zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo偶liwo艣ci dojazdu dziwny pracodawca

Data: 2012-11-05 20:15:07
Autor: bartek
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo偶liwo艣ci dojazdu dziwny pracodawca
Witam,
od jakiego艣 czasu pracuje w firmie X.
Na pocz膮tku by艂o wszystko w porz膮dku, by艂y robione plany itp itd.
Pewnego raz niedawno zaczely sie zwolnienia,
mnie to akurat tez dotyczylo, tylko ubieglem pracodawce i w dzien zwolnienia mialem grype zoladkowa... pracodawca nie wreczyl mi zwolnienia.
zwolnienie l4 mialem na 2 dni, mimo tego pracodawca - zabra艂 mi samochod s艂uzbowy, telefon, i skasowal maila sluzbowego. Mogl ?w dniu l4 mi to zrobic w moim miejscu zamieszkania ?
l4 przeciagnelo sie do okresu 2 tygodni,
skonczylo sie dzis.

napisalem do pracodawcy maila ze swojego konta mailowego prywatnego ze chcialbym wykorzystac urlop jaki mi przysluguje 15 dni... ktorego nie wybralem we wrzesniu z uwagi na to ze chcialem robic wynik dla firmy...

pracodawca mi odmowil... na moim miejscu w ciagu tych 16 dni zatrudnil juz kogos na zastepstwo ?! ogloszenia wczesniej puszczal w prasie o czym pracownicy wiedzieli i czuli pismo nosem

pracodawca zabral mi samochod nie mam jak sie poruszac... a teraz odmowil mi urlopu (po urlopie chcialem zlozyc wypowiedzneie za porozumieniem stron) i nalega zebym przyjechal do siedziby firmy do miejsca oddalonego od mojego miasta o 300 km.
Aktualnie nie mam jak sie tam dostac... raz ze brak funduszy a dwa nie mam z kim zostawic dziecka..

bardzo dziekuje za pomoc

pozdrawiam ernest

Data: 2012-11-05 13:57:11
Autor: witek
bartek wrote:
[...]

To by艂 tw贸j samoch贸d czy jego?
Bo jak sam sobie zabra艂 to ci nic do tego.

Mogl ?w dniu l4 mi to
zrobic w moim miejscu zamieszkania ?

swoje wzi膮艂 nie twoje.

napisalem do pracodawcy maila ze swojego konta mailowego prywatnego ze
chcialbym wykorzystac urlop jaki mi przysluguje 15 dni... ktorego nie
wybralem we wrzesniu z uwagi na to ze chcialem robic wynik dla firmy...

mia艂 prawo ci odm贸wi膰. urlop si臋 uzgadnia.
masz sie stawic w pracy po zakonczeniu zwolnienia lekarskiego.

pracodawca mi odmowil... na moim miejscu w ciagu tych 16 dni zatrudnil
juz kogos na zastepstwo ?!

nie tw贸j biznes.

pracodawca zabral mi samochod nie mam jak sie poruszac...

LOL

kup sobie w艂asny,

a teraz
odmowil mi urlopu (po urlopie chcialem zlozyc wypowiedzneie za
porozumieniem stron)

jak wyzej. nie musial ci dac urlopu i ci nie dal.

i nalega zebym przyjechal do siedziby firmy do
miejsca oddalonego od mojego miasta o 300 km.

tak膮 prac臋 wybra艂e艣 to sie w niej staw.

Aktualnie nie mam jak sie tam dostac... raz ze brak funduszy a dwa nie
mam z kim zostawic dziecka..

to na nastepny dzien dostaniesz dyscyplinark臋 za niestawienie sie w pracy. Taniej wyjdzie. odprawy nie dostaniesz.

bardzo dziekuje za pomoc

nie za bardzo jest w czym ci pomagac.

jak sie nie stawisz w pracy dostaniesz dyscyplinarke.

jak sie stawisz, dostaniesz regularne wypowiedzenie, wowczas na wypowiedzeniu urlop ci musi dac.
a potem sie zegnacie zapewne

wybieraj ktora wersj臋 wolisz.

zalozylem, ze masz umowe o prace, ale pewnie na zleceniu lecisz.
jak to zlecenie to sie pojaw, odbierz papierek, ze szef zerwal umowe i spadaj do domu.

jeszcze w gre wchodza takie szczeg贸ly jak miejsce swiadczenia pracy i czy ten samochod mogl serio wziac czy nie,ale to i tak nie zmieni faktu, ze gilotyna zostala juz zwolniona. kwestia tylko kiedy trafi w twoj膮 szyj臋.

Data: 2012-11-05 20:58:03
Autor: Yakhub
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo偶liwo艣ci dojazdu dziwny pracodawca
W li艣cie datowanym 5 listopada 2012 (20:15:07) napisano:

[...]

Przecie偶 to JEGO samoch贸d i JEGO telefon.
Zreszt膮,  po  co Ci samoch贸d s艂u偶bowy, skoro i tak jeste艣 niezdolny do
pracy? :>

[...]

Wolno mu.

na moim miejscu w ciagu tych 16 dni zatrudnil juz kogos na zastepstwo ?!

Wolno  mu.  Przecie偶 wr臋cz o to chodzi w zast臋pstwie - jeden pracownik
jest na zwolnieniu, trzeba zapcha膰 dziur臋.

pracodawca zabral mi samochod nie mam jak sie poruszac...

