[sonda] zużycie energii elektrycznej

Data: 2010-01-05 19:46:22
Autor: toolpusher
[sonda] zużycie energii elektrycznej
Witam,
Zużywam około 400kW energii miesięcznie i wydaje się mi to strasznie dużo.
Wychodzi 13kW na dzień czyli średnio 0,5kWh. Rodzina 6 osób (3 dzieci) 2 kompy, pralka zmywarka, router bezprzewodowy, plasma, czajnik elektryczny, pompa głębinowa (III faz.), żarówki energooszczędne (choć to chyba ma najmniejsze znaczenie). W piecu palę drzewem (pompa załączana temperaturą) a cwu gazem. Gaszę zbędne światła. Gdzie szukać oszczędności?

Piotr

Data: 2010-01-05 20:29:02
Autor: Kane
[...]

No właśnie. Wydaje ci sie ze to jest strasznie dużo ;)
My zuzywamy okolo dwa razy wiecej. Tyle ze mamy CWU z przepływowego podgrzewacza no i kompów/osprzetu sieciowego sporo wiecej. Ale z kolei bez plazmy/LCDka, zreszta ogolnie mało TV się ogląda.No i bez gazu - gotowanie obiadków także elektrycznie.

Ale na temat:
- pralka idzie czesto bo duza rodzina: to jakas nowoczesna pralka ? (zuzycie pradu)
- zmywarki uzywasz na programie ktory jest najszybszy czy na programie oznaczonym jako eco (powinien żreć najmniej prądu)
- zmywarke podlaczyles pod CWU z gazu czy pod zimną wodę? Jesli masz okreslona temperature CWU (i nigdy nie ma wiecej niz bodajze 55stopni) to wiekszosc zmywarek dopuszcza podlaczenie pod ciepłą wodę, bo dopiero bardzo gorąca woda na wejsciu potrafi uszkodzić cos w jej konstrukcji (nie pamietam o co chodzilo, uszczelki chyba, sprawdzalem u Boscha i Beko w serwisie te informacje). A podgrzanie wody gazem jest tansze niz elektrycznie w zmywarce prawda ?
- plazma w zaleznosci od przekatnej i technologii moze zrec (srednio) 150wat a moze zrec i 500wat. Jesli jest czesto uzywana - zobaczysz ją w rachunku. Tu nie przyoszczedzisz - gasic jak jest nieuzywana i tyle.
- czajnik eleketryczny przy sporej rodzinie tez zapewne idzie dosyc czesto. korzystasz z niego rozsadnie tj grzejesz tyle wody ile potrzeba ? Wielokrotnie widze ze ludzie leja np caly czajnik wody robia z tego 2 herbaty, reszta stygnie, potem znow to wlaczaja za 2godziny by zrobic jeden goracy kubek itp. Straty. Przemysl zakup czajnika ktory grzeje przepływowo - tyle co potrzebujesz. Tefal takie ma. U nas sie sprawdził w firmie.
- 2 kompy: pracują nonstop ? jesli tak to tez to zobaczysz w rachunku jako dosyc istotna pozycje. Teraz czesto ludzie maja jeden komp wlaczony praktycznie ciagle "bo sie sciaga z netu" a potem zdziwieni ze taki komputer jednak rachunek podbija. Jesli musisz miec jeden do tego typu operacji wlaczony czesto/gesto - zatroszcz sie by to byl prosty komputer biurowy (zintegrowana grafika, tani CPU o małej mocy, mało ramu). W pracy ciągłej to się odbija na rachunku.
- pompa: moze ktos inny sie wypowie. Nie wiadomo jakiej pompy potrzebujesz, jaka masz dokladnie, byc moze tez na tym tracisz (zbyt mocne urzadzenie) ale brak danych. Napisz.
-pompa w piecu: tu oszczednosci glownie w zimie: sprawdzałes na jakim biegu ma isc by było dobrze ? Mozesz to sprawdzic doswiadczanie, bez obliczeń. Tu gdzie mieszkam pozwoliło to zredukować bieg pompy do I i wszystko smiga (pompa przy piecu w starej instalacji ktora nawet grawitacyjnie działa - tylko wiadomo - licho bo stare rury pozarastały).
- nie piszesz jak kuchnia gazowa czy elektryczna ? domyslam sie ze gazowa. Jesli elektryczna: to dlaczego skoro masz gaz ?

