znowu straszą cashbackiem

Data: 2013-02-28 08:21:07
Autor: lolekanabolek
znowu straszą cashbackiem
Data: 2013-02-27 23:59:17
Autor: eisenberg
znowu straszą cashbackiem
W dniu czwartek, 28 lutego 2013 08:21:07 UTC+1 użytkownik lolekanabolek napisał:
<http://podatki.wp.pl/kat,70474,title,Banki-nie-rozliczaja-cashbacku-Jeszcze,wid,15369159,wiadomosc.html?ticaid=110251>

Ciekawe - mam płacić podatek od gotówki, którą pobieram z własnego konta w kasie sklepu płacąc kartą za zakupy? Od czasu, gdy (wiele już lat temu) jakiś idiota wymyślił potrójny (sic!) podatek od napiwków w knajpie wiem, że nie ma takiej głupoty, której by nie wymyślono w Ministerstwie Finansów :)))
Żartuję, po prostu kolejny niedouk

Data: 2013-03-01 11:21:13
Autor: Kamil Jońca
znowu straszą cashbackiem
eisenberg <eisenberg@neo.pl> writes:

[...]

Niekoniecznie. Jakby się cofnąć kilka lat, określeniem cashback
określano obie czynności. Ale ze względu na bałagan zaczęto używać słowa moneyback, ale jak widać
nie wszyscy się jeszcze przestawili.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
"Let every man teach his son, teach his daughter, that labor is honorable."

Data: 2013-03-01 20:30:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
znowu straszą cashbackiem

"eisenberg" cd59da08-8b59-428b-94d0-817369f96bff@googlegroups.com

: Ciekawe - mam płacić podatek od gotówki, którą pobieram
: z własnego konta w kasie sklepu płacąc kartą za zakupy?

Konstrukcja podatku w ogóle jest ciekawa w kręgu naszej
kultury -- IMO jest ona przejawem łamania 10 przykazania
Boskiego, czyli jest wyrazem pożądania cudzej własności.

Byłem skarbnikiem w ostatniej klasie podstawówki i w pierwszej
klasie ogólniaka (wówczas ogólniak był tuż po podstawówce) i nie
było tam (w tamtej scenerii) mowy o opodatkowywaniu, choć cel
zbierania pieniędzy przeze mnie był podobny do celu zbierania
szmalu przez Fiskusa -- utrzymywanie tego, co można utrzymywać
ze wspólnych pieniędzy.

IMO Korwin dobrze czyni, wyjaśniając ludziom, iż podatki powinny
być zbierane na cele wspólne -- wojsko chociażby, bo taniej zbudować
wspólna armię, niż szereg ,,armii personalnych''. ;) Tymczasem
urzędnicy wymyślają (prześcigają się w tym wymyślaniu?) coraz
to nowe metody obdzierania obywateli z ich dóbr, po czym trwonią
pieniądze wspólne i twierdzą: ,,Bóg dał, Bóg wziął'' czy jakoś
podobnie: ,,łatwo przyszło, łatwo poszło''.

Jako skarbnik musiałem rozliczać się ze zbieranych pieniędzy
i nie mogłem szukać kolejnych metod zdzierania czy żebrania,
ale musiałem klarownie wyjaśnić, na co są potrzebne pieniądze
(przykładowo na kwiaty, które klasa miała jakoś wręczyć komuś
z nauczycieli) i musiałem otrzymać akceptację społeczeństwa,
jakim była klasa.

Tymczasem podatki państwo zbiera nie na coś (nie na jakiś cel)
ale za coś (przykładowo za konsumowanie mleka) a następnie te
pieniądze trwoni, nierzadko przy akompaniamencie niezadowolenia
społecznego... (manifestacje uliczne, białe miasteczka, marsze
miłośników TV Trwam...)

Urzędnik w Polsce (nie wiem, jak jest w innych państwach i krajach)
staje się swoistą świętą krową (swoistą -- święte krowy są dojone)
osobą, której nie można krytykować i której można jedynie kadzić...

-=-

VAT od czego płacisz? Nie od wypitego mleka? Zatem i możesz płacić
podatek od tego, co pobierzesz w kasie sklepu ze swego konta.
A nawet od tego, co pobierzesz w bankomacie, ale nie widzę
przeszkód do opodatkowania każdego przelewu...

-=-

IMO należy zmienić ideę podatku -- ma być zbierany na coś,
nie od kogoś i od czegoś. Należy policzyć wydatki państwa:

 -- wojsko 5 platynowych
 -- policja 3 platynowe
 -- dom dla wodza 1000 platynowych
 -- akumulatory do wibratora wodzowej 300 platynowych
 -- Kościół...

po czym uzyskaną sumę wzbogacić (na wszelki wypadek)
iloczynem wyliczonym eksperymentalnie (IMO dobrą liczbą
tutaj jest liczba 2) i tę liczbę podzielić jakoś ;) przez
liczbę podatników, tworząc podatek pogłowny... Jeżeli okaże
się, że współczynnik (tutaj -- 2) jest za mały, należy go
po prostu zwiększyć. ;)

-=-

Tymczasem mamy nierówną walkę Fiskusa prowadzoną przeciwko
zdesperowanemu narodowi. Gdy Fiskus uderza w naród MBelką -- ów
naród wprowadza nie tylko broń defensywną (249 groszy) ale nawet
rykoszetuje w niewinne banki półgroszówką... W odpowiedzi wódz
wprowadza broń odwetową (Vincentego19%, w skrócie V19) z której
drwią wiśniobiorcy, orzeszkobiorcy i inni... Sytuacja taka (rzecz
jasna) wcześniej czy później doprowadzi do eskalacji działań wojennych,
ale jak na razie społeczeństwo broni się skutecznie -- u mnie wiśnie
i orzechy raczej przewyższą wpływy lokacyjne a zanim V19 ustąpi jakiejś
kolejnej modyfikacji, zapewne opracowane zostaną kolejne środki obrony...

Tak sobie myślę, czy aby nie zamienić słowa 'obrona'
na inne słowo, tak żeby nie kojarzyć się z SamoObroną...

-=-

Póki co -- cieszmy się z tego, że nie płacimy podatku od każdego przelewu...
[i może wybierajmy do ,,władz'' ludzi pokornych, którzy pojmą, iż
mają społeczeństwo służyć, nie zaś na tym społeczeństwie żerować]

Data: 2013-03-02 09:56:56
Autor: Zbynek Ltd.
znowu straszą cashbackiem
eisenberg napisał(a) :
[...]

Jak to nie ma? Tam jest głupota wręcz zapętlająca się. Paragraf 22. W realu.
Rodzinie nie mającej środków na utrzymanie dziecka, odbiera się je i umieszcza w rodzinie zastępczej. Ponieważ nie mają środków na ustawowe przekazywanie pieniędzy na utrzymanie dziecka w rodzinie zastępczej, to samorząd umarza te opłaty. Skoro umarza, to rodzina nie wydaje pieniędzy. Skoro nie wydaje, to jest bogatsza o te niewydane pieniądze. Skoro się wzbogaciła, to musi zapłacić podatek od dochodów z tzw. innych źródeł. Tako rzecze w interpretacji podatkowej (numer IPPB4/415-892/12-2/JK3) dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie.
Tak jak to opisano tu:
http://podatki.wp.pl/kat,70474,page,1,title,Zabiora-ci-dziecko-zaplacisz-podatek,wid,15367660,wiadomosc.html

Welcome to Poland.

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2013-02-28 03:48:22
Autor: ls
znowu straszą cashbackiem
W dniu czwartek, 28 lutego 2013 08:21:07 UTC+1 użytkownik lolekanabolek napisał:
<http://podatki.wp.pl/kat,70474,title,Banki-nie-rozliczaja-cashbacku-Jeszcze,wid,15369159,wiadomosc.html?ticaid=110251>

Ciekawe, jak sie to ma do tego?
http://interpretacje-podatkowe.org/nagrody/ippb4-415-210-12-2-mp

--
pozdr.
ls

Data: 2013-02-28 06:06:14
Autor: eisenberg
znowu straszą cashbackiem
Może wróci podatek od używania programów freeware'owych jako od świadczenia nieodpłatnego? :))))

Data: 2013-03-01 05:09:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
znowu straszą cashbackiem

"eisenberg" 4d88ae62-d345-43fb-8a3b-1bea71416db1@googlegroups.com

: Może wróci podatek od używania programów freeware'owych
: jako od świadczenia nieodpłatnego? :))))

Więc i podatek od braku konta bankowego...
Liczymy, ile można mieć kont, odejmujemy te, ;)
które podatnik ma i efekt mnożymy przez stałą
Vincentego -- mamy podatek...

