Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...

znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...

Data: 2013-08-06 10:12:22
Autor: Pa_blo
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Witam

Po raz kolejny - ostatnio kiedy blokowali skladaki itd - probuja zabrac komus innemu!

http://skroc.pl/296d

"Czy w Polsce będziemy mieli problem z kupnem używanych aut? Do Sejmu trafił projekt, który na celu ma wyhamowanie tego dynamicznego sektora gospodarki. I nie jest to kolejny pomysł polityków, a … dilerów samochodowych."

A nowe salony powstaja jak grzyby po deszczu...

Generalnie nie mam nic wspolnego z rynkiem uzywek (procz tego ze je kupuje) ale wkorwia mnie takie zalatwianie sprawy!

Moze tak wlasny projekt ustawy PMS - ceny umowne na wszystkie czesci zamienne i uslugi serwisowe w salonach - jak za komuny :)

Niestety bedziemy musieli troche pofundowac wycieczek itp politykom, ale mysle, ze sie oplaci.

--
Picasso

Data: 2013-08-06 01:36:51
Autor: sailabove
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...


"SDVWiA chciałoby wprowadzić nowy podatek "Bezpieczna Droga". To 10-procentowa danina, która byłaby pobierana od firm ubezpieczeniowych za OC dla samochodów starszych niż 12 lat."

Trzeba jeszcze wprowadzić 20% podatek od OC nowych samochodów bo s± za szybkie i powoduj± wypadki. I tak z 30% od reszty bo i troche szybkie i troche stare a to najgorzej....

Data: 2013-08-06 08:48:09
Autor: masti
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Dnia pięknego Tue, 06 Aug 2013 01:36:51 -0700 osobnik zwany sailabove
napisał:

"SDVWiA chciałoby wprowadzić nowy podatek "Bezpieczna Droga". To
10-procentowa danina, która byłaby pobierana od firm ubezpieczeniowych
za OC dla samochodĂłw starszych niĹĽ 12 lat."

Trzeba jeszcze wprowadzić 20% podatek od OC nowych samochodów bo są za
szybkie i powodujÄ… wypadki. I tak z 30% od reszty bo i troche szybkie i
troche stare a to najgorzej....

najjlepiej od razu jak w Danii - 180% podatku od zakupu samochodu :)



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-08-06 10:54:46
Autor: Pawel O'Pajak
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...

Powitanko,

http://skroc.pl/296d

Bylo juz o tym. Od czasow Charlesa Boycotta jest sposob na takie zagrywki ino ludzie musza byc zdyscyplinowani. Niestety nikt (organizacja, partia) nie reprezentuje kierowcow.
Dealerzy sa w stanie dac wieksza lapowe poslom, ale tez z jakis wzgledow handel uzywanymi sie oplaca rzadzacym. Gdyby chcieli go ograniczyc, to wystarczyloby wprowadzic obowiazek wpisywania przebiegu przy kazdych badaniach technicznych. Koszt zerowy, a utrudniloby to oszustwa.


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2013-08-06 11:09:14
Autor: Ergie
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
UĹĽytkownik "Pawel O'Pajak"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ktqdkp$7h6$1@usenet.news.interia.pl...

Bylo juz o tym. Od czasow Charlesa Boycotta jest sposob na takie zagrywki ino ludzie musza byc zdyscyplinowani. Niestety nikt (organizacja, partia) nie reprezentuje kierowcow.
Dealerzy sa w stanie dac wieksza lapowe poslom, ale tez z jakis wzgledow handel uzywanymi sie oplaca rzadzacym. Gdyby chcieli go ograniczyc, to wystarczyloby wprowadzic obowiazek wpisywania przebiegu przy kazdych badaniach technicznych. Koszt zerowy, a utrudniloby to oszustwa.

Kiedyś widziałem analizy (nie wiem, czy bezstronne) z których wynikało, że dla gospodarki lepsze są używane - bo sumarycznie więcej osób ma pracę i sumarycznie są większe wpływy do budżetu z różnych podarków.

Stąd mimo głośnego marudzenia o nie-ekologiczności starych samochodów od lat nikt z nimi nic nie robi.