Przecie偶  jeste艣  na  zwolnieniu  lekarskim,  niezdolny  do  pracy!
A   samoch贸d  m贸g艂  by膰 w firmie potrzebny. (Niewa偶ne, 偶e nie by艂, ale
m贸g艂 by膰.)
Pami臋taj,  to  NIE BY艁 TW脫J SAMOCH脫D! Nawet, je偶eli pracodawca zgadza艂
si臋, aby艣 wykorzystywa艂 go w celach prywatnych.

a  teraz odmowil mi urlopu (po urlopie chcialem zlozyc wypowiedzneie
za  porozumieniem stron)

Wypowiedzenie  nie  jest  za  porozumieniem  stron. Wypowiedzenie jest
jednostronnym o艣wiadczeniem woli.

 i nalega zebym przyjechal do siedziby firmy
do miejsca oddalonego od mojego miasta o 300 km.

A jakie jest Twoje formalne miejsce pracy?

Aktualnie nie mam jak sie tam dostac... raz ze brak funduszy a dwa nie
mam z kim zostawic dziecka..

Panie, chro艅 mnie, przed takimi pracownikami.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-05 21:02:22
Autor: Piotr
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo縧iwo禼i dojazdu dziwny pracodawca

U縴tkownik "bartek" <bartolini@g.pl> napisa w wiadomo禼i news:k793i9$lcu$1mx1.internetia.pl...
Witam,
od jakiego czasu pracuje w firmie X.
Na pocz眛ku by硂 wszystko w porz眃ku, by硑 robione plany itp itd.
Pewnego raz niedawno zaczely sie zwolnienia,
mnie to akurat tez dotyczylo, tylko ubieglem pracodawce i w dzien zwolnienia mialem grype zoladkowa... pracodawca nie wreczyl mi zwolnienia.
zwolnienie l4 mialem na 2 dni, mimo tego pracodawca - zabra mi samochod s硊zbowy, telefon, i skasowal maila sluzbowego. Mogl ?w dniu l4 mi to zrobic w moim miejscu zamieszkania ?

Jasne, 縠 m骻. Ciekwe tylko jak to praktycznie wykona. Rozumim, ze powat jaki protok蟪 przekazania. Ty mog砮 wykr阠i si, 縠 糽e si czujesz i, 縠 nic teraz nie podpiszesz.
[...]

M骻 odm體i udzielnia zleg砮go urlopu. Na twoim miejscu wzi背byn na 勘danie. Wtedy trudniej pracodawcy odm體i.

na moim miejscu w ciagu tych 16 dni zatrudnil juz kogos na zastepstwo ?! ogloszenia wczesniej puszczal w prasie o czym pracownicy wiedzieli i czuli pismo nosem
R體nie mo縠 zatrudni kogo chce.

pracodawca zabral mi samochod nie mam jak sie poruszac...

Takie 縴cie. Wiele os骲 nie ma samochodu s硊縝owego i jako 縴je i pracuje.

[...]

Po L4 stawiasz sie w swoim miescu pracy, domy秎am si, 縠 to blisko twojego miejsca zmieszkania. Je秎i pracodawca chce aby pojecha do siedziby daje ci delegacj, ale mo縧lwe jest te oddelegowanie i wtedy go nie interesuje jak tam si dostaniesz i za co. Jest to znana praktyka szykanowania niechcianego pracownika, aby si sam zwolni. Pracodawca zaraz po powrocie z L4 prawdopodobnie z硂縴 ci wypowiedzenie, by mo縠 zgodzi sie na rozwi眤anie umowy za porozumieniem stron , je秎i jest to ci na r阫.

Data: 2012-11-05 21:45:59
Autor: bartek
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo锟絣iwo锟 ci dojazdu dziwny pracodawca
W dniu 2012-11-05 21:02, Piotr pisze:
U锟統tkownik "bartek" <bartolini@g.pl> napisa锟 w wiadomo锟絚i
Witam,
od jakiego锟 czasu pracuje w firmie X.
Na pocz锟絫ku by锟給 wszystko w porz锟絛ku, by锟統 robione plany itp itd.
Pewnego raz niedawno zaczely sie zwolnienia,
mnie to akurat tez dotyczylo, tylko ubieglem pracodawce i w dzien
zwolnienia mialem grype zoladkowa... pracodawca nie wreczyl mi zwolnienia.
zwolnienie l4 mialem na 2 dni, mimo tego pracodawca - zabra锟 mi samochod
s锟絬zbowy, telefon, i skasowal maila sluzbowego. Mogl ?w dniu l4 mi to
zrobic w moim miejscu zamieszkania ?

Jasne, 锟絜 m锟絞锟. Ciekwe tylko jak to praktycznie wykona锟. Rozumim, ze powat锟
jaki锟 protok锟 przekazania. Ty mog锟絜锟 wykr锟絚i锟 si锟, 锟絜 锟絣e si锟 czujesz i, 锟絜
nic teraz nie podpiszesz.
[...]

