Data: 2009-11-26 00:28:23 | |
Autor: Titus Atomicus | |
znowu licznik | |
Witam,
Jak moze niektorzy sie juz zorientowali - obecnie jestem posiadaczem kilku licznikow rowerowych. Poniewaz w najblizszym czsie chcialbym potestowac kilka zastanawiam sie, czy jesli zamontuje dwa czujniki do jednego kola (do dwoch roznych goleni (?)) widelca), to czy te czujniki nie beda sobie przeszkadzaly? Dla ulatwienia - liczniki sa przewodowe. I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Moze jeden czujnik dac na przod, a drugi na tyl? No i czy w przypadku zamocowania czujnika w przednim kole nie ma zaklocen ze strony dynama? TA |
|
Data: 2009-11-25 15:35:09 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
znowu licznik | |
On 26 Lis, 00:28, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,Skoro jestes posiadaczem kilku licznikow rowerowych, to taki problem sprawdzic to przed zalozeniem, np w powietrzu w lapkach? Nic sie nie zepsuje:) Dla ulatwienia - liczniki sa przewodowe.Jak tylko starczy kabelka... i jesli nie masz mocowanych czujek na gumki (jak w Sigmie). Tylko po co miec taka platanine kabli na ramie? No i czy w przypadku zamocowania czujnika w przednim kole nie ma:D |
|
Data: 2009-11-26 01:16:16 | |
Autor: Titus Atomicus | |
znowu licznik | |
In article <aeb6d2eb-9871-4b1f-a912-97aa203f7b1a@j4g2000yqe.googlegroups.com>,
Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> wrote: On 26 Lis, 00:28, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote: Skoro jestes posiadaczem kilku licznikow rowerowych, to taki problem A co da sie sprawdzic w kilka minut? Myslisz ze roznice moga byc az tak widoczne? Nic sie nie zepsuje:) Och, domyslam sie, ze nie. TA |
|
Data: 2009-11-26 01:36:18 | |
Autor: Titus Atomicus | |
znowu licznik | |
In article <aeb6d2eb-9871-4b1f-a912-97aa203f7b1a@j4g2000yqe.googlegroups.com>,
Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> wrote: > I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Moze jedenJak to na gumki? U mnie jest chyba klej+gumki. Co zreszta te gumki przeszkadzaja? TA |
|
Data: 2009-11-25 21:55:35 | |
Autor: Flash | |
znowu licznik | |
On 26 Lis, 00:28, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,Pisali o tym w najnowszym Magazynie Rowerowym? Nie doczytalem... Poniewaz w najblizszym czsie chcialbym potestowac kilka zastanawiam sie, Przy odrobinie checi daloby sie zamontowac nawet kilka czujnikow na jednym ramieniu widelca. Znam przypadek osoby, ktora zamontowala sobie licznik na ramie, miedzy nogami, blizej sztycy niz mostka i tu bez problemu kabelka wystarczylo. Chodzilo o to aby w trakcie jazy nie spogladac ciagle na licznik, a czasami dochodzi do tego mimowolnie. |
|
Data: 2009-11-26 08:11:47 | |
Autor: Rafał VFR | |
znowu licznik | |
Witam
Poniewaz w najblizszym czsie chcialbym potestowac kilka zastanawiam sie, Na pewno nie będą. Praktycznie możesz umieścić jeden poddrugim zachowując ok 1 cm odstępu. Dla ulatwienia - liczniki sa przewodowe. I tego wariantu tyczy się moja odpowiedz jw. I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Moze jeden Są patenty gdzie czujnik kadencji i prędkości to jedno urządzenie. Wtedy fabrycznie montuje się to na tylnie koło (bezprzewodowe) No i czy w przypadku zamocowania czujnika w przednim kole nie ma Przewodowy nie ma zakłóceń. Co do bezprzewodowych to one i bez niczego mają czasem zakłócenia to i się nie wypowiadam. -- Pozdrawiam Rafal VFR GG 85456 http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski |
|
Data: 2009-11-26 19:36:10 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
znowu licznik | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje
(niepotrzebne skreślić): I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Dementuję kłamliwe pogłoski jakoby. Shimano w Nexusie na 2009 zaczęło montować w tylnej piaście układ sprawdzający prędkość (montują tam też prądnicę). -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2009-11-26 23:38:14 | |
Autor: Titus Atomicus | |
znowu licznik | |
In article <vimiiveszajh.dlg@pedaluje.ile.moze>,
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote: Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje E, pradnice przy tylnym kole to juz od dawna widuje. TA |
|
Data: 2009-11-27 00:58:06 | |
Autor: Coaster | |
znowu licznik | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
In article <vimiiveszajh.dlg@pedaluje.ile.moze>, Trzybiegowy Dynohub w tylnym kole - 1946 http://www.sturmey-archerheritage.com/detail_hires.php?id=66&pic=0 Czterobiegowy Dynohub w tylnym kole - 1948 http://www.sturmey-archerheritage.com/detail_hires.php?id=69&pic=0 -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-27 20:20:17 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
znowu licznik | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje
(niepotrzebne skreślić): In article <vimiiveszajh.dlg@pedaluje.ile.moze>, Z bębenkiem? -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2009-11-27 20:38:46 | |
Autor: Titus Atomicus | |
znowu licznik | |
In article <vuy8dqscxaw6.dlg@pedaluje.ile.moze>,
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote: Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje Z jakim bebenkiem? Pisalem o klasycznych pradnicach. Dosc czesto spotykany wariant. TA |
|
Data: 2009-11-27 20:55:39 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
znowu licznik | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje
(niepotrzebne skreślić): Z jakim bebenkiem? Na kasetę. -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2009-11-27 00:37:49 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
znowu licznik | |
Dnia 26.11.2009 00:28 użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał : Witam, Jak moze niektorzy sie juz zorientowali - obecnie jestem Będą sobie przeszkadzały. Słyszałem, że jeden czujnik potrafi zakłócać drugi, a ten drugi ten pierwszy i tak się robi sprzężenie zwrotne i wszystko się psuje. Dla ulatwienia - liczniki sa przewodowe. I dlaczego nikt nie Bo to nieekologiczne. Moze jeden czujnik dac na przod, a drugi na tyl? Nie, bo rower straci stabilność. No i czy w przypadku zamocowania czujnika w przednim kole nie ma zaklocen ze strony dynama? Są zakłócenia, czujnik nawet czasami potrafi świecić. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-27 13:48:30 | |
Autor: Piotr Kieracinski | |
znowu licznik | |
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Są zakłócenia, czujnik nawet czasami potrafi świecić. To sobie Titus przy okazji na lampkach zaoszczędzi ;-) PK |
|
Data: 2009-11-27 14:45:09 | |
Autor: Titus Atomicus | |
znowu licznik | |
In article <heohqu$ccu$2@news.lublin.pl>,
Piotr Kieracinski <pik@nospamforumakad.pl> wrote: Mikołaj "Miki" Menke pisze: E, jakbys czytal inne watki to bys wiedzial ze juz kupilem B+M. TA |
|
Data: 2009-11-27 05:51:34 | |
Autor: Michał Wolff | |
znowu licznik | |
On 27 Lis, 14:45, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> To sobie Titus przy okazji na lampkach zaoszczędzi ;-) No i patrz - okazało się jednak że na darmo :)) Wniosek na przyszłość - trzeba zakładać zdecydowanie bardziej dociekliwe wątki! -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-11-27 13:51:42 | |
Autor: Kobert | |
znowu licznik | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Nie wiem, czy powyższe jest prawdą. Tak czy inaczej pomiar drogi (i jej pochodnych po czasie) dokonywany na tylnym kole będzie obarczony większym błędem z powodu: 1. możliwych problemów z przyczepnością przy ruszaniu / podjeżdżaniu (koło kręci się szybciej niż rower jedzie) - o ile rower ma napęd na koło tylne; 2. możliwych problemów z przyczepnością przy hamowaniu (odciążone tylne koło łatwiej zablokować). Pozdrawiam, Kobert |
|
Data: 2009-11-27 16:21:59 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
znowu licznik | |
On Fri, 27 Nov 2009 13:51:42 +0100
Kobert <reply@in.public> wrote: Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: Zrywasz przyczepnoĹÄ koĹa napÄdowego przy starcie? Szacon! 2. moĹźliwych problemĂłw z przyczepnoĹciÄ przy hamowaniu (odciÄ Ĺźone tylne koĹo Ĺatwiej zablokowaÄ). No to o co chodzi? Zablokowane tylne koĹo siÄ nie krÄci, licznik wtedy nie zlicza, wiÄc nadmiarowa droga przejechana przy starcie siÄ wtedy redukuje. Liczby startĂłw i hamowaĹ to majÄ do siebie, Ĺźe zwykle w dĹuĹźszym okresie siÄ wyrĂłwnujÄ . ;) A tak serio, to wcale nie wiem, czy tylne koĹo nie byĹoby jednak lepsze. PorĂłwnanie drogi licznikowej z GPSowÄ pokazuje, jak bardzo bĹÄ d licznika zaleĹźy od rodzaju jazdy. Z czujnikiem na tylnym kole ten bĹÄ d byĹby mniejszy, bo tylne koĹo tak nie myszkuje. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2009-11-28 23:28:40 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
znowu licznik | |
Tomasz Minkiewicz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Zrywasz przyczepność koła napędowego przy starcie? Szacon! Żaden problem na podjazdach czy na prostej szosie lekko posypanej czymkolwiek z pobocza. -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2009-11-29 11:06:20 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
znowu licznik | |
Dnia 28.11.2009 23:28 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
Tomasz Minkiewicz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić): Nie wstawaj z siodełka, wrzuć twardszy bieg, nie szarp korbami, zmień opony. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|