W samochodzie do 5 lat to jedyny zysk to akcyza przy zakupie, a w starym aucie które raz dwa razy w roku odwiedza mechanika to i mechanik jest potrzebny i hurtownik co sprzeda części i kurier co te części dowiezie i ktoś kto auto czasem będzie holował itd. a wszyscy oni zarabiają i płaca podatki w Polsce.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-08-06 11:17:52
Autor: Andrzej Lawa
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
W dniu 06.08.2013 11:09, Ergie pisze:

Kiedyś widziałem analizy (nie wiem, czy bezstronne) z których wynikało,
że dla gospodarki lepsze są używane - bo sumarycznie więcej osób ma
pracę i sumarycznie są większe wpływy do budżetu z różnych podarków.

I jeszcze jest to bardziej ekologiczne.

Swoją droga chyba jedyne zgodne stanowisko pomiędzy Green Peace a chłopakami z Top Gear ;)

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-08-07 00:57:54
Autor: _Michał
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
On 8/6/2013 11:17 AM, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 06.08.2013 11:09, Ergie pisze:

Kiedyś widziałem analizy (nie wiem, czy bezstronne) z których wynikało,
że dla gospodarki lepsze są używane - bo sumarycznie więcej osób ma
pracę i sumarycznie są większe wpływy do budżetu z różnych podarków.

I jeszcze jest to bardziej ekologiczne.

Swoją droga chyba jedyne zgodne stanowisko pomiędzy Green Peace a
chłopakami z Top Gear ;)


szkoda tylko że ekonomicznie kopsnięte o 180 stopni i podkolorowane
na czerwono

Data: 2013-08-07 01:59:44
Autor: Pawel O'Pajak
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Powitanko,

dla gospodarki lepsze

Nie ma najmniejszego znaczenia, co dla gospodarki jest lepsze, malo kto w Sejmie sie zajmuje takimi drobiazgami. Oni maja 4 lata by sie dorobic i zapewnic byt swoim dzieciom. Ponoc ustawa kosztuje 3 miliony, tylko nie pamietam, czy zl, czy $, anyway, dostana lapowe, to przeglosuja nawet wcielenie RP do RFN. Co to dla koncernu VW kupic kilku wazniejszych poslow, zeby ci nakazali tym mniej waznym, jak maja glosowac. Brakuje jeszcze 1 elementu, ktory wkrotce nastapi, a bedzie nim jakis medialny spektakl o szkodliwosci starych aut. Statystyk policyjnych nie naciagna, ale albo jakiegos nieuczciwego diagnoste pokaza, albo wypadek, gdzie zawinil stary samochod, moze zmierza stezenie czegostam w powietrzu w miescie i cos takiego beda walkowac przez pare dni. Jak sie im nie bedzie chcialo, to powiedza tylko, ze Unia wymaga i juz.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2013-08-06 14:15:50
Autor: ZIWK
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
W dniu 2013-08-06 10:12, Pa_blo pisze:
Witam

Po raz kolejny - ostatnio kiedy blokowali skladaki itd - probuja zabrac
komus innemu!

http://skroc.pl/296d

"Czy w Polsce będziemy mieli problem z kupnem używanych aut? Do Sejmu
trafił projekt, który na celu ma wyhamowanie tego dynamicznego sektora
gospodarki. I nie jest to kolejny pomysł polityków, a … dilerów
samochodowych."

A nowe salony powstaja jak grzyby po deszczu...

Generalnie nie mam nic wspolnego z rynkiem uzywek (procz tego ze je
kupuje) ale wkorwia mnie takie zalatwianie sprawy!


W sumie nie mam nic przeciwko, aby tak lobbowany idiotyzm wszedł w życie w postaci: całkowitego zakazu sprzedaży, kupowania, sprowadzania, rejestrowania i serwisowania aut koncerny VAG starszych niż 12 lat - dotyczy również obrotu częściami zamiennymi nowymi i używanymi do aut w.w. marek.

