Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   znowu kłody pod koła - PKP

znowu kłody pod koła - PKP

Data: 2013-03-28 09:17:28
Autor: szaman (Baker)
znowu kłody pod koła - PKP


Jak podaje portal „Polskanarowery.sport.pl”, PKP Intercity zmieniło zasady przewozu rowerów w pociągach. Spółka wprowadziła m.in. obowiązkową rezerwację miejscówek na rowery we wszystkich pociągach TLK. Zdaniem Stowarzyszenia Miasta Dla Rowerów, działania przewoźnika uniemożliwiają rozwój turystyki rowerowej w Polsce.


Do niedawna rowery można było przewozić w specjalnych wagonach, lub,o ile takich nie było  - wstawiało się je na koniec ostatniego wagonu. Jak informuje portal „Polskanarowery.sport.pl”, w tej chwili przewóz roweru dozwolony jest wyłącznie w sytuacji, gdy pociąg wyposażony jest w wagon rowerowy. Pociągi TLK zostały objęte obowiązkową rezerwacją miejsc także dla rowerów. „Jeżeli PKP Intercity sprzeda wszystkie miejscówki wagonu, w którym znajduje się przedział rowerowy, rowerzysta nie będzie mógł kupić biletu na pociąg nawet w sytuacji, gdy sam przedział rowerowy będzie zupełnie pusty, a w innych wagonach będą wolne miejsca dla pasażerów” – informuje portal.

W sprawie pogarszającej się oferty przewoźników kolejowych w zakresie przewozu rowerów Stowarzyszenie Miasta Dla Rowerów skierowało pismo do ministra transportu, Sławomira Nowaka.

„Obecnie przewóz rowerów jest niemożliwy w większości dalekobieżnych pociągów dziennych przewoźnika InterCity i wszystkich pociągach nocnych. Przewóz rowerów jest możliwy jedynie w pociągach przewoźników lokalnych (Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Arriva itp.) oraz w niektórych pociągach ekspresowych i TLK spółki InterCity wyposażonych w wagony do przewozu rowerów” – pisze Marcin Hyła
prezes stowarzyszenia w liście do ministra.

Według członków organizacji utrudnia lub wręcz uniemożliwia rozwój turystyki rowerowej w Polsce i przewóz rowerów między większymi miastami Polski. Ich zdaniem, rowerzyści mają dostęp jedynie do wybranych dalekobieżnych połączeń kolejowych, zwykle o nieatrakcyjnych porach dnia i z ograniczonymi możliwościami optymalnego skomunikowania z innymi połączeniami.

„Jest to sytuacja zdumiewająca, nie tylko w porównaniu z praktyką wielu krajów Unii Europejskiej, ale nawet jeśli weźmie się pod uwagę środki inwestowane w rozwój turystyki rowerowej w Polsce – na przykład 50 mln Euro w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Turysta rowerowy z dalej na zachód położonych miast Polski (Poznania, Szczecina, Wrocławia, Trójmiasta czy Krakowa) nie ma jak dotrzeć z rowerem do któregoś z miast stanowiących węzeł finansowanej z tych środków trasy rowerowej wzdłuż wschodniej granicy. Niemożliwy jest też dojazd turystów rowerowych z zagranicy. Założenie, że turysta rowerowy straci łącznie cztery dni na dojazd na wakacje (a tyle potrzeba przy wykorzystaniu pociągów lokalnych) jest nie do przyjęcia. Z kolei założenie, że turyści rowerowi będą przyjeżdżać samochodami świadczy o elementarnej nieznajomości rynku turystyki rowerowej” –  informuje Hyła.

Nowo kupowany tabor nie posiada żadnych ułatwień dla rowerzystów (wieszaki, miejsca przeznaczone tylko dla rowerzystów).  Powoduje to uszkodzenie rowerów, trudności z ich załadunkiem i wyładunkiem i może stanowić niedogodność również dla innych pasażerów (rowery mogą brudzić czy niszczyć ubrania i bagaż wskutek kontaktu z napędem czy kołami). Wieszaki, które znajdują się w niektórych pociągach uniemożliwiają wykorzystanie ich przez niektóre rodzaje rowerów.  Pojazdy, które są w nich umieszczone blokują przejście innym podróżnym.

Stowarzyszenie oczekuje dopuszczenia przewozu rowerów we wszystkich pociągach dziennych w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu i ostatnim przedsionku ostatniego wagonu składu pociągu. Organizacja liczy także na opracowanie standardów dotyczących formy, wymiarów i usytuowania miejsc do przewozu rowerów.

Członkowie organizacji chcą także, aby pociągach wyznaczono co najmniej 6 miejsc przeznaczonych do przewozu rowerów, a także dostosowano tabor wykorzystywany w pociągach nocnych do przewozu rowerów i większego bagażu ręcznego w osobnym, zamykanym pomieszczeniu nadzorowanym przez obsługę pociągu. Stowarzyszenie oczekuje także, że zostanie wprowadzona możliwość zakupu biletu na rower u wszystkich przewoźników przez internet, telefon komórkowy i w automacie biletowym.


Jeśli Marcin coś już na ten temat pisałeś, to wybacz...

Baker
--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaruś
www.schamane.cba.pl

Data: 2013-03-28 03:25:38
Autor: tadeklodz
znowu kody pod koa - PKP
W dniu czwartek, 28 marca 2013 09:17:28 UTC+1 uytkownik szaman (k-ce) napisa:
Jak podaje portal "Polskanarowery.sport.pl", PKP Intercity zmienio zasady przewozu rowerw w pocigach. Spka wprowadzia m.in. obowizkow rezerwacj miejscwek na rowery we wszystkich pocigach TLK. Zdaniem Stowarzyszenia Miasta Dla Rowerw, dziaania przewonika uniemoliwiaj rozwj turystyki rowerowej w Polsce.





Do niedawna rowery mona byo przewozi w specjalnych wagonach, lub,o ile takich nie byo  - wstawiao si je na koniec ostatniego wagonu.. Jak informuje portal "Polskanarowery.sport.pl", w tej chwili przewz roweru dozwolony jest wycznie w sytuacji, gdy pocig wyposaony jest w wagon rowerowy. Pocigi TLK zostay objte obowizkow rezerwacj miejsc take dla rowerw. "Jeeli PKP Intercity sprzeda wszystkie miejscwki wagonu, w ktrym znajduje si przedzia rowerowy, rowerzysta nie bdzie mg kupi biletu na pocig nawet w sytuacji, gdy sam przedzia rowerowy bdzie zupenie pusty, a w innych wagonach bd wolne miejsca dla pasaerw" - informuje portal.



W sprawie pogarszajcej si oferty przewonikw kolejowych w zakresie przewozu rowerw Stowarzyszenie Miasta Dla Rowerw skierowao pismo do ministra transportu, Sawomira Nowaka.



"Obecnie przewz rowerw jest niemoliwy w wikszoci dalekobienych pocigw dziennych przewonika InterCity i wszystkich pocigach nocnych. Przewz rowerw jest moliwy jedynie w pocigach przewonikw lokalnych (Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnolskie, Koleje lskie, Arriva itp.) oraz w niektrych pocigach ekspresowych i TLK spki InterCity wyposaonych w wagony do przewozu rowerw" - pisze Marcin Hya

prezes stowarzyszenia w licie do ministra.



Wedug czonkw organizacji utrudnia lub wrcz uniemoliwia rozwj turystyki rowerowej w Polsce i przewz rowerw midzy wikszymi miastami Polski. Ich zdaniem, rowerzyci maj dostp jedynie do wybranych dalekobienych pocze kolejowych, zwykle o nieatrakcyjnych porach dnia i z ograniczonymi moliwociami optymalnego skomunikowania z innymi poczeniami.



