|
|
|
|
\-- -- -- -\

oki wsio jasne, bez urazy ale po prostu nie potrafisz się zrozumiale wysłowić.
np piszesz
"przedłużenie tej osi nigdy nie przetnie się..."

ale z czym siÄ™ nie przetnie?

tak to możesz sobie i 5000 razy pisać i nic nie wytłumaczysz.
gdzie ta nieskończoność i w czym mierzona?

ĹĽe pierwszy rysunek dobry, a drugi niedobry to kaĹĽdy widzi.

Data: 2012-06-13 12:39:24
Autor: venioo@interia.pl
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-12 23:06, nazgul pisze:

tuleje wahacza? (jednego)

Tez obstawiam ta opcje. Jezeli stary ford, to moze jeszcze brak kawalka zwoju w sprezynie przedniej.
  (w mondeo mkI czesto pękały zmeczeniowo po ok. 15 latach eksploatacji, robilo "dzyń" i mozna bylo ok. pol zwoju zbierac z asfaltu ;))

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-06-12 23:06:52
Autor: 'Tom N'
znoszenie przy hamowaniu
megrims w <news:jr8ahg$2nr$1usenet.news.interia.pl>:

Jakie mog± być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mie¶cie przy małych prędko¶ciach
50-60 km/h - nie zauważalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drug± stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?

stosunek projektowanej prędko¶ci, gęsto¶ci i pochylenia nawierzchni, oraz
ci¶nienia do faktycznych

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-06-12 23:09:23
Autor: DoQ
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 12-06-2012 22:58, megrims pisze:
Podczas hamowania w mie¶cie przy małych prędko¶ciach
50-60 km/h - nie zauważalne.
Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drug± stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.
Co może być nie tak?

Przyczyn może być bardzo wiele ;)
A jakie auto?



--
Pozdr.

Data: 2012-06-12 23:19:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-12 22:58, megrims pisze:
Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?
Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
50-60 km/h - nie zauwaĹĽalne.
Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.
Co może być nie tak?

JakieĹ› minimalne wibracje na kierownicÄ™ wpadajÄ… ?
Jeśli tak - na 100 % elementy gumowe zawieszenia ...

Jeśli nie - pierdyliard innych przyczyn.

Data: 2012-06-12 23:24:44
Autor: marcin
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-12 22:58, megrims pisze:
Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
50-60 km/h - nie zauwaĹĽalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?


np. zapieczone prowadnice zacisku. wtedy tylko jeden klocek hamuje i sila hamowania jest mniejsza niz w drugim kole.

np. zapieczony tlok w zacisku. wtedy - j.w.

Data: 2012-06-13 08:25:12
Autor: Michał
znoszenie przy hamowaniu
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał(a):
Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
50-60 km/h - nie zauwaĹĽalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?

wahacz, lub elementy dookoła - testowane 2x

jak auto spadnie z czego¶ lub bardzo bardzo mocno się uderzy
kołem się to dzieje. (dużo mocniej niz uszkodzenie opony).


--


Data: 2012-06-13 08:51:41
Autor: Chris
znoszenie przy hamowaniu
megrims nabazgrał(a):

Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?
Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
50-60 km/h - nie zauwaĹĽalne.
Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.
Co może być nie tak?

Najtańsza wersja to nierówne ciśnienie w oponach .. potem już loteria.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-06-13 13:45:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
znoszenie przy hamowaniu
Dnia 12.06.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a:
Jakie mog± być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mie¶cie przy małych prędko¶ciach
50-60 km/h - nie zauważalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drug± stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?

Jak tak miałem to się okazało, że tuleja wahacza jest do wymiany.

Ci¶nienie oczywi¶cie sprawdziłe¶?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-06-13 14:58:33
Autor: gregor
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-12 22:58, megrims pisze:
Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
50-60 km/h - nie zauwaĹĽalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?

Krzywe tarcze tak miałem kiedyś w Roverku

gregor

Data: 2012-06-13 15:07:55
Autor: venioo@interia.pl
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-13 14:58, gregor pisze:

Krzywe tarcze tak miałem kiedy¶ w Roverku


Przy krzywych tarczach to by bicie na kierownicy czul.


--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-06-18 11:38:05
Autor: gregor
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-13 15:07, venioo@interia.pl pisze:
W dniu 2012-06-13 14:58, gregor pisze:

Krzywe tarcze tak miałem kiedy¶ w Roverku


Przy krzywych tarczach to by bicie na kierownicy czul.



Fakt czuć było bicie

gregor

Data: 2012-06-13 21:10:39
Autor: megrims
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-12 22:58, megrims pisze:
Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
50-60 km/h - nie zauwaĹĽalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?


Auto ma przejechane 62000
Tarcze i klocki 10.000
Amortyzatory 10.000
tuleje wahaczy i wszystkie takie elementy 10.000

ciśnienie sprawdzone równe
geometria robione

pacjent cl600

Data: 2012-06-13 23:16:40
Autor: Krzysiek Kielczewski
znoszenie przy hamowaniu
Dnia 13.06.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a:

Auto ma przejechane 62000
Tarcze i klocki 10.000
Amortyzatory 10.000
tuleje wahaczy i wszystkie takie elementy 10.000

ci¶nienie sprawdzone równe
geometria robione

pacjent cl600

A co się dzieje przy gwałtownym przyspieszaniu?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-06-14 07:06:36
Autor: megrims
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-13 23:16, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 13.06.2012 megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl>  napisał/a:

Auto ma przejechane 62000
Tarcze i klocki 10.000
Amortyzatory 10.000
tuleje wahaczy i wszystkie takie elementy 10.000

ci¶nienie sprawdzone równe
geometria robione

pacjent cl600

A co się dzieje przy gwałtownym przyspieszaniu?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Podczas przy¶pieszania jest OK.