:)

--
/\    Wojciech Smagowicz - KrakĂłw      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-08-06 21:04:50
Autor: Maciek
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
W dniu 2013-08-06 14:15, ZIWK pisze:
W sumie nie mam nic przeciwko, aby tak lobbowany idiotyzm wszedł w życie w postaci: całkowitego zakazu sprzedaży, kupowania, sprowadzania, rejestrowania i serwisowania aut koncerny VAG starszych niż 12 lat - dotyczy również obrotu częściami zamiennymi nowymi i używanymi do aut w.w. marek.
Ta. I przestępczość w segmencie kradzieży aut powyżej 12 lat skoczy o
5000%. Znów się komuś statystyki nie będą zgadzać ;-)


--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2013-08-06 23:21:08
Autor: ZIWK
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
W dniu 2013-08-06 21:04, Maciek pisze:
W dniu 2013-08-06 14:15, ZIWK pisze:
W sumie nie mam nic przeciwko, aby tak lobbowany idiotyzm wszedł w życie
w postaci: całkowitego zakazu sprzedaży, kupowania, sprowadzania,
rejestrowania i serwisowania aut koncerny VAG starszych niż 12 lat -
dotyczy również obrotu czę¶ciami zamiennymi nowymi i używanymi do aut
w.w. marek.
Ta. I przestępczo¶ć w segmencie kradzieży aut powyżej 12 lat skoczy o
5000%. Znów się komu¶ statystyki nie będ± zgadzać ;-)

Jak dilerzy wykazuj± PanzerWagen-owat± inteligencję? Należy wykonać "reductio ad absurdum"...


--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-08-07 18:12:28
Autor: RadoslawF
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Dnia 2013-08-06 10:12, Użytkownik Pa_blo napisał:
Witam

Po raz kolejny - ostatnio kiedy blokowali skladaki itd - probuja zabrac komus innemu!

JA to się dziwie że jeszcze nie ma stron na fejsbuku i podobnych
portalach stron nawołuj±cych do nie kupowania u dilerów WW i Audi.
Tak się chcę krajowi przysłużyć to niech sami jeżdż± nowymi pojazdami.


Pozdrawiam

Data: 2013-08-08 18:39:38
Autor: Gotfryd Smolik news
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
On Tue, 6 Aug 2013, Pa_blo wrote:

Moze tak wlasny projekt ustawy PMS - ceny umowne na wszystkie czesci zamienne
i uslugi serwisowe w salonach - jak za komuny :)

  Errata - chyba miało być "ceny regulowane",
ewentualnie "ceny urzędowe" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-08 20:09:42
Autor: J.F.
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Dnia Thu, 8 Aug 2013 18:39:38 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
On Tue, 6 Aug 2013, Pa_blo wrote:
Moze tak wlasny projekt ustawy PMS - ceny umowne na wszystkie czesci zamienne
i uslugi serwisowe w salonach - jak za komuny :)
  Errata - chyba miało być "ceny regulowane",
ewentualnie "ceny urzędowe" :D

Regulowane nie bylyby takie zle. np cena zakupu od producenta + 20% marzy :-)




J.

Data: 2013-08-08 21:58:37
Autor: Cavallino
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:909pr5lpqixa$.1cmullth3uo5b.dlg@40tude.net...
Dnia Thu, 8 Aug 2013 18:39:38 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
On Tue, 6 Aug 2013, Pa_blo wrote:
Moze tak wlasny projekt ustawy PMS - ceny umowne na wszystkie czesci zamienne
i uslugi serwisowe w salonach - jak za komuny :)
  Errata - chyba miało być "ceny regulowane",
ewentualnie "ceny urzędowe" :D

Regulowane nie bylyby takie zle.
np cena zakupu od producenta + 20% marzy :-)

I sklep ma dopłacać do czynszu, czy Ty chcesz opłat za przekroczenie progu?
No chyba, że wolisz aby znikn±ł cały detal.

Data: 2013-08-09 14:47:09
Autor: Gotfryd Smolik news
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
On Thu, 8 Aug 2013, Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał
Regulowane nie bylyby takie zle.
np cena zakupu od producenta + 20% marzy :-)

I sklep ma dopłacać do czynszu, czy Ty chcesz opłat za przekroczenie progu?

  Drogi Watsonie, to proste - na czynsz regulowany będzie go stać ;)

No chyba, że wolisz aby znikn±ł cały detal.

  Za to zniknie pojęcie sezonu ogórkowego, można będzie zaj±ć się
brakiem sznurka do snopowi±załek :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-09 22:58:25
Autor: Cavallino
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1308091445030.1904@quad...
On Thu, 8 Aug 2013, Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał
Regulowane nie bylyby takie zle.
np cena zakupu od producenta + 20% marzy :-)

I sklep ma dopłacać do czynszu, czy Ty chcesz opłat za przekroczenie progu?

