zobaczcie jak ludzie sa naiwni

Data: 2014-05-28 16:44:53
Autor: K.J.
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
zobaczcie jak ludzie sa naiwni kupuja smartfony z 512MB za 329zl

Telefon Smartfon OVERMAX VERTIS 2 YOU Dual GPS 8MP (512MB RAM za 329zl)

http://allegro.pl/telefony-komorkowe-165?order=qd

jak aukcja zniknie to zrobilem screenshoot 2014-05-28

http://postimg.org/image/o11e8v3vx/

Data: 2014-05-28 16:48:36
Autor: K.J.
On 05/28/2014 04:46 PM, Jakub Rakus wrote:
On 28.05.2014 16:44, K.J. wrote:
[...]

dlaczego to mialby byc spam?

Data: 2014-05-28 15:07:21
Autor: masti
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
Dnia pięknego Wed, 28 May 2014 16:48:36 +0200 osobnik zwany K.J. napisał:

dlaczego to mialby byc spam?

bo jest

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-28 16:51:51
Autor: K.J.
On 28.05.2014 16:44, K.J. wrote:
[...]

smartfon z 512MB RAM kosztuje 72 USD

http://www.aliexpress.com/store/product/Original-JIAYU-F1-WCDMA-3G-Phone-MTK6572-Dual-Core-1-3GHz-4-Inch-800x480-5MP-Camera/603269_1797514769.html

2GB RAM LPDDR2 kosztuje 25 USD

http://www.digikey.com/product-search/en?x=14&y=18&lang=en&site=us&KeyWords=LPDDR2

czyli wychodzi smartfon 2GB RAM za okolo 100USD czyli okolo 300zl

Data: 2014-05-28 20:02:01
Autor: animka
W dniu 2014-05-28 19:26, rs pisze:

czyli wychodzi smartfon 2GB RAM za okolo 100USD czyli okolo 300zl

[SPAM]

<rs>

dlaczego?

bo jest. <rs>

Zmień sobie kodowanie na normalne, albo nie pisz wcale.
Twoje kodowanie:

animka

Data: 2014-05-28 17:16:18
Autor: J.F
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
UĹĽytkownik "K.J."  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
zobaczcie jak ludzie sa naiwni kupuja smartfony z 512MB za 329zl
Telefon Smartfon OVERMAX VERTIS 2 YOU Dual GPS 8MP (512MB RAM za 329zl)
http://allegro.pl/telefony-komorkowe-165?order=qd

Ale o co chodzi - gdzie tu naiwnosc sie kryje ?

J.

Data: 2014-05-28 17:18:25
Autor: K.J.
On 05/28/2014 05:16 PM, J.F wrote:
[...]

2GB RAM to zupelne minimum, na 512MB android bedzie fatalnie dzialac (zaciecia itd)

Data: 2014-05-28 18:25:04
Autor: hisjusz
zobaczcie jak ludzie sa naiwni

czyli wychodzi smartfon 2GB RAM za okolo 100USD czyli okolo 300zl

2GB RAM to zupelne minimum, na 512MB android bedzie fatalnie dzialac
(zaciecia itd)

Co ty piszesz? HTC Desire za 1000 pln ma 1 gb ramu. 2 gb to na razie rzadkość.
Kompletnie nie kumam o co chodzi w twoim newsie. Te smart fony po 330 zł to musi być niezłe gówno. Pomijając ram, to za tą cenę nie można kupić niczego sensownego Huwaey ani Zte. 8 megapixeli aparat jest nawet niedostępny w sensownym zte za 500 pln kupionym prosto z Chin.

Data: 2014-05-28 18:49:42
Autor: K.J.
On 05/28/2014 06:25 PM, hisjusz wrote:

[...]

co mnie obchodzi jakies tam HTC desire, co musi byc totalnym dziadostwem, biorac pod uwage to ze do smartfona za 1000zl laduja RAM za 40zl, od RAMu zaczyna sie budowac smartfon, to podstawa plynnej pracy, minimum to 2GB, aparat mi jest osobiscie zbedny, moze byc zwykle 5mp

rzadkosc, ale dlaczego? 75zl za 2GB LPDDR2 to jest nie duzo, kazdy smartfon z androidem powinien posiadac 2GB, 1GB to zamalo uruchomi sie kilka zakladek chrome i juz zapchany

Data: 2014-05-28 19:08:36
Autor: animka
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
czyli wychodzi smartfon 2GB RAM za okolo 100USD czyli okolo 300zl

