zwrot 10 dni- zakup przez net

Data: 2012-04-23 12:39:08
Autor: LUKAS
zwrot 10 dni- zakup przez net
Witam

Jesli chce dokonac zwrotu towaru kupionego przez net to czy przy jego odbiorze mam prawo go rozpakowac i ogladnac czy w srodku nie jest nic uszkodzone czy tez moge tylko dokonac ogledzin zew. i stweirdzic czy nie zostalo naruszone opakowanie?
Sprzet to elektronika

jak to jest prawnie ?

Data: 2012-04-23 12:43:15
Autor: spp
zwrot 10 dni- zakup przez net
W dniu 2012-04-23 12:39, LUKAS pisze:

[...]

Możesz nawet używać. ;)

--
spp

Data: 2012-04-23 13:15:19
Autor: Czeslawek
zwrot 10 dni- zakup przez net
W dniu 2012-04-23 12:43, spp pisze:
[...]

Tyle, że w takim przypadku sklep może robić problemy przy zwrocie.
Z historii opisanych w necie wynika, że sklepy potrafiły celowo uszkodzić zwracany towar aby móc odmówić przyjęcia zwrotu.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-23 22:12:25
Autor: spp
zwrot 10 dni- zakup przez net
W dniu 2012-04-23 13:15, Czeslawek pisze:

[...]

Ale to nie ma nic wspólnego z używaniem. :)

--
spp

Data: 2012-04-23 15:22:04
Autor: tryton
zwrot 10 dni- zakup przez net
[...]

jeśli odbierasz bezpośrednio od jakiegoś kuriera to jak najbardziej

jeżeli odbierasz w punkcie odbioru jak w niektórych firmach, to zwrotu nie możesz zrobić

Data: 2012-04-23 19:15:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
zwrot 10 dni- zakup przez net
W dniu 23.04.2012 15:22, tryton pisze:
jeĹĽeli odbierasz w punkcie odbioru jak w niektĂłrych firmach, to zwrotu
nie możesz zrobić

Albowiem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-04-23 20:12:11
Autor: Gotfryd Smolik news
zwrot 10 dni- zakup przez net
On Mon, 23 Apr 2012, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

W dniu 23.04.2012 15:22, tryton pisze:
jeżeli odbierasz w punkcie odbioru jak w niektórych firmach, to zwrotu
nie możesz zrobić

Albowiem?

  Albowiem oni wszyscy już ustawę przeczytali :O

  Losujemy:
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml

  Cytat:
"Korzystanie przez Klienta z możliwości dokonania
[BACZNOSC!]
  Rezerwacji lub Zamówienia
[spocznij]
  drogą telefoniczną"

  Zauważyłes cos czy nie?
(kiedy zawierana jest umowa, jesli "Klient" dokona "Rezerwacji"?)

  Rzecz jasna, regulamin przewiduje sprzedaż na odległosc.
  Ale to nie znaczy, że w tej formie cokolwiek musi być oferowane,
a jesli już, to wcale nie we wszystkich formach, np. "umowa
na odległosc" wyłacznie dla przypadku dostawy kurierem.

  A że "K"lient wybiera "R"ezerwację, to już wybór klienta ;)
(z całym szacunkiem, wielkimi literami ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-23 21:11:44
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
zwrot 10 dni- zakup przez net
  A że "K"lient wybiera "R"ezerwację, to już wybór klienta ;)
(z całym szacunkiem, wielkimi literami ;))

Ale nic nie było o rezerwacji. Było o ZAKUPIE PRZEZ NET. Czyli zakup dokonany został poza siedzib± sprzedawcy. A że odbiór został wykonany w punkcie odbioru, to chyba nie rzutuje.

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2012-04-23 14:21:41
Autor: witek
zwrot 10 dni- zakup przez net
[...]

Zauważ, że zwykle nie.

Przy takim "zakupie" nie płacisz z góry w internecie, a dopiero przy odbiorze w sklepie.
To co zrobiłe¶ w internecie to zleciłe¶ dostarczenie towaru do sklepu i zarezerwowanie go dla siebie.
W sklepie możesz go  jak najbardziej obejrzec i ... nie kupić.
Ale jak kupisz, to nie ma mowy o kupowanie przez internet i zwrocie pozniej.

No chyba, ze było tak jak piszesz. Czyli w internecie kupiłe¶, zapłaciłe¶, a w sklepie tylko odbierasz.

Data: 2012-04-23 21:29:03
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
zwrot 10 dni- zakup przez net
W dniu 23.04.2012 21:21, witek pisze:
Zauważ, że zwykle nie.
Przy takim "zakupie" nie płacisz z góry w internecie, a dopiero przy
odbiorze w sklepie.

Nie wiem, mało takich mam sytuacji, więc nie umiem ocenić zwykle.

To co zrobiłe¶ w internecie to zleciłe¶ dostarczenie towaru do sklepu i
zarezerwowanie go dla siebie.
W sklepie możesz go jak najbardziej obejrzec i ... nie kupić.

No zależy. Np. jak zamawiałem ksi±żki w Empicu, to płaciłem już kart± przez WWW, tylko wybrałem Dostawa do Salonu w Zabrzu 0zł, bo wiedziałem, że tam i tak będę. W salonie obsługa wręczyła mi zapakowan± w karton ksi±żkę, z nadrukowanym adresem itp. Identycznie, jak wysłan± poczt±, tylko niewysłan± poczt±.

Nie wiem jak przy płatno¶ci przy odbiorze, ale też chyba by była taka zapakowana paczuszka, choć może by pozwolili otworzyć i zrezygnować. Nie testowałem.

Data: 2012-04-23 15:16:28
Autor: witek
zwrot 10 dni- zakup przez net
Przemysław Adam ¦miejek wrote:

Nie wiem jak przy płatno¶ci przy odbiorze, ale też chyba by była taka
zapakowana paczuszka, choć może by pozwolili otworzyć i zrezygnować. Nie
testowałem.

Powinni, jak nie to nie kupuję i czesc.

Data: 2012-04-23 22:26:02
Autor: Gotfryd Smolik news
zwrot 10 dni- zakup przez net
On Mon, 23 Apr 2012, witek wrote:

Przy takim "zakupie" nie płacisz z góry w internecie, a dopiero przy odbiorze w sklepie.

  Nawet dalej - możesz zapłacić przy "wyklikaniu" przelewem,
z prawnego p. widzenia dokonujac (tylko) przedpłaty, wybrany
za przykład regulamin to przewiduje:
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml
"Klient ma możliwość uiszczenia ceny: [...]
  w przypadku dokonania Rezerwacji Produktu za pośrednictwem Sklepu
  [...lista...] oraz przelewem bankowym"

  Jak sadzę, nikt z obecnych nie spodziewa się ze przelew może być
zrobiony po odebraniu towaru :)
  Oczywiscie opcja o której piszesz (zapłata na miejscu gotówka
lub karta) również ma miejsce, ale wyłacznie od sposobu "prowadzenia"
klienta na stronie sklepu zależy, czy (jesli nie przestudiował
regulaminu) zorientuje się że nawet wybierajac przelew wcale
nie zawiera umowy, tak jak piszesz.

W sklepie możesz go  jak najbardziej obejrzec i ... nie kupić.

  Ototo.
  Obsługa oczywiscie może zupełnie zapomnieć uswiadomić klienta
w sprawie tego ogladania, wręcz przeciwnie, "ja to tylko dostałem
żeby panu przekazać"

No chyba, ze było tak jak piszesz. Czyli w internecie kupiłe¶, zapłaciłe¶,
a w sklepie tylko odbierasz.

  Uczciwie muszę przyznać, że przypadki odwrotne do opisanego przeze
mnie wyżej (czyli zakup internetowy z zapłata na miejscu) również
występuja.

  Przykład:
http://fotozakupy.pl/pomoc/nasz-regulamin

  Z kolei tam "zakup internetowy" jest zastosowany w roli skutecznego
"haka" przeciwkartowego, nie działa na niego żadna z rozważanych
na grupach metod na obejscie przez kartowicza, włacznie
z podana (chyba tu) koncepcja Roberta (pokazanie gotówki,
a po wyliczeniu kwoty z opustem, czyli podaniu przez
sprzedawcę konkretnej oferty, schowanie gotówki i wyjęcie
karty).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-24 00:00:09
Autor: Budzik
zwrot 10 dni- zakup przez net
Osobnik posiadaj±cy mail witek7205@gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

pamiętaj, ze sporo zakupów w necie to allegro, a tam klikniecie aukcji KT = zakup. --
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
Blaise Pascal

Data: 2012-04-23 19:30:55
Autor: witek
zwrot 10 dni- zakup przez net
Budzik wrote:
pamiętaj, ze sporo zakupów w necie to allegro, a tam klikniecie aukcji KT =
zakup.

ale tam nie opcji "odbior w sklepie".

Data: 2012-04-24 10:38:50
Autor: Michal Jankowski
zwrot 10 dni- zakup przez net
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Budzik wrote:
pamiętaj, ze sporo zakupów w necie to allegro, a tam klikniecie aukcji KT =
zakup.

ale tam nie opcji "odbior w sklepie".

Nie ma? To gdzie ja odbierałem?

  MJ

Data: 2012-04-24 20:00:07
Autor: Budzik
zwrot 10 dni- zakup przez net
[...]

ciekawe...

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedy¶ osi±gnie najwyższy stopień niekompetencji

Data: 2012-04-24 02:56:10
Autor: Gotfryd Smolik news
zwrot 10 dni- zakup przez net
On Tue, 24 Apr 2012, Budzik wrote:

pamiętaj, ze sporo zakupów w necie to allegro,

  Dobrze, allegro jako monopol wyłaczamy z rozważań :)

a tam klikniecie aukcji KT

  Swoja droga, ten co wymyslił nazwę "aukcja KT" powinien dostać
baty za sianie zamieszania. I premię za chłyt marketingowy
(pewnie dostał ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-23 23:28:37
Autor: witek
zwrot 10 dni- zakup przez net
Gotfryd Smolik news wrote:
  Swoja droga, ten co wymyslił nazwę "aukcja KT" powinien dostać
baty za sianie zamieszania. I premię za chłyt marketingowy
(pewnie dostał ;))

z pretensjami do ebay.com

Data: 2012-04-23 21:17:47
Autor: Czeslawek
zwrot 10 dni- zakup przez net
W dniu 2012-04-23 21:11, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
Ale nic nie było o rezerwacji. Było o ZAKUPIE PRZEZ NET. Czyli zakup
dokonany został poza siedzib± sprzedawcy. A że odbiór został wykonany w
punkcie odbioru, to chyba nie rzutuje.
Trzeba by to przemy¶leć. Czy przy przed odbiorem miałe¶ możliwo¶ć zapoznania się u sprzedawcy z kupowanym produktem? Czy zapłaciłe¶ za przesyłkę? Kiedy i gdzie wydrukowano fakturę lub paragon?

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-23 22:11:50
Autor: Gotfryd Smolik news
zwrot 10 dni- zakup przez net
On Mon, 23 Apr 2012, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

  A że "K"lient wybiera "R"ezerwację, to już wybór klienta ;)
(z całym szacunkiem, wielkimi literami ;))

Ale nic nie było o rezerwacji. Było o ZAKUPIE PRZEZ NET.

  Doceniam, ale statystyczny kupujacy taka operację interpretuje
zazwyczaj własnie jako "zakup przez net" i potem czuje się
zawiedziony.
  Jeszcze raz: tak, trafiłem w sam srodek Twoich ostatnich
skarg i wyrzekań, czyli w "umowę zawiła i ukrywajaca", w pełni
zgoda.

  Tak uczciwie: natrafiasz na jakis towar akurat w przytoczonym
sklepie. Dostępnosc - "tylko zamówienie internetowe".
  Ale możesz odebrać w Platanie przy pl. Teatralnym za 0 zł.

  Dasz głowę, że NA PEWNO bys sprawdził, że to co przeprowadziłes
przez internet to było "zamówienie"? (i tylko zamówienie,
a nie zawarcie umowy)

Czyli zakup dokonany
został poza siedzib± sprzedawcy. A że odbiór został wykonany w punkcie
odbioru, to chyba nie rzutuje.

  Jesli wczesniej dostałes oswiadczenie woli że sprzedawca zgodził
się sprzedać, to oczywiscie masz rację.
  Tylko trzeba uważnie patrzeć na "małe literki".

pzdr, Gotfryd

zwrot 10 dni- zakup przez net