zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwości dojazdu dziwny pracodawca

Data: 2012-11-05 22:49:02
Autor: cef
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwości dojazdu dziwny pracodawca
bartek wrote:

pracodawca -
zabrał mi samochod słuzbowy,

 i nalega zebym przyjechal do siedziby firmy do
miejsca oddalonego od mojego miasta o 300 km.

A tak technicznie, to jak on Ci zabrał ten samochód?
On przyjechał te 300km?

Data: 2012-11-05 23:03:22
Autor: bartek
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak moĹĽliwoĹ› ci dojazdu dziwny pracodawca
W dniu 2012-11-05 22:49, cef pisze:
bartek wrote:

[...]

tak
byli we 2...
niby towarzysko, jak im przedstawilem l4 to nagle sie zdziwili i powiedzieli ze dostali polecenie zabrania mi samochodu i telefonu sluzbowego,
l4 mialem na 2 dni.

teraz udaje glupa ze niechce mnie zwolnic ze jest duzo pracy itp itd i mowi zebym przyjechal po narzedzia pracy 300km... tylko po to zeby z usmiechem pewnie mi wrzucic zwolnienie....

Data: 2012-11-05 23:18:43
Autor: bartek
bartek wrote:

[...]

glownie chodzi mi tez o to
zwolnienie mialem do dzis
jutro wysle wypowiedzenie dojdzie na srode
a co przez te 3 dni ???????

isc do lekarza po zwolnienie czy co robic, podejrzewam ze dostane dyscypline jak nic nie zrobie w tej kwesti..

Data: 2012-11-05 16:56:11
Autor: witek
bartek wrote:

[...]

dokladnie tak, dostaniesz dyscyplinarke.

po za tym jak wyslesz wypowiedzenie, to i tak w najlepszych snach masz jeszcze minimum dwa tygodnie okresu wypowiedzenia.
w czasie ktorego jak sie nie zjawisz dostaniesz dyscpyplinarke w pierwszym dniu.

z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci udzielic urlopu jesli go masz. to byc cie ratowalo, jesli masz tylko dwutygodniowy okres wypowiedzenia.

Data: 2012-11-06 00:04:12
Autor: Yakhub
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwości dojazdu dziwny pracodawca
W liście datowanym 5 listopada 2012 (23:56:11) napisano:

z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci udzielic urlopu jesli go masz.

MoĹĽe, ale nie musi.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-05 17:04:57
Autor: witek
Yakhub wrote:
W liście datowanym 5 listopada 2012 (23:56:11) napisano:

z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci
udzielic urlopu jesli go masz.

MoĹĽe, ale nie musi.

no wlasnie chyba musi

zaraz poszukam bo tez mnie ciekawi

Data: 2012-11-06 00:12:10
Autor: Yakhub
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwości dojazdu dziwny pracodawca
W liście datowanym 6 listopada 2012 (00:04:57) napisano:
z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci
udzielic urlopu jesli go masz.

MoĹĽe, ale nie musi.

no wlasnie chyba musi

zaraz poszukam bo tez mnie ciekawi

Szukać przepisu mi się już nie chce, ale o ile pamiętam, to pracodawca
moĹĽe  urlopu  udzielić, ale nie musi, zaĹ› pracownik musi z tego urlopu
skorzystać (nie może odmówić).

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-05 17:48:16
Autor: witek
Yakhub wrote:
Szukać przepisu mi się już nie chce, ale o ile pamiętam, to pracodawca
moĹĽe  urlopu  udzielić, ale nie musi, zaĹ› pracownik musi z tego urlopu
skorzystać (nie może odmówić).

to w trakcie trwania umowy
na wypowiedzeniu jest inaczej.

Data: 2012-11-06 10:04:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Nov 2012, witek wrote:

Yakhub wrote:
Szukać przepisu mi się już nie chce, ale o ile pamiętam, to pracodawca
może  urlopu  udzielić, ale nie musi, za¶ pracownik musi z tego urlopu
skorzystać (nie może odmówić).

to w trakcie trwania umowy
na wypowiedzeniu jest inaczej.

  Wła¶nie tak - 167[1] KP :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-06 08:05:19
Autor: witek
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwo¶ci dojazdu dziwny pracodawca

ciemno i pozno wczoraj bylo :)

Data: 2012-11-06 20:10:55
Autor: Gotfryd Smolik news
OT: zwolnienie L4 [...]
On Tue, 6 Nov 2012, witek wrote:

ciemno

  Zgoda.

i pozno

  A nijak! Bardzo wcze¶nie!

wczoraj

  I nie wczoraj a dzi¶ ;)

bylo :)

  :D

pzdr, Gotfryd
(też czasem, khm, "niespójnie" pisuję o takich porach)

Data: 2012-11-06 13:26:56
Autor: witek
OT: zwolnienie L4 [...]
Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 6 Nov 2012, witek wrote:

[...]

rano sie zaczyna dopiero wtedy kiedy sie poloze i wyspie.

Wszystko co jest wczesniej jest wczoraj nawet jakby bylo dzisiaj.

Data: 2012-11-06 00:22:17
Autor: Gotfryd Smolik news
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak moĹĽliwoĹ› ci dojazdu dziwny pracodawca
On Mon, 5 Nov 2012, witek wrote:

Yakhub wrote:
W li¶cie datowanym 5 listopada 2012 (23:56:11) napisano:

z tym, ze jak dobrze poszukasz w KP to zdaje sie pracodawca musi ci
udzielic urlopu jesli go masz.

Może, ale nie musi.

no wlasnie chyba musi

  Nie bardzo. Tak jak Yakhub pisze (w drug± stronę).

zaraz poszukam bo tez mnie ciekawi

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,18,33,212,,,ustawa-z-dnia-26061974-r-kodeks-pracy1.html
+++
Art. 167[1]
1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest obowiązany
  wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie pracodawca
  udzieli mu urlopu. -- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-06 07:52:33
Autor: bartek
On Mon, 5 Nov 2012, witek wrote:

Yakhub wrote:
[...]

czyli jak dzis wysle wypowiedzenie moje z dniem wczorajszym zwykle to czy nadal bedzie mogl mnie dyscyplinarnie wyrzucic ? czy to bedzie adekwatne ze mnie w pracy nie ma a z uwagi na odleglosc mma takie prawo

jeszcze raz zaznacze ze pracuje z pomorskim filia jest w poznaniu a siedziba we wroclawiu
dzis wysylam z dniem wczorajszym wypowiedzenie czy to bedzie ok i nie dostane dyscypliny czy w wypowiedzeniu zaznaczyc date srody i w srodku zalaczyc tez zwolnienie lekarskie do srody ?

czy czas na dojscie wypowiedzenia jest jakis?

ponoc jak jest umowa na czas okreslony nie trzeba podac powodu przy wypowiedzeniu.

Data: 2012-11-06 08:04:20
Autor: witek
bartek wrote:
czyli jak dzis wysle wypowiedzenie moje z dniem wczorajszym

jezu
jak mozna wyslac cos dzisiaj zeby bylo wczoraj.

wszyscy tluka, ze liczy sie kiedy to pracodawca przeczyta a nie kiedy ty to wyslesz i jaka date wpiszesz.

tez bym cie zwolnił, bo sie nie nadajesz do pracy.

zwykle to
czy nadal bedzie mogl mnie dyscyplinarnie wyrzucic ?

wlasnie pewnie pismo jest gotowe, a dyscpylinarke dostaniesz poleconym

czy to bedzie
adekwatne ze mnie w pracy nie ma a z uwagi na odleglosc mma takie prawo

nie masz takiego prawa
do wyjasnienia jest gdzie jest twoej stale miejsce pracy i na jakiej podstawie masz gdzie jechac i kto za to zaplaci,
ale stawinei sie nie gra roli.

[...]

jak wyzej

czy czas na dojscie wypowiedzenia jest jakis?

ponoc jak jest umowa na czas okreslony nie trzeba podac powodu przy
wypowiedzeniu.

a masz na czas okreslonyy?
na jaki okres, bo zaraz sie okaze, ze w ogole nie mozesz jej wypowiedziec.

Data: 2012-11-07 08:19:20
Autor: bartek
W dniu 2012-11-06 15:04, witek pisze:
bartek wrote:
[...]

juz sie dogadalem "chyba"
dzwonilem i ustalilismy zebym napisal wypowiedzenie z dniem 24.11
mowil ze wtedy mi sie konczy okres wypowiedzenia
jakos dziwnie chyba date dzisiejsza wczorajsza powineineim wpisac?

napisalem mailem bo mowil ze tak moge, mowil aby wpisac ja.... legitymujacy sie dowodem..... wypowiadam z dniem 24.11  (okres 2 tygodni)
a za dzien wczesniej zebym napisal wniosek o urlop wyslalem.... z tym ze nie dostalem zadnych odpowiedzi ani potwierdzenia...
ale skoro kadrowa tak mowila i przelozony to pewnie dostane dyscypline..

Data: 2012-11-07 13:37:19
Autor: Gotfryd Smolik news
zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwo¶ci dojazdu dziwny pracodawca
On Wed, 7 Nov 2012, bartek wrote:

juz sie dogadalem "chyba"

  Z opisu wynika, że zdałe¶ się w cało¶ci na łaskę i niełaskę,
nie maj±c dowodów na to, że nie popełniasz "ciężkiego naruszenia"
(poprzez nieprzyj¶cie do pracy).
  Napisz jak się skończyło.

ale skoro kadrowa tak mowila i przelozony to pewnie dostane dyscypline..

  Skoro nie poszedłe¶ do pracy to podstawy "dyscyplinarki" s± oczywiste.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-06 10:02:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 6 Nov 2012, bartek wrote:

czyli jak dzis wysle wypowiedzenie moje z dniem wczorajszym zwykle

  Dasz głowę, że to co napisałe¶ jest JEDNOZNACZNE?

to czy nadal bedzie mogl mnie dyscyplinarnie wyrzucic ?

  ZA NIEPRZYJ¦CIE DO PRACY.
  Zupełnie bez zwi±zku z tym, czy złożysz wypowiedzenie czy nie.
  Przecież masz to czarno na białym w poprzednich postach.

czy to bedzie adekwatne ze mnie w pracy nie ma a z uwagi na odleglosc mma takie prawo

  Napisali Ci - tak.
  Jak rozumiem już jest za póĽno, bo już miałe¶ stawić się w pracy.
  Napisz jak się skończyło.

jeszcze raz zaznacze ze pracuje z pomorskim filia jest w poznaniu a siedziba we wroclawiu

  No to IMVHO zależy, czy pracodawca prawidłowo Cię poinformował że
masz wyjazd służbowy - delegację - poza miejsce pracy.

czy czas na dojscie wypowiedzenia jest jakis?

  Nie ma, liczy się "powiadomienie". Chyba już kto¶ pisał.
  Dopóki pracodawca nie wie, że wypowiedziałe¶ umowy, to nie wie.
  Termin nie biegnie, wypowiedzenia nie ma.

ponoc jak jest umowa na czas okreslony nie trzeba podac powodu przy wypowiedzeniu.

  A nie wiem czy już napisałe¶, że pracujesz na czas okre¶lony.
  Zdaje się że tak.
  Ale to dotyczy pracodawcy, nie pracownika!

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-07 16:38:11
Autor: bartek
[...]

to co mialem wsiasc rano w pociag i jechac 500km ??????
do firmy ???

Data: 2012-11-07 10:14:33
Autor: witek
bartek wrote:
to co mialem wsiasc rano w pociag i jechac 500km ??????
do firmy ???

a jak my¶lisz?

Data: 2012-11-07 17:07:32
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

[...]

to co mialem wsiasc rano w pociag i jechac 500km ??????
do firmy ???

  Jakby¶ dostał polecenie wyjazdu służbowego, tak normalnie,
kiedy "normalnie" pracowałe¶, przed chorobowym, to jechałby¶ czy nie?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-05 23:47:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Nov 2012, bartek wrote:

glownie chodzi mi tez o to
zwolnienie mialem do dzis
jutro wysle wypowiedzenie dojdzie na srode
a co przez te 3 dni ???????

  A co ma być? "Ciężkie naruszenie obowi±zków pracowniczych".

http://www.google.pl/search?sclient=psy-ab&hl=pl&site=&source=hp&q=dyscyplinarka+na+wypowiedzeniu&btnG=Szukaj

  Cóż my¶lisz, że wypowiedzenie umowy zwalnia z obowi±zków pracowniczych?
  Nie.
  Masz stawić się w pracy.
  Rozdziel te dwie sprawy.

pzdr, Gotfryd

zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwości dojazdu dziwny pracodawca