znowu recenzent 'Slumdog' (maly spoiler)

Data: 2009-04-04 17:11:30
Autor: Titus Atomicus
znowu recenzent 'Slumdog' (maly spoiler)
Witam,
Tydzien temu czepialem sie Pawla T. Felisa.
Teraz znowu... Pawel Mosakowski.
Z pewnym (miesiecznym) opoznieniem przeczytalem recenzje filmu 'Slumdog'.

No i na poczatku tej recenzji takie zdanie:
'Jumal laduje wiec na posterunku policji gdzie jest nastepnie brutalnie inwigilowany'.

No nie. Az zajrzalem do slownika wyrazow obcych, bo nie moglem uwierzyc.
A tam wyraznie:
'inwigilacja' - systematyczna tajna obserwacja kogos, tajny nadzor nad kims, sledzenie.

To juz nie wiem - albo ci recenzenci (bo Pawel T. Felis tez) nie ogladaja filmow ktore recenzuja albo ich znajomosc jezyka polskiego pozostawia wiele do zyczenia.
Pozdrav
TA

Data: 2009-04-04 17:23:41
Autor: Arek
znowu recenzent 'Slumdog' (maly spoiler)
Użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:
[..]
To juz nie wiem - albo ci recenzenci (bo Pawel T. Felis tez) nie ogladaja filmow ktore recenzuja albo ich znajomosc jezyka polskiego pozostawia wiele do zyczenia.

A napisy w filmie gdzie notorycznie używano "tyś." zamiast "tys."?

pozdrawiam
Arek

Data: 2009-04-04 21:37:32
Autor: Titus Atomicus
In article <gr7u2m$kc7$2@inews.gazeta.pl>, Arek <arek@eteria.net> wrote:

> [...]

A napisy w filmie gdzie notorycznie używano "tyś." zamiast "tys."?

Ale tu juz nie obarczalbym wina krytyka filmowego.

TA

Data: 2009-04-04 17:40:21
Autor: aL
znowu recenzent 'Slumdog' (maly spoiler)

No i na poczatku tej recenzji takie zdanie:
'Jumal laduje wiec na posterunku policji gdzie jest nastepnie brutalnie inwigilowany'.

Moze mialo byc "interrogowany", ale w trakcie redkacji tekstu
cos sie schrzanilo, gdy pojawil sie ten archaizm.

To juz nie wiem - albo ci recenzenci (bo Pawel T. Felis tez) nie ogladaja filmow ktore recenzuja albo ich znajomosc jezyka polskiego pozostawia wiele do zyczenia.
Pozdrav

Czepiasz sie.
aL

Data: 2009-04-04 12:45:52
Autor: rs
On Sat, 04 Apr 2009 17:40:21 +0200, aL <bigalex@wp.pl> wrote:

[...]

ale to po to jest korekta, zeby takie kwiatki wylapywac. panu
redaktorowwi po prostu pomylily sie slowka, a potem nikt kumaty tego
nie dopatrzyl.

[...]

ja uwazam, ze dobrze jak jeszcze ludzie zwracaja uwage na takie
rzeczy. niech sie czepia. tutaj akurat ma powod. <rs>

Data: 2009-04-05 00:34:22
Autor: aL
rs pisze:

ale to po to jest korekta, zeby takie kwiatki wylapywac. panu
redaktorowwi po prostu pomylily sie slowka, a potem nikt kumaty tego
nie dopatrzyl.

No moze, sam nie wiem. Moze na etapie korekty poszlo cos nie tak.

ja uwazam, ze dobrze jak jeszcze ludzie zwracaja uwage na takie
rzeczy. niech sie czepia. tutaj akurat ma powod. <rs>

Ja przestalem juz dawno temu.
aL

Data: 2009-04-04 20:35:37
Autor: rs
On Sun, 05 Apr 2009 00:34:22 +0200, aL <bigalex@wp.pl> wrote:

rs pisze:

[...]

a mzoe wlasnie poszlo pomyslnie, bo ktos redaktora nie lubi.

zaprawde powiadm ci: nawroc sie. <rs>

Data: 2009-04-04 21:35:26
Autor: Titus Atomicus
In article <gr7via$lpp$1@nemesis.news.neostrada.pl>, aL <bigalex@wp.pl> wrote:

> [...]

Moze mialo byc "interrogowany", ale w trakcie redkacji tekstu
cos sie schrzanilo, gdy pojawil sie ten archaizm.

To ciekawe wytlumaczenie (nie mogl po prostu napisac: 'przesluchiwany'?).
A ten 'seryjny morderca' Pawla T. Felisa w 'The International'?

> To juz nie wiem - albo ci recenzenci (bo Pawel T. Felis tez) nie > ogladaja filmow ktore recenzuja albo ich znajomosc jezyka polskiego > pozostawia wiele do zyczenia.
> Pozdrav

Czepiasz sie.

No, moze. Ale jak krytyk filmowy moze w tak krotkim dziele jakim jest recenzja uzywac slow ktorych znaczenia nie rozumie?

No chyba, ze oni jednak nie ogladali tych filmow tylko czytali inne recenzje i cos im sie pomylilo.

TA

Data: 2009-04-05 00:49:12
Autor: aL
znowu recenzent 'Slumdog' (maly spoiler)

To ciekawe wytlumaczenie (nie mogl po prostu napisac: 'przesluchiwany'?).

O to musisz zapytac autora recenzji.

A ten 'seryjny morderca' Pawla T. Felisa w 'The International'?

Tutaj masz akurat racje, bo zapewne chodzilo o zawodowego zabojce, ktory
jest zaliczany przez kryminologow do grupy zabojcow wielokrotnych. Choc generalnie ta
granica pomiedzy seryjnym zabojca i zabojca wielokrotnym moze byc dosc plynna.

No chyba, ze oni jednak nie ogladali tych filmow tylko czytali inne recenzje i cos im sie pomylilo.

Nie czytaj recenzji. Czytaj zapowiedzi i ogladaj zwiastuny.
aL

Data: 2009-04-04 20:59:27
Autor: Hans Kloss
znowu recenzent 'Slumdog' (maly spoiler)
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
albo ich znajomosc jezyka polskiego pozostawia wiele do zyczenia.

W szkole zapewne nie był  prymasem. A w wieku dorosłym nieszczęśnik wręcz okazał się być umyslowym plenipotentem ;).
J-23

Data: 2009-04-04 22:24:23
Autor: Habeck Colibretto
znowu recenzent 'Slumdog' (maly spoiler)
Dnia 04.04.2009, o godzinie 17.11.30, na pl.rec.film,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

To juz nie wiem - albo ci recenzenci (bo Pawel T. Felis tez) nie ogladaja filmow ktore recenzuja albo ich znajomosc jezyka polskiego pozostawia wiele do zyczenia.

Felis ogląda na pewno więc... jedynym wytłumaczeniem jest to, że za dużo GW
czytają. ;)

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2009-04-05 01:28:27
Autor: Jo'Asia
znowu recenzent 'Slumdog' (maly spoiler)
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wystukał:

[...]

Piękne zdanie. Należy zapisać w kajeciku dla potomnych zaraz obok "Ból
indagowany był w nerwach" ("Diuna" w wersji Łozińskiego) :]

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna Słupek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- < http://bujold.fantastyka.net/ >-

znowu recenzent 'Slumdog' (maly spoiler)