zużycie energii

Data: 2009-05-25 13:24:13
Autor: zet@zeta.jones
zużycie energii
Pytanie ile przeciętnie zużywacie kWh na 2 m-ce ? Przy okazji jakiś tam wyjaśnień pani na infolini powiedziała że przeciętna rodzina zużywa od 500 do nawet 1200 rocznie
Mi za 2m-ce wychodzi ponad 300, styczeń-luty to prawie 400 gdzie nawet pralki jeszcze nie miałem. Więc to chyba sporo ?
Gospodarstwo 1os, okazjonalne gotowanie na kuchni elektrycznej, co 3 dni zmywarka, czajnik  + sprzet rtv + 24/h dekoder upc stale mielący dyskiem i ostatnio komp

Data: 2009-05-25 14:18:52
Autor: geyb
zużycie energii
zet@zeta.jones pisze:
[...]

Czy uważasz, że to za dużo? Kuchnia elektryczna, czajnik, zwmywarka, pralka, suszarka itp. to odbiorniki dużej mocy, które pracując dość krótko zużywają sporo energii. Np. Kuchnia o mocy 2kW pracująca przez godzinę (no, porządny obiadek) zużyje tyle energii, co 20-watowa świetlówka przez 100 godzin świecenia.

Data: 2009-05-25 14:45:24
Autor: Maverick
zużycie energii
zet@zeta.jones wrote:
[...]

Jak mieszkalismy we dwoje to wychodzilo ok 60kWh/miesiac :D (za dlugo w domu nie przebywamy) teraz we troje z kumplem ok 100kWh/miesiac.

Chodza glownie lodowka (370kWh/rok, a wiec 1 dziennie) oraz komputery/routery - zarowki energooszczedne, pralka co 2 dni. Ogolnie raczej oszczednie, wiec i zuzycie niskie.

Aha - gotowanie na gazie, a c.w. miejska.
--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-25 15:34:44
Autor: doslaw
zużycie energii
zet@zeta.jones pisze:
Pytanie ile przeciętnie zużywacie kWh na 2 m-ce ? Przy okazji jakiś tam wyjaśnień pani na infolini powiedziała że przeciętna rodzina zużywa od 500 do nawet 1200 rocznie

3MWh rocznie

Data: 2009-05-25 22:11:41
Autor: emarcin
zużycie energii
Pytanie ile przeciętnie zużywacie kWh na 2 m-ce ? Przy okazji jakiś tam wyjaśnień pani na infolini powiedziała że przeciętna rodzina zużywa od 500 do nawet 1200 rocznie

3MWh rocznie

Szczęściarz - u mnie rocznie 5MWh.

Pozdrawiam emarcin __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4102 (20090525) __________

Data: 2009-05-25 19:17:14
Autor: Jarek P.
zużycie energii
zet@zeta.jones <zet@zeta.jones.com> wrote:
[...]

No to u mnie na dwa miesiące prognozują 560kW i z tego zwykle jakiś niewielki zwrot jest.
trzy osoby, czajnik elektryczny, mikrofalka (używana regularnie), elektryczny piekarnik (używany okazyjnie), lodówka, zmywarka, pralka (+małe dziecko), dwa komputery, włączona nonstop drukarka laserowa (nieużywana na tryb "oszczędzania energii" się przestawia sama) i co gorsza absolutny brak żarówek energooszczędnych. I tak wysokie rachunki to napewno przez te żarówki...

J.

Data: 2009-05-25 19:19:21
Autor: GAL
zużycie energii

Użytkownik "zet@zeta.jones" <zet@zeta.jones.com> napisał w wiadomości news:gvdv07$prj$2node2.news.atman.pl...
[...]

ledwo mieszcze się w 3000kWh rocznie

pani na infolinii ma 100% racji, 500 do 1200 to typowa wartość

Data: 2009-05-25 20:25:33
Autor: toolpusher
zużycie energii
[ciach]
Nie wiem może ja mam licznik spierniczony ale 800kWh na 2 miesiące 6 osobowa rodzina 3 dorosłych i dzieci, komputer 24/7 paralka codziennie raz lub 2 pompa głebinowa czajnik elktryczny. Oświetlenie w głównej mierze enegooszczędne bojler gazowy. Z tego co widze to mam kosmiczne wartości. Ostatnio rachunek za 2 m-ce 450zł.

Piotr Klęba

Data: 2009-05-26 20:38:58
Autor: dziobak
zużycie energii

Użytkownik zeta.jones" napisał ...
Pytanie ile przeciętnie zużywacie kWh na 2 m-ce

10kWh na dobę średnio mi wychodzi, rodzina 2+2 z czego jedno młode tylko pranie przynosi + babcia bez oszczędnych żarówek z lodówka bez izolacji.
Gotowanie na gazie, czajnik , pralka, lodówka klasy B, komp stacjonarny bez szaleństw , laptok , akwarium - może ono żre trochę, TV LCD też długo chodzi na dobę.
Zastanawiam sie czy nie kupić jakiego bądź miernika mocy i tak sobie właczać na tydzień albo i dłużej pod każde urządzenie.
Czyli wychodzi 200zł.
Kumpel kawaler bez TV , radia , pralki . tylko z kompem płaci circa 60 zł

pozdrawiam

dziobak

Data: 2009-05-26 23:33:23
Autor: Jan Werbiński
zużycie energii
Użytkownik "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl> napisał w wiadomości news:4a1c3744news.home.net.pl...
[...]

Włączam sobie zwykły licznik w szereg z różnymi urządzeniami. W ten sposób wykryłem np awarię zamrażarki.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-05-27 08:10:19
Autor: dziobak
zużycie energii

Użytkownik "Jan Werbiński"  napisał

Włączam sobie zwykły licznik w szereg z różnymi urządzeniami. W ten sposób wykryłem np awarię zamrażarki.

Ha! Bądź czujny jak pies potrójny ;)

pozdrawiam

dziobak

Data: 2009-05-27 10:59:31
Autor: mk
zużycie energii
dom 100m2, płaciłem (V 2008-XI 2008)112zł/mies, a teraz (XII 2008-IV 2009) 92zł/mies.
2+2 os.

w codziennym użytku użytku:
kocioł 2f,
telewizor crt,
alarm,
lodówka,
zmywarka 45,
toster,
pralka,
osuszacz powietrza w piwnicy,
pompa głębinowa,
notebook,
czaj. elektr.

rzadziej:
elekt. piek,
19 żarówek na łączną moc 650W
3 rolety elektr.
suszarka do ubrań

gotowanie+cwu z gazu.
Pdr.M.

Data: 2009-05-27 02:51:49
Autor: JaMyszka
zużycie energii
On 27 Maj, 10:59, mk  wrote:
dom 100m2, płaciłem (V 2008-XI 2008)112zł/mies, a teraz (XII 2008-IV
2009) 92zł/mies.
2+2 os.
(...)

Oj, mało! II taryfa?
U mnie 4 dorosłe osoby (i pies) na osobnym rozrachunku, miesięcznie w
granicach 110 - 145 zł.
Hmm... Doprawdy, nie wiem z czego wynika ten rozrzut, bo gdy
analizujemy, to używamy podobnie w każdym miesiącu urządzenia
elektryczne.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2009-05-28 23:55:47
Autor: dziobak
zużycie energii

Użytkownik "JaMyszka" napisał

płaciłem

To ty Myszka jednak facet jesteś!!  (wiem , wiem, Maradona to też facet)  :>

A jakie mamy wszyscy liczniki?? Bo ja od niedawna mam to elektroniczne paskudztwo z wyswietlaczem i ledem zliczającym impulsy; zanjomy mnie ostrzegał, żebym się nie zdziwił ,że po wymianie będzie więcej kWh naliczane.

pozdrawiam

dziobak

Data: 2009-05-29 01:00:35
Autor: JaMyszka
zużycie energii
On 28 Maj, 23:55, "dziobak"  wrote:
Użytkownik "JaMyszka" napisał
> płaciłem
To ty Myszka jednak facet jesteś!!  (wiem , wiem, Maradona to też facet)  :>

Nopatrzpan, manipulacje ma się we krwi?
;)

A jakie mamy wszyscy liczniki??
[...]

Ten stary model, z kręcącą się tarczą.

--
Bezpieczny wolontariat (Nobel?):  http://zwijaj.pl/

Data: 2009-05-29 01:05:49
Autor: toolpusher
zużycie energii
zanjomy mnie
ostrzegał, żebym się nie zdziwił ,że po wymianie będzie więcej kWh naliczane.

A to czemu??? Licznik to licznik nie powinno być różnicy jeśli był dobrze wycechowany.

Piotr

Data: 2009-06-03 12:12:05
Autor: mk
zużycie energii
JaMyszka pisze:

Oj, mało! II taryfa?
Jednotaryfowy, właśnie przyszło wyliczenie na następne 5 mies. i jest 126zł
Pdr. M.

Data: 2009-05-28 20:18:20
Autor: Andrzej
zużycie energii

"zet@zeta.jones" <zet@zeta.jones.com> wrote in message news:gvdv07$prj$2node2.news.atman.pl...
[...]

Ludzie !!!
Moje rachunki co MIESIĄC to 500-800 kWh ( jak liczyć za 2 to 1000-1500). za czerwiec -sierpień ekstra dochodzi klima. Nie mam szans na zaoszczędzenie ani jednej kWh. Domek  parterowy 135m2
Wszystko energooszczędne a kuchnia gazowa, CO, CW gaz, pralka pobiera goracą wodę grzana gazem, suszarka gazowa. No ale dwie duże lodówki, 2 kompy duży TV i moje rachunki sa nieduże jak porównuje ze znajomymi ;))) ale to inna część świata i dopóki comiesięczny rachunek nie przekracza jednej dniówki nikt się nie przejmuje.
Pozdrowienia A.

Data: 2009-05-31 12:18:51
Autor: Ghost
zużycie energii

Użytkownik "Andrzej" <aibpl@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvnd5d$l50$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie tyle inna czesc swiata co inna cena energii, a zeby Was blackout. Potem my musimy placic za Wasz CO2.

zużycie energii