znowu licznik

Data: 2009-11-26 00:28:23
Autor: Titus Atomicus
znowu licznik
Witam,
Jak moze niektorzy sie juz zorientowali - obecnie jestem posiadaczem kilku licznikow rowerowych.
Poniewaz w najblizszym czsie chcialbym potestowac kilka zastanawiam sie, czy jesli zamontuje dwa czujniki do jednego kola (do dwoch roznych goleni (?)) widelca), to czy te czujniki nie beda sobie przeszkadzaly?
Dla ulatwienia - liczniki sa przewodowe.
I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Moze jeden czujnik dac na przod, a drugi na tyl?
No i czy w przypadku zamocowania czujnika w przednim kole nie ma zaklocen ze strony dynama?

TA

Data: 2009-11-25 15:35:09
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
znowu licznik
On 26 Lis, 00:28, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
[...]
Skoro jestes posiadaczem kilku licznikow rowerowych, to taki problem
sprawdzic to przed zalozeniem, np w powietrzu w lapkach?
Nic sie nie zepsuje:)

Dla ulatwienia - liczniki sa przewodowe.
I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Moze jeden
czujnik dac na przod, a drugi na tyl?
Jak tylko starczy kabelka... i jesli nie masz mocowanych czujek na
gumki (jak w Sigmie). Tylko po co miec taka platanine kabli na ramie?

No i czy w przypadku zamocowania czujnika w przednim kole nie ma
zaklocen ze strony dynama?
:D

Data: 2009-11-26 01:16:16
Autor: Titus Atomicus
znowu licznik
In article <aeb6d2eb-9871-4b1f-a912-97aa203f7b1a@j4g2000yqe.googlegroups.com>,
 Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> wrote:

> [...]

Skoro jestes posiadaczem kilku licznikow rowerowych, to taki problem
sprawdzic to przed zalozeniem, np w powietrzu w lapkach?

A co da sie sprawdzic w kilka minut?
Myslisz ze roznice moga byc az tak widoczne?

Nic sie nie zepsuje:)

Och, domyslam sie, ze nie.

TA

Data: 2009-11-26 01:36:18
Autor: Titus Atomicus
znowu licznik
> [...]

> czujnik dac na przod, a drugi na tyl?
Jak tylko starczy kabelka... i jesli nie masz mocowanych czujek na
Jak to na gumki?
U mnie jest chyba klej+gumki.
Co zreszta te gumki przeszkadzaja?

TA

Data: 2009-11-25 21:55:35
Autor: Flash
znowu licznik
On 26 Lis, 00:28, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
Jak moze niektorzy sie juz zorientowali - obecnie jestem posiadaczem
kilku licznikow rowerowych.
Pisali o tym w najnowszym Magazynie Rowerowym? Nie doczytalem...

[...]

Przy odrobinie checi daloby sie zamontowac nawet kilka czujnikow na
jednym ramieniu widelca.

Znam przypadek osoby, ktora zamontowala sobie licznik na ramie, miedzy
nogami, blizej sztycy niz mostka i tu bez problemu kabelka
wystarczylo. Chodzilo o to aby w trakcie jazy nie spogladac ciagle na
licznik, a czasami dochodzi do tego mimowolnie.

Data: 2009-11-26 08:11:47
Autor: Rafał VFR
znowu licznik
Witam

Poniewaz w najblizszym czsie chcialbym potestowac kilka zastanawiam sie,
czy jesli zamontuje dwa czujniki do jednego kola (do dwoch roznych
goleni (?)) widelca), to czy te czujniki nie beda sobie przeszkadzaly?

Na pewno nie będą. Praktycznie możesz umieścić jeden poddrugim zachowując ok 1 cm odstępu.

Dla ulatwienia - liczniki sa przewodowe.

I tego wariantu tyczy się moja odpowiedz jw.

I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Moze jeden
czujnik dac na przod, a drugi na tyl?

Są patenty gdzie czujnik kadencji i prędkości to jedno urządzenie. Wtedy fabrycznie montuje się to na tylnie koło (bezprzewodowe)

No i czy w przypadku zamocowania czujnika w przednim kole nie ma
zaklocen ze strony dynama?

Przewodowy nie ma zakłóceń. Co do bezprzewodowych to one i bez niczego mają czasem zakłócenia to i się nie wypowiadam.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2009-11-26 19:36:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
znowu licznik
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje
(niepotrzebne skreślić):
I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole?

Dementuję kłamliwe pogłoski jakoby.
Shimano w Nexusie na 2009 zaczęło montować w tylnej piaście układ
sprawdzający prędkość (montują tam też prądnicę).

Data: 2009-11-26 23:38:14
Autor: Titus Atomicus
znowu licznik
In article <vimiiveszajh.dlg@pedaluje.ile.moze>,
 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje
(niepotrzebne skreślić): > I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole?

Dementuję kłamliwe pogłoski jakoby.
Shimano w Nexusie na 2009 zaczęło montować w tylnej piaście układ
sprawdzający prędkość (montują tam też prądnicę).

E, pradnice przy tylnym kole to juz od dawna widuje.

TA

Data: 2009-11-27 00:58:06
Autor: Coaster
znowu licznik
[...]

