Data: 2013-03-28 09:17:28 | |
Autor: szaman (Baker) | |
znowu kłody pod koła - PKP | |
Jak podaje portal „Polskanarowery.sport.pl”, PKP Intercity zmieniło zasady przewozu rowerów w pociągach. Spółka wprowadziła m.in. obowiązkową rezerwację miejscówek na rowery we wszystkich pociągach TLK. Zdaniem Stowarzyszenia Miasta Dla Rowerów, działania przewoźnika uniemożliwiają rozwój turystyki rowerowej w Polsce. Do niedawna rowery można było przewozić w specjalnych wagonach, lub,o ile takich nie było - wstawiało się je na koniec ostatniego wagonu. Jak informuje portal „Polskanarowery.sport.pl”, w tej chwili przewóz roweru dozwolony jest wyłącznie w sytuacji, gdy pociąg wyposażony jest w wagon rowerowy. Pociągi TLK zostały objęte obowiązkową rezerwacją miejsc także dla rowerów. „Jeżeli PKP Intercity sprzeda wszystkie miejscówki wagonu, w którym znajduje się przedział rowerowy, rowerzysta nie będzie mógł kupić biletu na pociąg nawet w sytuacji, gdy sam przedział rowerowy będzie zupełnie pusty, a w innych wagonach będą wolne miejsca dla pasażerów” – informuje portal. W sprawie pogarszającej się oferty przewoźników kolejowych w zakresie przewozu rowerów Stowarzyszenie Miasta Dla Rowerów skierowało pismo do ministra transportu, Sławomira Nowaka. „Obecnie przewóz rowerów jest niemożliwy w większości dalekobieżnych pociągów dziennych przewoźnika InterCity i wszystkich pociągach nocnych. Przewóz rowerów jest możliwy jedynie w pociągach przewoźników lokalnych (Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Arriva itp.) oraz w niektórych pociągach ekspresowych i TLK spółki InterCity wyposażonych w wagony do przewozu rowerów” – pisze Marcin Hyła prezes stowarzyszenia w liście do ministra. Według członków organizacji utrudnia lub wręcz uniemożliwia rozwój turystyki rowerowej w Polsce i przewóz rowerów między większymi miastami Polski. Ich zdaniem, rowerzyści mają dostęp jedynie do wybranych dalekobieżnych połączeń kolejowych, zwykle o nieatrakcyjnych porach dnia i z ograniczonymi możliwościami optymalnego skomunikowania z innymi połączeniami. „Jest to sytuacja zdumiewająca, nie tylko w porównaniu z praktyką wielu krajów Unii Europejskiej, ale nawet jeśli weźmie się pod uwagę środki inwestowane w rozwój turystyki rowerowej w Polsce – na przykład 50 mln Euro w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Turysta rowerowy z dalej na zachód położonych miast Polski (Poznania, Szczecina, Wrocławia, Trójmiasta czy Krakowa) nie ma jak dotrzeć z rowerem do któregoś z miast stanowiących węzeł finansowanej z tych środków trasy rowerowej wzdłuż wschodniej granicy. Niemożliwy jest też dojazd turystów rowerowych z zagranicy. Założenie, że turysta rowerowy straci łącznie cztery dni na dojazd na wakacje (a tyle potrzeba przy wykorzystaniu pociągów lokalnych) jest nie do przyjęcia. Z kolei założenie, że turyści rowerowi będą przyjeżdżać samochodami świadczy o elementarnej nieznajomości rynku turystyki rowerowej” – informuje Hyła. Nowo kupowany tabor nie posiada żadnych ułatwień dla rowerzystów (wieszaki, miejsca przeznaczone tylko dla rowerzystów). Powoduje to uszkodzenie rowerów, trudności z ich załadunkiem i wyładunkiem i może stanowić niedogodność również dla innych pasażerów (rowery mogą brudzić czy niszczyć ubrania i bagaż wskutek kontaktu z napędem czy kołami). Wieszaki, które znajdują się w niektórych pociągach uniemożliwiają wykorzystanie ich przez niektóre rodzaje rowerów. Pojazdy, które są w nich umieszczone blokują przejście innym podróżnym. Stowarzyszenie oczekuje dopuszczenia przewozu rowerów we wszystkich pociągach dziennych w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu i ostatnim przedsionku ostatniego wagonu składu pociągu. Organizacja liczy także na opracowanie standardów dotyczących formy, wymiarów i usytuowania miejsc do przewozu rowerów. Członkowie organizacji chcą także, aby pociągach wyznaczono co najmniej 6 miejsc przeznaczonych do przewozu rowerów, a także dostosowano tabor wykorzystywany w pociągach nocnych do przewozu rowerów i większego bagażu ręcznego w osobnym, zamykanym pomieszczeniu nadzorowanym przez obsługę pociągu. Stowarzyszenie oczekuje także, że zostanie wprowadzona możliwość zakupu biletu na rower u wszystkich przewoźników przez internet, telefon komórkowy i w automacie biletowym. Jeśli Marcin coś już na ten temat pisałeś, to wybacz... Baker -- pozdrawiam, Bartek "Baker" Piekaruś www.schamane.cba.pl |