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-01-05 20:29:29
Autor: zbigi
  toolpusher pisze:
[...]

Na wodzie - im wieksze zuzycie wody, tym czesciej silnik pompy musi pracowac. I im czesciej gotujesz pelen czajnik dla zalania malej filizanki.
--
zbigi

Data: 2010-01-05 23:49:39
Autor: Tomek
Użytkownik " toolpusher" <toolpusher@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

U mnie było tak: dom ok. 200 m2, 4 osobowa rodzina, grzanie wszystkiego gazem. Pralka, piekarnik, lodówka, zmywarka, mikrofalówka (kupiona po wprowadzeniu oszczędności), 3 komputery, TV i trochę innych dupereli.
Kupiłem na allegro watomierz za 50 zł i zacząłem podłączać po kolei pod różne urządzenia.
Efekt był taki, że zacząłem wyłączać kompy, które wcześniej chodziły non-stop (100W/szt.), telewizor wyłączam przyciskiem na obudowie (w trybie stand-by brał 20W), tam gdzie można wymieniłem żarówki na energooszczędne, na schodach do piwnicy i w garażu zamontowałem czujki ruchu podłączone do żarówek 40W, skończyły się więc sytuacje, że światło się świeciło godzinami, bo ktoś zapomniał wyłączyć, a nie było tego widać. Ładowarki, a jest ich trochę nie siedzą non-stop w gniazdkach. Dzieciom zagroziłem potrąceniami z kieszonkowego, jeśli nie będą gasiły światła w swoich pokojach gdy ich tam nie ma - nauczyły się już za drugim razem. Efekt był taki, że rachunki rzędu 320 - 360 zł zjechały do 230 - 280 zł. Niedawno wymieniłem pralkę: starego polara na taką niby nowoczesną w klasie A+ albo AA+, albo coś w tym stylu. Niedługo okaże się czy zmieniło to coś w bilansie.

Tomek

Data: 2010-01-12 20:33:57
Autor: vojciech
Tomek pisze:
telewizor wyłączam przyciskiem na obudowie (w trybie stand-by brał 20W),

Nie wiem, czy tak jest w twoim przypadku, jednak mierniki mierzą moc bierną, a nie czynną. W wielu modelach tv miernik pokazuje kilkadziesiąt wat, jednak pobierana czynna jest dużo niższa (często poniżej 1W).

Data: 2010-01-06 03:19:31
Autor: Kudlaty
On 5 Sty, 19:46, " toolpusher" <toolpus...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

najbardziej pozeraja
LCD/plasma - okolo 300 W/h
czajnik
kompy
pompa CO, CWU - na 2 biegu okolo 60 W/h

Ppompe masz zapewne z hydroforem. Tutaj oszczednosci nie zrobisz.
Zarowki maja znaczenie najwiecej zima.
Zmywaraka pozera malo
Lodowka pozera 1 kwh na 24h

Moja konsumpcja pradu jest na poziomie 450 Kwh na 2 mc przy 3 os
rodzinie - pow domu 200 m2

Data: 2010-01-06 12:49:04
Autor: toolpusher
zużycie energii elektrycznej
Witam,
Też dziś się zacząłem bawić się z watomierzem. Wykryłem sprawcę. Mój komp który pracuje 24/7. Mam dośc mocny zestaw (C2D E6750 + Ati 4870)i w trybie stand by - pulpit pożera 250 W razem z monitorem który też jeżeli chodzi o energooszczędność jest na dole stawki (Dell 22" 2209WA). Pewnie jak włącze Crysis to pod 400W podejdzie.
Koniec P2P -  na noc wyłączam komputer od dzisiaj.
Piotr

Data: 2010-01-06 13:31:14
Autor: Kane
zużycie energii elektrycznej

Koniec P2P -  na noc wyłączam komputer od dzisiaj.