Data: 2013-03-01 13:42:58
Autor: Piotr Gałka
znowu straszą cashbackiem

Użytkownik "eisenberg" <eisenberg@neo.pl> napisał w wiadomości news:4d88ae62-d345-43fb-8a3b-1bea71416db1googlegroups.com...
Może wróci podatek od używania programów freeware'owych jako od świadczenia nieodpłatnego? :))))

To wcale nie wykluczone. Czytając fragment - Logika sądu .....:
http://wyborcza.biz/Prawo/1,128894,13468364,Wszyscy_jestesmy_przestepcami_podatkowymi_.html#MT
Gdzie uzasadnienie zaczyna się od "gdyby" otwiera się bardzo szerokie pole nowych dokonań interpretacyjnych:
- gdyby firma nie dała rabatu przychód byłby większy więc podatek się należy,
- gdyby daną inwestycję oparto na chińskich produktach, a nie polskich to koszty byłyby mniejsze, a więc dochód wyższy i podatek się należy,
- gdyby pracownica (podobno średnia pensja kobiet jest niższa) była mężczyzną miałaby wyższe wynagrodzenie więc .....
- gdyby nie było powodzi i firma nie miała przestoju i strat to dochód byłby większy i .....
P.G.

Data: 2013-02-28 14:20:33
Autor: Piotr Gałka
znowu straszą cashbackiem
Data: 2013-03-01 08:47:26
Autor: witrak()
znowu straszą cashbackiem
lolekanabolek <lolekanabolek_NOSPAM@gmail.com> wrote on
2013-02-28_8:21
<http://podatki.wp.pl/kat,70474,title,Banki-nie-rozliczaja-cashbacku-Jeszcze,wid,15369159,wiadomosc.html?ticaid=110251>

"Pechowcy zapłacą nawet kilka tysięcy złotych kary. "

I wystąpią z powództwem cywilnym przeciwko bankom?

witrak()

Data: 2013-03-01 02:15:54
Autor: Kris
znowu straszą cashbackiem
W dniu piątek, 1 marca 2013 08:47:26 UTC+1 użytkownik witrak() napisał:

I wystąpią z powództwem cywilnym przeciwko bankom?

Z powodu...?

Data: 2013-03-01 03:56:17
Autor: lery.IT
znowu straszą cashbackiem
W dniu piątek, 1 marca 2013 11:15:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
W dniu piątek, 1 marca 2013 08:47:26 UTC+1 użytkownik witrak() napisał:

> I wystąpią z powództwem cywilnym przeciwko bankom?

Z powodu...?

Jeśli już, to może z tytułu wprowadzenia w błąd drugiej strony umowy na podstawie np. przedstawionego regulaminu?

jako przykład podaję par 6 pkt 5: "rachunek z premią" mbanku:

"Uzyskana premia podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt. 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 51, poz. 307)"

Podobne zapisy są w wielu takich regulaminach, ale z drugiej strony bank nie wydaje interpretacji prawa. Co by było gdyby Bank powołał się na błędną interpretację przepisów prawa? Z jednej strony nieznajomość prawa szkodzi i nie ma tłumaczenia "ja nie wiedziałem", z drugiej błędna interpretacja w regulaminie mogłaby skłonić kogoś do podpisania takiej umowy.

Data: 2013-03-01 13:00:46
Autor: Maruda
znowu straszą cashbackiem
W dniu 2013-03-01 11:15, Kris pisze:
W dniu piątek, 1 marca 2013 08:47:26 UTC+1 użytkownik witrak() napisał:

I wystąpią z powództwem cywilnym przeciwko bankom?

Z powodu...?

.... niewystawienia stosownego PITa?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-03-01 04:23:17
Autor: Kris
znowu straszą cashbackiem
W dniu piątek, 1 marca 2013 13:00:46 UTC+1 użytkownik Maruda napisał:

... niewystawienia stosownego PITa?

A ma taki obowiązek?

Data: 2013-03-02 19:08:08
Autor: witrak()