|
Data: 2013-03-28 03:25:38 | |
Autor: tadeklodz | |
znowu kody pod koa - PKP | |
W dniu czwartek, 28 marca 2013 09:17:28 UTC+1 uytkownik szaman (k-ce) napisa:
Jak podaje portal "Polskanarowery.sport.pl", PKP Intercity zmienio zasady przewozu rowerw w pocigach. Spka wprowadzia m.in. obowizkow rezerwacj miejscwek na rowery we wszystkich pocigach TLK. Zdaniem Stowarzyszenia Miasta Dla Rowerw, dziaania przewonika uniemoliwiaj rozwj turystyki rowerowej w Polsce. |
|
Data: 2013-03-28 12:44:51 | |
Autor: Raffaello | |
NETYKIETA!!! Było: Re: znowu kłody pod koła - PKP | |
DO JASNEJ!!! TNIJ CYTATY!!!!!! tadeklodz@poczta.onet.pl wrote: W dniu czwartek, 28 marca 2013 09:17:28 UTC+1 użytkownik szaman (k-ce) [...] Jeśli Marcin coś już na ten temat pisałeś, to wybacz... |
|
Data: 2013-03-28 14:43:35 | |
Autor: szufela | |
NETYKIETA!!! Było: Re: znowu kłody pod koła - PKP | |
DO JASNEJ!!! TNIJ CYTATY!!!!!! Dziki kraj :) sz. |
|
Data: 2013-03-28 15:21:33 | |
Autor: coaster | |
NETYKIETA!!! Było: Re: znowu kłody pod koła - PKP | |
W dniu 28-03-2013 14:43, szufela pisze:
DO JASNEJ!!! TNIJ CYTATY!!!!!! http://www.imdb.com/title/tt0067985/ ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-04-01 21:48:39 | |
Autor: Jawi | |
NETYKIETA!!! Było: Re: znowu kłody pod koła - PKP | |
W dniu 2013-03-28 12:44, Raffaello pisze:
DO JASNEJ!!! TNIJ CYTATY!!!!!! DO JASNEJ ODPOWIADAJ POD!!! :) -- |
|
Data: 2013-03-28 10:57:03 | |
Autor: coaster | |
znowu kłody pod koła - PKP | |
W dniu 28-03-2013 09:17, szaman (Baker) pisze:
[...] PKP Intercity zmieniło zasady przewozu rowerów w pociągach [...]działania przewoźnika Chyba turystyki kolejowej? ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-03-31 23:37:49 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
znowu kłody pod koła - PKP | |
szaman (Baker), Thu, 28 Mar 2013 09:17:28 +0100, pl.rec.rowery:
Do niedawna rowery można było przewozić w specjalnych wagonach, Norma europejska. lub,o ile takich nie było - wstawiało się je na koniec ostatniego wagonu. Dzicz. Jak informuje portal „Polskanarowery.sport.pl”, w tej chwili przewóz roweru dozwolony jest wyłącznie w sytuacji, gdy pociąg wyposażony jest w wagon rowerowy. Norma w cywilizowanych krajach jak Austria. Pociągi TLK zostały objęte obowiązkową rezerwacją miejsc także dla rowerów. Wyjątkowo dobrze! Ile to razy wiozłem rower jak ostatni dzikus... „Jeżeli PKP Intercity sprzeda wszystkie miejscówki wagonu, w którym znajduje się przedział rowerowy, rowerzysta nie będzie mógł kupić biletu na pociąg nawet w sytuacji, gdy sam przedział rowerowy będzie zupełnie pusty, a w innych wagonach będą wolne miejsca dla pasażerów” – informuje portal. ....ale oczywiście w Polsce trzeba było coś spier*olić. Inna sprawa, że: 1) w jeszcze większej dziczy z kol. Bejkerem przewoziliśmy rowery w Serbii 2) w Austrii znaczna część pociągów jest wyposażona w wagony do przewozu rowerów :-) -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2013-04-02 01:22:14 | |
Autor: szaman (Baker) | |
znowu kłody pod koła - PKP | |
On 03/31/2013 11:37 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::
ile takich nie było - wstawiało się je na koniec ostatniego wagonu. Czemu? Lepiej tak niż wcale. Pociągi TLK zostały objęte obowiązkową rezerwacją miejsc także Wyjątkowo źle. Wolę jak dzikus, byle wnieść koło do pociągu. 1) w jeszcze większej dziczy z kol. Bejkerem przewoziliśmy rowery w Serbii O! o mnie piszesz:D Dało się:) -- pozdrawiam, Bartek "Baker" Piekaruś www.schamane.cba.pl |
|
Data: 2013-04-02 19:57:40 | |
Autor: __Maciek | |
znowu kody pod koa - PKP | |
Tue, 02 Apr 2013 01:22:14 +0200 "szaman (Baker)" <piekar22@op.pl>
napisa: Wyjtkowo le. Wol jak dzikus, byle wnie koo do pocigu. Co do przewozu w Polsce to gdzie na sieci by ciekawy obrazek z pocigiem prowadzonym stonk (SM42), przewoc rowery na pomostach (przypite do barierek). |
|