 Drogi Watsonie, to proste - na czynsz regulowany będzie go stać ;)

Nie będzie, je¶li zysk wyjdzie ujemny, nawet bez wliczania czynszu.
A wyjdzie, skoro już teraz mało który sklepikarz wychodzi na plus.

Data: 2013-08-10 16:40:45
Autor: Gotfryd Smolik news
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
On Fri, 9 Aug 2013, Cavallino wrote:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał
 Drogi Watsonie, to proste - na czynsz regulowany będzie go stać ;)

Nie będzie, je¶li zysk wyjdzie ujemny, nawet bez wliczania czynszu.

  Pokpiwałem, implikuj±c konieczno¶c wprowadzenia kolejnych cen
regulowanych "na wszystko" - na pocz±tek na wszystko to, co
jest potrzebne sklepikarzowi.

A wyjdzie, skoro już teraz mało który sklepikarz wychodzi na plus.

  Za PRLu sklepy TEORETYCZNIE działały :>
(z cenami regulowanymi na wszystko)
  Teoria dowodziła, że działały nawet bez towaru...
  Postulat cen regulowanych do tego zmierza :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-10 11:19:18
Autor: J.F.
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Dnia Thu, 8 Aug 2013 21:58:37 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
Moze tak wlasny projekt ustawy PMS - ceny umowne na wszystkie czesci zamienne
i uslugi serwisowe w salonach - jak za komuny :)
  Errata - chyba miało być "ceny regulowane",
ewentualnie "ceny urzędowe" :D

Regulowane nie bylyby takie zle.
np cena zakupu od producenta + 20% marzy :-)

I sklep ma dopłacać do czynszu, czy Ty chcesz opłat za przekroczenie progu?
No chyba, że wolisz aby znikn±ł cały detal.

A po co mi detal, bede w ASO kupowal :-)

15% dla detalu, 5% dla hurtu zorganizowanego przez producenta -
powinno wystarczyc :-)


J.

Data: 2013-08-10 12:42:00
Autor: Cavallino
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1m5u273th66vf$.186cr9hr3nj82$.dlg@40tude.net...
Dnia Thu, 8 Aug 2013 21:58:37 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
Moze tak wlasny projekt ustawy PMS - ceny umowne na wszystkie czesci
zamienne
i uslugi serwisowe w salonach - jak za komuny :)
  Errata - chyba miało być "ceny regulowane",
ewentualnie "ceny urzędowe" :D

Regulowane nie bylyby takie zle.
np cena zakupu od producenta + 20% marzy :-)

I sklep ma dopłacać do czynszu, czy Ty chcesz opłat za przekroczenie progu?
No chyba, że wolisz aby znikn±ł cały detal.

A po co mi detal, bede w ASO kupowal :-)

15% dla detalu, 5% dla hurtu zorganizowanego przez producenta -
powinno wystarczyc :-)

Pobaw się w detal to pogadamy.
Nawet 30% marży zazwyczaj nie wystarcza.
Choć nie wiem akurat jak w branży moto, ale zakładam że tym bardziej nie.




J.

Data: 2013-08-10 13:00:02
Autor: J.F.
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Dnia Sat, 10 Aug 2013 12:42:00 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
Regulowane nie bylyby takie zle.
np cena zakupu od producenta + 20% marzy :-)
I sklep ma dopłacać do czynszu, czy Ty chcesz opłat za przekroczenie progu?
No chyba, że wolisz aby znikn±ł cały detal.

A po co mi detal, bede w ASO kupowal :-)
15% dla detalu, 5% dla hurtu zorganizowanego przez producenta -
powinno wystarczyc :-)

Pobaw się w detal to pogadamy.
Nawet 30% marży zazwyczaj nie wystarcza.
Choć nie wiem akurat jak w branży moto, ale zakładam że tym bardziej nie.

Myslisz ze dealer dostal 40% od ceny twojego ceeda ? :-)
sa jeszcze komputery

Ale czesci to faktycznie inna bajka - choc jesli aso musi miec zapas
na potrzeby wlasne, to i sklepik moze prowadzic tanio.

