zus - przedawnienie skladek?

Data: 2009-03-26 14:46:13
Autor: jan kowalski
zus - przedawnienie skladek?
wystapilem do zus z wnioskiem o zawiadczenie o niezaleganiu.

nagle odkryli, ze podobno w 1999 roku prowadzac dzialalnosc nie zaplacilem
skladek za 2 miesiace, a wlasciwie zaplacilem tylko zdrowotne. po 10 latach to
bladego pojecia nie mam, ale wydawalo mi sie, ze skladki przedawniaja sie po 5
latach? nawet nie wiem, czy mam do tego dokumenty i czy bede mial jak to
sprawdzic.

Data: 2009-03-26 14:50:30
Autor: jureq
zus - przedawnienie skladek?
Dnia Thu, 26 Mar 2009 14:46:13 +0000, jan kowalski napisał(a):

[...]

Od 01.01.2003 po 10 latach. Wg oficjalnej wykładni także te starsze.

Data: 2009-03-26 15:12:21
Autor: jan kowalski
zus - przedawnienie skladek?
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):
Od 01.01.2003 po 10 latach. Wg oficjalnej wykładni także te starsze.

rwa mac - zapamietalem ze 5 lat, bo do 1999 prowadzilem dzialanosc i wtedy tak
bylo, pozniej sie nie interesowalem tematem...
i teraz nawet nie wiem, czy mam od tego papiery czy przypadkiem po np. 6
latach od zamkniecia dzialanosci ich nie wywalilem...
i pewnie jakbym nie wystapil do zusu, to zus zglosilby sie do mnie tuz przez
uplynieciem 10 lat, zeby maksymalnie podkrecic odsetki - zaleglosc jest za 2
miesiace, to samej kwoty nieduzo, ale odsetki pzrez 10 lat naliczaja...

rozumiem ze ta oficjalna wykladnia ma jakies umocowanie w prawie?
czy to oficjalne zdanie rzecznika zusu bez oparcia w prawie?

Data: 2009-03-27 06:59:06
Autor: jureq
zus - przedawnienie skladek?
Dnia Thu, 26 Mar 2009 15:12:21 +0000, jan kowalski napisał(a):

rozumiem ze ta oficjalna wykladnia ma jakies umocowanie w prawie? czy to
oficjalne zdanie rzecznika zusu bez oparcia w prawie?

Był wyrok NSA. Sygnatury nie pamiętam.

Data: 2009-03-27 16:42:59
Autor: jan kowalski
zus - przedawnienie skladek?
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):
> rozumiem ze ta oficjalna wykladnia ma jakies umocowanie w prawie? czy to
> oficjalne zdanie rzecznika zusu bez oparcia w prawie?
Był wyrok NSA. Sygnatury nie pamiętam.

dzieki, jakos znajde...

Data: 2009-03-27 08:56:09
Autor: *piotr'ek*
zus - przedawnienie skladek?
i teraz nawet nie wiem, czy mam od tego papiery czy przypadkiem po np. 6
latach od zamkniecia dzialanosci ich nie wywalilem...

Idź w zaparte, że składki płaciłeś, ale po 5-ciu latach dokumenty wywalileś. Nawet bank nie musi dłużej trzymać dokumentów papierowych czy to elektronicznych niż 5 lat (często trzymają dłużej - szczególnie te elektroniczne, ale sposobu na ich odtworzenie nie ma) więc ciężko będzie cokolwiek i gdziekolwiek wyciągnąć. Krótko - niech się bujają.

*

Data: 2009-03-27 14:51:36
Autor:
[...]

Oni dokładnie to samo odpowiedzą: zapłać i się bujaj... Co za znaczenie ma, czy ban trzyma 5 lat, czy rok, czy dwa. Ty masz udowodnić, że zapłaciłeś. I niestety, w Twoim interesie jest trzymać dowody wpłat.
Tak na marginesie: W przypadku opłacania ZUS za pracowników przez ile to trzeba, 50 lat? Tak mi coś świta w głowie.

Data: 2009-03-27 16:44:56
Autor: jan kowalski
zus - przedawnienie skladek?
*piotr'ek* <piotr_ekntowykasuj@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

pomarzyc dobra rzecz.
ale jak nie masz w reku dowodow ze zaplaciles, to musisz zaplacic drugi raz +
odsetki.
w koncu zus nie moze ponosic odpowiedzialnosci za burdel, jaki ma u siebie,
nieprawdaz? za burdel w zusie maja zaplacic platnicy, a nie zus

Data: 2009-03-27 18:14:13
Autor: Arek
zus - przedawnienie skladek?
Użytkownik *piotr'ek* napisał:
Idź w zaparte, że składki płaciłeś, ale po 5-ciu latach dokumenty wywalileś. Nawet bank nie musi dłużej trzymać dokumentów papierowych czy

A co to ZUS obchodzi i sądy?
Jak ZUS mówi, że masz płacić to masz płacić i se możesz jedynie popłakać nad tym, że jesteś niewolnikiem.

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com