"Jest to sytuacja zdumiewajca, nie tylko w porwnaniu z praktyk wielu krajw Unii Europejskiej, ale nawet jeli wemie si pod uwag rodki inwestowane w rozwj turystyki rowerowej w Polsce - na przykad 50 mln Euro w ramach Programu Operacyjnego Rozwj Polski Wschodniej. Turysta rowerowy z dalej na zachd pooonych miast Polski (Poznania, Szczecina, Wrocawia, Trjmiasta czy Krakowa) nie ma jak dotrze z rowerem do ktrego z miast stanowicych wze finansowanej z tych rodkw trasy rowerowej wzdu wschodniej granicy. Niemoliwy jest te dojazd turystw rowerowych z zagranicy. Zaoenie, e turysta rowerowy straci cznie cztery dni na dojazd na wakacje (a tyle potrzeba przy wykorzystaniu pocigw lokalnych) jest nie do przyjcia. Z kolei zaoenie, e turyci rowerowi bd przyjeda samochodami wiadczy o elementarnej nieznajomoci rynku turystyki rowerowej" -  informuje Hya.



Nowo kupowany tabor nie posiada adnych uatwie dla rowerzystw (wieszaki, miejsca przeznaczone tylko dla rowerzystw).  Powoduje to uszkodzenie rowerw, trudnoci z ich zaadunkiem i wyadunkiem i moe stanowi niedogodno rwnie dla innych pasaerw (rowery mog brudzi czy niszczy ubrania i baga wskutek kontaktu z napdem czy koami). Wieszaki, ktre znajduj si w niektrych pocigach uniemoliwiaj wykorzystanie ich przez niektre rodzaje rowerw.  Pojazdy, ktre s w nich umieszczone blokuj przejcie innym podrnym.



Stowarzyszenie oczekuje dopuszczenia przewozu rowerw we wszystkich pocigach dziennych w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu i ostatnim przedsionku ostatniego wagonu skadu pocigu. Organizacja liczy take na opracowanie standardw dotyczcych formy, wymiarw i usytuowania miejsc do przewozu rowerw.



Czonkowie organizacji chc take, aby pocigach wyznaczono co najmniej 6 miejsc przeznaczonych do przewozu rowerw, a take dostosowano tabor wykorzystywany w pocigach nocnych do przewozu rowerw i wikszego bagau rcznego w osobnym, zamykanym pomieszczeniu nadzorowanym przez obsug pocigu. Stowarzyszenie oczekuje take, e zostanie wprowadzona moliwo zakupu biletu na rower u wszystkich przewonikw przez internet, telefon komrkowy i w automacie biletowym.





Jeli Marcin co ju na ten temat pisae, to wybacz...

Racj mia Drzewiecki mwic e :"Polska to dziki kraj"

Baker

-- pozdrawiam,

Bartek "Baker" Piekaru

www.schamane.cba.pl

Data: 2013-03-28 12:44:51
Autor: Raffaello
NETYKIETA!!! Było: Re: znowu kłody pod koła - PKP

DO JASNEJ!!! TNIJ CYTATY!!!!!!



tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:

W dniu czwartek, 28 marca 2013 09:17:28 UTC+1 użytkownik szaman (k-ce)
napisał:
Jak podaje portal "Polskanarowery.sport.pl", PKP Intercity zmieniło

zasady przewozu rowerów w pociągach. Spółka wprowadziła m.in.

obowiązkową rezerwację miejscówek na rowery we wszystkich pociągach TLK.

Zdaniem Stowarzyszenia Miasta Dla Rowerów, działania przewoźnika

uniemożliwiają rozwój turystyki rowerowej w Polsce.

[...]

Jeśli Marcin coś już na ten temat pisałeś, to wybacz...

Rację miał Drzewiecki mówiąc że :"Polska to dziki kraj"

Baker

--

pozdrawiam,

Bartek "Baker" Piekaruś

www.schamane.cba.pl

Data: 2013-03-28 14:43:35
Autor: szufela
NETYKIETA!!! Było: Re: znowu kłody pod koła - PKP
DO JASNEJ!!! TNIJ CYTATY!!!!!!

Dziki kraj :)

sz.

Data: 2013-03-28 15:21:33
Autor: coaster
NETYKIETA!!! Było: Re: znowu kłody pod koła - PKP
W dniu 28-03-2013 14:43, szufela pisze:
DO JASNEJ!!! TNIJ CYTATY!!!!!!

Dziki kraj :)

http://www.imdb.com/title/tt0067985/
;-)


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-01 21:48:39
Autor: Jawi
NETYKIETA!!! Było: Re: znowu kłody pod koła - PKP
W dniu 2013-03-28 12:44, Raffaello pisze:
DO JASNEJ!!! TNIJ CYTATY!!!!!!

DO JASNEJ ODPOWIADAJ POD!!!  :)

--

Data: 2013-03-28 10:57:03
Autor: coaster
znowu kłody pod koła - PKP
W dniu 28-03-2013 09:17, szaman (Baker) pisze:
[...] PKP Intercity zmieniło zasady przewozu rowerów w pociągach [...]działania przewoźnika
uniemożliwiają rozwój turystyki rowerowej w Polsce.

Chyba turystyki kolejowej? ;-)


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-03-31 23:37:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
znowu kłody pod koła - PKP
szaman (Baker), Thu, 28 Mar 2013 09:17:28 +0100, pl.rec.rowery:
Do niedawna rowery można było przewozić w specjalnych wagonach,

Norma europejska.

lub,o ile takich nie było  - wstawiało się je na koniec ostatniego wagonu.

Dzicz.

Jak informuje portal „Polskanarowery.sport.pl”, w tej chwili przewóz roweru dozwolony jest wyłącznie w sytuacji, gdy pociąg wyposażony jest w wagon rowerowy.

Norma w cywilizowanych krajach jak Austria.

Pociągi TLK zostały objęte obowiązkową rezerwacją miejsc także dla rowerów.

Wyjątkowo dobrze! Ile to razy wiozłem rower jak ostatni dzikus...

„Jeżeli PKP Intercity sprzeda wszystkie miejscówki wagonu, w którym znajduje się przedział rowerowy, rowerzysta nie będzie mógł kupić biletu na pociąg nawet w sytuacji, gdy sam przedział rowerowy będzie zupełnie pusty, a w innych wagonach będą wolne miejsca dla pasażerów” – informuje portal.

....ale oczywiście w Polsce trzeba było coś spier*olić.

Inna sprawa, że:
1) w jeszcze większej dziczy z kol. Bejkerem przewoziliśmy rowery w Serbii
2) w Austrii znaczna część pociągów jest wyposażona w wagony do przewozu
rowerów :-)

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | A potem kilkanaście drugich.

Data: 2013-04-02 01:22:14
Autor: szaman (Baker)
znowu kłody pod koła - PKP
On 03/31/2013 11:37 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

ile takich nie było  - wstawiało się je na koniec ostatniego wagonu.

Dzicz.

Czemu?
Lepiej tak niż wcale.


Pociągi TLK zostały objęte obowiązkową rezerwacją miejsc także
dla rowerów.

Wyjątkowo dobrze! Ile to razy wiozłem rower jak ostatni dzikus...


Wyjątkowo źle. Wolę jak dzikus, byle wnieść koło do pociągu.

1) w jeszcze większej dziczy z kol. Bejkerem przewoziliśmy rowery w Serbii

O! o mnie piszesz:D
Dało się:)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaruś
www.schamane.cba.pl

Data: 2013-04-02 19:57:40
Autor: __Maciek
znowu kody pod koa - PKP
Tue, 02 Apr 2013 01:22:14 +0200 "szaman (Baker)" <piekar22@op.pl>
napisa:

Wyjtkowo le. Wol jak dzikus, byle wnie koo do pocigu.

Co do przewozu w Polsce to gdzie na sieci by ciekawy obrazek z
pocigiem prowadzonym stonk (SM42), przewoc rowery na pomostach
(przypite do barierek).

znowu kłody pod koła - PKP

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona