znowu piesi na DDR

Data: 2013-03-15 22:01:26
Autor: ToMasz
znowu piesi na DDR
witam

Pieszych jest pełno na drogach dla rowerów, ale dzisiaj baba prowadziła dwójkę dzieci w wieku przesdzkonym, samym środkiem. myślałem że pisk hamulców, opon zrobi jakieś wrażenie... zero reakcji. zatrzymałem się zwróciłem uwagę, odpyskowała że przecież ich widzę, więc mogę ominąć mam jeszcze 15cm miejca, albo mogę zjechać na chodnik. Ponownie zwróciłem uwagę że nie powinni iść rowerówką - zjechała mnie jak woźnica konia. co robić? Dzwonić na policje? wyśmieją mnie....

ToMasz

Ps,
może to lament do księżyca, ale  najpierw dzieci będą miały w dupie przepisy ruchu drogowego, potem własność publiczną. a na koncu jp na100%

Data: 2013-03-15 17:06:59
Autor: rmikke
znowu piesi na DDR

Nie żebym coś sugerował, ale http://u.42.pl/2JKZ

Data: 2013-03-17 19:29:11
Autor: Tomasso
znowu piesi na DDR
Użytkownik "rmikke" napisał:

Nie żebym coś sugerował, ale http://u.42.pl/2JKZ

Niczego się nie boją. Używam tego:

http://allegro.pl/alarmy-alarm-bezprzewodowy-okienny-glosny-100-db-i3035808256.html

I robi wrażenie na nielicznych. A uszy aż bolą.

Data: 2013-03-17 18:45:02
Autor: rmikke
znowu piesi na DDR
W dniu niedziela, 17 marca 2013 19:29:11 UTC+1 użytkownik Tomasso napisał:
Użytkownik "rmikke" napisał:

>Nie żebym coś sugerował, ale http://u.42.pl/2JKZ

Niczego się nie boją. Używam tego:

http://allegro.pl/alarmy-alarm-bezprzewodowy-okienny-glosny-100-db-i3035808256.html

I robi wrażenie na nielicznych. A uszy aż bolą.

Ale nie chodzi o to, żeby się bali. Chodzi o to, żeby się obejrzeli,
jak jeszcze jesteś daleko, i zdążyli wykonać Bardzo Skomplikowany Proces
Myślowy "rower-DDR-może by gdzieś zejść?", zanim będą mieli okazję
się na Ciebie wydrzeć. To działa, na tym kawałku śmieszki, którego
używam na co dzień, większość już chodzi chodnikiem obok. Psiarze
zaś (taki specjalny gatunek, który MUSI pieska prowadzić rowerową
stroną i nawet odrobinkę ich rozumiem) spieprzają z pieskami na trawnik
na sam widok roweru. Lub dźwięk trąby z daleka, jak akurat są odwróceni
tyłem do mnie.

Data: 2013-03-17 20:23:33
Autor: Akarm
znowu piesi na DDR
W dniu 2013-03-17 19:29, Tomasso pisze:
Użytkownik "rmikke" napisał:

Nie żebym coś sugerował, ale http://u.42.pl/2JKZ

Niczego się nie boją. Używam tego:

http://allegro.pl/alarmy-alarm-bezprzewodowy-okienny-glosny-100-db-i3035808256.html

I robi wrażenie na nielicznych. A uszy aż bolą.

Ludzie przeważnie nie reagują na debili.
To, że jakaś łajza zatrąbi głośno, nie znaczy że ktoś pomyśli o rowerze, bo nikt klaksonu z rowerem nie łączy. Tylko wyjątkowo złośliwy kretyn może się cieszyć z głośnego trąbienia.
Dzwonek rowerowy kojarzą na ogół wszyscy. Ale tradycyjny dzwonek rowerowy (drrryn-drrryn) a nie jakieś obecnie używane pstrykadełka.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-03-17 18:48:53
Autor: rmikke
znowu piesi na DDR
W dniu niedziela, 17 marca 2013 20:23:33 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]

Dzwonek rowerowy kojarzą na ogół wszyscy. Ale tradycyjny dzwonek rowerowy (drrryn-drrryn) a nie jakieś obecnie używane pstrykadełka.

Tyle, że na dzwonek reagują stanowczo za późno, bo słyszą go,
jak już jesteś bardzo blisko, a japońskiego odruchu schodzenia na bok
najpierw, a myślenia potem - nie mają. Trąba, użyta z odpowiedniej
odległości, jest skuteczniejsza. Przynajmniej w mojej okolicy.

Data: 2013-03-17 20:43:42
Autor: ToMasz
znowu piesi na DDR
Użytkownik "rmikke" napisał:

[...]

Ludzie nie drepczą drogą, obok której jest chodnik.
To, że jakaś łajza zatrąbi głośno, nie znaczy że ktoś pomyśli o rowerze,
Racja. Tyle że naszym zamysłem jest wywołanie panicznego strachu, którego efektem jest najpierw ucieczka, potem oglądanie się przed czym uciekam.
bo nikt klaksonu z rowerem nie łączy. Tylko wyjątkowo złośliwy kretyn
może się cieszyć z głośnego trąbienia.
Znowu racja. Na szczęście nikogo tutaj nie cieszy, konieczność usuwania pieszych z rowerówki. jak ja ich ominę chodnikiem, albo trawnikiem, to JA popełniam wykroczenie.
Dzwonek rowerowy kojarzą na ogół wszyscy. Ale tradycyjny dzwonek
rowerowy (drrryn-drrryn)
A dzwoń se ile chcesz. Ominąć nie umiesz?

ToMasz

Data: 2013-03-17 21:47:44
Autor: Eres
znowu piesi na DDR
W dniu 17.03.2013 20:43, ToMasz pisze:
Tyle że naszym zamysłem jest wywołanie panicznego strachu,
którego efektem jest najpierw ucieczka, potem oglądanie się przed czym
uciekam.
ToMasz

ToMasz'u! nigdy bym nie pomyślał żeby wywołać paniczny strach u piechura na widok roweru, ani na dźwięk dzwonka. Ja myślę raczej o wyrobieniu myślenia - chodnik do chodzenia droga do jeżdżenia, tu jest moje tu jest twoje, nie przeszkadzajmy sobie nawzajem.

Ale fakt, z piechurami na wszelakiego rodzaju ciągach komunikacyjnych rowerowych jest kłopot. Z resztą z nami też jest kłopot. Ani to samochód ani nie pieszy. My mamy świadomość odrębności, ale inni użytkownicy dróg raczej nie.

Powinniśmy tak zadziałać żeby mięli to świadomość, zaczynać od małych ludzi - dzieci. Moje pociechy maja tak zakorzenione w głowie że to jest dla rowerów to do chodziarzy, że na mnie krzyczą jak przypadkowo wejdę na ścieżkę/drogę rowerową. Jeżeli tak będziemy kształtować młodzież to w przyszłości ten kłopot będzie mniejszy. Chyba tu jest droga dla nas - edukować nie straszyć.

--
SiTeK - Kross Hexagon v6 2010
*-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -*

Data: 2013-03-17 22:45:03
Autor: Akarm
znowu piesi na DDR
W dniu 2013-03-17 21:47, Eres pisze:
W dniu 17.03.2013 20:43, ToMasz pisze:
Tyle że naszym zamysłem jest wywołanie panicznego strachu,
którego efektem jest najpierw ucieczka, potem oglądanie się przed czym
uciekam.

Typowe dla hołoty. :(
A że taka swołocz najbardziej rzuca się w oczy, to i opinia o rowerzystach niezbyt pochlebna bywa...

Ale fakt, z piechurami na wszelakiego rodzaju ciągach komunikacyjnych
rowerowych jest kłopot.

Ja najczęściej mówię, że dużo bezpieczniej dla pieszego jest na chodniku. Zwykle słyszę "Oj! Przepraszam bardzo". Chyba, że trafi się mama z wózkiem, wtedy i bluzgi od niej potrafią polecieć.
A dzwonek jest zauważalny w prawie stu procentach.

[...]

A tu rowerzyści czasem się chwalą, że ich kilkuletnie dzieci jeżdżą po DDR zamiast po chodniku. Jak widać nie chodzi o rowerzystów, tylko o bezmózgie bydło,które (bez względu na to, jakim środkiem transportu się porusza) zawsze będzie miało w d... innych.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-03-18 08:32:13
Autor: piecia aka dracorp
znowu piesi na DDR
A mnie zastanawia ilu z rowerzystów którzy wydzierają się na pieszych na DDRach sama jeździ po drodze gdy obok biegnie DDR?
Może piesi też uważają, że DDR jest lepsza od chodnika?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-03-18 10:06:42
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
znowu piesi na DDR

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ki6jec$r9u$1@dont-email.me...
A mnie zastanawia ilu z rowerzystów którzy wydzierają się na pieszych na
DDRach sama jeĹşdzi po drodze gdy obok biegnie DDR?
Może piesi też uważają, że DDR jest lepsza od chodnika?

-- piecia aka dracorp

He, he! Na Żoliborzu są nawet tacy co się wydzierają na pieszych jadąc chodnikiem. Co ciekawe to jakoś nikt nie chce jeździć tu DDR-ami lub ulicami, na których i tak jest ograniczenie do 50 km/h lub niższe w przypadku osiedlowych uliczek. Na takiej Próchnika często rowerzysta "wygania" pieszego z chodnika na ulicę, bo są na niej ze trzy spowalniacze. Zaczynam myśleć, że piesi uważają, że najtrudniej tu spotkać rower na DDR :) i trudno im zaprzeczyć.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-03-26 10:39:02
Autor: Gotfryd Smolik news
znowu piesi na DDR
On Mon, 18 Mar 2013, piecia aka dracorp wrote:

A mnie zastanawia ilu z rowerzystów którzy wydzierają się na pieszych na
DDRach sama jeździ po drodze gdy obok biegnie DDR?

  Logic error - po pierwsze jeśli mamy DWIE różne drogi to nie ma
o czym mówić (DDR jest częścią drogi, tak samo jak chodnik!) a jeśli
myslisz dla odmiany o jezdni, to skoro jadą jezdnią, to się nie
wydzierają na pieszych.

Może piesi też uważają, że DDR jest lepsza od chodnika?

  A niewykluczone, całkiem obiektywnie może tak być.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-15 22:50:47
Autor: solar
znowu piesi na DDR
W dniu 2013-03-15 22:01, ToMasz pisze:
[...]

Ja staram się zawstydzić publicznie.
Czyli głośno teksty w rodzaju: "Taki przykład pani daje dzieciom?", " Tak pani wychowuje dzieci?", "Powinna pani być wzorem dla dzieci." itp. Naprawdę często pomaga, szczególnie, gdy blisko są inni przechodnie.

"Religia stanowi obrazę dla ludzkiej godności.
Tylko religia może sprawić, że dobrzy ludzie robią złe rzeczy."
                                      Steven Weinberg

Data: 2013-03-15 23:47:53
Autor: nerwosolek
znowu piesi na DDR

[...]

Kiedy komunikat dźwiękowy nie wystarcza, wyprzedzam, staje i odwracam rower prostopadle do DDR blokując przejście tak aby pieszy musiał zejść na chodnik.
Zwykle skutkuje, chociaż raz miałem przypadek upartej pani, która wolała zejść na trawnik i złorzecząc iść po psich gównach przez kilkaset metrów (nie spieszyłem się i cały czas blokowałem przejście) niż skorzystać z chodnika. Na słuchawkową młodzież skutkuje lekkie pchnięcie dłonią w ramię spychające w kierunku chodnika. Osoby starsze i pijaków omijam - szkoda czasu, dyskusja nie ma sensu i tak nie zrozumieją o co chodzi.

--
nerwosolek

Data: 2013-03-18 02:19:20
Autor: tadeklodz
znowu piesi na DDR
[...]

 Ja w podobnej sytuacji gdy zadzwoniłem to 3 kobitki rozsunęły się na DDR blokując ją. Jak użyłem "kibicówki" to mało z majtek nie wyskoczyły i rozsunęły się głośno złrzecząc mi

Data: 2013-03-20 18:28:42
Autor: Jakub "inimicus" Stasiak
znowu piesi na DDR
Ja wysywam lekko łokieć i bach w plery. Następnym razem raczej nie wlezą.

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Data: 2013-03-20 18:51:22
Autor: piecia aka dracorp
znowu piesi na DDR
Dnia Wed, 20 Mar 2013 18:28:42 +0100, Jakub "inimicus" Stasiak napisał(a):

Ja wysywam lekko łokieć i bach w plery. Następnym razem raczej nie
wlezą.
Dobrze że kierowcy nie stosują tej taktyki wobec niesfornych rowerzystów bo by była sieczka na drogach.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-03-20 12:24:31
Autor: rmikke
znowu piesi na DDR
W dniu środa, 20 marca 2013 19:51:22 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Dnia Wed, 20 Mar 2013 18:28:42 +0100, Jakub "inimicus" Stasiak napisa?(a):

> Ja wysywam lekko ?okie? i bach w plery. Nast?pnym razem raczej nie
> wlez?.

Dobrze ?e kierowcy nie stosuj? tej taktyki wobec niesfornych rowerzyst?w bo by by?a sieczka na drogach.

Optymista.

Mnie jeden łysy pasażer malucha klepnął w łokieć przy wyprzedzaniu,
bardzo ucieszony tym był. Szkoda, że to w jakiejś martwej godzinie było
i nie udało mi się ich dopaść na światłach...

Data: 2013-03-20 21:41:17
Autor: wiencek
znowu piesi na DDR
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> w wiadomości
<news:kid0fa$mcu$1dont-email.me> napisał:

Ja wysywam lekko łokieć i bach w plery. Następnym razem raczej
nie wlezą.
Dobrze że kierowcy nie stosują tej taktyki wobec niesfornych
rowerzystów bo by była sieczka na drogach.

Kierowcy bez tej taktyki robią niezłą sieczkę na drogach.

--
Tomasz Więckowski

Data: 2013-03-26 10:42:05
Autor: Gotfryd Smolik news
znowu piesi na DDR
On Wed, 20 Mar 2013, piecia aka dracorp wrote:

[...]

  Może im "lekko" średnio wychodzi.

bo by była sieczka na drogach.

  Właśnie. Nie było mowy o istotnych stratach w ludziach :)

pzdr, Gotfryd

znowu piesi na DDR