Czyli dobrze zdiagnozowalem co ?:)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-01-08 12:00:30
Autor: zkruk [Lodz]
 toolpusher wrote:
[...]

kup obudowe do dysku z obsługą sciągania
będzie brało 10W - i nic nie stracisz

natomiast - coś Ci ten komp za dużo bierze
mam Q9650, 7 dysków, monitor 24" i mam 190-200W
być może zasilacz?

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2010-01-08 13:07:20
Autor: Kane
zużycie energii elektrycznej
natomiast - coś Ci ten komp za dużo bierze
mam Q9650, 7 dysków, monitor 24" i mam 190-200W
być może zasilacz?

To chyba w 'idle'.

Przy pelnym obciazeniu sam taki procesor wezmie 80-100wat
Dyski nawet jesli wemziemy te oszczedniejsze to minimum 5 wat na dysk = 35watt
Monitor, 100 Watt pewnie ma nie ? Moj nie wiem ile ma ale HP w pracy 24" ma 130Watt.
Pozostaje jeszcze plyta z pamieciami oraz karta grafiki. Zakladam ze masz jakas rozsadniejsza
a nie zintegrowana. Nawet jesli jest oszczedna to w idle zabiera conajmniej 30-40 wat (pod obciazeniem powiedzmy 100watt, chyba ze naprawde twarda sztuka to wiecej). Reasumujac: podales moc bez obciazenia sprzetu jakims konkretniejszym zadaniem - tak ?

Testowales ten licznik na czyms w celu hmm "wykalibrowania". Nie wiem - na zarowce ?
Chetnie kupilbym tani licznik ktory pokazuje realne odczyty ale wiekszosc to chinszczyzna i nie wiadomo czy to cos warte (allegro).

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-01-08 13:51:07
Autor: zkruk [Lodz]
Kane wrote:
[...]

jak często Twój komputer pracuje ze 100% obciążeniem?

[...]

przy obciązeniu mam około 230-240 W

[...]

pomiar z UPSa
jak dla mnie dość wiarygodny - ale żarówki nie podłączałem

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2010-01-08 14:08:54
Autor: Kane
zużycie energii elektrycznej
jak często Twój komputer pracuje ze 100% obciążeniem?

Zalezy ktory. Jeden pracuje tak przynajmniej 50% czasu.
Ale zrozumiales - podajac moc dla kompa nalezy podac czego ta moc dotyczy (np zastosowanie: net, biurowe, gry, rekompresja filmow, SETI, itp etc.)

przy obciązeniu mam około 230-240 W

I tak bardzo oszczedna jednostka ;)

pomiar z UPSa
jak dla mnie dość wiarygodny - ale żarówki nie podłączałem

No wlasnie - z UPSow pomiary maja ta wade ze trudno leciec z UPSem do kuchni :/ (szczegolnie z takimi czołgami jak u mnie).

NIc, mzoe zaryzykuje z tym chinskim licznikiem mocy.

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-01-08 18:30:36
Autor: Miroo
zużycie energii elektrycznej
Date: Fri, 8 Jan 2010 13:51:07 +0100, name: zkruk [Lodz]:

jak często Twój komputer pracuje ze 100% obciążeniem?

Bawiłem się kiedyś w Folding@Home. Komputer był włączany tylko
wieczorami i w weekendy. Jak na koniec miesiąca tradycyjnie spisałem
wskazanie licznika to raz na zawsze wyleczyłem się z wszelakich
Foldingów, SETI itp. Z 70kWh zrobiło się nagle 120kWh czyli sam
procesor przez parę godzin dziennie zwiększył mi zużycie prądu prawie
dwukrotnie. I niekoniecznie Folding liczył się cały miesiąc, bo może
zainstalowałem go dopiero któregoś dnia miesiąca?

Pozdrawiam
Miroo

ps. Ciekawe kiedy Unia zabroni włączania Foldingów, Seti itp i w ogóle
wykorzystywania procesora w 100% ze względu na ochronę środowiska?

Data: 2010-01-09 02:28:22
Autor: zkruk [Lodz]
Miroo wrote:

ps. Ciekawe kiedy Unia zabroni włączania Foldingów, Seti itp i w ogóle
wykorzystywania procesora w 100% ze względu na ochronę środowiska?

Kiedy Unia wprowadzi obowiązek implementacji automatycznego wyłączania komputera jeśli nikt nie pracuje na nim powyżej 5 min ;)

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2010-01-08 13:54:27
Autor: zkruk [Lodz]
Kane wrote:
[...]

dyski ok 6-8W każdy

Monitor, 100 Watt pewnie ma nie ? Moj nie wiem ile ma ale HP w pracy
24" ma 130Watt.

zależy jak mocno świeci
nie sprawdzałem samego monitora
niemniej jednak też kiedyś myślałem, że mój komp weźmie z 500W
kupiłem ogromnego UPSa i się zdziwiłem - bo teraz mogę 45 min siedzieć na UPSie...

[...]

żarówki nie podłączałem
jak dla mnie dość wiarygodny - ze względu na czas pracy i pojemność UPSA

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2010-01-10 23:31:55
Autor: Wojciech Skrzypinski
zkruk [Lodz] pisze:

natomiast - coś Ci ten komp za dużo bierze
mam Q9650, 7 dysków, monitor 24" i mam 190-200W
być może zasilacz?

To dla porownania moj komputer (Athlon X2, 1 dysk, 2 napedy optyczne, grafika zintegrowana, chlodzenie wiekszosci elementow pasywne) + stary LCD 17'', drukarka/skaner w stanie czuwania i modem kablowy :
- tryb oszcz. energii (z wylaczonym ekranem) 85W
- srednie obciazenie 120-130W
- duze obciazenie ok. 160W

W.

Data: 2010-01-12 13:56:13
Autor: marek

Użytkownik " toolpusher" <toolpusher@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hi1tc7$anr$1news.onet.pl...
[...]
O tak tez doszedlem do takich samych wnioskow jakis czas temu :)
Oprocz tego staram sie wylaczac urzadzenia (komputery tez) calkowicie od pradu zeby nie zuzywaly pradu w trybie stand by.
Komputer (tez dosc mocny zestaw mam i w sumie kilka sztuk) w standby (sama jednostka centralna) ciagnal 45W.
Glosniki (genius)- wlaczone ok 50W - nawet jezeli absolutnie zaden dzwiek sie z nich nie wydobywa, standby 30W (a podstepne sa bo zadna diodka sie na nich nie swieci )
Dekoder C+ 25W niewazne czy standby czy sie cos oglada ;)
W sumie jak wszystkie urzadzenia "czuwajace" podliczylem to mi wyszlo ponad 300W na samym czuwaniu..;/

Data: 2010-01-12 18:32:12
Autor: Grzegorz Janoszka
On 12-1-2010 13:56, marek wrote:
W sumie jak wszystkie urzadzenia "czuwajace" podliczylem to mi wyszlo
ponad 300W na samym czuwaniu..;/

Zgadza się, dlatego ja mam kilka listw z "pstrykami" i łatwo mogę w(y)łączyć jednym przyciskiem wszystkie komputery, modemy, switche itp. Druga taka listwa jest do TV, dekodera HD i podobnych bajerów. Jeszcze na kablu mikrofali jest pstryczek, ale to dlatego, że wyświetlacz świecił tak mocno, że w nocy spać nie szło dwa pokoje dalej :)
Przez takie zabawy zużycie prądu w nocy i gdy nas nie ma w domu jest zerowe (nie licząc lodówki), dodatkowo także wszystkie te urządzenia są zabezpieczone wtedy przed burzą i innymi przepięciami.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-01-12 18:31:07
Autor: zkruk [Lodz]
Grzegorz Janoszka wrote:
On 12-1-2010 13:56, marek wrote:
[...]

z tą burzą to pojechałeś :)
conajwyżej przpięciem do MAX 500V
nie wierz w bajeczki :)

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2010-01-12 22:43:16
Autor: zil0g
zuzycie energii elektrycznej
*Grzegorz Janoszka* wdusil[a] knefle:

zabezpieczone wtedy przed burzą i innymi przepięciami.

Listwy doskonale chronia przed burza... Do pierwszego wyladowania.

Data: 2010-01-12 22:53:27
Autor: Grzegorz Janoszka
On 12-1-2010 22:43, zil0g wrote:
*Grzegorz Janoszka* wdusil[a] knefle:

zabezpieczone wtedy przed burzą i innymi przepięciami.

Listwy doskonale chronia przed burza... Do pierwszego wyladowania.

Nie chodzi o trafienie w piorunochron na moim dachu, wtedy nic nie pomoże. Natomiast miałem sytuację, gdy na skutek burzy uszkodziło się trafo na osiedlu i na kilka godzin w nocy podało wyższe napięcie do gniazdek. W najbliższych dniach chyba wszyscy sąsiedzi pielgrzymowali na śmietnik ze swoim sprzętem rtv, a potem do media-marktu po zakupy częściowo sponsorowane przez ZE. Mnie to ominęło i miałem spokój

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-01-12 23:16:22
Autor: zil0g
[...]

Czyli uratowal Cie wylacznik w listwie, bo rozkrecajac je to jedyne
przed czym moga chronic to pojawienie sie nap. na jej obudowe (jest z tworzywa)

Data: 2010-01-13 08:33:53
Autor: Andrzej S.
Grzegorz Janoszka pisze:
gniazdek. W najbliższych dniach chyba wszyscy sąsiedzi pielgrzymowali na śmietnik ze swoim sprzętem rtv, a potem do media-marktu po zakupy częściowo sponsorowane przez ZE. Mnie to ominęło i miałem spokój

Cos wiecej o tym sponsoringu?

pozdro
--
A S

Data: 2010-01-13 19:07:08
Autor: Grzegorz Janoszka
On 13-1-2010 8:33, Andrzej S. wrote:
[...]

Nie wiem dokładnie, bo mi się nic nie spaliło. W domu była włączona lodówka i ona przeżyła. Wiem, że ZE się przyznał i bez problemu wypłacał ludziom jakieś odszkodowania. Było to kilka lat temu, gdy nikomu się nie śniły telewizory LCD, a ja już tam nie mieszkam, więc szczegółów nie zdobędę :/

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-01-13 05:22:47
Autor: marek

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <Grzegorz@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl> napisał w wiadomości news:hiibmt$23i$1news.onet.pl...
On 12-1-2010 13:56, marek wrote:
[...]

Ja w sumie poszedlem dalej i kupilem sobie "gniazdka na pilota" (allegro) pod ktore sobie listwy popodlaczalem :)
Zuzywa to minimalnei pradu (<0.5W) a na wygode w zasadzie nie wplywa (no poza tym ze jeden pilot wiecej) ale nie musze nurkowac za tv za kazdym razem gdy chce cos obejrzec.
Chociaz tez kwestia umiejscowienia listew konkretnego - u mnie raczej nie sa zbyt wygodnie dostepne...

Data: 2010-01-06 14:29:06
Autor: kris

Użytkownik "Kudlaty" <pawel.prusinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:7fa1354a-b893-48a3-8952-296e4a37e2a426g2000yqo.googlegroups.com...
On 5 Sty, 19:46, " toolpusher" <toolpus...@poczta.onet.pl> wrote:
najbardziej pozeraja
LCD/plasma - okolo 300 W/h

Plasma 300w/h LCD połowe tego

Krzysiek

Data: 2010-01-06 07:11:21
Autor: Kudlaty
On 6 Sty, 14:29, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Kudlaty" <pawel.prusin...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:7fa1354a-b893-48a3-8952-296e4a37e2a426g2000yqo.googlegroups.com...
On 5 Sty, 19:46, " toolpusher" <toolpus...@poczta.onet.pl> wrote:

>najbardziej pozeraja
>LCD/plasma - okolo 300 W/h

Plasma 300w/h LCD połowe tego

Krzysiek

Zalezy jak wielki jest LCD. Moji bierze 300 W/h

Data: 2010-01-06 17:38:44
Autor: Kane
zużycie energii elektrycznej
Plasma 300w/h LCD połowe tego

Chyba na podswietleniu LED. Plazma vs _zwykly_ LCD przy tej samej przekatnej obrazu biora zwykle podobna ilosc prądu. Nie spotkalem sie z tym by to byla 50% redukcja na korzysc LCD

Kane

Data: 2010-01-07 13:21:06
Autor: kris

Użytkownik "Kane" <smaptrap@spamtrap.pl> napisał w wiadomości news:hi2efg$sba$1atlantis.news.neostrada.pl...
Plasma 300w/h LCD połowe tego

Chyba na podswietleniu LED. Plazma vs _zwykly_ LCD przy tej samej przekatnej obrazu biora zwykle podobna ilosc prądu. Nie spotkalem sie z tym by to byla 50% redukcja na korzysc LCD

Ja mam lcd samsunga i wg tabliczki bierze 170W
Teściu mam plasmę LG i bierze 320W wg tabliczki
37cali oba
Na tej podstawie napisałem wyżej co napisałem
Ale tematu poza tymi dwoma telewizorami nie drążyłem

Krzysiek

Data: 2010-01-07 23:18:02
Autor: Boombastic
[...]

Bierze w rzeczywistości czy też jest to podana moc maksymalna, co? W plaźmie pobór mocy jest ściśle związany z rodzajem wyświetlanego obrazu.

Data: 2010-01-08 12:02:19
Autor: zkruk [Lodz]
kris wrote:
LCD/plasma - okolo 300 W/h

Plasma 300w/h LCD połowe tego

głupoty opowiadasz
plasma ma maksymalne zużycie większe
ale średnie wychodzi do 5% wyższe niż LCD
poczytaj o tym jak działa plasma a jak LCD

zużycie prądu w zależności od tego co wyświetla plazma są ogromne
dlatego plasme trzeba ocenianiać na zasadzie godziny oglądania filmu...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2010-01-06 04:43:10
Autor: Moorek
zużycie energii elektrycznej
On 5 Sty, 19:46, " toolpusher" <toolpus...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam,
Zużywam około 400kW energii miesięcznie i wydaje się mi to strasznie dużo.

Ja mam mieszkanie 108mkw,  i zużycie na poziomie 300-350kWh na
miesiąc.
Komp włączany tylko jak potrzeba  bierze ok 350 Watów
notebook o dziwo o podobnej klasie procesora - 50 Watów

Mam mierniki zużycia gniazdkowe i tak:
Kuchnia (indukcja) + czajnik + mikrofala + thermomix (osoby 2 dorosłe+
2 dzieci)= ok 20kWh na miesiąc
Podgrzewacz przepływowy wody w łazience moc 21kW =  23kWh na miesiąc
Lodówka - ok 15-20 kWh na miesiąc
Oświetlenie energooszczędne  - ile nie wiem - ale grosze  - włączamy
tylko jak jest ciemno.
Klima o mocy 5,3kW w lecie generuje ok 50zł na miesiąc  poza wyłączona
z gniazdka.
Nie pomierzony automat do chleba, frytkownica, toster, robot
wielofunkcyjny, światełka w oknie świecące całą noc.

Zastanawiałem się gdzie reszta mi ucieka - zmieniłem podgrzewacz wody
bo myślałem że on zjada - mam najnowszy z własnym pomiarem zużycia
wody i prądu, kuchnia zmieniona ze stalowych fajerek na indukcję  -
nic nie zmieniło

Okazało się że najwięcej  to zużywa telewizja - LCD 42" + N-recorder
+ Kino DVD - jak działa to żre do 400W, w czuwaniu do 38W (jak jestem
w pracy to żona ogląda - pewnie non stop - radia nie uznaje :-(((
Już teraz nie pamiętam ile na miesiąc wychodziło - ale te urządzenia
najwięcej generują u mnie kosztów.
Jeżeli dzieciaki mają kompy włączone non-stop  to możesz dodać ok 700W
lub mniej do ciągłego poboru (musiałbyś pomierzyć).

Ogólnie zużycia nie masz potężnie zawyżonego jak na ilość odbiorników
energii. :-)

Data: 2010-01-06 07:15:31
Autor: Kudlaty
On 6 Sty, 13:43, Moorek <m...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

lub mniej do ciągłego poboru (musiałbyś pomierzyć).

Ogólnie zużycia nie masz potężnie zawyżonego jak na ilość odbiorników

Dlaczego uzywasz Watomierza nie lepiej Amperomierz /zwykly czujnik za
za 10 PLN/. podlaczony w szereg. Wystarczy pomnozyc wartosc Amper x
napiecie w sieci 230 V i mamy ilosc Wat

Data: 2010-01-06 16:37:35
Autor: GK
zużycie energii elektrycznej
A jakie watomierze używacie?

Data: 2010-01-06 16:44:27
Autor: Art
zużycie energii elektrycznej
od 01.01.2009 do 31.12.2009 zużyłem 7249 KWh
5 osób przez cały rok, domek jednorodzinny z lat 80, ciepła woda ogrzewana przepływowymi ogrzewaczami, kuchnia płyta elektryczna, TV LCD 50", trzy stacjonarne kompy, oświetlenie energooszczędne żarówki.
Zużycie gazu w tym samym czasie wyniosło 2643 metry sześcienne - wyłącznie do ogrzewania chałupy.

Data: 2010-01-09 13:42:23
Autor: Konrad N.S.
Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hi2anr$icq$1inews.gazeta.pl...

A jakie watomierze używacie?

bardzo dobre pytanie.

proszę pokazcie jakimprztem mierzycie zuzyie watt i watogodzin?

Data: 2010-01-09 18:45:58
Autor: Miroo
zużycie energii elektrycznej
Date: Sat, 9 Jan 2010 13:42:23 +0100, name: Konrad N.S.:

proszę pokazcie jakimprztem mierzycie zuzyie watt i watogodzin?

Na allegro jest sporo mierników tej marki:
http://www.velleman.eu/distributor/products/search/?q=energy+meter&search=Search

Może ktoś korzystający z takowych, mógłby się wypowiedzieć co do
dokładności i niezawodności tych urządzeń?

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2010-01-07 01:47:16
Autor: Moorek
On 6 Sty, 16:15, Kudlaty <pawel.prusin...@gmail.com> wrote:
Dlaczego uzywasz Watomierza nie lepiej Amperomierz /zwykly czujnik za
za 10 PLN/. podlaczony w szereg. Wystarczy pomnozyc wartosc Amper x
napiecie w sieci 230 V i mamy ilosc Wat

Dlaczego? Bo napięcie waha się nie jest stałe 230V może mieć 220V a i
240V też się zdarza - amperomierzem będziesz miał wielki błąd.
A Watomierz (z lidla) ma też licznik kWh - czyli dokładnie mogę po
okresie pomiarów stwierdzić ile urządzenie pobiera prądu i ile to
będzie kosztowało. W sumie powinienem powiedzieć licznik energii
elektrycznej dogniazdkowy. :-)

Data: 2010-01-09 13:41:20
Autor: Konrad N.S.
Użytkownik "Moorek" <mit@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:554cbe06-3cef-4276-ab09-40b66198e0f6b2g2000yqi.googlegroups.com...
On 6 Sty, 16:15, Kudlaty <pawel.prusin...@gmail.com> wrote:

A Watomierz (z lidla) ma też licznik kWh

pokaż prosze to co używasz na jakiejs www albo podaj model.

nie znajac sie nie wiem co kupic do pomiarow w domu, a szkoda kase wtopic w jakies g.

Data: 2010-01-08 06:54:04
Autor: Madz
Dnia Wed, 6 Jan 2010 07:15:31 -0800 (PST), Kudlaty napisał(a):

Dlaczego uzywasz Watomierza nie lepiej Amperomierz /zwykly czujnik za
za 10 PLN/. podlaczony w szereg. Wystarczy pomnozyc wartosc Amper x
napiecie w sieci 230 V i mamy ilosc Wat

Nie rozpisujac sie, bo temat byl wielokrotnie poruszany w internecie,
poczytaj o mocy czynnej i biernej. m.

Data: 2010-01-06 17:43:04
Autor: Kane
zużycie energii elektrycznej
Komp włączany tylko jak potrzeba  bierze ok 350 Watów
notebook o dziwo o podobnej klasie procesora - 50 Watów

Co cie dziwi ? :)
Sama karta grafiki dla kompa stacjonarnego taka hmm "lepsza" bierze tyle co notebook, a nawet i wiecej. Srednia karta do gier to ponad 100W - te najlepsze to pewnie pod 300W podchodzą (dwa czipy graficzne na jednej płycie).

Laptop jest z reguly znacznie mniej wydajny bo ogranicza go temperatura oraz czas dzialania z baterii. Stad wszystko jest slabsze, wolniejsze, bardziej "energo". Acz 50wat to rzeczywiscie malo (bo jest w tym z reguły 15" matryca) - nie sprawdzalem zuzycia pradu notebookow, zerkne przy okazji ;)

Kane

Data: 2010-01-06 13:23:27
Autor: Mamut
zużycie energii elektrycznej
Laptop bierze srednio 30W, max 50W przy bardzo jasnej matrycy i duzym
obciązeniu. To 10 razy mniej niz zwykly komp i chocby dlatego warto
sie zastanowic nad zmianą.
To że LCD bierze polowe tego co plazma to bzdura niesamowita. Nowej
generacji plazmy biora może 10-15% wiecej prądu niz odpowiedniki LCD.
Oszczedniejsze sa tv z podswietlaniem LEDowym ale żeby sie zwrocil
koszt zakupu trzeba z 5 lat ich nie wylaczac :)

Data: 2010-01-08 12:04:33
Autor: zkruk [Lodz]
Moorek wrote:
[...]

kup zasilacz aktywny
będzie zużywać tyle ile potrzeba a nie tyle ile ma mocy

mam q9650 + 7 dysków twardych + monitor 24"
200W ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2010-01-11 22:39:01
Autor: zil0g
zuzycie energii elektrycznej
*zkruk [Lodz]* wdusil[a] knefle:

kup zasilacz aktywny
będzie zużywać tyle ile potrzeba a nie tyle ile ma mocy

A coz to za nowe marketingowe basnie?

Data: 2010-01-11 23:44:24
Autor: zkruk [Lodz]
zil0g wrote:
*zkruk [Lodz]* wdusil[a] knefle:

kup zasilacz aktywny
będzie zużywać tyle ile potrzeba a nie tyle ile ma mocy

A coz to za nowe marketingowe basnie?

http://forum.pclab.pl/index.php?showtopic=257783

określenie "będzie zużywać tyle ile ma mocy" jest moim błędem ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2010-01-06 16:06:33
Autor: toolpusher
[sonda] zużycie energii elektrycznej
Czyli dobrze zdiagnozowalem co ?:)

Tak.
Z tego wynika że mój komp pożera 40-50% całej energii zuzywanej w domu. Nigdy bym nie przypuszczał.

U mnie plasma Panasonic panel 9 generacji a więc nie najnowszy kupiona 3 lata temu 42" watomierz oscyluje 200-300W  w zależności od jasności.
Zapomniałem dodać, że mam lodówkę 2 piekarniki elektryczne  i mikrofalę o mocy 800W, kompresor w garażu 2.5kW. Pralka lodówka i zmywarka (z wymiennikiem) wszystkow klasie A lub A+. Do tego sprzęt audio dla audiofila który też mocno grzeje nawet jak nie pracuje. Dodatkowo teraz sporo lampek na choinkach i na domie hehe (częśc diodówek).
Ale dzieci trzeba uczyć - ja ostatnio złapałem córkę jak radośnie spłukiwała sobie kabinę prysznicową gorącą wodą.

Ja po prostu nie wiedziałem czy to dużo dlatego chciałem poznać dane innych użytkowników.
Dla ścisłości mój dom to bliżniak 110m2 pow. użytkowej a tak naprawdę koło 200m2 (poddasze i piwnicę też zrobiliśmy później użytkową).

Piotr

Data: 2010-01-07 14:21:32
Autor: Tom&Jerry
[...]

Wszystko OK, ja mam średnio 8kwh na dobę, licznik 1fazowy, przeliczałem i pożera mi:
komp (1kWh na dobę)
bojler w kuchni (3kWh na dobę)
reszta to gotowanie światło, TV (4kWh)

[sonda] zużycie energii elektrycznej