2GB RAM to zupelne minimum, na 512MB android bedzie fatalnie dzialac
(zaciecia itd)

Ja w opisie na tej stronie allegro widzÄ™ tak:
Pamięć RAM DDR 3 512 MB  (wklejone)
To wygląda jakby było 3.512 MB :-)

--
animka

Data: 2014-05-29 16:24:17
Autor: ACMM-033

Użytkownik "K.J." <k.j.e66b@gmail.com> napisał w wiadomości news:lm543a$v13$1news.vectranet.pl...

rzadkosc, ale dlaczego? 75zl za 2GB LPDDR2 to jest nie duzo, kazdy smartfon z androidem powinien posiadac 2GB, 1GB to zamalo uruchomi sie kilka zakladek chrome i juz zapchany

Ja mam Chrome, ale go nie odpalam (tylko jakiś wynalazek o nazwie "internet") i jakoś nie mam problemu z zapchaniem... może, jakbym go dłużej "potrenował"... Szajsung Galaxy Core+ (GS-M350), dwurdzeniowy 1.2GHz/768.

--
SpamerĂłw i "pytaczy" informujÄ™, iĹĽ  bardzo naraĹĽajÄ… siÄ™ na to, ĹĽe ich
adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

Data: 2014-05-28 19:24:52
Autor: K.J.
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
On 05/28/2014 06:25 PM, hisjusz wrote:
Kompletnie nie kumam o co chodzi w twoim newsie. Te smart fony po 330 zł

chodzi o to ze obecnie za smartfony z 2GB chodza po 180-190 USD a mozna bylo robic spokojnie za 100 USD (2GB LPDDR2 kosztuje tylko 25 USD)

Data: 2014-05-28 20:19:13
Autor: Mario
W dniu 2014-05-28 19:24, K.J. pisze:
[...]

Wytłumacz dlaczego ktoś miałby smartfony z 2GB sprzedawać po 100$ skoro sprzedają się po 190$. Z twojej kalkulacji wynika, że smartfon plus pamięć DDR2 - 2GB kosztują 100$. To weź sobie kup te dwie rzeczy i połącz w jedno urządzenie.

MD

Data: 2014-05-29 08:31:28
Autor: K.J.
On 05/28/2014 08:19 PM, Mario wrote:
[...]

sprzedajÄ… siÄ™ po 190$. Z twojej kalkulacji wynika, ĹĽe smartfon plus
pamięć DDR2 - 2GB kosztują 100$. To weź sobie kup te dwie rzeczy i
połącz w jedno urządzenie.

nie zupelnie LPDDR2 512MB i LPDDR2 2GB obydwie sa w jednej kosci ta sama ilosc pinow, wiec proces produkcji znaczaca sie nie zmienia, doliczyc nalezy jedynie prowizje od ramu na poziomie 20% * 25 USD = 5USD, reszta to cena nabita przez klientow (zbyt duzy popyt a mala podaz)

Data: 2014-05-29 13:08:37
Autor: Mario
W dniu 2014-05-29 08:31, K.J. pisze:
[...]

Czyli cenę kształtuje rynek a nie koszty. To może to samo dotyczy smartfonów?

MD

Data: 2014-05-28 17:42:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
Hello J.F,

[...]

512MB to bardzo mało. Za mało.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-05-28 17:53:26
Autor: sundayman
zobaczcie jak ludzie sa naiwni

512MB to bardzo mało. Za mało.

E tam. Jak pisałem programy w assemblerze na Atari 65XE, to 64KB wystarczało :D

Data: 2014-05-28 19:22:12
Autor: Irokez
W dniu 2014-05-28 17:53, sundayman pisze:

512MB to bardzo mało. Za mało.

E tam. Jak pisałem programy w assemblerze na Atari 65XE, to 64KB wystarczało :D

16kB w ZX Spectrum starczało

--
Irokez

Data: 2014-05-28 19:13:54
Autor: maurycy
Dnia Wed, 28 May 2014 19:22:12 +0200, Irokez napisał(a):

W dniu 2014-05-28 17:53, sundayman pisze:

512MB to bardzo mało. Za mało.

E tam. Jak pisałem programy w assemblerze na Atari 65XE, to 64KB
wystarczało :D

16kB w ZX Spectrum starczało

Nie wystarczaĹ‚o, bo w tych 16kB byĹ‚a teĹĽ pamięć obrazu, UDG  oraz pamięć alokowana przez BASIC (zmienne itp.), dlatego od pierwszej wersji PCB byĹ‚y podstawki pod kolejne 32kB RAM-u. Maurycy

Data: 2014-05-28 19:38:14
Autor: K.J.
On 05/28/2014 07:22 PM, Irokez wrote:
W dniu 2014-05-28 17:53, sundayman pisze:

512MB to bardzo mało. Za mało.

E tam. Jak pisałem programy w assemblerze na Atari 65XE, to 64KB
wystarczało :D

16kB w ZX Spectrum starczało

mi wystarcza 2KB SRAM w arduino, ale w androidzie jak sie odpali wiecej programow to 1GB jest za malo

Data: 2014-05-28 19:55:48
Autor: sundayman
zobaczcie jak ludzie sa naiwni

mi wystarcza 2KB SRAM w arduino, ale w androidzie jak sie odpali wiecej
programow to 1GB jest za malo

a w ZX81 był 1K !

Data: 2014-05-29 16:56:56
Autor: ACMM-033
zobaczcie jak ludzie sa naiwni

Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lm587f$396$1node1.news.atman.pl...

mi wystarcza 2KB SRAM w arduino, ale w androidzie jak sie odpali wiecej
programow to 1GB jest za malo

a w ZX81 był 1K !

Takowoż! Nawet ponoć cały maksymalnie możliwy program mie¶cił się na ekranie (jako listing). ZTCP, rozszerzało się do 16kB, gdzie¶ dorwałem do poczytania literaturę, nawet spora pozycja, opiewaj±ca zastosowanie tego malutkiego komputerka (bo toż przecież chyba 1/4 wielko¶ci Spektruma) w technice pomiarowej... więc jak najbardziej zgodne z topikiem (p.m.e). Nie powiem, skromne to było, nawet bardzo, ale je¶li spełniało należycie swoj± rolę, to bardzo dobrze. Tylko nie pamiętam, czy rozszerzenie było "obowi±zuj±ce", czy dało się na jednym kilo to uci±gn±ć...?

--
Spamerów i "pytaczy" informuję, iż  bardzo narażaj± się na to, że ich
adresy e-mail będ± podawane harwesterom służ±cym do rozsyłania spamu.

Data: 2014-05-29 21:31:04
Autor: J.F
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
Użytkownik "ACMM-033"  napisał w wiadomo¶ci
a w ZX81 był 1K !
Takowoż! Nawet ponoć cały maksymalnie możliwy program mie¶cił się na ekranie (jako listing).

Cos nie tak. Ekran mogl zuzyc znaczaca czesc tej pamieci, bo sluzyla ona tez do wyswietlania.
Zuzycie bylo zmienne, bo zalezalo od ilosci znakow na ekranie, ale 792 bajty mogl zuzyc.
Plus troche zmiennych systemowych  i na program zostawalo tyle co nic :-)
Ale przy krotszych liniach mozliwiwosci sie zwiekszaly :-)

ZTCP, rozszerzało się do 16kB, gdzie¶ dorwałem do poczytania

Bylo rozszerzenie o 16KB, bylo tez i o 56KB.
Tylko z zasady dzialania wynikalo ze program sie musi zmiescic w dolnych 32KB przestrzenii.
Tzn kod w assemblerze, bo dane mogly byc w i gornej.

literaturę, nawet spora pozycja, opiewaj±ca zastosowanie tego malutkiego komputerka (bo toż przecież chyba 1/4 wielko¶ci Spektruma) w technice

raczej 2/3 czy 3/4.
Spectrus duzy nie byl, ale ZX81 miniaturowy tez nie byl.

J.

Data: 2014-05-29 22:28:21
Autor: ACMM-033
zobaczcie jak ludzie sa naiwni

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:53878afb$0$2145$65785112news.neostrada.pl...
Takowoż! Nawet ponoć cały maksymalnie możliwy program mie¶cił się na ekranie (jako listing).

Cos nie tak. Ekran mogl zuzyc znaczaca czesc tej pamieci, bo sluzyla ona tez do wyswietlania.

Ano tak... choć teoretycznie nie do końca sprzecznie.

[...]

Więc teoretycznie, program mógł sobie sam nasrać do kodu i jeszcze to wykonać?
Gdybym miał możno¶ć szerzej zapoznać się z tym cudeńkiem, to bym pomy¶lał, jak napisać program, żeby sam siebie wykopyrtn±ł... Skoro udaje mi się to z kompresowanym NTFS (system jakby nie nad±żał w pewnych warunkach dokladnie skompresować danych "w locie"), to czemu nie program na takie wczesne pudełeczko?

[...]

Pozostaje zmodyfikować program wewnętrzny, aby rozszerzyć te możliwo¶ci, choćby bankuj±c pamięć, zasymulować większe możliwo¶ci, ze np. można napisać program 40-50 kB, je¶li tylko RAM styknie. Tak Commodore może zadresować teoretycznie 0.5MB RAM.
A co do podziału pamięci, podoba mi się mój C128, gdzie pamięć dla programu i danych (zmiennych znaczy się), w BASICu, to dwa różne obszary. I ma się 122 kB do dyspozycji. Pierwszy chyba taki komp z 2 prockami :) (jak i dwumonitorowy) :)

[...]

No tak, Jarek ma rację, zaraz się wytłumaczę.
Kiedy¶ u kogo¶ byłem i zobaczyłem maleńkie pudełeczko, które prawie mi się w dłoni mie¶ciło. Kolega powiedział, że to ZX81. Znałem Spektruma i wydawał mi się DUŻO większy. Może proporcje rozmiarów mi nam±ciły, rozmiary jakie znalazłem w necie, to dla ZX81 wysoko¶ć 40 mm, czyli więcej niż Spektrum - 30 mm, głęboko¶ć, czyli przód-tył, to dla ZX81 167 mm, czyli znów więcej, niż S., szeroko¶ć - no, prawie kwadrat, więc spodziewam się, że ZX81 będzie mieć "na oko" 150 - 160 mm, nie znalazłem dokładnego rozmiaru, ale tu już Spektru¶ wygrywa - 233 mm. Ciężarem wygrywa S - ~552g, wobec ~350g ZX81... Tyle znalazłem na temat rozmiarów.
Możliwe, żebym na swoje oczy widział jakiego¶ pomniejszonego klona? Bo to naprawdę wydalo mi się bardzo małe...

Data: 2014-05-30 00:04:13
Autor: sundayman
[...]

ZX81 to na oko 60-70% rozmiarów spectruma-gumiaka, tak z pamięci.
A Spectrum Plus chyba nawet szerszy jest (leży u mnie taki wła¶nie, w kartonie i czeka aż znajdę czas dla niego :).

Zreszt± podałe¶ wymiary sam. Ztcw nie było żadnego "mikro" ZX81.

Osobi¶cie pisałem na ZX81 w assemblerze (na ten 1K ramu). I nawet dało się zrobić gierkę typu "space invaders" - do tego z dĽwiękiem, bo miałem do tylnego zł±cza podł±czony samoróbny interface audio :)

Ale faktycznie, tam się już pojedyńcze bajty liczyły. To były czasy.

Data: 2014-05-28 20:06:39
Autor: mr misio
Użytkownik K.J. napisał:
[...]

Ciekawe jest to, ze swego czasu to windows XP z apliakcajmi calkiem zwawo smigal na 1GB.

A to jakby nie pisac - rozbudowany system desktopowy z wymagajacymi aplikacjami.

Roznego rodzaju xubuntu zwawo smigaja na 515MB ramu.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-28 19:54:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 28 May 2014 20:06:39 +0200, mr misio napisał(a):

Ciekawe jest to, ze swego czasu to windows XP z apliakcajmi calkiem zwawo smigal na 1GB.

XP przed pierwszym service packiem chodził dobrze na 256MB

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2014-05-29 17:24:46
Autor: ACMM-033
zobaczcie jak ludzie sa naiwni

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1vwaty8oipg6j$.dlglepper.institute.com...
[...]

Na 192 miał luĽno, 233 P2 wyrabiał się. Tylko SDI chodzić nie chciało, bo to wtedy... W2k chodził ¶licznie.
Nawet poprawki, je¶li nie zaci±gało się SP, wchodziły z luzem i mie¶ciły się na dysku 6GB. Dzi¶, aby XP położyć na 6GB dysku, to trzeba kombinować. Choć mnie się udało, ale to już trzeba być zdrowo walniętym :)), wci±gn±ć pełn± instalkę XP SP3, wraz z poprawkami, na dysk 4GB - zastosowałem kompresję NTFS to sporo więcej weszło. Kombinacje alpejskie najwyższych lotów, cudowanie, zajęło to mnóstwo czasu (zwłaszcza frameworki o wyższych numerach) :)), ale postanowiłem, że się sprawdzę, czy dam radę. I w końcu ledwo-ledwo dałem, 256 RAM P2-233MHz. Miejsca na woluminie dużo nie zostało, ale, udało się, weszło wszystko :)
Ech... pomy¶leć, że NT4 właził mi do kompa 20 MB RAM 486DX chyba 66 i 425 MB dysk... :) Tylko nie pamiętam, ile to zajmowało z poprawkami. I nie mulił tragicznie, je¶li się nie chciało niewiadomo czego.

Data: 2014-05-29 17:21:47
Autor: AlexY

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości
[...]

Na 192 miał luźno, 233 P2 wyrabiał się. Tylko SDI chodzić nie chciało,

SDI? Toż to na czystym RS232 było, musiało banglać, osobiście nie wiem bo u mnie od pierwszego odpalenia było routowane na linuxie .

[..]

--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-05-28 20:27:11
Autor: BartekK
W dniu 2014-05-28 20:06, mr misio pisze:
[...]

Ale używają pamięci-wymiany swap na dysku! A w telefonie na czym ma swapować? na wolnym flashu?

Data: 2014-05-28 22:01:00
Autor: Titus Atomicus
In article <lm59ue$573$1@node1.news.atman.pl>, BartekK <sibi@drut.org> wrote:

> [...]
> aplikacjami.
>
> Roznego rodzaju xubuntu zwawo smigaja na 515MB ramu.
Ale używaj± pamięci-wymiany swap na dysku! A w telefonie na czym ma swapować? na wolnym flashu?

Flash jest wolniejszy niz stary dysk twardy?
--
TA

Data: 2014-05-28 21:22:03
Autor: AlexY
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
Użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:
[..]
Flash jest wolniejszy niz stary dysk twardy?

PorĂłwnaj transfery to siÄ™ przekonasz.

Data: 2014-05-29 12:19:29
Autor: J.F
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
Użytkownik Titus_Atomicus-F85594.22010028052014@node2.news.atman.pl...
> Roznego rodzaju xubuntu zwawo smigaja na 515MB ramu.
Ale używaj± pamięci-wymiany swap na dysku! A w telefonie na czym ma
swapować? na wolnym flashu?

Flash jest wolniejszy niz stary dysk twardy?

Przy zapisie ? Moze.
No i ilosc zapisow ograniczona.

J.

Data: 2014-05-28 21:10:30
Autor: bartekltg
On 28.05.2014 20:06, mr misio wrote:
Użytkownik K.J. napisał:
[...]

PĂłki nie zainstalujesz firefoxa/chrome ;-)

Przesiadłem się ostanio z W7 na noobuntu, odczuwalna wydajność
bez różnicy, mimo braku paru udogodnień.

pzdr
bartekltg

Data: 2014-05-29 17:12:26
Autor: ACMM-033
zobaczcie jak ludzie sa naiwni

Użytkownik "mr misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lm58j8$f23$2node2.news.atman.pl...

Ciekawe jest to, ze swego czasu to windows XP z apliakcajmi calkiem zwawo smigal na 1GB.

Aż 1 GB... na kompie, na którym teraz piszę, mam 384 MB i jako¶ nie dusi się straszliwie, choć oczywi¶cie, wiele naraz uruchomić nie mogę. Ale jedna wiadomo¶ć, jedna stronka, to się wyrabia. XP SP3.

A to jakby nie pisac - rozbudowany system desktopowy z wymagajacymi aplikacjami.

Na pocz±tku mój znajomy, znakomity admin w jednej z firm internetowych okre¶lał XP jak star±, rozdyman± kurwę, z powodu przebajerowania, przerostu formy nad tre¶ci±. Dzi¶ nawet nie chciałbym spojrzeć na XP z SP mniejszym od dwójki.
Ale... tenże stary XP, chyba bez SP jeszcze, udało mi się lat temu iks położyć i działał(!) na kompie Celeron 700 z 64MB RAM. Nawet dało się korzystać... Tak, wiem, że to mało, ale skoro klient zażyczył i zapłacił, dostał info, że to absolutnie za mało, jego cyrk, jego małpy... System postawiony, klient poinformowany o możliwych kłopotach...

Roznego rodzaju xubuntu zwawo smigaja na 515MB ramu.

Na wirtualce? Bo tam można dopieszczać wielko¶ć maszyny co do 1MB, je¶li nie bardziej... Nie 512? :))
Ja na starym (innym niż ten) laptopie, tym razem moim, skutecznie położyłem Ubuntu 6.12 chyba, nie wiem, czy podszedłem do "siódemki", kompek miał 192 RAM, 233 MHz P2, zahulało, za¶migało, tylko uszkodzony (nie wiedziałem o tym instaluj±c) dysk nam±cił nieco. Dziewi±tki na 256 RAM nie udało mi się położyć, tak się kałapućkał, aż ulegał zakleszczeniu. Z ogromnym trudem weszło na 384, co rusz sypał błędami, choć maszyna sprawna - dusił się. A szóstka na połowie tego była płynna... i z połowę wolniejszym procem. Dzi¶ bez wersji okrojonych, czy w jaki¶ sposób zmniejszanych, dedykowanych, na 512 bym nie podchodził. Ubu dwunastka na lapie z 768 miała bardzo ciasno...

Data: 2014-05-28 22:36:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
Hello Irokez,

512MB to bardzo mało. Za mało.
E tam. Jak pisałem programy w assemblerze na Atari 65XE, to 64KB
wystarczało :D
16kB w ZX Spectrum starczało

48KB.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-05-29 13:00:29
Autor: J.F
zobaczcie jak ludzie sa naiwni
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Byla wersja 16KB. Ale to juz nie starczalo na wszystko :-)

Byl tez ZX81 ze swoim 1KB. Ale to akurat nie starczalo prawie na nic :-)

J.

Data: 2014-05-29 17:32:06
Autor: ACMM-033
zobaczcie jak ludzie sa naiwni

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5387134f$0$2162$65785112news.neostrada.pl...
(zx Spectrum)
Byla wersja 16KB. Ale to juz nie starczalo na wszystko :-)

Byl tez ZX81 ze swoim 1KB. Ale to akurat nie starczalo prawie na nic :-)

Pomy¶leć, że parę lat dziadowałem z VIC-20 (gdzie¶ kurzy się w szafie z upalonym kontrolerem wiosełek, ale sam komp działa) i choć nie wszystko się dało zrobić (wiadomo czemu) :), to zmuszało mnie to do optymalizowania programów i mimo malutkiej ilo¶ci pamięci (3583 bajty) dla usera, potrafiłem sobie sporz±dzać co rusz jakie¶ programiki, które mi pomagały zrobić to i owo. BTW. wiecie, czemu wersja europejska ma symbol VC-20? :)
Żeby nie było - narzekałem na to, że pamięci jest mało i na poważniejsze rzeczy nie starcza. Ale rozmy¶laj±c algorytmy, mogłem przynajmniej czę¶ciowo ten "ból" złagodzić.

Data: 2014-05-29 18:47:49
Autor: Maciek
Użytkownik J.F napisał:
[...]

Ba! Było też Atari 600XL i 800XL - 16kB i 64kB RAM. Pewnie i inne ówczesne komputerki można by było przypomnieć z dwoma wielko¶ciami pamięci. Było drogo.
Maciek

Data: 2014-05-29 16:52:09
Autor: ACMM-033
zobaczcie jak ludzie sa naiwni

Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lm5120$qt4$1node1.news.atman.pl...

512MB to bardzo mało. Za mało.

E tam. Jak pisałem programy w assemblerze na Atari 65XE, to 64KB wystarczało :D

Program do Packet-Radio, Digicom, ma, powiedzmy, 130 bloków po 254 bajty, ile bloków, to zależy od podwersji, dokładnie nie wiem, czyli, niech to będzie ok. 30-32 kB. Równoważny mu na peceta, nie tak wiele szybszy, a na XT nie wiem, czy nie wolniejszy, BayCom (modem też tak się zwie), miał już chyba parę MB, OIDP... I jako ciekawostkę, był daleko wrażliwszy na przepełnienie bufora - ramka o długo¶ci 420 bajtów BayComa na PC rozwalała w drobny mak, a na C64 nie robiła żadnego wrażenia, nawet była prawidłowo zdekodowana...
I komoda (z programu komodowego - C64 - powstała wersja na Atari 800XL, nie wiem, czy przeportowano wersję z C128) realtime programowo(!) robiła pełn± obsługę AX25, oraz poł±czeń i prostego węzła, wraz z inteligentnym DIGI. Zegar ok. 1 MHz.
Wydaje mi się, że zwięzło¶ć programów wymuszała wysoka cena zasobów, które trzeba było maksymalnie oszczędzać. Dzi¶ jak nasra ¶mieciami na pół giga, to przecież "to jest nic, pamięć jest tania" :P Niestety, tańsze jest dzi¶ 2 giga, niż kiedy¶ 64 kilo... NIESTETY...
Czemu kiedy¶ się udawało, a dzi¶ jako¶ nie? :P