M锟絞锟 odm锟絯i锟 udzielnia zleg锟絜go urlopu. Na twoim miejscu wzi锟斤拷byn na
锟斤拷danie. Wtedy trudniej pracodawcy odm锟絯i锟.

na moim miejscu w ciagu tych 16 dni zatrudnil juz kogos na zastepstwo ?!
ogloszenia wczesniej puszczal w prasie o czym pracownicy wiedzieli i czuli
pismo nosem
R锟絯nie锟 mo锟絜 zatrudni锟 kogo chce.

pracodawca zabral mi samochod nie mam jak sie poruszac...

Takie 锟統cie. Wiele os锟絙 nie ma samochodu s锟絬锟絙owego i jako锟 锟統je i pracuje.

[...]

Po L4 stawiasz sie w swoim miescu pracy, domy锟絣am si锟, 锟絜 to blisko twojego
miejsca zmieszkania. Je锟絣i pracodawca chce aby锟 pojecha锟 do siedziby daje ci
delegacj锟, ale mo锟絣lwe jest te锟 oddelegowanie i wtedy go nie interesuje jak
tam si锟 dostaniesz i za co. Jest to znana praktyka szykanowania niechcianego
pracownika, aby si锟 sam zwolni锟. Pracodawca zaraz po powrocie z L4
prawdopodobnie z锟給锟統 ci wypowiedzenie, by锟 mo锟絜 zgodzi sie na rozwi锟絲anie
umowy za porozumieniem stron , je锟絣i jest to ci na r锟絢锟.

miejsce pracy to wojewodztwo pomorskie

a stawic sie musze w wielkopolskim

niechce tam jechac bo wiem ze mnie zwolni (poza tym jak wspomnialem nie mam funduszy) ! czasu ani checi....

chce rozwiazac umowe za porozumieniem stron bo niechce mi sie bawic w zwolnienia lekarskie.
z tym ze czy jak wysle mu jutro rozwiazanie za porozumieniem stron z dniem dzisiejszym to czy tak moge?
a co w tym czasie kiedy to wypowiedzenie jest wysylane poczta itp itd. d

mam 15 dni urlopu, czy on moze mnie przymusowo na nie wyslac podczas trwania 2 tygodniowego wypowiedzenia ?
czy za porozumieniem stron takiej opcji nie ma aby mnie wyslal przymusowo na urlop

Data: 2012-11-05 15:41:27
Autor: witek
bartek wrote:

miejsce pracy to wojewodztwo pomorskie
a stawic sie musze w wielkopolskim

to z jakiej paczki masz sie stawiac w wielkopolsce.
jakas delegacje dostales czy cos.

niechce tam jechac bo wiem ze mnie zwolni (poza tym jak wspomnialem nie
mam funduszy) ! czasu ani checi....

on cie tam wcale nie potrzebuje cie widziec, zeby ci wreczyc zwolnienie.
chowanie glowy w piasek nie rozwiazuje problemu.
wstarczy ze ci to wypowiedzenie przysle poczta lub nawet zadzwoni.

chce rozwiazac umowe za porozumieniem stron bo niechce mi sie bawic w
zwolnienia lekarskie.

tu niestety checi musza byc po obu stronach. tyko ze ja po drugiej stronie tego nie widze.

z tym ze czy jak wysle mu jutro rozwiazanie za porozumieniem stron z
dniem dzisiejszym to czy tak moge?

mozesz sie sam zwolnic. bedzie obowi膮zywa艂o od momentu kiedy dotrze do pracodawcy i z okresem wypowiedzenia.

tylko pewnie wczessniej dostaniesz dyscyplinarke albo on cie zwolni.

na twoim miejscu pierwsz膮 czynnos膰i膮  jak膮 bym zrobi艂 jutro rano w pierwszej sekundzie po rozpocz臋ciu pracy to wreczenie W艁A艢CIWEJ OSOBIE twojego wypowiedzenia.
Kto pierwszy ten lepszy. Liczy sie moment zapoznania z pismem jak juz sie bawimy w szczeg贸艂y.
Ostatecznie mozesz tez zadzwonic bo nie ma rygoru niewaznosci. tylko nagraj rozmow臋, a dopiero potem wrecz pismo.

a co w tym czasie kiedy to wypowiedzenie jest wysylane poczta itp itd. d

mam 15 dni urlopu, czy on moze mnie przymusowo na nie wyslac podczas
trwania 2 tygodniowego wypowiedzenia ?

moze, a jak pamietam to nawet musi.

czy za porozumieniem stron takiej opcji nie ma aby mnie wyslal
przymusowo na urlop

jak wyzej, zdaje sie ze jestes zobowiazany wykorzystac urlop, ale juz okolicznosci kiedy mozesz a kiedy musisz nie pamietam.

i nie myl poj臋膰

wypowiedzenie umowy o prac臋 - to jednostronne oswiadczenie woli twojej lub pracodawcy. ty sie zwalniasz lub ciebie zwalniaj膮. Zgoda drugiej strony nie jest potrzebna

rozwi膮zanie umowy za porozumieniem to zgodna wola dw贸ch stron na warunki rozwi膮zania pracy inne niz standardowe. np krotszy okres wypowiedzenia (i pare innych wad)

wiec uwazaj z czym pojdziesz.
bo jak pojdziesz i oswiadczysz ze rozwi膮zujesz umowe za porozumieniem stron, to ci pracodawca oswiadczy ze sie nie zgadza i w zamian uslyszysz, ze jestes zwolniony.

