znowu te śmieci

Data: 2013-12-30 19:44:07
Autor: Baczek
znowu te śmieci
Ja się podepne pod temat.
Czy gmina, może wymagać ode mnie, abym woził śmieci sam?
Robiłem mały remont i pozbierały się 3 worki na śmieci z połamanymi
płytami gipsowymi. "Śmieciarze" nie zabrali. Poszedłem do gminy,
a tam uzyskałem informację, że mam to zawieźć na wysypisko,
gdzie nieodpłatnie mi to odbiorą. Na wysypisko mam około 40km.

Bo tak myśle, dziś płyty, jutro może puszki, potem plastik, papier.
I okaże się, 300km dalej wysypisko będzie tańsze, to bede miał wozić tam?

Pozdrawiam

Data: 2013-12-31 08:46:51
Autor: WOJO
znowu te śmieci
[...]
To zawieź na "wysypisko". Tylko pamiętaj, żeby nie było kamer w pobliżu i śmieci umożliwiających jednoznaczną identyfikację.
Fajnie by było, gdyby "śmietnik" był na terenie należącym do gminy...
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-01 21:16:53
Autor: A.L.
znowu te śmieci
On Tue, 31 Dec 2013 08:46:51 +0100, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

[...]

Ciekawe naklanianie do przestzreganai prawa na grupie "prawo". Dlatego
w Polsce lepiej juz bylo

A.L.

Data: 2014-01-02 09:05:17
Autor: WOJO
znowu te śmieci
Ciekawe naklanianie do przestzreganai prawa na grupie "prawo". Dlatego
w Polsce lepiej juz bylo

Możliwe.
Ja jednak nie uchwalałem w pośpiechu przepisów, na których przemyślenie i doprowadzenie do porządku było tyle czasu.
A co do wątku głównego, to co miałem doradzić wątkotwórcy? "Weź pokornie swoje śmiecie na plecki i zanieś 40 km na wysypisko"
Nie dość, że opłaty za wywóz śmieci wzrosły o 100%, to jeszcze pojawiło się kręcenie noskiem, że tego to nie zabierzemy, tamtego nie weźmiemy.
Nie jest to chore?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-12-31 10:41:26
Autor: ikarek
znowu te śmieci
Użytkownik "Baczek" <bospak@konto.pl> napisał w wiadomości news:52c1bef8$0$2359$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Byłem w podobnej sytuacji i w gminie przekazali mi te same
informacje, co Tobie. Więc zapewne "tak jest".

Najprostsze wyjście: 20 zł "w łapę" dla śmieciarzy i wszystko
wezmą. W punkcie odbioru odpadów mogą robić trudności
(nie pytaj dlaczego, bo nie wiem, ale w gminie dali mi to do
zrozumienia).

Data: 2013-12-31 11:24:27
Autor: Gotfryd Smolik news
znowu te śmieci
On Mon, 30 Dec 2013, Baczek wrote:

Ja się podepne pod temat.
Czy gmina, może wymagać ode mnie, abym woził śmieci sam?

  Tak. Niekiedy :)
  Bo "systemowi" objętemu podatkiem śmieciowym podlegają wyłącznie
śmieci "komunalne".
  Wiele innych przypadków (w tym 'niebezpieczne', czyli elektrośmieci,
akumulatory i ogniwa itd) pod to nie podlega.

Robiłem mały remont i pozbierały się 3 worki na śmieci z połamanymi
płytami gipsowymi.

  No i klops. Trzeba to usuwać na własny koszt.
  W praktyce działa to tak, że drobniejsze remonty w blokowisku generują
na tyle mało odpadów, że toną w "komunalnych" i uchodzi płazem.
  Z drugiej strony, zamówisz kontener i okaże się że jest pełny nim
zaczniesz jakieś śmieci do niego wyrzucać ;)

"Śmieciarze" nie zabrali.

  O ile dobrze mi dzwoni, to mają obowiązek zabrać - ale pod warunkiem,
że najpierw pójdzie się do ich biura i zawrze umowę na wywóz
"niekomunalnych" :)

Poszedłem do gminy,
a tam uzyskałem informację, że mam to zawieźć na wysypisko,

  Czyli gratisu udzielili ;)

gdzie nieodpłatnie mi to odbiorą. Na wysypisko mam około 40km.

  Ale to nie znaczy, że masz OSOBIŚCIE zawieść.
  Możesz kazać zawozić fachowcom, tak jak to było "przed zmianami".

I okaże się, 300km dalej wysypisko będzie tańsze, to bede miał wozić tam?

  A to jest trudne pytanie, czy musisz wozić na wysypisko wskazane
przez gminę - ale jest możliwość, że gdzie indziej trzeba by
zapłacić za samo przyjęcie śmieci.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-01 20:32:20
Autor: m4rkiz
znowu te śmieci
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1312311117470.3104quad...
[...]

czyli teraz w lasach zamiast workow bedzie lezal gruz? ;)

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-01-04 00:06:24
Autor: Gotfryd Smolik news
znowu te śmieci
On Wed, 1 Jan 2014, m4rkiz wrote:

czyli teraz w lasach zamiast workow bedzie lezal gruz? ;)

  Trafiłeś w samo sedno ;)
  W praktyce jest tak, że z "dużej" budowy może się ten gruz nawet opłacić
wywieźć, o ile w okolicy jest zakład przyjmujący "na przeróbkę", a gruz
jest jednolity i "czysty" (np. sam beton, same cegły itd).
  Zaś w blokowiskach "rozchodzi się" po kościach w śmieciach komunalnych
i tyle (choć tak zupełnie IMO, sensowne by było jakby "system" obejmował
również zbieranie gruzu).

pzdr, Gotfryd

znowu te śmieci