żre olej ? i "nie mam żadnych pieniędzy"

Data: 2009-10-27 09:08:20
Autor: omega_fan
żre olej ? i "nie mam żadnych pieniędzy"
ok pytanie: jak bardzo te oleje mozna mieszać ze sobą ?

Jeżeli mają podobne parametry to można spokojnie.

czy wogóle takei spalanie oleju to normalne ?

Producent często mówi że norma to litr / 1000 km :)

i czy dymienie przy odpalaniu to straszne zło ? (wyglada to inaczej
niż dym jak wywaliło mi uszczelke pod głowicą) ?
czy przy takim spalaniu oleju woóle jest sens wymieniać olej ?
czy tylko doelwać litr co 2..3kkm ?

Zdecydowanie wymieniać trzeba, samo dolewanie to za mało.

Co do przyczyny - może to uszczelniacze zaworowe?

Data: 2009-10-27 11:05:32
Autor: Massai
omega_fan wrote:

> ok pytanie: jak bardzo te oleje mozna mieszać ze sobą ?

Jeżeli mają podobne parametry to można spokojnie.

> czy wogóle takei spalanie oleju to normalne ?

Producent często mówi że norma to litr / 1000 km :)

Honda to nawet "wyśrubowała" tę normę na półtora litra na 1000km ;-)

Wiadomo że tyle nie palą, ale się producent zabezpiecza, potrafią w
instrukcji wpisać że kierowca powienien przed KAŻDĄ jazdą skontrolować
poziom oleju.

Już to widzę jak codziennie rano na parkingu wszyscy podnoszą maski ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-10-27 16:03:40
Autor: Andrzej
[...]

Są samochody w których w momencie włączenia silnika jest dokonywany pomiar poziomu oleju - np Peugeot 206

Data: 2009-10-28 09:34:06
Autor: Jan Strybyszewski
żre olej ? i "nie mam żad nych pieniędzy"

Data: 2009-10-27 11:19:43
Autor: Pszemol
"omega_fan" <omf@nomail.org> wrote in message news:hc69po$p1b$1inews.gazeta.pl...
czy wogóle takei spalanie oleju to normalne ?

Producent często mówi że norma to litr / 1000 km :)

Który producent tak mówi? Możesz zacytować z linkiem?
Jesteś pewny że nie było tam 10 000 km?

Tak sobie to co napisałeś przeliczam na amerykańskie
standardy i 1000km to jakieś 600 mil, jeden litr to
jakieś będzie 1 quart. Ja mam 4.5 quart w swojej hondzie
accord 2004 i zmieniam olej jakoś co 8000 mil przy
niezauważalnym ubytku oleju od zmiany do zmiany...
Jakim cudem po 8000 milach mam tam coś jeszcze
w silniku ? Według tego co napisałeś olej powinien
wyparować po jakichś 4.5x600= 2600 milach... a 8000?

Data: 2009-10-27 17:52:02
Autor: J.F.
On Tue, 27 Oct 2009 11:19:43 -0500,  Pszemol wrote:
"omega_fan" <omf@nomail.org> wrote in message
czy wogóle takei spalanie oleju to normalne ?
Producent często mówi że norma to litr / 1000 km :)

Który producent tak mówi? Możesz zacytować z linkiem?

Sprawdz GM .. tzn Opel chcialem napisac :-)

Jesteś pewny że nie było tam 10 000 km?

0.07l/100km :-)

Ja mam 4.5 quart w swojej hondzie
accord 2004 i zmieniam olej jakoś co 8000 mil przy
niezauważalnym ubytku oleju od zmiany do zmiany...

Ale zadzwon do dealera Hondy i powiedz ze sie chcesz skonsultowac ile
moze nowa zuzywac :-)

J.

Data: 2009-10-28 09:25:15
Autor: kamil
żre olej ? i "nie mam żadnych pieniędzy"

Data: 2009-10-28 10:24:00
Autor: Pszemol
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:hc92lt$kvr$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hc6l0f.8f0.0poczta.onet.pl...
[...]

A producent Twojej Hondy co podaje?

Nie wiem... gdzie to znaleźć?

Kwestia konstrukcji silnika, w luzno spasowanych jeden bedzie olej brac, drugi ani kropli. To calkiem normalne np w boxerach Subaru. Producent podaje norme 1qt/1000mil. Ja dolewam ok 250ml co 1000 mil i to normalne, kolega w swoim nic nie musi.

Nie znam ja NIKOGO kto w nowszych autach cokolwiek dolewa
między podmianami oleju.

Data: 2009-10-28 16:06:50
Autor: kamil

"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hc9640.1a4.0poczta.onet.pl...
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message

A producent Twojej Hondy co podaje?

Nie wiem... gdzie to znaleźć?

W instrukcji, albo zapytac dealera? ;)

[...]

No a ja znam i to calkiem normalne, jesli dealer tak twierdzi, a specjalistyczny warsztat gdzie auto serwisuje mowi, ze te 250ml to calkiem w normie i bywaja gorsze, to sie nie przejmuje. Inna sprawa, ze to wysilone turbo, a nie jakis rodzinny kanapowoz z 70KM z litra.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-30 12:33:46
Autor: szymo
żre olej ? i "nie mam żad nych pieniędzy"

Nie znam ja NIKOGO kto w nowszych autach cokolwiek dolewa
między podmianami oleju.

Mnie znasz ja dolewam :)

Data: 2009-10-30 09:44:48
Autor: Pszemol
"szymo" <szymon.luczak@wp.pl> wrote in message news:hceiui$q8u$2news.man.bydgoszcz.pl...
Nie znam ja NIKOGO kto w nowszych autach cokolwiek dolewa
między podmianami oleju.

Mnie znasz ja dolewam :)

Piszę o ludziach których znam na żywo a nie ksywkach w necie :-P

Data: 2009-10-28 09:27:02
Autor: omega_fan
żre olej ? i "nie mam żadnych pieniędzy"

Data: 2009-10-27 12:01:22
Autor: Feniks
omega_fan wrote:
Jeżeli mają podobne parametry to można spokojnie.

A jeśli nie mają podobnych parametrów to co ? Wybuchnie ? :) Każdy olej od klasy SG w góre jest mieszalny z innymi olejami klasy minimium SG. Może to być nawet 15W40 z 5W30.

Feniks

Data: 2009-10-27 11:14:37
Autor: kamil

"Feniks" <Fenio@nie.ma.maila> wrote in message news:hc6jqd$5vk$1news.onet.pl...
omega_fan wrote:
[...]

Ciekawe co na to oredownicy olejow w dyskusjach "ktory jest najlepszy". :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-27 12:49:18
Autor: omega_fan

omega_fan wrote:
[...]

Nie wybuchnie, ale parametry takiej mieszanki będą... hmm... trudne
do określenia ;)

Data: 2009-10-27 13:18:11
Autor: Feniks
omega_fan wrote:
Nie wybuchnie, ale parametry takiej mieszanki będą... hmm... trudne
do określenia ;)

Komu by się chciało to określać i po co ? :) Ważne że sa mieszalne ze sobą bez względu na klase lepkości i jakości (>SG).

Feniks

Data: 2009-10-28 09:33:08
Autor: Jan Strybyszewski
żre olej ? i "nie mam żad nych pieniędzy"

Data: 2009-10-27 12:21:11
Autor: Eryk
żre olej ? i "nie mam żadnych pieniędzy"
Producent często mówi że norma to litr / 1000 km :)

Podepnę się pod temat bo mnie dziwi, że mój 15 letni Golf 1.9 TD wogóle nie bierze oleju. Ma przebieg 250 tys. km. Nie jeżdzę dużo przez 3 lata zrobiłem nim 30 tys. ale olej był wymieniany 3 razy tylko na przeglądach i nigdy nic nie dolewałem.
Od czego to zależy, że w niektórych autach trzeba co chwilę dolewać a w innych nie? Czy to typ silnika decyduje, czy szczęście? :)

Pzdr
Eryk

Data: 2009-10-27 11:22:56
Autor: Pszemol
"Eryk" <toniejestprawdziwy@mail.pl> wrote in message news:4ae6d7ab$1news.home.net.pl...
[...]

Zwykle sprawa polega na zaniedbaniu silnika, wtedy pije olej...
Moja toyota camry 1995 zaczęła pić olej gdy przegrzałem silnik.
Pękła mi chłodnica i uciekło trochę płynu, wskazówka poszła
w czerwone - od tej pory zaczął pić olej.
Jakieś dwa lata temu pozbyłem się nissana z 1994 roku,
z przebiegiem 147 tysięcy mil i w ogóle oleju nie palił.
Mam też 2004 hondę accord z przebiegiem 82 tysiące mil
i też oleju nie bierze.

Data: 2009-10-29 01:25:30
Autor: Michał
żre olej ? i

[...]

to by się zgadzało - rurka wody z LPG "się popsuła" i trochę wody uciekło
przegałem silnik (zaczoł gasnąć, a potem się nie dawał odpalić trzeba było z 3 min czekać).

w silniku renaulta, jak się przegrzewało to isę nic nie działo do czasu kiedy szła uszczelka pod głowicą, ale jechał, nie gasł.

pozdrawiam.

Data: 2009-10-27 13:24:16
Autor: K
Eryk pisze:
[...]

raczej typ silnika, w oplach generacji ecotec montowanych w vectrach b/omegach b/astrach instrukcja mowi o 0.8l/100km. przy przebiegu 204kkm w vb wynosi ok 0.5l

Data: 2009-10-27 14:57:33
Autor: omega_fan
żre olej ? i "nie mam żadnych pieniędzy"
raczej typ silnika, w oplach generacji ecotec montowanych w vectrach b/omegach b/astrach instrukcja mowi o 0.8l/100km. przy przebiegu 204kkm w vb wynosi ok 0.5l

To chyba w Twojej tyle wynosi.

Boże broń od takich fachowców.
Po 1-sze, 0.8l/1000 km, jeżeli już.
Po 2-gie, silników "Ecotec" jest całe mnóstwo, bo to po prostu nazwa własna Opla.
Po 3-cie, na ilu przypadkach się opierasz?

Mam sporo znajomych z Vectrami B, przebiegi w okolicach 200 kkm i biorą
niewiele oleju. Moja była Vectra B, przebieg koło 300 kkm, brała litr między
wymianami, a wymieniałem co 15 kkm (czyli zużycie w okolicach 0,07 na 1000 km).

Zużycie oleju przez silnik jest wypadkową konstrukcji silnika, zużycia jego
oraz osprzętu, rodzaju eksploatacji itp.

Data: 2009-10-29 01:19:57
Autor: Michał
żre olej ? i
[...]

Miałem podobne tylko renault z silnikiem renault to było od wymiany do wymiany - raz czy 2 (no może 3) dolałem bo z 20kkm zrobiłem bez wymian.

co do vw to myśle nad vw, ale jeszcze chwila :)

pozdrawiam.

--

żre olej ? i "nie mam żadnych pieniędzy"