Trzybiegowy Dynohub w tylnym kole - 1946
http://www.sturmey-archerheritage.com/detail_hires.php?id=66&pic=0

Czterobiegowy Dynohub w tylnym kole - 1948
http://www.sturmey-archerheritage.com/detail_hires.php?id=69&pic=0

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-11-27 20:38:46
Autor: Titus Atomicus
znowu licznik
In article <vuy8dqscxaw6.dlg@pedaluje.ile.moze>,

(niepotrzebne skreślić): > In article <vimiiveszajh.dlg@pedaluje.ile.moze>,

Z bębenkiem?

Z jakim bebenkiem?
Pisalem o klasycznych pradnicach. Dosc czesto spotykany wariant.

TA

Data: 2009-11-27 20:55:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
znowu licznik
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje
(niepotrzebne skreślić):
Z jakim bebenkiem?

Na kasetę.

Data: 2009-11-27 00:37:49
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
znowu licznik
Dnia 26.11.2009 00:28 użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał :
[...]

Będą sobie przeszkadzały. Słyszałem, że jeden czujnik potrafi zakłócać
drugi, a ten drugi ten pierwszy i tak się robi sprzężenie zwrotne i
wszystko się psuje.

Dla ulatwienia - liczniki sa przewodowe. I dlaczego nikt nie
umieszcza czujnikow przy tylnym kole?

Bo to nieekologiczne.

Moze jeden czujnik dac na przod, a drugi na tyl?

Nie, bo rower straci stabilność.

No i czy w przypadku zamocowania czujnika w przednim kole nie ma zaklocen ze strony dynama?

Są zakłócenia, czujnik nawet czasami potrafi świecić.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-27 13:48:30
Autor: Piotr Kieracinski
znowu licznik
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Są zakłócenia, czujnik nawet czasami potrafi świecić.

To sobie Titus przy okazji na lampkach zaoszczędzi ;-)
PK

Data: 2009-11-27 14:45:09
Autor: Titus Atomicus
znowu licznik
In article <heohqu$ccu$2@news.lublin.pl>,
 Piotr Kieracinski <pik@nospamforumakad.pl> wrote:

Mikołaj "Miki" Menke pisze:

> Są zakłócenia, czujnik nawet czasami potrafi świecić.

To sobie Titus przy okazji na lampkach zaoszczędzi ;-)

E, jakbys czytal inne watki to bys wiedzial ze juz kupilem B+M.

TA

Data: 2009-11-27 05:51:34
Autor: Michał Wolff
znowu licznik
On 27 Lis, 14:45, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

> To sobie Titus przy okazji na lampkach zaoszczędzi ;-)

E, jakbys czytal inne watki to bys wiedzial ze juz kupilem B+M.

No i patrz - okazało się jednak że na darmo :))
Wniosek na przyszłość - trzeba zakładać zdecydowanie bardziej
dociekliwe wątki!
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-11-27 13:51:42
Autor: Kobert
znowu licznik
I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole?

Nie wiem, czy powyższe jest prawdą. Tak czy inaczej pomiar drogi (i jej pochodnych po czasie) dokonywany na tylnym kole będzie obarczony większym błędem z powodu:

1. możliwych problemów z przyczepnością przy ruszaniu / podjeżdżaniu (koło kręci się szybciej niż rower jedzie) - o ile rower ma napęd na koło tylne;

2. możliwych problemów z przyczepnością przy hamowaniu (odciążone tylne koło łatwiej zablokować).

Pozdrawiam,
Kobert

Data: 2009-11-27 16:21:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
znowu licznik
On Fri, 27 Nov 2009 13:51:42 +0100
Kobert <reply@in.public> wrote:

> I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Nie wiem, czy powyższe jest prawdą. Tak czy inaczej pomiar drogi (i jej pochodnych po czasie) dokonywany na tylnym kole będzie obarczony większym błędem z powodu:

1. możliwych problemów z przyczepnością przy ruszaniu / podjeżdżaniu (koło kręci się szybciej niż rower jedzie) - o ile rower ma napęd na koło tylne;

Zrywasz przyczepność koła napędowego przy starcie? Szacon!

2. możliwych problemów z przyczepnością przy hamowaniu (odciążone tylne koło łatwiej zablokować).

No to o co chodzi? Zablokowane tylne koło się nie kręci, licznik
wtedy nie zlicza, więc nadmiarowa droga przejechana przy starcie
się wtedy redukuje. Liczby startów i hamowań to mają do siebie,
że zwykle w dłuższym okresie się wyrównują. ;)

A tak serio, to wcale nie wiem, czy tylne koło nie byłoby jednak
lepsze. Porównanie drogi licznikowej z GPSową pokazuje, jak bardzo
błąd licznika zależy od rodzaju jazdy. Z czujnikiem na tylnym kole
ten błąd byłby mniejszy, bo tylne koło tak nie myszkuje.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-28 23:28:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
znowu licznik
Tomasz Minkiewicz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Zrywasz przyczepność koła napędowego przy starcie? Szacon!

Żaden problem na podjazdach czy na prostej szosie lekko posypanej
czymkolwiek z pobocza.

Data: 2009-11-29 11:06:20
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
znowu licznik
Dnia 28.11.2009 23:28 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
[...]

Nie wstawaj z siodełka, wrzuć twardszy bieg, nie szarp korbami, zmień opony.