znowu licznik

Data: 2009-11-27 13:51:42
Autor: Kobert
znowu licznik
I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole?

Nie wiem, czy powyższe jest prawd±. Tak czy inaczej pomiar drogi (i jej pochodnych po czasie) dokonywany na tylnym kole będzie obarczony większym błędem z powodu:

1. możliwych problemów z przyczepno¶ci± przy ruszaniu / podjeżdżaniu (koło kręci się szybciej niż rower jedzie) - o ile rower ma napęd na koło tylne;

2. możliwych problemów z przyczepno¶ci± przy hamowaniu (odci±żone tylne koło łatwiej zablokować).

Pozdrawiam,
Kobert

Data: 2009-11-27 16:21:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
znowu licznik
On Fri, 27 Nov 2009 13:51:42 +0100
Kobert <reply@in.public> wrote:

> I dlaczego nikt nie umieszcza czujnikow przy tylnym kole? Nie wiem, czy powyższe jest prawdą. Tak czy inaczej pomiar drogi (i jej pochodnych po czasie) dokonywany na tylnym kole będzie obarczony większym błędem z powodu:

1. możliwych problemów z przyczepnością przy ruszaniu / podjeżdżaniu (koło kręci się szybciej niż rower jedzie) - o ile rower ma napęd na koło tylne;

Zrywasz przyczepność koła napędowego przy starcie? Szacon!

2. możliwych problemów z przyczepnością przy hamowaniu (odciążone tylne koło łatwiej zablokować).

No to o co chodzi? Zablokowane tylne koło się nie kręci, licznik
wtedy nie zlicza, więc nadmiarowa droga przejechana przy starcie
się wtedy redukuje. Liczby startów i hamowań to mają do siebie,
że zwykle w dłuższym okresie się wyrównują. ;)

A tak serio, to wcale nie wiem, czy tylne koło nie byłoby jednak
lepsze. PorĂłwnanie drogi licznikowej z GPSowÄ… pokazuje, jak bardzo
błąd licznika zależy od rodzaju jazdy. Z czujnikiem na tylnym kole
ten błąd byłby mniejszy, bo tylne koło tak nie myszkuje.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-28 23:28:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
znowu licznik
Tomasz Minkiewicz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Zrywasz przyczepno¶ć koła napędowego przy starcie? Szacon!

Żaden problem na podjazdach czy na prostej szosie lekko posypanej
czymkolwiek z pobocza.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-11-29 11:06:20
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
znowu licznik
Dnia 28.11.2009 23:28 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
[...]

Nie wstawaj z siodełka, wrzuć twardszy bieg, nie szarp korbami, zmień opony.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

znowu licznik