zworki w starych dyskach WD

Data: 2010-03-06 19:22:34
Autor: qwerty
zworki w starych dyskach WD
Użytkownik "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmu6fa$76j$1@nemesis.news.neostrada.pl...
stare (to znaczy konkretnie 8,4GB) dyski WD miału trzy możliwości założenia zworki: MAster, SLave i CS2... czy Ktoś pamięta którą trzeba założyć, gdy dysk podpięty jest jako jedyny na taśmie i to na jej końcu? więm, że któreś opcje nie działały, tylko nie pamiętam które... jak nie wiecie to nie piszcie, bo to nie jest typowe zachowanie jak wszystkich innych dysków - WDki tak mają.

2 minut zajęłoby sprawdzenie wszystkich 3 możliwości, a wolisz napisać na grupę?

Data: 2010-03-06 19:31:21
Autor: identifikator: 20040501
zworki w starych dyskach WD
2 minut zajęłoby sprawdzenie wszystkich 3 możliwości, a wolisz napisać na grupę?

pewnie dla kogoś kto na takim dysku trzyma gołe baby to byłby dobry pomysł...
ja nie chcę stracić danych...

Data: 2010-03-07 18:12:08
Autor: MAR
zworki w starych dyskach WD
W dniu 2010.03.06 19:31, identifikator: 20040501 pisze:
[...]

Od tego się danych nie traci.

--
Mar

Data: 2010-03-08 00:37:39
Autor: Wiktor S.
zworki w starych dyskach WD
pewnie dla kogoś kto na takim dysku trzyma gołe baby to byłby dobry
pomysł...
ja nie chcę stracić danych...

NIGDY nie zdarzyło mi się w ten sposób stracić danych.
Najwyżej BIOS dysku nie wykryje. Czasami wszystkich przestaje wykrywać.

--
Azarien

Data: 2010-03-11 23:40:11
Autor: Wiktor S.
zworki w starych dyskach WD
NIGDY nie zdarzyło mi się w ten sposób stracić danych.
Najwyżej BIOS dysku nie wykryje. Czasami wszystkich przestaje
wykrywać.

W większych dyskach są zworki ograniczające pojemność do około
32 GB -- tam przezworkowanie może doprowadzić do utraty danych.
Być może mniejsze dyski mają jakieś inne zworki ograniczające
pojemność do innej granicy magicznej? :)

Tak, tylko że na etapie BIOSu, gdzie dysk wykryje albo go nie wykryje, a jak wykryje to i tak warto sprawdzić zgłaszaną pojemność - utrata danych nastąpić nie powinna.

--
Azarien

Data: 2010-03-12 01:00:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zworki w starych dyskach WD

"Wiktor S." hnbrgc$3tf$1@news.onet.pl

Tak, tylko że na etapie BIOSu, gdzie dysk wykryje albo go nie wykryje, a jak
wykryje to i tak warto sprawdzić zgłaszaną pojemność - utrata danych
nastąpić nie powinna.

Też tak uważam.

Data: 2010-03-13 14:20:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zworki w starych dyskach WD

"Eneuel Leszek Ciszewski" hnc0jc$ble$1@inews.gazeta.pl

> [...]

> Tak, tylko że na etapie BIOSu, gdzie dysk wykryje albo go nie wykryje,
> a jak wykryje to i tak warto sprawdzić zgłaszaną pojemność - utrata

A jeśli już ktoś boi się utraty danych -- IMO nie powinien podłączać
dysku samodzielnie. :) Nie powinien, gdyż podłączenie dysku to nie
wpięcie czegoś w coś (bez użycia nadmiaru siły i energii) ale właśnie
znalezienie stosownego wyzworkowania ;) i stosownego ustawienia czegoś
zarówno w BIOSie komputera, jak i w systemie.

Dla kogoś jest to proste, łatwe, dla kogoś może być niebezpieczne.

Co w tym złego czy haniebnego, że ktoś nie potrafi podpiąć starego dysku?

Raczej smutnym zjawiskiem jest despecjalizacja społeczeństwa. :)
Każdy samodzielnie piecze chleb, każdy samodzielnie leczy się,
każdy samodzielnie produkuje sobie buty i takoż szyje sobie ubrania...

Data: 2010-03-08 00:55:22
Autor: maX
zworki w starych dyskach WD

Użytkownik "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:hmu7nb$839$1nemesis.news.neostrada.pl...
2 minut zajęłoby sprawdzenie wszystkich 3 możliwości, a wolisz napisać na grupę?

pewnie dla kogoś kto na takim dysku trzyma gołe baby to byłby dobry pomysł...
ja nie chcę stracić danych...

Do trybu Dual w tym dysku nie ma wątpliwości. Więc jesli chcesz mieć pewność to skombinuj drugi dysk, skonfiguruj go zworką do pracy Master/Slave i połącz oba na jednym kanale.

Data: 2010-03-08 01:03:44
Autor: maX
zworki w starych dyskach WD

Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości news:hn1ed7$ljq$1atena.e-wro.net...

[...]

Tylko dysk a nie CD/DVD. I najlepiej jakiś też z tego okresu, a nie 500GB (znaczy z takim pewnie też by działał, ale czasem mogą być "niekopatybilności" przy łączeniu na jednym kanale dwóch dysków z tak odległych epok).

skonfiguruj go zworką do pracy Master/Slave i połącz oba na jednym kanale.

Ostatnio miałem potrzebę podłączyć dysk 212 MB (MB, a nie GB; na tym dysku data produkcji to 1993) i działał bez problemu na płycie AM2.
Aczkolwiek czasem może byc konieczne wymuszenie w biosie trybu CHS zamiast LBA, lub przełączenie (też w biosie) danego kanału IDE z 32-bit na 16-bit.
Aha, ta 212-ka była jedynym dyskiem na kanale i mimo że była skonfigurowana jako Slave to bios (i Dos) bez problemu ją widział.

Data: 2010-03-10 18:03:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zworki w starych dyskach WD

"maX" hn1est$942$1@atena.e-wro.net

Tylko dysk a nie CD/DVD. I najlepiej jakiś też z tego okresu, a nie 500GB

A są takie -- PATA 500 GB?
Gdzie są granice pojemności PATAlogii 2.5" oraz 3.5"?

Mam dwie kieszonki 2.5" do których można wstawić PATAlogiczne dyski,
aby je zobaczyć via USB -- chcę więc wiedzieć, gdzie są te granice.

zworki w starych dyskach WD