A jak pojdziesz i oswiadczysz, ze wypowiadasz umowe o prace, to wowczas nie da sie juz ciebie zwolnic bo sam to zrobiles.

po za tym nie rozumiem po co sie szarpisz. Zwolnienie ciebie, zamiast zwolnienie siebie daje ci same przywileje.

Data: 2012-11-05 22:53:35
Autor: bartek
W dniu 2012-11-05 22:41, witek pisze:
bartek wrote:

[...]

jakie przywileje ?
tak sie sklada ze jak przyjmowalem sie do pracy to na pierwszym zgrupowaniu wszyscy smiali sie jak to zwalnia firma na BP lub MC DONALD
mnie to samo mialo spotkac ale jakos sie wywinalem... nie lubie takich gier.
jakbym mial jawna prosto info ze bede zwolniony nic bym nie gral ale takie szczeniackie triki.. po co komu ?
ludzie sa dorosli i pewne rzeczy rozumieja.

niechce sie szarpac tylko zakonczyc ta farse i dac sobie z pracodawca spokoj.....
chce wyslac jutro wypowiedzenie umowy z dniem dzisiejszym za porozumieniem stron.

zadzwonie rano do biura i powiem ze takie pismo wyslalem

siedziba firmy jest we wroclawiu
takie mini biuro w poznaniu...
ja z sopotu
pracowalem w moim okregu.

dzieki za pomoc jak cos jeszcze bedziesz w stanie zasugerowac dziekuje

Data: 2012-11-05 16:52:18
Autor: witek
bartek wrote:
niechce sie szarpac tylko zakonczyc ta farse i dac sobie z pracodawca
spokoj.....
chce wyslac jutro wypowiedzenie umowy z dniem dzisiejszym za
porozumieniem stron.

to dopisz w pismie, ze w braku akceptacji za porozumieniem stron maja traktowac to pismo jako jednostronne wypowiedzenie umowy.

inaczej takie pismo jest warte tyle co zuzyty papier toaletowy.

Data: 2012-11-05 17:02:26
Autor: witek
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo锟絣iwo锟 ci dojazdu dziwny pracodawca
bartek wrote:

jakie przywileje ?

raz, ze jak cie zwalniaja musza podac przyczyne
a jak przyczyna bedzie bzdurna, to w sadzie pracy za jakis czas mozna dostac przywrocenie do pracy i zaleg艂膮 kas臋. Moze wyj艣膰 ca艂kiem sporo.

Dwa ze mozesz wykorzystac urlop, za ktory ci zaplaca.
jak pojdzies za porozumieniem stron bez okresu wypowiedzenia a pracodawca sie zgodzi, to rozstajecie sie jutro, ale kasy i urlopu brak.

trzy ze jakies tam dwa dni platnego na szukanie pracy chyba ciagle obowiazuje
po za tym w jakims posredniaku mozna sie zarejestrowac
jakis czas masz jeszcze ubezpieczenie.

Data: 2012-11-05 23:43:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Nov 2012, bartek wrote:

niechce sie szarpac tylko zakonczyc ta farse i dac sobie z pracodawca spokoj.....
chce wyslac jutro wypowiedzenie umowy z dniem dzisiejszym za porozumieniem stron.

  Doczyta砮 ju kt髍y post z budzeniem, 縠 "porozumienie stron" wymaga
POROZUMIENIA?
  Rozwa czy to dobry ruch.
"Porozumienie" pracodawca mo縠 spokojnie zignorowa, w ka縟 stron.
  Przyj辨, nie przyj辨... jego wola.
  Tak jakby go nie by硂.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-06 00:00:38
Autor: Yakhub
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo锟絣iwo锟絚i dojazdu dziwny pracodawca
W li艣cie datowanym 5 listopada 2012 (22:53:35) napisano:

po za tym nie rozumiem po co sie szarpisz. Zwolnienie ciebie, zamiast
zwolnienie siebie daje ci same przywileje.

jakie przywileje ?

W  og贸lno艣ci:
- p艂ynie  okres  wypowiedzenia (prawdopodobnie 2 tygodnie, liczone od
najbli偶szej soboty, czyli up艂ynie 23.11
- w  tym  czasie  pracodawca  mo偶e  (cho膰  nie  musi)  wys艂a膰  Ci臋 na
przymusowy, zaleg艂y urlop
-  je偶eli  tego nie zrobi, po up艂ywie wypowiedzenia, dostaniesz za ten
urlop ekwiwalent pieni臋偶ny
-  opr贸cz  tego  mog膮  Ci  przys艂ugiwa膰 jakie艣 dodatkowe dni urlopu na
poszukiwanie pracy (ale dok艂adnie nie pami臋tam).

Szczeg贸艂y  znajdziesz  w KP. Warto si臋 zapozna膰, bo niekt贸re szczeg贸艂y
mog膮  okaza膰  si臋  bardzo istotne. A nawet, je偶eli w tym przypadku nie
znajd膮 zastosowania, to przyda aCi si臋 na przysz艂o艣膰 w 偶yciu.

Najwa偶niejsze   jednak   -   niezale偶nie  od  tego,  kto  komu  wr臋cza
wypowiedzenie  -  Ty  szefowi,  czy  szef  Tobie  -  sytuacja  wygl膮da
DOK艁ADNIE TAK SAMO!

Zak艂adaj膮c,  偶e  piszemy  o  "zwyk艂ym"  wypowiedzeniu  umowy,  a nie o
zwolnieniu dyscyplinarnym.

[...]

Jakich gier?? Jakie triki?! Kto tutaj chowa g艂ow臋 w piasek i ucieka na
zwolnienie lekarskie?...

niechce sie szarpac tylko zakonczyc ta farse i dac sobie z pracodawca spokoj.....
chce wyslac jutro wypowiedzenie umowy z dniem dzisiejszym za porozumieniem stron.

!!!
Up艂yn臋艂o Ci zwolnienie lekarskie i jutro musisz si臋 normalnie stawi膰 w
pracy. Je偶eli tego nie zrobisz, mo偶esz zosta膰 dyscyplinarnie zwolniony
za nieusprawiedliwion膮 nieobecno艣膰 (IMHO - s艂usznie).

A  wtedy  wszystko to, co opisane powy偶ej - p艂atny okres wypowiedzenia
(podczas  kt贸rego   zazwyczaj  nie  robi  si臋  nic  :)), ekwiwalent za
niewykorzystany urlop, dodatkowe dni urlopu - p贸jdzie si臋 rypa膰. A na
dok艂adk臋  dostaniesz  jeszcze  odpowiedni膮  adnotacj臋  na  艣wiadectwie
pracy. Chcesz tego?

Ju偶   zosta艂o   tutaj   powiedziane  -  nie  ma  czego艣  takiego,  jak
"wypowiedzenie    za    porozumieniem   stron".   Wypowiedzenie   jest
JEDNOSTRONNYM  O艢WIADCZENIEM  WOLI,  i  druga  strona nie ma tu nic do
gadania. Nie mo偶e mu zaprzeczy膰, nie mo偶e "nie przyj膮膰".

Najwa偶niejsze  jednak,  偶e  wypowiedzenie  umowy  NIE  ZWALNIA  CI臉  z
obowi膮zku  艣wiadczenia  pracy! Nawet, je偶eli jutro wr臋czysz pracodawcy
wypowiedzenie,  to  i  tak MUSISZ jeszcze chodzi膰 do pracy przez nieco
ponad 2 tygodnie.

Je偶eli chcesz okres wypowiedzenia skr贸ci膰, to mo偶esz jeszcze rozwi膮za膰
umow臋  za  porozumieniem  stron,  ale  -  jak  sama nazwa  wskazuje  -
wymaga   to   porozumienia   stron,   czyli   zgody   (i podpis贸w) obu
stron.  Tw贸j  pracodawca  mo偶e si臋 na to zgodzi膰, lub nie. Tego nie da
si臋 wys艂a膰 poczt膮.

Tak,   czy  inaczej  -  musisz jutro pojawi膰 si臋 w pracy. W przeciwnym
wypadku,  przy  braku  dobrej  woli  pracodawcy,  grozi  Ci zwolnienie
dyscyplinarne, i to w 100% uzasadnione.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-06 07:44:09
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo锟絣iwo锟 ci dojazdu dziwny pracodawca
Dnia Mon, 05 Nov 2012 15:41:27 -0600, witek napisa(a):

Kto pierwszy ten lepszy. Liczy sie moment zapoznania z pismem jak juz sie bawimy w szczeg蟪y.
Ostatecznie mozesz tez zadzwonic bo nie ma rygoru niewaznosci. tylko nagraj rozmow, a dopiero potem wrecz pismo.

chyba emailem te mozna, a w przypadku sporu kiedy sie kto zapozna, to
data godzina i minuta i sekunda logu do serwera POP3 czy IMAP jest do
wydobycia

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/EURO_2012/strefa_kibica_Warszawa7.php

Data: 2012-11-06 07:59:39
Autor: witek
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo锟絣iwo锟 ci dojazdu dziwny pracodawca
Krzysztof 'kw1618' (W-wa) wrote:
Dnia Mon, 05 Nov 2012 15:41:27 -0600, witek napisa艂(a):

[...]

chyba emailem te偶 mozna, a w przypadku sporu kiedy sie kto zapozna艂, to
data godzina i minuta i sekunda logu do serwera POP3 czy IMAP jest do
wydobycia

po pierwsze nie bedzie dowodu, kto otworzyl email i go przeczytal, po drugi log bedzie u pracodawcy i lepiej nie zak艂ada膰 ze sie ma to co nalezy do drugiej strony
biling telefoniczny jest po twoej stronie i raczej nie ulegnie niechcacemu skasowaniu

Data: 2012-11-05 22:35:16
Autor: Andy Niwinski
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo liwo ci dojazdu dziwny pracodawca

"bartek" <bartolini@g.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k798sl$gic$1mx1.internetia.pl...
[...]

A, 偶e si臋 tak zapytam - od kiedy to takim t臋pakom, co to trzech zda艅 po polsku nie potrafi膮 napisa膰 - daj膮 samochody s艂u偶bowe? Czy to mo偶e by艂 szambow贸z?

Data: 2012-11-05 15:42:53
Autor: witek
Andy Niwinski wrote:
A, 偶e si臋 tak zapytam - od kiedy to takim t臋pakom, co to trzech zda艅 po
polsku nie potrafi膮 napisa膰 - daj膮 samochody s艂u偶bowe? Czy to mo偶e by艂
szambow贸z?

kurde, no kto艣 musi smieciarkami jezdzic.

repom, bardzo czesto daja samochod sluzbowy. kwestia jak sie wykazuja w zamian.

Data: 2012-11-05 22:55:49
Autor: bartek
W dniu 2012-11-05 22:35, Andy Niwinski pisze:

[...]

no wlasnie tez sie zastanawiam od kiedy takim tepakom co przed komputerem siedza i oligarchow zgrywaja myslac ze sa anonimowi daja dostep do komputera i grup dyskusyjnych ?
moze go ktos trzyma za raczke albo dyktuje mu mamusia co ma pisac?
czy moze to jakies wyrwiplotki ?????

Data: 2012-11-05 23:34:24
Autor: Gotfryd Smolik news
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo锟絣iwo锟 ci dojazdu dziwny pracodawca
On Mon, 5 Nov 2012, bartek wrote:

zabra mi samochod suzbowy,

  Ju Ci napisali, to jest problem "korzy禼i" dysponowania samochodem
s硊縝owym. W sumie:

pracodawca zabral mi samochod nie mam jak sie poruszac...

.... jak nie masz na pi秏ie 縠 wolno Ci by硂 korzysta z niego do
cel體 osobistych (poza prac, co wi笨e si z problemem podatkowym),
to trzy razy si zastan體 nim przyznasz si 縠 korzysta砮 (do cel體
osobistych).
  W sumie dojazd do pracy to jest sprawa osobista (co innego wyjazd
w delegacj, poza miejsce 秝iadczenia pracy, z wyj眛kiem dyskusyjnego
przypadku kiedy kto jest kierowc w砤秐ie).

chce rozwiazac umowe za porozumieniem stron

  Ale porozumienie stron polega na tym, 縠 pracodawca TE MUSI CHCIE.

  Nie licz na to, 縠 zaakceptuje je "wstecz", je秎i jednocze秐ie chce
Ci zwolni i dasz mu powody do rozwi眤ania bez wypowiedzenia z winy
ci昕kiego naruszenia obowi眤k體 (niestawienia si do pracy).

  A Ty:

czy za porozumieniem stron takiej opcji nie ma aby mnie wyslal przymusowo na urlop

....chyba zimny wrz眛ek chcesz zaaplikowa :]
  Jak nie chce, to nie ma porozumienia i tyle.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-05 22:49:02
Autor: cef
bartek wrote:

pracodawca -
zabra艂 mi samochod s艂uzbowy,

 i nalega zebym przyjechal do siedziby firmy do
miejsca oddalonego od mojego miasta o 300 km.

A tak technicznie, to jak on Ci zabra艂 ten samoch贸d?
On przyjecha艂 te 300km?

Data: 2012-11-05 23:03:22
Autor: bartek
W dniu 2012-11-05 22:49, cef pisze:
bartek wrote:

[...]

tak
byli we 2...
niby towarzysko, jak im przedstawilem l4 to nagle sie zdziwili i powiedzieli ze dostali polecenie zabrania mi samochodu i telefonu sluzbowego,
l4 mialem na 2 dni.

teraz udaje glupa ze niechce mnie zwolnic ze jest duzo pracy itp itd i mowi zebym przyjechal po narzedzia pracy 300km... tylko po to zeby z usmiechem pewnie mi wrzucic zwolnienie....

Data: 2012-11-05 23:18:43
Autor: bartek
bartek wrote:

[...]

glownie chodzi mi tez o to
zwolnienie mialem do dzis
jutro wysle wypowiedzenie dojdzie na srode
a co przez te 3 dni ???????

isc do lekarza po zwolnienie czy co robic, podejrzewam ze dostane dyscypline jak nic nie zrobie w tej kwesti..

Data: 2012-11-05 16:56:11
Autor: witek
bartek wrote:

[...]

dokladnie tak, dostaniesz dyscyplinarke.

po za tym jak wyslesz wypowiedzenie, to i tak w najlepszych snach masz jeszcze minimum dwa tygodnie okresu wypowiedzenia.
w czasie ktorego jak sie nie zjawisz dostaniesz dyscpyplinarke w pierwszym dniu.

z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci udzielic urlopu jesli go masz. to byc cie ratowalo, jesli masz tylko dwutygodniowy okres wypowiedzenia.

Data: 2012-11-06 00:04:12
Autor: Yakhub
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo偶liwo艣ci dojazdu dziwny pracodawca
W li艣cie datowanym 5 listopada 2012 (23:56:11) napisano:

z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci udzielic urlopu jesli go masz.

Mo偶e, ale nie musi.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-05 17:04:57
Autor: witek
Yakhub wrote:
W li艣cie datowanym 5 listopada 2012 (23:56:11) napisano:

z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci
udzielic urlopu jesli go masz.

Mo偶e, ale nie musi.

no wlasnie chyba musi

zaraz poszukam bo tez mnie ciekawi

Data: 2012-11-06 00:12:10
Autor: Yakhub
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo偶liwo艣ci dojazdu dziwny pracodawca
W li艣cie datowanym 6 listopada 2012 (00:04:57) napisano:
z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci
udzielic urlopu jesli go masz.

Mo偶e, ale nie musi.

no wlasnie chyba musi

zaraz poszukam bo tez mnie ciekawi

Szuka膰 przepisu mi si臋 ju偶 nie chce, ale o ile pami臋tam, to pracodawca
mo偶e  urlopu  udzieli膰, ale nie musi, za艣 pracownik musi z tego urlopu
skorzysta膰 (nie mo偶e odm贸wi膰).

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-05 17:48:16
Autor: witek
Yakhub wrote:
Szuka膰 przepisu mi si臋 ju偶 nie chce, ale o ile pami臋tam, to pracodawca
mo偶e  urlopu  udzieli膰, ale nie musi, za艣 pracownik musi z tego urlopu
skorzysta膰 (nie mo偶e odm贸wi膰).

to w trakcie trwania umowy
na wypowiedzeniu jest inaczej.

Data: 2012-11-06 10:04:21
Autor: Gotfryd Smolik news
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo偶liwo艣 ci dojazdu dziwny pracodawca
On Mon, 5 Nov 2012, witek wrote:

Yakhub wrote:
Szuka przepisu mi si ju nie chce, ale o ile pami阾am, to pracodawca
mo縠  urlopu  udzieli, ale nie musi, za pracownik musi z tego urlopu
skorzysta (nie mo縠 odm體i).

to w trakcie trwania umowy
na wypowiedzeniu jest inaczej.

  W砤秐ie tak - 167[1] KP :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-06 08:05:19
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
On Mon, 5 Nov 2012, witek wrote:

Yakhub wrote:
[...]

ciemno i pozno wczoraj bylo :)

Data: 2012-11-06 20:10:55
Autor: Gotfryd Smolik news
OT: zwolnienie L4 [...]
On Tue, 6 Nov 2012, witek wrote:

ciemno

  Zgoda.

i pozno

  A nijak! Bardzo wcze秐ie!

wczoraj

  I nie wczoraj a dzi ;)

bylo :)

  :D

pzdr, Gotfryd
(te czasem, khm, "niesp骿nie" pisuj o takich porach)

Data: 2012-11-06 13:26:56
Autor: witek
OT: zwolnienie L4 [...]
Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 6 Nov 2012, witek wrote:

[...]

rano sie zaczyna dopiero wtedy kiedy sie poloze i wyspie.

Wszystko co jest wczesniej jest wczoraj nawet jakby bylo dzisiaj.

Data: 2012-11-06 00:22:17
Autor: Gotfryd Smolik news
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo偶liwo艣 ci dojazdu dziwny pracodawca
On Mon, 5 Nov 2012, witek wrote:

Yakhub wrote:
W li禼ie datowanym 5 listopada 2012 (23:56:11) napisano:

z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci
udzielic urlopu jesli go masz.

Mo縠, ale nie musi.

no wlasnie chyba musi

  Nie bardzo. Tak jak Yakhub pisze (w drug stron).

zaraz poszukam bo tez mnie ciekawi

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,18,33,212,,,ustawa-z-dnia-26061974-r-kodeks-pracy1.html
+++
Art. 167[1]
1. W okresie wypowiedzenia umowy o prac pracownik jest obowi箊any
  wykorzysta przys硊guj筩y mu urlop, je縠li w tym okresie pracodawca
  udzieli mu urlopu. -- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-06 07:52:33
Autor: bartek
On Mon, 5 Nov 2012, witek wrote:

Yakhub wrote:
[...]

czyli jak dzis wysle wypowiedzenie moje z dniem wczorajszym zwykle to czy nadal bedzie mogl mnie dyscyplinarnie wyrzucic ? czy to bedzie adekwatne ze mnie w pracy nie ma a z uwagi na odleglosc mma takie prawo

jeszcze raz zaznacze ze pracuje z pomorskim filia jest w poznaniu a siedziba we wroclawiu
dzis wysylam z dniem wczorajszym wypowiedzenie czy to bedzie ok i nie dostane dyscypliny czy w wypowiedzeniu zaznaczyc date srody i w srodku zalaczyc tez zwolnienie lekarskie do srody ?

czy czas na dojscie wypowiedzenia jest jakis?

ponoc jak jest umowa na czas okreslony nie trzeba podac powodu przy wypowiedzeniu.

Data: 2012-11-06 08:04:20
Autor: witek
bartek wrote:
czyli jak dzis wysle wypowiedzenie moje z dniem wczorajszym

jezu
jak mozna wyslac cos dzisiaj zeby bylo wczoraj.

wszyscy tluka, ze liczy sie kiedy to pracodawca przeczyta a nie kiedy ty to wyslesz i jaka date wpiszesz.

tez bym cie zwolni, bo sie nie nadajesz do pracy.

zwykle to
czy nadal bedzie mogl mnie dyscyplinarnie wyrzucic ?

wlasnie pewnie pismo jest gotowe, a dyscpylinarke dostaniesz poleconym

czy to bedzie
adekwatne ze mnie w pracy nie ma a z uwagi na odleglosc mma takie prawo

nie masz takiego prawa
do wyjasnienia jest gdzie jest twoej stale miejsce pracy i na jakiej podstawie masz gdzie jechac i kto za to zaplaci,
ale stawinei sie nie gra roli.

[...]

jak wyzej

czy czas na dojscie wypowiedzenia jest jakis?

ponoc jak jest umowa na czas okreslony nie trzeba podac powodu przy
wypowiedzeniu.

a masz na czas okreslonyy?
na jaki okres, bo zaraz sie okaze, ze w ogole nie mozesz jej wypowiedziec.

Data: 2012-11-07 08:19:20
Autor: bartek
W dniu 2012-11-06 15:04, witek pisze:
bartek wrote:
[...]

juz sie dogadalem "chyba"
dzwonilem i ustalilismy zebym napisal wypowiedzenie z dniem 24.11
mowil ze wtedy mi sie konczy okres wypowiedzenia
jakos dziwnie chyba date dzisiejsza wczorajsza powineineim wpisac?

napisalem mailem bo mowil ze tak moge, mowil aby wpisac ja.... legitymujacy sie dowodem..... wypowiadam z dniem 24.11  (okres 2 tygodni)
a za dzien wczesniej zebym napisal wniosek o urlop wyslalem.... z tym ze nie dostalem zadnych odpowiedzi ani potwierdzenia...
ale skoro kadrowa tak mowila i przelozony to pewnie dostane dyscypline..

Data: 2012-11-07 13:37:19
Autor: Gotfryd Smolik news
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo縧iwo禼i dojazdu dziwny pracodawca
On Wed, 7 Nov 2012, bartek wrote:

juz sie dogadalem "chyba"

  Z opisu wynika, 縠 zda砮 si w ca硂禼i na 砤sk i nie砤sk,
nie maj眂 dowod體 na to, 縠 nie pope硁iasz "ci昕kiego naruszenia"
(poprzez nieprzyj禼ie do pracy).
  Napisz jak si sko馽zy硂.

ale skoro kadrowa tak mowila i przelozony to pewnie dostane dyscypline..

  Skoro nie poszed砮 do pracy to podstawy "dyscyplinarki" s oczywiste.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-06 10:02:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 6 Nov 2012, bartek wrote:

czyli jak dzis wysle wypowiedzenie moje z dniem wczorajszym zwykle

  Dasz g硂w, 縠 to co napisa砮 jest JEDNOZNACZNE?

to czy nadal bedzie mogl mnie dyscyplinarnie wyrzucic ?

  ZA NIEPRZYJIE DO PRACY.
  Zupe硁ie bez zwi眤ku z tym, czy z硂縴sz wypowiedzenie czy nie.
  Przecie masz to czarno na bia硑m w poprzednich postach.

czy to bedzie adekwatne ze mnie w pracy nie ma a z uwagi na odleglosc mma takie prawo

  Napisali Ci - tak.
  Jak rozumiem ju jest za p蠹no, bo ju mia砮 stawi si w pracy.
  Napisz jak si sko馽zy硂.

jeszcze raz zaznacze ze pracuje z pomorskim filia jest w poznaniu a siedziba we wroclawiu

  No to IMVHO zale縴, czy pracodawca prawid硂wo Ci poinformowa 縠
masz wyjazd s硊縝owy - delegacj - poza miejsce pracy.

czy czas na dojscie wypowiedzenia jest jakis?

  Nie ma, liczy si "powiadomienie". Chyba ju kto pisa.
  Dop髃i pracodawca nie wie, 縠 wypowiedzia砮 umowy, to nie wie.
  Termin nie biegnie, wypowiedzenia nie ma.

ponoc jak jest umowa na czas okreslony nie trzeba podac powodu przy wypowiedzeniu.

  A nie wiem czy ju napisa砮, 縠 pracujesz na czas okre秎ony.
  Zdaje si 縠 tak.
  Ale to dotyczy pracodawcy, nie pracownika!

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-07 16:38:11
Autor: bartek
[...]

to co mialem wsiasc rano w pociag i jechac 500km ??????
do firmy ???

Data: 2012-11-07 10:14:33
Autor: witek
bartek wrote:
to co mialem wsiasc rano w pociag i jechac 500km ??????
do firmy ???

a jak my秎isz?

Data: 2012-11-07 17:07:32
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

[...]

to co mialem wsiasc rano w pociag i jechac 500km ??????
do firmy ???

  Jakby dosta polecenie wyjazdu s硊縝owego, tak normalnie,
kiedy "normalnie" pracowa砮, przed chorobowym, to jecha砨y czy nie?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-05 23:47:44
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  A co ma by? "Ci昕kie naruszenie obowi眤k體 pracowniczych".

http://www.google.pl/search?sclient=psy-ab&hl=pl&site=&source=hp&q=dyscyplinarka+na+wypowiedzeniu&btnG=Szukaj

  C罂 my秎isz, 縠 wypowiedzenie umowy zwalnia z obowi眤k體 pracowniczych?
  Nie.
  Masz stawi si w pracy.
  Rozdziel te dwie sprawy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-13 14:15:55
Autor: dwr
On 05/11/2012 19:15, bartek wrote:
[...]
Juz Ci wszystko napisano.
Jednego chyba nadal nie rozumiem.
Dlaczego tak bardzo zalezy CI abys to Ty sie zwolnil a nie Ciebie? :)

Czy chodzi o Twoje obawy jak to wyglada dla potencjalnego przyszlego pracodawcy? :)

zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak mo偶liwo艣ci dojazdu dziwny pracodawca