A poza tym w czym problem - producent ktory nie bedzie mial sprzedazy
czesci wkrotce nie sprzeda tez samochodow, wiec zobaczysz ze sklepy
sie da utrzymac. A w razie potrzeby mozemy podniesc urzedowa marze na 25%.

J.

Data: 2013-08-10 13:05:30
Autor: Cavallino
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

15% dla detalu, 5% dla hurtu zorganizowanego przez producenta -
powinno wystarczyc :-)

Pobaw się w detal to pogadamy.
Nawet 30% marży zazwyczaj nie wystarcza.
Choć nie wiem akurat jak w branży moto, ale zakładam że tym bardziej nie.

Myslisz ze dealer dostal 40% od ceny twojego ceeda ? :-)

Na czę¶ci obstawiam, że spokojnie tyle dostaje.

Data: 2013-08-10 13:40:46
Autor: J.F.
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Dnia Sat, 10 Aug 2013 13:05:30 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
15% dla detalu, 5% dla hurtu zorganizowanego przez producenta -
powinno wystarczyc :-)
Pobaw się w detal to pogadamy.
Nawet 30% marży zazwyczaj nie wystarcza.
Choć nie wiem akurat jak w branży moto, ale zakładam że tym bardziej nie.

Myslisz ze dealer dostal 40% od ceny twojego ceeda ? :-)
Na czę¶ci obstawiam, że spokojnie tyle dostaje.

Bardzo mozliwe, ale pisales o branzy moto :-)

Zreszta kto wie czy mu nie daja zarobic na czesciach, zeby mogl miec
niska marze na samochody. Tym niemniej - z cenami czesci w ASO to jakies przegiecie :-)


J.

Data: 2013-08-10 13:58:43
Autor: Cavallino
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1id1inf26c1th.966fhh4ibpbv.dlg@40tude.net...
Dnia Sat, 10 Aug 2013 13:05:30 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup
15% dla detalu, 5% dla hurtu zorganizowanego przez producenta -
powinno wystarczyc :-)
Pobaw się w detal to pogadamy.
Nawet 30% marży zazwyczaj nie wystarcza.
Choć nie wiem akurat jak w branży moto, ale zakładam że tym bardziej nie.

Myslisz ze dealer dostal 40% od ceny twojego ceeda ? :-)
Na czę¶ci obstawiam, że spokojnie tyle dostaje.

Bardzo mozliwe, ale pisales o branzy moto :-)

Zreszta kto wie czy mu nie daja zarobic na czesciach, zeby mogl miec
niska marze na samochody.

Tym niemniej - z cenami czesci w ASO to jakies przegiecie :-)

Bo jest dodatkowy chętny na duż± kasę - importer.

Data: 2013-08-09 14:37:32
Autor: Gotfryd Smolik news
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
On Thu, 8 Aug 2013, J.F. wrote:

Dnia Thu, 8 Aug 2013 18:39:38 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
On Tue, 6 Aug 2013, Pa_blo wrote:
Moze tak wlasny projekt ustawy PMS - ceny umowne na wszystkie czesci zamienne
i uslugi serwisowe w salonach - jak za komuny :)
  Errata - chyba miało być "ceny regulowane",
ewentualnie "ceny urzędowe" :D

Regulowane nie bylyby takie zle.
np cena zakupu od producenta + 20% marzy :-)

  Ten "brak zło¶ci" już odczuli¶my na własnej skórze, na pocz±tku roku.
  Jak w Europie zabrakło niektórych leków, to zabrakło ich ... akurat
w Polsce :>
  Dziwi Cię to w ¶wietle "twardych warunków" postawionych przez
MZ firmom farmaceutycznym?
  Każdy kij ma dwa końce, a w PRL prawie wszystko było urzędowe
lub regulowane (i prawie wszystkiego nie było).
  Była taka, podobnoż autentyczna, ówczesna (za PRL) wypowiedĽ którego¶
ministra kiedy miano zdj±ć jaki¶ element kontroli z rynku, ubolewam
ale nie pamiętam czego, ale szło to tak: "przecież to tak, jakby
dopu¶cić 40 typów samochodów na rynek, kto byłby w stanie zapewnić
dostawę czę¶ci zamiennych?"

