znowu wracamy temat płatnych autostrad

Data: 2016-12-21 08:01:05
Autor: Bolko
znowu wracamy temat płatnych autostrad

A2 między Warszawą i Łodzią (ponad 90 km otwartych na kilka dni przed pierwszym meczem Euro 2012), A1 ze Strykowa do Torunia (ponad 160 km) i A4 z Krakowa do Korczowy, czyli granicy z Ukrainą (ok. 260 km) - to jedne z ostatnich fragmentów autostrad nieobjęte poborem opłat.

W latach 2018-2024 to się zmieni. Jak dowiedział się DGP, będą płatne. Udało się nam również ustalić, że pokonanie każdego kilometra będzie kosztowało między 10 a 20 gr. To taniej niż na autostradach koncesyjnych, gdzie trzeba płacić nawet 36 gr za kilometr.
http://forsal.pl/wydarzenia/artykuly/1004296,nie-zaplacisz-nie-pojedziesz-koniec-z-bezplatnymi-autostradami.html

Data: 2016-12-21 17:04:38
Autor: J.F.
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:82d3d6da-4123-40cc-a335-df21fcd61321@googlegroups.com...
[...]

A A4 z Wroclawia do Zgorzelca ?

[...]

I ciagle nie wiedza - z bramkami czy bez ...

J.

Data: 2016-12-21 08:21:34
Autor: Bolko
W dniu środa, 21 grudnia 2016 17:04:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
>A2 między Warszawą i Łodzią (ponad 90 km otwartych na kilka dni przed >pierwszym meczem Euro 2012), A1 ze Strykowa do Torunia (ponad 160 km) >i A4 z >Krakowa do Korczowy, czyli granicy z Ukrainą (ok. 260 km) - >to jedne z ostatnich fragmentów autostrad nieobjęte poborem opłat.

Z tego co pamietam to nie autostrada.
Nie ma pasa awaryjnego

>W latach 2018-2024 to się zmieni. Jak dowiedział się DGP, będą >płatne. Udało się nam równeież ustalić, że pokonanie każdego kilometra >będzie kosztowało >między 10 a 20 gr. To taniej niż na autostradach >koncesyjnych, gdzie trzeba płacić nawet 36 gr za kilometr.
>http://forsal.pl/wydarzenia/artykuly/1004296,nie-zaplacisz-nie-pojedziesz-koniec-z-bezplatnymi-autostradami.html

I ciagle nie wiedza - z bramkami czy bez ...

A w chicago jak byłem w w 2007 to już montowali IPASS czyli coś jak viatoll
u nas.

http://tiny.pl/gdt46

Data: 2016-12-21 17:38:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56e60125-642b-48bc-8ebd-b398f6af68b0@googlegroups.com...
W dniu środa, 21 grudnia 2016 17:04:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
A A4 z Wroclawia do Zgorzelca ?
Z tego co pamietam to nie autostrada.
Nie ma pasa awaryjnego

Autostrada, bo oznaczona odpowiednim znakiem.
Zreszta nie wszedzie tam brak pasa - kilkanascie km od wrocka pas jeszcze jest, potem od Krzywej do Zgorzelca nowka sztuka w pelni wyposazona.

J.

Data: 2016-12-21 18:00:29
Autor: Wiesiaczek
znowu wracamy temat płatnych autostrad
W dniu 21.12.2016 o 17:21, Bolko pisze:
[...]
I ciagle nie wiedza - z bramkami czy bez ...

A w chicago jak byłem w w 2007 to już montowali IPASS czyli coś jak viatoll
u nas.

http://tiny.pl/gdt46

Na Białorusi od dawna doskonale funkcjonuje system Beltoll.

Kiedy dogonimy Białoruś?

http://www.beltoll.by/index.php/pl/

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-12-22 07:18:24
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 21.12.2016 Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> napisał/a:

Kiedy dogonimy Białoruś?

http://www.beltoll.by/index.php/pl/

E tam. Kiedy dogonimy Węgry?
http://toll-charge.hu/files/document/document/165/hd_brosura_POL.pdf

Data: 2016-12-21 23:30:48
Autor: przemek.jedrzejczak
znowu wracamy temat płatnych autostrad
-- E tam. Kiedy dogonimy Węgry?
http://toll-charge.hu/files/document/document/165/hd_brosura_POL.pdf

niepredko ... przypuszczam ze anonimowe badanie IQ wsrod parlamentarzystow mogloby ujawnic straszna prawde ze byc moze jestesmy rzadzeni przez debili :-)

P.

Data: 2016-12-22 11:12:15
Autor: Wiesiaczek
W dniu 22.12.2016 o 08:18, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Model białoruski jest chyba lepszy.
Jeździsz dużo - więcej płacisz.
Pomijając już sam fakt płacenia, to ta forma wydaje mi się najwygodniejsza a przy tym sprawiedliwa.

Data: 2016-12-23 17:45:21
Autor: re
znowu wracamy temat płatnych autostrad

Użytkownik "Wiesiaczek"

[...]

-- -
A kiedy jeżdżenie piechotochodem po chodnikach będzie płatne ?

znowu wracamy temat płatnych autostrad