Data: 2012-06-12 23:06:07 | |
Autor: nazgul | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-12 22:58, megrims pisze:
Jakie mogÄ byÄ przyczyny znoszenia podczas hamowania? tuleje wahacza? (jednego) |
|
Data: 2012-06-13 07:37:50 | |
Autor: PM | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem gdyby przy przyspieszaniu byĹ efekt taki jak przy zdjÄciu nogi z hamulca (czyli ĹciÄ ganie w przeciwna stronÄ) to by potwierdzaĹo tulejÄ. |
|
Data: 2012-06-12 23:27:43 | |
Autor: grzech | |
znoszenie przy hamowaniu | |
gdyby przy przyspieszaniu był efekt taki jak przy zdjęciu nogi z hamulca albo zbieżność |
|
Data: 2012-06-13 14:13:19 | |
Autor: marcin | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-13 08:27, grzech pisze:
gdyby przy przyspieszaniu był efekt taki jak przy zdjęciu nogi z hamulca zbieznosc nie ma zadnego wplywu na sciaganie. |
|
Data: 2012-06-13 19:07:52 | |
Autor: Bugatti | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości
zbieznosc nie ma zadnego wplywu na sciaganie. To sobie ustaw zbiezność/rozbieżność np. lewo koło na: - 1*oo' i prawe na: + 1*oo' Dam Ci 200 zł i jedź takim autem na autostradzie 200 km/h. Z tym że później tych 200 zł nie odzyskam bo albo się spali, podrze albo splami twoją krwią.... Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2012-06-13 21:17:20 | |
Autor: marcin | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-13 19:07, Bugatti pisze:
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości i nadal bedzie jechal prosto bo sumarycznie zbieznosc bedzie 0'00". kierownica sie tylko przestawi. |
|
Data: 2012-06-14 00:18:27 | |
Autor: Bugatti | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości:
i nadal bedzie jechal prosto bo sumarycznie zbieznosc bedzie 0'00". kierownica sie tylko przestawi. Pisałem o osi tylnej ! Owszem suma tych zbiezności połówkowych stanowiąca zbieżność całkowitą wyjdzie zero. Jednakże naczytałeś się teorii o braku wpływu na ściaganie pewnie z tej strony - http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/geometria.html Jeszcze raz zacytuje to co napisałem w poprzednim poście: "lewo koło na: - 1*oo' i prawe na: + 1*oo' " Czyli geometryczna oś jazdy będzie dążyć do nieskończoności (czyli nie powstanie). Koła będą ustawione tak: \ -- -- - \ lewe wychodzi na zewnątrz, prawe wchodzi do wewnątrz nadkola. Więc przy takim ustawieniu zbieżności autem nawet nie rozpędziłbyś się do 100 km/h bo by cię obróciło. Pozdr. + -- Bugatti |
|
Data: 2012-06-14 00:35:17 | |
Autor: marcin | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-14 00:18, Bugatti pisze:
Czyli geometryczna oś jazdy będzie dążyć do nieskończoności (czyli nie 1. auto nadal pojedzie prosto, bo kola przednie skoryguja tor jazdy. 2. malo kto ustawia zbieznosc z tylu 3. malo ktore auto daje taka mozliwosc 4. jaki to ma zwiazek z tematem |
|
Data: 2012-06-14 00:41:06 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Hello Bugatti,
Thursday, June 14, 2012, 12:18:27 AM, you wrote: i nadal bedzie jechal prosto bo sumarycznie zbieznosc bedzie 0'00".Pisałem o osi tylnej ! Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w stosunku do kierunku jazdy i będzie śmigał jak burza. Widziałem samochody z mocniej przekoszoną osią tylną i też jechały. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-06-14 00:44:35 | |
Autor: marcin | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w dokladnie. czesto ludzie w starych terenowkach przykrecaja tylne mosty do resorow na oko (bo nikt sie nie pierdzieli ze zbieznoscia z przyczyn roznych - najczescie dyletanctwo) i auta jezdza prosto (troche bokiem, niezauwazalnie w zasadzie) |
|
Data: 2012-06-14 10:22:41 | |
Autor: Bugatti | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości:
dokladnie. czesto ludzie w starych terenowkach przykrecaja tylne mosty do resorow na oko (bo nikt sie nie pierdzieli ze zbieznoscia z przyczyn roznych - najczescie dyletanctwo) I dziwować się czemu w Polszy takie złomy jezdzą skoro na misc.samochody takie madrości budzą podziw. i auta jezdza prosto (troche bokiem, niezauwazalnie w zasadzie) Stara terenówka to nie cl600 który pojeci ponad 250 km/h. Pokonaj taką terenówką zakręt o małym promieniu łuku przy *dużej* prędkości na drodze o dwóch pasach ruchu...zobaczysz wtedy nowe oblicze nadsterownosci. Pozdr. + -- Bugatti |
|
Data: 2012-06-14 16:09:00 | |
Autor: marcin | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Stara terenówka to nie cl600 który pojeci ponad 250 km/h. mowa jest o znoszeniu przy hamowaniu a nie o cl600, zakretach, dwoch pasach ruchu i innym pierdolingu. i juz zostalo ci to wyjasnione ze zbieznosc nie ma na to zadnego wplywu. wymyslaj dalej. |
|
Data: 2012-06-14 21:02:15 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-14 16:09, marcin pisze:
mowa jest o znoszeniu przy hamowaniu a nie o cl600 no wlasnie pacjentem jest cl600... -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-06-14 21:11:10 | |
Autor: marcin | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-14 21:02, venioo@interia.pl pisze:
W dniu 2012-06-14 16:09, marcin pisze: naprawde? a wez wskaz mi gdzie ja pisalem o jakims cl600. |
|
Data: 2012-06-14 23:19:38 | |
Autor: Bugatti | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości:
naprawde? a wez wskaz mi gdzie ja pisalem o jakims cl600. Tak mowa jest o CL600. Ale w przypadku zbieżności nie ważne jakie jest zawieszenie - ważna jest geometryczna oś jazdy. W przypadku tak dużych wartości nieprawidłowej zbieżności (normalnie w autach osobowych zbieżność połówkowa tyłu jest mniej niż 0*20' ) przy dużych prędkościach gdzie na przykład podczas testu "łosia" gdy skręcisz w prawo to najbardziej w kompresji będzie koło lewe przednie, a potem (w kolejności co do wartości siły nacisku stycznego-pionowego) lewe tylne, które (gdy będzie tak ustawione \ -- -- \ ) będzie miało tendencje do pogłębienia tegoż skrętu co w konsekwencji spowoduje powstanie większego kąta znoszenia osi tylnej, w dalszej konsekwencji powodującej powstanie nagłej charakterystyki nadsterownej. Dlatego kierowca aby wyjść z tej nadsterowności będzie musiał znacznie *szybciej* skontrować i o *większy kąt* pogłebić skręt kierownicą w lewo niż w przypadku gdy koła osi tylnej były ustawione tak aby geometryczna oś jazdy była możliwie jak najbardziej równoległa (a najlepiej pokrywała się) z płaszczyzną wzdłużną auta. Za chwilę pewnie podasz przykład 4WS gdzie podczas skrętu w prawo koła tylne ustawiają się tak jak to namazałem powyżej - wyjątek jest taki że przy skontrowaniu w lewo koła tylnie _zmieniają_ swój kąt skrętu w prawo (**)...czego nie można powiedziec o _stale_ zachowanej ww. złej zbieżności/rozbieżności: -1* oo' +1*oo' . (**) w zależności od zastosowania: albo w prawo albo w lewo. Pozdrawiam + -- Bugatti |
|
Data: 2012-06-15 00:23:44 | |
Autor: marcin | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Za chwilę pewnie podasz przykład nic nie podam bo piszesz bzdury i szkoda mi czasu. proponuje eot. |
|
Data: 2012-06-15 13:37:51 | |
Autor: Bugatti | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości:
Za chwilę pewnie podasz przykład Typowa odpowiedź człowieka, któremu brak technicznych argumentów. Pozdr. + -- Bugatti |
|
Data: 2012-06-16 15:04:44 | |
Autor: MarcinJM | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-14 00:44, marcin pisze:
Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w Nie da sie przykrecic mostu do resora "na oko", jest tam sruba, ktora ustala wzajemne polozenie elementow. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 |
|
Data: 2012-06-16 15:10:49 | |
Autor: marcin | |
znoszenie przy hamowaniu | |
dokladnie. czesto ludzie w starych terenowkach przykrecaja tylne mosty czasem jej nie ma i wtedy sie da. zwlaszcza w zmotach z nieorginalnymi resorami. |
|
Data: 2012-06-14 10:18:21 | |
Autor: Bugatti | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości:
Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w Wykonaj sobie takim autem test "łosia" przy większej prędkości to sobie zobaczysz gdzie Cię "zniesie". Pozdr. + -- Bugatti |
|
Data: 2012-06-15 01:16:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
znoszenie przy hamowaniu | |
On Thu, 14 Jun 2012 10:18:21 +0200, Bugatti wrote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości: Mimo wszystko mocno przeceniasz wpływ tak niewielkich problemów z geometrią na możliwość całkiem szybkiej jazdy. Miałem kiedyś Cinquecento - z racji konstrukcji tylnych wahaczy, było to krzywe zawsze i na wszystkie strony, pewnie mocno więcej niż o 1 stopień i nie dało się z tym nic zrobić :) A jeździło to po prostym prawie 200km/h, a po wyjebundach różnych nie raz ze 150 i jeżeli geometria była jakoś tam mniej-więcej poustawiana, to nadal żadnych problemów z torem jazdy nie było. Oczywiście lepiej się jechało jak geometria była ustawiona, najlepiej jeszcze pod konkretną nawierzchnię, ale jak nie była to też tragedii nie było. A takie krókie CC na problemy z geometrią było pewnie dużo bardziej wrażliwe niż cl600 :) Za śgiąganie przy przyspieszaniu w jedną, a ściąganiu w drugą zazwyczaj odpowiada różny kąt pochylenia przednich kół, co powoduje że jedno z kół zaczyna mieć nieco inny promień zataczania i stąd ściąganie. W RWD ściąganie ograniczy się tylko do hamowania. |
|
Data: 2012-06-15 13:47:42 | |
Autor: Bugatti | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
Za śgiąganie przy przyspieszaniu w jedną, a ściąganiu w drugą zazwyczaj To prawda....promień zataczania ma największy wpływ na występowanie momentu stabilizujacego kół. Również wyprzedzenie osi zwrotnicy i jej różnica pomiędzy lewą a prawą stroną. Kilka tyg. temu w "Turbo Kamerze" bodaj w Mondeo gościu miał taki problem właśnie przez różnicę ww. parametru. Jednakże w opisywanym przypadku mergrims'a cieżko cokolwiek stwierdzić bo nie podał żadnych wyników pomiarów geometrii...ani nawet nie napisał nic o stanie ogumienia i ich ciśnienieniu. Pozdr. + -- Bugatti |
|
Data: 2012-06-15 14:12:39 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
znoszenie przy hamowaniu | |
On 2012-06-15 01:16, Tomasz Pyra wrote:
A jeździło to po prostym prawie 200km/h, a po wyjebundach różnych nie raz Tak z ciekawości: Jaki silnik mialo to CC, skoro jechało (zakładam, że prawdziwe) 200km/h ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-06-15 23:03:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
znoszenie przy hamowaniu | |
On Fri, 15 Jun 2012 14:12:39 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-06-15 01:16, Tomasz Pyra wrote: 1.2 16V, na ostrzejszych wałkach pewnie z 90-100KM tam było. Ale 200km/h to trzeba już było użyć górki, najwyższa udokumentowana przez policję prędkość to 189km/h ;) |
|
Data: 2012-06-18 13:32:13 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
znoszenie przy hamowaniu | |
On 2012-06-15 23:03, Tomasz Pyra wrote:
On Fri, 15 Jun 2012 14:12:39 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:> Ale 200km/h to trzeba już było użyć górki, najwyższa udokumentowana przez Tego się spodziewałem. Zdziwiony jestem tym, że normalnie podają iż potrzeba znacząco więcej KM aby osiągnąć 200km/h. Ponadto CC z niskiego CX nie słynie - zatem, chyba spora ta góra + wiatr ;-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-06-19 00:37:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
znoszenie przy hamowaniu | |
On Mon, 18 Jun 2012 13:32:13 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-06-15 23:03, Tomasz Pyra wrote: CX może nie takie niskie, ale powierzchnia czołowa też mała. Swift GTi 100KM ma Vmax 188km/h, Vectra C 100KM 192km/h. Myślę że około 100KM CC mógł realnie do tych 190km/h się rozpędzić, może nawet troszkę więcej. No ale temat był o stabilności prowadzenia, więc z górki czy pod górkę - nie ważne. Dało się jechać 200km/h nawet na gemoetrii takiej jaka się raczyła ustawić po poprzednim rajdzie :) I to bez żadnej śmierci w oczach - żadnych problemów z taką jazdą. |
|
Data: 2012-06-14 07:50:19 | |
Autor: SkiMir | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-14 00:18, Bugatti pisze:
\ -- -- - \ Czy wiesz jak działa zawieszenie? Aby proponowane przez Ciebie ustawienie pozostało podczas jazdy musiał byś zablokować możliwość skrętu kół. -- M. |
|
Data: 2012-06-16 13:05:41 | |
Autor: nazgul | |
znoszenie przy hamowaniu | |
Czyli geometryczna oĹ jazdy bÄdzie dÄ ĹźyÄ do nieskoĹczonoĹci cholera, a kÄ t peĹny ma tylko 360st. |
|
Data: 2012-06-16 21:12:50 | |
Autor: Bugatti | |
znoszenie przy hamowaniu | |
UĹźytkownik "nazgul" napisaĹ w wiadomoĹci:
Geometryczna oĹ jazdy jest prostÄ (dwusiecznÄ kÄ ta ale bÄdÄ ca nie kÄ tem) utworzonÄ z "wzdĹuĹźnych" kóŠosi tylnej. WiÄc jest koĹa osi tylnej sÄ w zbieĹźnoĹci/rozbieĹźnoĹci na 0* lub ich suma zbieĹźnoĹci poĹĂłwkowych jest rĂłwna 0 to geometryczna oĹ jazdy wĹaĹnie dÄ Ĺźy do nieskoĹczonoĹci. W szkole na matmie miaĹeĹ zapewne ciÄ gi i powinieneĹ wiedzieÄ co to nieskoĹczonoĹÄ. Pozdr. + Bugatti |
|
Data: 2012-06-16 23:29:13 | |
Autor: nazgul | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-16 21:12, Bugatti pisze:
UĹźytkownik "nazgul" napisaĹ w wiadomoĹci: nie jest problemem zrozumienie pojÄcia nieskoĹczonoĹci tylko co to jest ten "nie kÄ t" jak zgrabnie napisaĹeĹ sĹucham. w jakich jednostkach ten "nie kÄ t" mierzymy ? gdzie ta nieskoĹczonoĹc ? |
|
Data: 2012-06-17 19:14:29 | |
Autor: Bugatti | |
znoszenie przy hamowaniu | |
UĹźytkownik "nazgul" napisaĹ w wiadomoĹci:
tylko co to jest ten "nie kÄ t" jak zgrabnie napisaĹeĹ "nie kÄ t" No kurcze chĹopie jak prosta moĹźe byÄ kÄ tem ! w jakich jednostkach ten "nie kÄ t" mierzymy ? ProĹciej: Na poniĹźszym rys. geometryczna oĹ jazdy idzie w nieskoĹczonoĹÄ ale osie wzdĹuĹźne kóŠ(inaczej: zbieĹźnoĹci poĹĂłwkowe kóŠtylnych na 0*) sÄ rĂłwnolegle z osiÄ symetrii auta - i to jest DOBRE. |-- -- -- -| | | | |-- -- -- -| Na poniĹźszym rys. geom. oĹ jazdy nie pokrywa sie z osiÄ symetrii - jest ona rĂłwnieĹź nieskoĹczona tzn. przedĹuĹźenie tej osi nigdy nie przetnie siÄ (i dodatkowo wystÄpuje zbyt duĹźe odchylenie kÄ towe od osi symetrii rĂłwne w opisywanym przypadku: 1* to b. duĹźo). To jest NIE DOBRE. Kurde juĹź chyba 5 raz piszÄ to samo i jak grochem o Ĺciane. |-- -- -- -| | | | \-- -- -- -\ http://www.werther.pl/download/KatyUstawieniaKol.pdf Ale siÄ Wam nie chce nic czytaÄ... Pozdr. + -- Bugatti |
|
Data: 2012-06-17 21:51:02 | |
Autor: nazgul | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-17 19:14, Bugatti pisze:
UĹźytkownik "nazgul" napisaĹ w wiadomoĹci: czyli piszÄ c "nie kÄ t" miaĹes na myĹli prostÄ (pĂłĹ) to faktycznie kaĹźda prosta dÄ Ĺźy "koĹcami" do nieskoĹczonoĹci ale co to ma do zbieĹźnoĹci? oki wsio jasne, bez urazy ale po prostu nie potrafisz siÄ zrozumiale wysĹowiÄ.w jakich jednostkach ten "nie kÄ t" mierzymy ? np piszesz "przedĹuĹźenie tej osi nigdy nie przetnie siÄ..." ale z czym siÄ nie przetnie? tak to moĹźesz sobie i 5000 razy pisaÄ i nic nie wytĹumaczysz. gdzie ta nieskoĹczonoĹÄ i w czym mierzona? Ĺźe pierwszy rysunek dobry, a drugi niedobry to kaĹźdy widzi. |
|
Data: 2012-06-13 12:39:24 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
znoszenie przy hamowaniu | |
W dniu 2012-06-12 23:06, nazgul pisze:
Tez obstawiam ta opcje. Jezeli stary ford, to moze jeszcze brak kawalka zwoju w sprezynie przedniej. (w mondeo mkI czesto pękały zmeczeniowo po ok. 15 latach eksploatacji, robilo "dzyń" i mozna bylo ok. pol zwoju zbierac z asfaltu ;)) -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |