znów lemingi

Data: 2019-11-06 22:11:36
Autor: 'TomN'
znów lemingi
<https://www.tvn24.pl/strzelno-grozne-zdarzenie-na-przejsciu-dla-pieszych,983452,s.html>

"widać, jak kilka samochodów, w tym ciężarówka, stoi przed przejściem dla
pieszych. Czekają, aż piesi opuszczą zebrę. W pewnym momencie na pasy
wkraczają dwie kobiety. Jedna z nich prowadzi rower. Schodzą z chodnika
bezpośrednio na jezdnię, nie zatrzymując się na krawężniku, dokładnie w
chwili, gdy samochody ruszają."

Aha, byłbym zapomniał:
<https://pl.wikipedia.org/wiki/Lemmings>
"Bohaterami gry są zwierzęta które były przez wiele lat posądzane o
popełnianie zbiorowych samobójstw w trakcie migracji; komputerowe "lemingi"
należy uratować od podobnej zagłady (czyli od np. bezmyślnego wpadnięcia w
dziurę lub wodę/kwas czy spadku z dużej wysokości) poprzez przydzielanie im
konkretnych funkcji, w efekcie tworząc wolną od niebezpieczeństw drogę do
celu."

OIDP to niektórych sie poświęcało dla osiągnięcia celu.
Czyżby pierwszeństwo po postawieniu stopy na przejściu to jeden z tych
zabiegów...

--
'Tom N'

Data: 2019-11-07 23:40:21
Autor: pueblo
znów lemingi
Witaj 'TomN', 06 lis 2019 w
napisałeś/aś:
<https://www.tvn24.pl/strzelno-grozne-zdarzenie-na-przejsciu-dla-pies
zych,983452,s.html>
JPRDL, oglądamto i oglądam i uwierzyć nie mogę. Coś mi się wydaje, że to jest ich sprawdzony system przechodzenia przez jezdnię, tylko jeszcze niedostosowany do ciężarówek. Musiały widzieć, że tir jedzie, ale przyzywyczaiły się, że osobówki w takich sytuacjach zawsze się zatrzymują. Na pewno żadna z nich nie jeździ samochodem. Podstawowy błąd każdego pieszego, który nie ma żadnego doświadczenia za kółkiem, to zakładanie, że skoro on widzi samochód, to samochód widzi jego.

Data: 2019-11-09 08:14:25
Autor: J.F.
znów lemingi
Dnia Wed, 6 Nov 2019 22:11:36 +0100, 'TomN' napisał(a):

<https://www.tvn24.pl/strzelno-grozne-zdarzenie-na-przejsciu-dla-pieszych,983452,s.html>

A propos

https://planeta-transportu.pl/niemcy-kursanci-kat-b-maja-jazdy-probne-14-t-ciezarowka-nauka-szacunku-wobec-kierowcow-ciezarowek/

"Niemiecki MDR przedstawił materiał, w którym opisywane jest nietypowe
podejście szkoły jazdy w Schlotheim przygotowującej przyszłych
kierowców do zdania egzaminu na prawo jazdy kategorii B. Chcąc uczulić
przyszłych kierowców osobówek na różne sytuacje na drodze oraz żeby
nauczyć ich zrozumienia dla kierowców ciężarówek, szkoła ma w swojej
ofercie dodatkową jazdę próbną 14 tonową ciężarówką. Dzięki temu dwaj
kursanci, którzy przedstawiani są w nagraniu, mogli namacalnie
doświadczyć, jaki tor hamowania ma taki pojazd oraz jak ograniczoną
widoczność w lusterkach ma kierowca ciężarówki zarówno w przypadku
zwykłej jazdy jak i cofania. Kursanci po próbnej jeździe są
podekscytowani oraz pod wielkim wrażeniem ponieważ nie rozumieli
dotychczas, że droga hamowania jest pojazdu ciężarowego może być tak
długa. Dodatkowo jeden z nich po krótkiej jeździe podsumowuje wszystko
słowami: ,,szacunek dla kierowców ciężarówek"."

No ale pieszym sie raczej nie da pojezdzic ciezarowka ..

J.

Data: 2019-11-08 23:47:14
Autor: przemek.jedrzejczak
znów lemingi
-- . Dodatkowo jeden z nich po krótkiej jeździe podsumowuje wszystko
słowami: ,,szacunek dla kierowców ciężarówek"."
No ale pieszym sie raczej nie da pojezdzic ciezarowka.

Posiadasz rzadka zdolność wybiórczej interpretacji faktów ;-)

Tu chodzi o melepety w gownopojazdach które potrafią wyhamowac 40 tonowy zestaw bo wjeżdżają 60 km/h na autostradę albo wpierdalaja się 50 m przed zjazdem i hebel bo zakręt ostry ;-) to nowa generacja niemieckich kierowców

Data: 2019-11-09 13:59:53
Autor: Budzik
znów lemingi
UĹźytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

poniewaĹź nie rozumieli dotychczas, Ĺźe droga hamowania jest pojazdu
ciężarowego może być tak długa. Dodatkowo jeden z nich po krótkiej
jeździe podsumowuje wszystko słowami: „szacunek dla kierowców
ciężarówek”."
Znak czasów - debilkom trzeba tlumaczyc ze 2t auto jest łatwiej zatrzymac niz kilkudziesiecio tonowa ciezarówke...

No ale pieszym sie raczej nie da pojezdzic ciezarowka ..

Sugerujesz ze coś takiego jak kształcenie spoleczenstwa nie istnieje?
To po chuj ciagle w telewizji słysze ze predkosc zabija a nie słysze uwag własnie np o ograniczonej widocznosci z kabiny ciezarówki?
Albo np ze debilek majacy za soba karetke na sygnale ma prawo przejechac na czerwonym swietle zeby dac sznase tej karetce przejechac...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2019-11-09 17:05:36
Autor: ąćęłńóśźż
znów lemingi
Data: 2019-11-09 22:13:52
Autor: J.F.
znów lemingi
Dnia 09 Nov 2019 13:59:53 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

No, tak prawde mowiac ... to z fizyki to nie wynika.

No ale pieszym sie raczej nie da pojezdzic ciezarowka ..
Sugerujesz ze coś takiego jak kształcenie spoleczenstwa nie istnieje?

Istnieje, ale przeciez nie dasz sie pieszym przejechac ciezarowka.
Chociaz ... symulator jakis ?

To po chuj ciagle w telewizji słysze ze predkosc zabija a nie słysze uwag

A, takie ksztalcenie ... to chyba nie istnieje, bo oni nadal zap*.
Ale udalo sie spoleczenstwo napuscic na pijanych kierowcow, ciekawe -
zasluga TV czy kosciola ?

własnie np o ograniczonej widocznosci z kabiny ciezarówki?
Albo np ze debilek majacy za soba karetke na sygnale ma prawo przejechac na czerwonym swietle zeby dac sznase tej karetce przejechac...?

A ma ? Na jakiej podstawie ? Natomiast ... ma obowiazek zrobic jej korytarz zycia.
Ciekawe, czy BOR tez to bedzie dotyczyc :-)

J.

Data: 2019-11-10 07:28:02
Autor: Shrek
znów lemingi
W dniu 09.11.2019 o 22:13, J.F. pisze:

Znak czasów - debilkom trzeba tlumaczyc ze 2t auto jest łatwiej zatrzymac
niz kilkudziesiecio tonowa ciezarówke...

No, tak prawde mowiac ... to z fizyki to nie wynika.

Zawsze mnie rozbawiają teksty jak to trudno zatrzymać lub rozpędzić samochód. Ja do tego używam pedałów i idzie łatwiej niż na piechotę;)

własnie np o ograniczonej widocznosci z kabiny ciezarówki?
Albo np ze debilek majacy za soba karetke na sygnale ma prawo przejechac
na czerwonym swietle zeby dac sznase tej karetce przejechac...?

A ma ? Na jakiej podstawie ?

Na podstawie wyższej konieczności?

--
Shrek

Data: 2019-11-10 11:59:50
Autor: Budzik
znów lemingi

[...]

A to ciekawe... Sugerujesz ze do jednego i drugiego potrzeba takiej samej siły / energii?

[...]

mowic, pokazywac filmy w telewizji etc.

To po chuj ciagle w telewizji słysze ze predkosc zabija a nie
słysze uwag

A, takie ksztalcenie ... to chyba nie istnieje, bo oni nadal zap*.

Bo np. nikt nie bedzie wierzył policji skoro na drodze widzi ze radiowozy tez przekraczaja predkosc.

Ale udalo sie spoleczenstwo napuscic na pijanych kierowcow, ciekawe
- zasluga TV czy kosciola ?

Pewnie Flaszka Głodz zrobił jakies ciekawe kazanie :)

[...]

Dobra, olejmy przepisy. A tak na zdrowy rozsadek jakbysmy mieli podejsc do problemu?

Natomiast ... ma obowiazek zrobic jej korytarz zycia.
Ciekawe, czy BOR tez to bedzie dotyczyc :-)

A jak sie nie da, bo za duzo samochodów to lepiej jechac czy stac?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2019-11-10 13:22:04
Autor: WS
znów lemingi
On Sunday, November 10, 2019 at 12:59:52 PM UTC+1, Budzik wrote:

> A to ciekawe... Sugerujesz ze do jednego i drugiego potrzeba takiej samej siły / energii?

nie, ale masa (ciezar) sie "skraca", nie ma wplywu na droge hamowania, im wieksza masa, tym wieksza sila hamujaca...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_hamowania

Data: 2019-11-11 22:11:07
Autor: Janusz
znów lemingi
W dniu 2019-11-10 o 22:22, WS pisze:
[...]

Coś jest skopane w tym założeniu bo każdy kierowca doświadcza tego że jak ma załadowane auto to droga hamowania wyraźnie się wydłuża a przecież siła hamowania jest ta sama, tarcie nawet lepsze pod obciążeniem. zresztą tir-y doświadczają tego samego
więc ten wywód jest błędny.

--
Janusz

Data: 2019-11-11 13:47:31
Autor: WS
znów lemingi
On Monday, November 11, 2019 at 10:11:12 PM UTC+1, Janusz wrote:

[...]

dokladnie to uwzgledniaja te wzory, wiekszy ciezar => wieksza sila tarcia....
i w tym sensie ciezar sie znosi i nie ma wplywu...
np. wsp. tarcia 1.0 pozwala hamowac z opoznieniem 1g niezaleznie od masy.

Jesli jest roznica tzn., ze cos sie zmienia w stosunku do zalozen, chocby wsp. tarcia, np. przy duzej masie guma sie ocno rozgrzewa i ten wspolczynnik sie zmniejsza...

Data: 2019-11-12 05:51:29
Autor: Shrek
znów lemingi
W dniu 11.11.2019 o 22:11, Janusz pisze:

[...]

Przy tych samych hamulcach i takim samym uzyciu pedału tak. Tajemnica polega na tym, że tir i osobówka nie mają takich samych hamulców.

więc ten wywód jest błędny.

Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.

--
Shrek

Data: 2019-11-11 23:53:12
Autor: WS
znów lemingi
On Tuesday, November 12, 2019 at 5:51:31 AM UTC+1, Shrek wrote:

Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.

Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao tako panowac nad sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc hamowania z maks. mozliwa sila (czyli az do zablokowania kola), a takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to wzorki pasuja (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)

Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile tarcia opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie sterujemy/nie mamy wplywu). Podczas hamowania energia kinetyczna jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego odprowadzenie (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe parametry.
Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu, samochodzie praktycznie hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu ladunku...

Data: 2019-11-12 09:54:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
znów lemingi
Hello WS,

Tuesday, November 12, 2019, 8:53:12 AM, you wrote:

[...]

Zapominasz o jednym drobiazgu. Ładunek samochodu osobowego
potraktowany opóźnieniem 1g utrzyma się wewnątrz samochodu, zawisając
na pasach. 30 ton ładunku TIRa może przejechać przez kabinę bez
zatrzymania i pojechać dalej.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-12 10:59:46
Autor: Budzik
znów lemingi
Użytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...

[...]

Panowie, o czym jest ta dyskusja?
Ja rozumiem ze mozna podejsc do tematu teoretycznie, fizycznie czyli: wez jednorodna metalowa kulke etc... ale przeciez w zyciu tak nie jest.
Roman słusznie zauwazył, ze tir ma ładunek, jeden mozna lepiej zabezpieczyc, drugi gorzej. Nie po to dla ciezarówek mamy specjalne przepisy ograniczajace ich szybkosc etc zeby z drugiej strony wymagac od nich hamowania niczym sportowe auto...
Trzeba miec troche wyobraźni i tyle.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2019-11-12 12:01:30
Autor: Janusz
znów lemingi
W dniu 2019-11-12 o 08:53, WS pisze:
[...]

A rzeczywistość te wzorki ma to w dupie, właśnie o tym piszę.
Wcale nie zatrzyma się na tym samym dystansie.

W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu ladunku...
Tir to był przykład pojazdu specjalnie dostosowanego do obciążeń i tutaj tak samo
się dzieje, droga hamowania istotnie się różni dla obciążonego i dla nie.

--
Janusz

Data: 2019-11-12 05:13:42
Autor: WS
znów lemingi
On Tuesday, November 12, 2019 at 12:01:35 PM UTC+1, Janusz wrote:

> [...]

się dzieje, droga hamowania istotnie się różni dla obciążonego i dla nie.

swiadczy to tylko o tym, ze maja badziewne hamulce, nie wykorzystuja na maksa fizycznych mozliwosci...
mozliwosci sa (a zarazem znaczne roznice w drodze hamowania ciezarowek) pierwszy z brzegu link: https://www.antyradio.pl/Adrenalina/Duperele/Droga-hamowania-ciezarowek-z-roznym-obciazeniem-13227

Data: 2019-11-12 17:59:45
Autor: Budzik
znów lemingi
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

> [...]

na maksa fizycznych mozliwosci... mozliwosci sa (a zarazem znaczne
roznice w drodze hamowania ciezarowek) pierwszy z brzegu link:

Z ciekawosci - z jakiego powodu chcesz zmuszac ciezarówki do hamowania z maksymalna siłą? Rozumiesz, ze w ich przypadku to jest ostatecznosc?
W przeciwienstwie do osobówki gdzie w najgorszym razie dostaniesz w łeb zle zabezpieczona teczką, oni wioza towar o wadze kilkudziesieciu ton i czesto znacznej wartości.

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2019-11-12 10:33:06
Autor: WS
znów lemingi
On Tuesday, November 12, 2019 at 6:59:48 PM UTC+1, Budzik wrote:

Z ciekawosci - z jakiego powodu chcesz zmuszac ciezarówki do hamowania z maksymalna siłą? Rozumiesz, ze w ich przypadku to jest ostatecznosc?

Ja ich do niczego nie zmuszam, twierdze tylko, ze fizyka ta sama i wzory na droge hamowania (brak wplywu masy na droge hamowania) dzialaja rowniez w przypadku TIRow, a ze maja "kiepskie" hamulce...

Data: 2019-11-12 20:59:45
Autor: Budzik
znów lemingi
[...]

Wcale nie maja kiepskich. --
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.

Data: 2019-11-12 13:17:26
Autor: WS
znów lemingi
On Tuesday, November 12, 2019 at 9:59:46 PM UTC+1, Budzik wrote:

Wcale nie maja kiepskich.

Jesli droga hamowania jest znacznie dluzsza od wynikajacej z teorii, to cos jest nie teges... Zreszta linkowane testy tez wykazaly dosc duzy rozrzut....

Byc moze to kwestia opon, zakladaja jakis badziew, ktory jest projektowany na maksymalny przebieg i minimalizowanie zuzycia paliwa? Kiedys ('97) mialem takie cudo (Micheliny MXT bodajze), zalozone przez Opla fabrycznie do Astry F 1.6 16V, nie dalo sie na tym jezdzic po mokrym, dosc szybko wywalilem z praktycznie calym bieznikiem :(

Data: 2019-11-12 17:57:38
Autor: Shrek
znów lemingi
W dniu 12.11.2019 o 08:53, WS pisze:

Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.

Co do tego ma konstrukcja hamulcow?

To że ograniczeniem nie jest generalnie "moc" hamulców, a przyczepność - a w tej drugiej ciężar się skraca. A więc z punktu widzenia fizyki masa nie jest ograniczeniam. Oczywiście możesz udowadniać, że vbrejkami od górala błażeja ciężej zatrzymać tira niż sam rower błażeja, ale to po prostu zle dobrane narzędzia. Równie dobrze mógłbyś twierdzić, że srubokręt płaski jest lepszy od krzyżowaego i wynika to z fizyki, bo płaskim od biedy wkręcisz wkręt krzyżowy a na odwrót nie.

[...]

No właśnie o tym piszę - fizyka mówi, że masa się skraca jeśli masz tylko wystarczająco sprawne hamulce.

[...]

No ale na oko nie ma bata - jak gdzieś nie będzie dociskać, to gdzie indziej będzie bardziej - w idealnie sferycznym tirze i tak wyjdzie na jedno;)

--
Shrek

Data: 2019-11-12 11:57:39
Autor: Janusz
znów lemingi
W dniu 2019-11-12 o 05:51, Shrek pisze:
[...]

Ale ja nie napisałem że mają takie same tylko że droga hyamowania się zmienia
w zależności od ładunku i doświadczają tego nie tylko osobówki ale np tir-y także
mimo że są przystosowane do przewożenia ładunków znacznych.

więc ten wywód jest błędny.

Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.
Czytanie ze zrozumieniem u ciebie szwankuje.
Nie porównywałem osobówki do tir-a tylko zachowanie ich z ładunkiem i bez.

--
Janusz

Data: 2019-11-12 09:50:07
Autor: Marcin Debowski
znów lemingi
Jako że dyskusja słabnie to z podobnego cyklu:
https://youtu.be/4_iD-Tyy5EU?t=1028

--
Marcin

Data: 2019-11-12 18:55:09
Autor: Shrek
znów lemingi
Jako że dyskusja słabnie to z podobnego cyklu:
https://youtu.be/4_iD-Tyy5EU?t=1028

No tu widać, że łeb wystaje powyżej maski więc o martwym polu nie ma mowy.

--
Shrek

Data: 2019-11-12 19:17:14
Autor: 'TomN'
znów lemingi
Shrek w <news:5dcaf1fd$0$538$65785112news.neostrada.pl>:

Jako że dyskusja słabnie to z podobnego cyklu:
https://youtu.be/4_iD-Tyy5EU?t=1028

No tu widać, że łeb

Tak się brzydko o pedalarzu wyraża obrońca wszelakich niechronionych
uczestników ruchu?
wystaje powyżej maski więc o martwym polu nie ma mowy.

Troll zawsze się spodziewa jadącego pod prąd, chodnikiem, bez pomyślenie o
skutkach swego zachowania... A nawet jeśli się raz uda, to tysiąc razy się
nie uda, i dlatego troll, IMHO jest odpowiedzialny mentalnie za niejedną
śmierć!

--
'Tom N'

Data: 2019-11-12 21:44:35
Autor: Marcin Debowski
znów lemingi
On 2019-11-12, Shrek <1@wp.pl> wrote:
Jako że dyskusja słabnie to z podobnego cyklu:
https://youtu.be/4_iD-Tyy5EU?t=1028

No tu widać, że łeb wystaje powyżej maski więc o martwym polu nie ma mowy.

Poza tym musiał być widoczny z daleka jak się zblizał. Albo nie sprawdził w ogóle tego kierunku (bo ruch miał wyłącznie z lewej) albo celowo.

--
Marcin

Data: 2019-11-13 06:00:48
Autor: Shrek
znów lemingi

Poza tym musiał być widoczny z daleka jak się zblizał. Albo nie
sprawdził w ogóle tego kierunku (bo ruch miał wyłącznie z lewej) albo
celowo.

Mało kto sprawdza (przynajmniej u nas). Ogólnie wiadomo, że ciężko czasem rowerzystę wyhaczyć jak skręcasz w prawo a za ciebie jedzie. Pytałem znajomych jak sobie z tym radzą - dominanta to "mnie po prostu rowerzyści w bok nie wjeżdzają".

--
Shrek

Data: 2019-11-13 06:37:52
Autor: Ronol9
znów. rowerzysta.
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości

[...]

Skręcałem w prawo na parking. Rowerzysta jechał z tyłu po chodniku;
wyhamował. W razie stłuczki, ja byłbym winien, chociaż jemu nie wolno
jechać po chodniku na tej drodze.

Data: 2019-11-13 17:06:54
Autor: Shrek
znów. rowerzysta.
W dniu 13.11.2019 o 06:37, Ronol9 pisze:

Skręcałem w prawo na parking. Rowerzysta jechał z tyłu po chodniku;
wyhamował. W razie stłuczki, ja byłbym winien, chociaż jemu nie wolno
jechać po chodniku na tej drodze.

Raczej nie byłbyś (chyba że trafiłbyś na prostych kulsonów i przyjął mandat). Co ciekawe gdybyś wyjeżdzał z parkingu to byś był;)

--
Shrek

Data: 2019-11-15 08:46:08
Autor: J.F.
znów. rowerzysta.
Dnia Wed, 13 Nov 2019 17:06:54 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Chyba, ze jestes sedzia.

J.

Data: 2019-11-18 10:21:23
Autor: yabba
znów lemingi
W dniu 06-11-2019 o 22:11, 'TomN' pisze:
[...]

Film edukacyjny promujący bezpieczeństwo na drogach oparty na współpracy WORD Białystok i Norweskiego Związku Kierowców Ciężarówek (NLF).

https://youtu.be/EHmeEhD-oMA

yabba

znów lemingi