Chociaż ogólnie to ten samochód wkurwia mnie tak okrutnie,
że bardzo mało nim jeżdżę.

Data: 2012-06-14 13:12:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
znoszenie przy hamowaniu
Dnia 14.06.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał/a:

Auto ma przejechane 62000
Tarcze i klocki 10.000
Amortyzatory 10.000
tuleje wahaczy i wszystkie takie elementy 10.000

ci¶nienie sprawdzone równe
geometria robione

pacjent cl600

A co się dzieje przy gwałtownym przyspieszaniu?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Podczas przy¶pieszania jest OK.

Chociaż ogólnie to ten samochód wkurwia mnie tak okrutnie,
że bardzo mało nim jeżdżę.

No to by wskazywało na hamulce. WeĽ przy okazji podjedĽ do SKP i każ
zmierzyć siłę hamowania.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-06-14 16:52:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
znoszenie przy hamowaniu
Dnia 14.06.2012 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a:

Podczas przy¶pieszania jest OK.

Chociaż ogólnie to ten samochód wkurwia mnie tak okrutnie,
że bardzo mało nim jeżdżę.

No to by wskazywało na hamulce. WeĽ przy okazji podjedĽ do SKP i każ
zmierzyć siłę hamowania.

Jeszcze jeden pomysł: zobacz co się dzieje przy możliwie mocnym
hamowaniu silnikiem. Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-06-19 19:48:25
Autor: Biggie
znoszenie przy hamowaniu
Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jrbrgs$su5$1@usenet.news.interia.pl...

pacjent cl600

Chociaż ogólnie to ten samochód wkurwia mnie tak okrutnie,
że bardzo mało nim jeżdżę.

A mógłby¶ rozwin±ć my¶l?
Od jakiego¶ czasu słyszy się, że jako¶ć mercedesa już nie ta co kiedy¶. A może nie chodzi o jako¶ć?

pzdr

Biggie

Data: 2012-06-14 02:35:13
Autor: Michał
znoszenie przy hamowaniu
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał(a):
W dniu 2012-06-12 22:58, megrims pisze:
> Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?
>
> Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
> 50-60 km/h - nie zauwaĹĽalne.
>
> Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
> po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
> przy zdjęciu nogi z hamulca.
>
> Co może być nie tak?


Auto ma przejechane 62000
Tarcze i klocki 10.000
Amortyzatory 10.000
tuleje wahaczy i wszystkie takie elementy 10.000

ciśnienie sprawdzone równe
geometria robione

pacjent cl600


safrane po uszkodzeniu 4 opon (~15cm krawężnik @ 70km/h) i ł±cznika stabilizatora, i po upadku z koło 110cm
miał uszkodzone co¶ przy wahaczu wła¶nie w ten sposób
koło prędko¶ci 150km/h+ trzeba było korygować kierunek w zależno¶ci od tego czy gaz czy hamulec, nieznacznie ale
było to czuć.

ale było też czuć ze co¶ nie tak jest przy małych prędko¶ciach.
czuć było że co¶ tam sie rusza nie w tych osiach co powinno
jak się skręcało i auto stało lub toczyło.



--


Data: 2012-06-13 21:29:28
Autor: Tomasz Pyra
znoszenie przy hamowaniu
On Tue, 12 Jun 2012 22:58:23 +0200, megrims wrote:

Jakie mog± być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mie¶cie przy małych prędko¶ciach
50-60 km/h - nie zauważalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drug± stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?

Jak nie krzywa droga, to zacznij od zamiany lewego i prawego koła
przedniego.

Jak znoszenie nie przejdzie na drug± stronę, to trzeba sprawdzić czy
hamulce równo hamuj±.

Kolejny krok to szukanie luzów (z oporami na tulejach), a potem geometria.

Przyczyn może być dużo.

Data: 2012-06-13 22:03:02
Autor: megrims
znoszenie przy hamowaniu
W dniu 2012-06-13 21:29, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 12 Jun 2012 22:58:23 +0200, megrims wrote:

Jakie mog± być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

Podczas hamowania w mie¶cie przy małych prędko¶ciach
50-60 km/h - nie zauważalne.

Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
po rozpoczęciu hamowania o w drug± stronę korekta
przy zdjęciu nogi z hamulca.

Co może być nie tak?

Jak nie krzywa droga, to zacznij od zamiany lewego i prawego koła
przedniego.

Jak znoszenie nie przejdzie na drug± stronę, to trzeba sprawdzić czy
hamulce równo hamuj±.

Kolejny krok to szukanie luzów (z oporami na tulejach), a potem geometria.

Przyczyn może być dużo.

pojadę pewnie z tym gdzie¶. Jak będzie wiadomo co było przyczyn±,
to zapodam tu.

znoszenie przy hamowaniu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona