zwolnienie lekarskie i ciaza

Data: 2011-07-02 18:44:37
Autor: mosciak
zwolnienie lekarskie i ciaza
Witam!

Zona jest w poczatku 2 miesiaca ciazy.
umowe o prace ma do lipca 2012r.
Obawia sie ze jak teraz dostarczy zwolnienie pracodawcy to ... bedzie wypowiedzenie.

czy mozliwe jest zwolnienie z pracy przed 3 miesiacem ciazy?
jak pozniej z urlopem maciezynskim? urodzi powiedzmy w lutym....
jak z urlopem wychowawczym?

Data: 2011-07-02 18:50:39
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.07.2011 18:44, mosciak pisze:
Obawia sie ze jak teraz dostarczy zwolnienie pracodawcy to ... bedzie wypowiedzenie.

O ile mi wiadomo, to w czasie zwolnienia lekarskiego nie można wręczyć
wypowiedzenia.

czy mozliwe jest zwolnienie z pracy przed 3 miesiacem ciazy?

Tak.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-28 16:04:30
Autor: GK
Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał(a):
W dniu 02.07.2011 18:44, mosciak pisze:
> czy mozliwe jest zwolnienie z pracy przed 3 miesiacem ciazy?

Tak.

Art. 177 par. 1 zniknął z Twojego KP? Uprzedzając Twoje "ale paragrafy kolene", wątkotwórca nie pisał nic nt. upadłości pracodawcy itp. Mosciak, do poczytania art. 177 i następne Kodeksu Pracy.

GK

Data: 2011-07-02 18:53:04
Autor: Animka
W dniu 2011-07-02 18:44, mosciak pisze:
[...]

To już żona czuje się jak inwalidka?
Nie może być zwolniona nawet od 1-go dnia ciąży, ale ciąża to nie choroba, pracować i tańczyć można.

--
animka

Data: 2011-07-02 23:26:31
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 02 Jul 2011 18:53:04 +0200, Animka napisał(a):

[...]

I ja bym się nie dziwiła pracodawcy zwalniającego pracownika, który
kradnie=wyłudza od niego pensję, nie pracując, tylko załatwiając sobie
"lewe" zwolnienia.
--
XL
Prawda o GMO: http://supermozg.gazeta.pl/supermozg/1,91628,9569172,GMO___lobbing__wiara_i_polityczna_wola.html#ixzz1PrYQPpgy

Data: 2011-07-03 00:14:01
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 2 Jul 2011 23:26:31 +0200, Ikselka napisał(a):

[...]

....a kiedy tym pracownikiem jest kobieta w ciąży, no to samo się pcha na
usta pytanie: co tym kobietom odbija, że chcą, aby je uważano za
równorzędnych pracowników z mężczyznami? Przecież to nijak niemożliwe!

Data: 2011-07-03 18:11:55
Autor: qwerty
Użytkownik "Ikselka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9wrnuxsyhsk9.obh9dfi7sof4.dlg@40tude.net...
...a kiedy tym pracownikiem jest kobieta w ciąży, no to samo się pcha na
usta pytanie: co tym kobietom odbija, że chcą, aby je uważano za
równorzędnych pracowników z mężczyznami? Przecież to nijak niemożliwe!

Dokładnie. Kobiety są lepiej traktowane.

Data: 2011-07-03 13:12:42
Autor: SDD

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:seq91m5ckhip.hbqg1s8d4kqa.dlg40tude.net...

I ja bym się nie dziwiła pracodawcy zwalniającego pracownika, który
kradnie=wyłudza od niego pensję, nie pracując, tylko załatwiając sobie
"lewe" zwolnienia.

Pretensje tez powinny byc troche kierowane do ustawodawcy. Jaki jest sens placenia skladek na ubezpieczenie chorobowe, skoro w przypadku pracownikow, ZUS finansuje swiadczenie dopiero od 33 dnia?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-03 17:44:51
Autor: macso
zwolnienie lekarskie i ciaza

Użytkownik "Ikselka" <

[...]

Niedawno przegrałem ( tzn moja firma) sprawę z kobietą która była na zwolnieniu przez całą ciążę, cały urlop macierzyński i wychowawczy i jeszcze 180 dni po zakończeniu urlopu.
Cały czas pubierała pensję. Planowała przejść na świadczenie rehabilitacyjne , ale zabrakło jej 3 dni ciągłosci . Ponieważ nie przyszła do pracy, nie przestawiła żadnego zwolnienia,
 dostała wypowiedzenie z 52. Odwołała się , najpierw o przywrócenie do pracy , a potem o bezpodstawne zwolnieniew tym trybie. I sąd przyznał jej rację, bo zeznała że telefonicznie zawiadomiłą prezesa że czeka na  świadczenie z ZUS.
Tak że pracodawcy możesz się nie dziwic, ąle babskie sądy i tak sowje zrobią
'
'macso

Data: 2011-07-03 22:37:02
Autor: SDD

Użytkownik "macso" <macso@poczta.oiniet.pl> napisał w wiadomości news:iuq2pm$il1$1inews.gazeta.pl...

Cały czas pubierała pensję. Planowała przejść na świadczenie rehabilitacyjne

To trzeba bylo nie wyplacac pensji, tylko zasilek z ZUS-u

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-04 00:24:03
Autor: Ikselka
zwolnienie lekarskie i ciaza
Dnia Sun, 3 Jul 2011 17:44:51 +0200, macso napisał(a):

Użytkownik "Ikselka" <

[...]

Ja znam kobietę, która urodziła 4 dzieci i 12 lat nie pracowała, beac
zatrudniona - 12 lat była na zmianę to w ciąży na zwolnieniu, to na
macierzyńskim, to na wychowawczym... Nic, tylko kobiety na traktory!

Data: 2011-07-04 11:05:48
Autor: Kamil
[...]

                      ^^^^^^
Pier........z kocopoły fragles.

[...]

tak namotałeś, że...:)))
Kobieta, jeżeli jest ku temu przesłanka i lekarz wystawia ZLA, może
przebywać w okresie ciąży do 270 dni na tym zwolnieniu. Chyba naturalne że
po porodzie ktoś tym dzieckiem musi się zająć - prawda? Nie koniecznie
kobieta, ale ZAZWYCZAJ właśnie to one opiekują się dzieckiem i wykorzystują
"macierzyński".
Naturalnie, po tych kilkudziesięciu tygodniach, dziecko nie jest
samodzielne (chyba że ty byłeś wyjątkiem), więc kobieta (i nie tylko ona!)
może korzystać z tzw" wychowawczego".
I nie pi...ol patałachu że w okresie zwolnienia lekarskiego, potem w
trakcie "macierzyńskiego" a następnie "wychowawczego" - otrzymywała
PENSJĘ!!!
Jesteś ^$&%*%^^%$&% i nie wiesz o czym piszesz.
Jedynie przez pierwsze 33 dni w roku w którym taka pracownica
wykorzystywała zwolnienie lekarskie - otrzymała WYNAGRODZENIE GWARANTOWANE
za czas choroby. Wszytko późniejsze - to jest płacone przez ZUS (choć w
zależności od wielkości zakładu - wypłacać może pracodawca, ale tylko
WYPŁACA, bo te świadczenia otrzymuje z ZUSu)!!!!

A co do poinformowania "prezesa" przez pracownicę ... skąd takie oburzenie
u ciebie? Siedzisz mu pod biurkiem i robisz "algidę" że zakładasz iż takie
poinformowanie nie miało miejsca?

Polecam lekturę KP, ustawy o świadczeniach ....ZUS - bo póki co jesteś
cienki/cienka jak drut strzałowy.
Obyś nie był/była kadrowcem w tej firmie bo wówczas nic tylko współczuć
"pracownikom"...i czym prędzej niech szukają innej pracy :))

Data: 2011-07-04 12:13:34
Autor: Animka
W dniu 2011-07-04 11:05, Kamil pisze:
[...]

Nie podskakuj szczylu adwokatowi Masco.

--
animka

Data: 2011-07-28 13:07:36
Autor: Pako
zwolnienie lekarskie i ciaza
W dniu 2011-07-03 17:44, macso pisze:

Użytkownik "Ikselka" <

[...]

coś w tym jest, gdzieś czytałem że kobieta po miesiącu od stwierdzenia ciąży poszła na zwolnienie, potem był macierzyński, choroba, jeden dziń w pracy i znowu choroba ciągnęła to prawie 3 lata a pracodawca nie mógł się jej pozbyć przegrywając dwie sprawy w sądzie. Ot tak mamy w tej polszy. Nie dziwią mnie potem pytania pracodawcy.

Pako

Data: 2011-07-03 23:53:26
Autor: Veronika
[...]

Ciąże jako i ludzie są różne.
I nie każde ciążowe zwolnienie jest "lewe".
I nie w każdej ciąży można pracować i tańczyć.

Jedynie Ikselki i animki zawsze te same.

Data: 2011-07-04 00:28:01
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 3 Jul 2011 23:53:26 +0200, Veronika napisał(a):

[...]

Mowa jest o zwolnieniu tzw "lewym". Zwolnienie żony Wątkodawcy nosi
znamiona "lewizny".
Widac to jasno po tym, że on się zastanawia, czy żona ma je wziąć bo co
będzie, kiedy je dostarczy.
Czyli moze NIE WZIĄĆ, czyli nic jej nie jest.

I nie w każdej ciąży można pracować i tańczyć.

Wtedy dostaje się UZASADNIONE zwolnienie lekarskie.

Jedynie Ikselki i animki zawsze te same.

Bo uczciwe? - no cóż, jak widać zbieramy za to razy, napominając
nieuczciwych.

Data: 2011-07-04 11:09:37
Autor: Kamil
Dnia Mon, 4 Jul 2011 00:28:01 +0200, Ikselka napisał(a):

Mowa jest o zwolnieniu tzw "lewym". Zwolnienie żony Wątkodawcy nosi
znamiona "lewizny".
Widac to jasno po tym, że on się zastanawia, czy żona ma je wziąć bo co
będzie, kiedy je dostarczy.

Takie projekcje mogą się pojawić tylko w zwichrowanym i wypaczonym umyśle
ikselki.
Ale taka jest prawda - każdy sądzi po sobie.

Czyli moze NIE WZIĄĆ, czyli nic jej nie jest.

A co powiesz na to że takie ZLA "odebrała" od lekarza - tlyko teraz, dla
pewności, zastanawia się czy je PRZEDŁOŻYĆ pracodawcy.
No ale....to wymaga inteligencji, której na pewno u ciebie brakuje.

Data: 2011-07-05 23:34:30
Autor: Veronika

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1jfbyj9anbji9$.t61bzmf58xxq$.dlg40tude.net...

[...]

Szklana kula prawdę ci powie.