zwierzchnik sutannowych pedofili rezygnuje i przeprasza

Data: 2009-12-28 17:19:50
Autor: Grzegorz Z.
zwierzchnik sutannowych pedofili rezygnuje i przeprasza
Benedykt XVI przyjął rezygnację złożoną przez biskupa Limerick w Irlandii
Donala Brendana Murraya – poinformował w czwartek Watykan. Rezygnacja
biskupa to rezultat ujawnionego niedawno skandalu pedofilii w Kościele
katolickim w Irlandii.

W ogłaszającym dymisję komunikacie watykańskiego biura prasowego powołano
się na paragraf prawa kanonicznego, stwierdzający, że “usilnie prosi się
biskupa diecezjalnego, ktĂłry z powodu choroby lub innej powaĹĽnej przyczyny
nie może w sposób właściwy wypełniać swojego urzędu, by przedłożył
rezygnację”.

To oznacza, że bp Murray został do rezygnacji zmuszony.

To pierwsza z dymisji, których można się spodziewać w związku z tą sprawą.
Według włoskiej prasy zdymisjonowanych zostanie od czterech do dziesięciu
ordynariuszy diecezji. Z urzędów mają odejść biskupi, którzy w ostatnich
dekadach przyczynili się do tuszowania przypadków nadużyć seksualnych wobec
dzieci ze strony księży.

Biskup Murray, który ostatnio przebywał w Watykanie, osobiście ogłosił w
Limerick, że ustępuje ze stanowiska. Podczas spotkania w miejscowej
katedrze oświadczył, że wysłuchał opinii ofiar księży-pedofilów. –
Niektórzy wyrazili pragnienie, abym złożył dymisję, inni prosili mnie, bym
tego nie robił – wyjaśnił.

- Wiem dobrze, że moja dymisja nie przekreśli bólu ofiar nadużyć, jakiego
doświadczyły w przeszłości i z powodu którego cierpią dalej każdego dnia –
powiedział Murray.

- ProszÄ™ pokornie jeszcze raz o przebaczenie tych, ktĂłrzy byli
wykorzystywani, kiedy byli małymi dziećmi. Wszystkim ofiarom powtarzam, że
mojÄ… podstawowÄ… troskÄ… jest to, by pomĂłc im we wszelki moĹĽliwy sposĂłb w
podążaniu do upragnionego spokoju – oświadczył

http://kidprotect.pl/2009/12/18/irlandzki-biskup-prosi-o-przebaczenie-w-sprawie-pedofilii/

Data: 2009-12-28 17:27:32
Autor: Roger Perejro
zwierzchnik sutannowych pedofili rezygnuje i przeprasza
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał

 "usilnie prosi się
biskupa diecezjalnego, który z powodu choroby lub innej poważnej przyczyny
nie może w sposób wła¶ciwy wypełniać swojego urzędu, by przedłożył
rezygnację".

Inna przyczyna, prosi się, tfu! Zlinczowac sukienkowego skurwysyna byłoby mało.

Przemek

--

- PiS stał się niewydolny jak realny socjalizm w okresie póĽnego Breżniewa. Taka jest cena braku wewnętrznej debaty, i otaczania się potakiwaczami - pisze w li¶cie otwartym do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego Jacek ¦wietlicki, Przewodnicz±cy Klubu Radnych PiS w Sejmiku Województwa ¦l±skiego. I ogłasza odej¶cie z partii, w której był od pocz±tku jej powstania.

Data: 2009-12-28 18:30:51
Autor: cyc
zwierzchnik sutannowych pedofili rezygnuje i przeprasza

Użytkownik "Roger Perejro" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hham9n$44r$1news.onet.pl...
[...]

Z watykanskich doniesien wynika , ze ludzi ci sa poza obowiazujacym na calym swiecie prawem .
Kazden pedofil a takze wszyscy ci , ktorzy go kryli mataczac sprawe byliby pocgania do odpowiedzialnosci karnej . Jak to Ziobro mowil zapominajac o tym , ze sa dopuscil sie pdoobnego przestepstwa , jak ?  , ze " powzial wiedze o czynie karalnym i nie zglosil tego odpowiednim organom " , tak to bylo ? .
W przypadku biskupow , oni nie tylko " powzieli wiedze " ale skrzetnie ja skrywali !.
Dla nikogo nie jestem tak surowy jak dla ksiezy ale wynika to z tego , ze w ich zawod wpisana jest uczciwosc i za nic innego , tylko za nia kaza sobie placic  ciezkie pieniadze !.

cyc

Data: 2009-12-29 01:12:08
Autor: pluton
zwierzchnik sutannowych pedofili rezygnuje i przeprasza
- Wiem dobrze, że moja dymisja nie przekre¶li bólu ofiar nadużyć, jakiego
do¶wiadczyły w przeszło¶ci i z powodu którego cierpi± dalej każdego dnia -
powiedział Murray.

No to po co ta dymisja ? Dac mu podwyzke, przeniesc do sasiedniej parafii i
po ptokach.

Nullification

zwierzchnik sutannowych pedofili rezygnuje i przeprasza