  Blues polega na tym, żeby zablokować blokowanie konkurencji,
wtedu komu¶ być może będzie chciało się schylić po niższ±
marżę :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-10 11:25:11
Autor: J.F.
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Dnia Fri, 9 Aug 2013 14:37:32 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
On Thu, 8 Aug 2013, J.F. wrote:
Regulowane nie bylyby takie zle.
np cena zakupu od producenta + 20% marzy :-)

  Ten "brak zło¶ci" już odczuli¶my na własnej skórze, na pocz±tku roku.
  Jak w Europie zabrakło niektórych leków, to zabrakło ich ... akurat
w Polsce :>
  Dziwi Cię to w ¶wietle "twardych warunków" postawionych przez
MZ firmom farmaceutycznym?

Ja tam nie wiem, ale cos slyszalem ze ceny lekow mamy najwyzsze w
Europie.

Cukru dwa lata temu nie zabraklo, ale jakos w Niemczech sprzedawali
znacznie taniej. MZ z tym nie mialo nic wspolnego ...
  Każdy kij ma dwa końce, a w PRL prawie wszystko było urzędowe
lub regulowane (i prawie wszystkiego nie było).
  Była taka, podobnoż autentyczna, ówczesna (za PRL) wypowiedĽ którego¶
ministra kiedy miano zdj±ć jaki¶ element kontroli z rynku, ubolewam
ale nie pamiętam czego, ale szło to tak: "przecież to tak, jakby
dopu¶cić 40 typów samochodów na rynek, kto byłby w stanie zapewnić
dostawę czę¶ci zamiennych?"

Ale czy nie mial racji ? :-)

J.

Data: 2013-08-10 16:46:10
Autor: Gotfryd Smolik news
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
On Sat, 10 Aug 2013, J.F. wrote:

Cukru dwa lata temu nie zabraklo, ale jakos w Niemczech sprzedawali
znacznie taniej. MZ z tym nie mialo nic wspolnego ...

  Owszem, nie miało, ale to była "zwykła spekulacja" sprowadzona
do parteru przez rynek wła¶nie.
  A mowa o czę¶ciach samochodowych, co z grubsza odpowiada takiemu
stanowi.

  Cen leków nie skomentuję, ale AFAIR w mediach ministrowie
wypowiadali się wła¶nie w tym stylu, że dali koncernom do
wiwatu i wyegzekwowali bardzo korzystne ceny :>

ministra kiedy miano zdj±ć jaki¶ element kontroli z rynku, ubolewam
ale nie pamiętam czego, ale szło to tak: "przecież to tak, jakby
dopu¶cić 40 typów samochodów na rynek, kto byłby w stanie zapewnić
dostawę czę¶ci zamiennych?"

Ale czy nie mial racji ? :-)

  W ¶wietle w±tku - tak jakby trochę miał :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-10 17:22:50
Autor: J.F.
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
Dnia Sat, 10 Aug 2013 16:46:10 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
On Sat, 10 Aug 2013, J.F. wrote:
Cukru dwa lata temu nie zabraklo, ale jakos w Niemczech sprzedawali
znacznie taniej. MZ z tym nie mialo nic wspolnego ...
  Owszem, nie miało, ale to była "zwykła spekulacja" sprowadzona
do parteru przez rynek wła¶nie.

No, zwykla spekulacja tego bym nie nazwal, i to raczej rynek zostal
sprowadzony do parteru. W Polsce, bo w Niemczech wystarczylo
ograniczenie sprzedazy do 5kg (ciekawe ze pomoglo ... bo przeciez to
na jednych zakupach, zaraz mozna drugie zrobic :-)

  Cen leków nie skomentuję, ale AFAIR w mediach ministrowie
wypowiadali się wła¶nie w tym stylu, że dali koncernom do
wiwatu i wyegzekwowali bardzo korzystne ceny :>

No coz, moze jakas forma zorganizowanej zemsty, ale zdaje sie ze
padaly i przyklady ze u nas leki byly naprawde drozsze niz w krajach
sasiednich.

J.

Data: 2013-08-22 14:28:40
Autor: Dugi
znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 10:12:22 UTC+2 użytkownik Pa_blo napisał:
Witam
(...)
Picasso

Pa_blo Picasso, szukam do Ciebie kontaktu (temat: airpod)
Odezwij się proszę na prv. dugimk@gazeta.no_spam.pl

--
Dugi

znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona