zwiecha (w/g mnie sprzetowa)

Data: 2009-04-16 21:16:29
Autor: Tom
zwiecha (w/g mnie sprzetowa)
Witam, nowy komp: Athlon LE-1640, pyta ASUS M2N68-AM, RAM Kingston 2GB
single, zasilacz  Chieftec GPS-350EB-101A, XP Home.

Komputer czasmi 3-4 razy dziennie, albo raz na 2 dni zawiesza sie, tj.
ekran staje sie czarny monitor sie wygasza - stan czuwania, lub na
monitorze pojawiaja sie paski. Do zawieszonego komputera nie ma dostepu
przez net, wiec wnioskuje ze system staje. Przypuszczam jednak, ze nie
jest to problem systemu, gdyz po pierwsze system jest swiezy a po drugie
nie ma zadnych sladow w zdarzeniach ze nastapija jakas awaria.
Jutro zaczynam od wymiany zasilacza :|
Co potem? Co radzicie?

Data: 2009-04-16 21:47:25
Autor: legus
zwiecha (w/g mnie sprzetowa)
<ciach>
Witam,
Ja to bym na początek, bez niepotrzebnej wymiany sprzętu, sprawdził pamięć np. memtestem, sprawdziłbym również czy temp. nie są za wysokie.
Ale to tak moim zdaniem.
Pozdrawiam legus

Data: 2009-04-16 22:00:14
Autor: Tom
zwiecha (w/g mnie sprzetowa)

[...]
tak, racja, memtesta zrobie, temperatura jest ok.
dam znac czy jest poprawa :)

Data: 2009-04-17 09:27:30
Autor: freewolny
zwiecha (w/g mnie sprzetowa)

Użytkownik "Tom" <tomek.sa0@op.pl> napisał w wiadomości news:gs82r6$kiq$1news.onet.pl...

[...]

Do tego jakiś system LiveCd i odpalić na jeden dzień. Jak działa normalnie, to wina systemu.

Damian

Data: 2009-04-19 16:03:19
Autor: Tomaszek
zwiecha (w/g mnie sprzetowa)
legus pisze:
[...]

Tylko pamiętaj, że jak zasilacz sypie napięcia przypadkowe ( tzw. szpilki ) to wtedy można dobrą pamięć posłać na śmietnik, a ona nic nie winna;)
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-17 14:15:09
Autor: Doxent
zwiecha (w/g mnie sprzetowa)

Użytkownik "Tom" <tomek.sa0@op.pl> napisał w wiadomości news:gs8096$cf1$1news.onet.pl...
Witam, nowy komp: Athlon LE-1640, pyta ASUS M2N68-AM, RAM Kingston 2GB
single, zasilacz  Chieftec GPS-350EB-101A, XP Home.

jeżeli to Asus to bardzo często zwiechę powoduje sterownik od karty sieciowej zintegrowanej. Ostatnio walczyłem z innym co prawda Asusem i pomogło dopiero wstawienie poczciwego Realteka 8139 by zwiechy znikły.

zwiecha (w/g mnie sprzetowa)