[ciut ntg] zus, cz³onek rodziny, DG

Data: 2011-04-20 13:07:49
Autor: temp
[ciut ntg] zus, cz³onek rodziny, DG
Przepraszam zgóry, bo troche nie na temat ale chyba na tej grupie najwiêcej zorientowanych.
Jak aktualnie wygl±da sprawa udowadniania ubezpieczenia cz³onka rodziny ubezpieczonego z DG .. ehh :) ..¿ona na ubezpieczeniu mê¿a z DG.

Posz³a do kliniki z moim zg³oszeniem zus ZCNA,ZNco¶ (moje zgloszenie+zg³oszenie cz³onków) a tam baba mówi, ¿ê to nie wa¿ne "bo sk±d ona ma wiedzieæ czy to (z 2010r.) jest jeszcze wa¿ne..".
Chc± dowód wp³aty.
OK, wydrukujê przelew ale..tam nadal s± tylko dane mojej firmy.

Mia³y byc jakie¶ zmiany i siê pogubi³em jak jest teraz.
Dzwoniæ do NFZ z pytaniem?

Data: 2011-04-20 13:17:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-20 13:07, temp pisze:
[...]

A na tym ZCNAcó¶ nie ma twoich danych? Przecie¿ to ty je wystawiasz.

--
Liwiusz

Data: 2011-04-20 13:43:05
Autor: temp
Liwiusz wrote:

[...]

Tak, pytanie teraz co mia³a na my¶li. Czy ZCNA+przelew potwierdz± istnienie firmy (i posrednio ubezpieczenie ¿ony), czy mam potwierdzic, ¿e ¿ona jest nadal pod moim ubezpieczeniem.
Dlatego interesuje mnie zakres formalny zamin zacznê wykrzykiwaæ s³owa na k. gdy zasugeruje to drugie.

Data: 2011-04-20 13:45:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-20 13:43, temp pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Jak na razie wymaga od Ciebie ZCNA+przelew, co jest nawet logiczne (tak samo jak Twoim dowodem ubezpieczenia jest aktualny przelew, a nie na przyk³ad DRA z³o¿one 2 lata temu).

Dlatego interesuje mnie zakres formalny zamin zacznê wykrzykiwaæ s³owa na k.
gdy zasugeruje to drugie.

Mo¿e siê nie martw na zapas?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-20 13:49:30
Autor: temp
Liwiusz wrote:

[...]

OK, masz racjê. Maj±c te dowody mogê powiedzieæ, ¿e reszta mnie (¿onê) nie obchodzi. Chcia³em tylko unikn±æ "wycieczek" z poca³owaniem klamki.
dziêki.

Data: 2011-04-20 14:42:00
Autor: Maddy
[ciut ntg] zus, członek rodziny, DG
W dniu 20-04-2011 13:45, Liwiusz pisze:
Jak na razie wymaga od Ciebie ZCNA+przelew, co jest nawet logiczne (tak
samo jak Twoim dowodem ubezpieczenia jest aktualny przelew,

Ale brak przelewu nie oznacza braku ubezpieczenia.
Zaległośc w składce zdrowotnej nie oznacza, ze nie ma się prawa do leczenia z NFZ - ubezpieczenie obowiązkowe nie wygasa o ile nie wygaśnie tytuł dla tego obowiązku.

A weźmy inną sytuacją - przedsiębiorca z jakiegoś powodu zrobił nadpłatę, musi ją sobie rozliczyć (ZUS zwraca nadpłaty tylko kiedy się udowodni, że nie ma perspektyw na zaistnieje jakiejś należności, z której można sobie ją potrącić), i np. przez 2 miesiące nie płaci zdrowotnego.

Jeżeli w tym czasie zachoruje, jak udowodni, że jest ubezpieczony?

A teraz przypadek codzienny - przyjmując dowód zapłaty składki za dowód trwającego ubezpieczenia, 10 kwietnia pokazuję w przychodni składkę zapłaconą w marcu za luty, bo za marzec termin mam do 15 i nie mam zamiaru płacić wcześniej.
Ubezpieczenie zdrowotne działa 30 dni od końca ostatniego opłaconego miesiąca, wiec ten dowód niczego nie dowodzi. Potwierdza prawo do leczenia z NFZ do 30 marca i ani dnia dłużej.
Całe szczęście NZOZY się tego nie czepiają, ale to jest tylko dobra wola ludzi tam pracujących.

Tak w ogole to NFZ (a właściwie już kasy chorych) miał mieć aktualną bazę ubezpiecznych a NZOZy możliwość sprawdzania online czy pacjent jest w bazie. Takie było piękne założenia reformy. Jedno z wielu.

Co z tego wyszło - każdy widzi na co dzień.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-20 18:07:32
Autor: Marzena

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4daed49b$0$2502$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja ostatnio miałam podobną sytuację. Syn zgłoszony z mojego ubezpieczenia - prowadzę DG. Żeby uniknąc kłopotów w przychodni - podjechałąm do ZUS-u i poprosiłam o wydanie zaświadczenia. Napisałam 1 podanie i dostałąm 2 zaświadczenia: dla siebie i dla syna. Każde zaświadczenie w 2 egzemplarzach - kopie zostały w ZUSie. Oprócz mnie w kolejce było jeszcze kilka osób z podobną sprawą.
http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2011/04/Urzednik-zamiast-komputera.html
Czas najwyższy zatrudnić dodatkowych urzędników....

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-20 18:33:20
Autor: SÅ‚awek
W dniu 20.04.2011 18:07, Marzena pisze:
Czas najwyższy zatrudnić dodatkowych urzędników....

To jest właśnie takie (o)błędne myślenie.

Nie zatrudnić urzędników tylko ...
czas najwyższy zlikwidować bzdurną biurokrację(!)
to i urzędników będzie aż nadto.

SÅ‚awek

Data: 2011-04-20 19:08:15
Autor: Marzena

Użytkownik "Sławek" <arch-x@wp.pl> napisał w wiadomości news:ion20p$6ha$1news.mm.pl...
[...]

Mam nadzieję, że dostrzegłeś ironię w moim poście? :)

Inna sprawa, że  w praktyce to wiÄ™ksze szanse sÄ… na zwiÄ™szenie zatrudnienia niż ograniczenie biurokracji :(

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-20 22:13:16
Autor: SÅ‚awek
W dniu 20.04.2011 19:08, Marzena pisze:

Mam nadzieję, że dostrzegłeś ironię w moim poście? :)

No tak, ironia.
Teraz dostrzegam :)

SÅ‚awek

Data: 2011-04-20 22:00:18
Autor: Michal Jankowski
[ciut ntg] zus, cz³onek rodziny, DG
Maddy <maddy@esi.com.pl> writes:

Tak w ogole to NFZ (a w³a¶ciwie ju¿ kasy chorych) mia³ mieæ aktualn±
bazê ubezpiecznych a NZOZy mo¿liwo¶æ sprawdzania online czy pacjent
jest w bazie. Takie by³o piêkne za³o¿enia reformy. Jedno z wielu.

Gdzie¶ czyta³em, ¿e teraz jest projekt, ¿eby ka¿dy obywatel by³
ubezpieczony i ju¿.

  MJ

Data: 2011-04-26 14:14:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 20 Apr 2011, Maddy wrote:

Tak w ogole to NFZ (a w³a¶ciwie ju¿ kasy chorych) mia³ mieæ aktualn± bazê ubezpiecznych a NZOZy mo¿liwo¶æ sprawdzania online czy pacjent jest w bazie. Takie by³o piêkne za³o¿enia reformy. Jedno z wielu.

Co z tego wysz³o - ka¿dy widzi na co dzieñ.

  S±dz±c z Twojego opisu - powinna¶ okazywaæ dowod wp³aty.
  No to ¶l±ska kasa posunê³a raz czasu (nim sprawy "politycznie" nie
uwalili) technologicznie sprawê do przodu, do etapu karty kredytowej
³upanej ;) (mimo ¿e z chipem w ¶rodku).
  Tak to mniej wiêcej dzia³a (ale dzia³a, obywa siê bez papierków,
a o "za¶wiadczenia" upominaj± siê tylko ze wzglêdu na ubezpieczenie
chorobowe - *nie* ze wzglêdu na zdrowotne).

pzdr, Gotfryd

[ciut ntg] zus, cz³onek rodziny, DG