zwrot kaucji za wynajem mieszkania a brudne ściany

Data: 2009-05-09 13:39:55
Autor: Robert Tomasik
zwrot kaucji za wynajem mieszkania a brudne ściany
Użytkownik "ksl" <jaceUsuntok.kolasa@gmail.com> napisał w wiadomości news:gu3o0i$41r$1opal.icpnet.pl...
Witam.
Za 2 tygodnie ze znajomymi oddajemy lokal, który wynajmowaliśmy przez 2 lata właścicielom. Zapłaciliśmy stosunkowo niewielką kaucję (500 zł), której nam teraz nie chcą zwrócić. Problem jest w tym, że ściany, które na początku były   świeżo pomalowane trochę się pobrudziły - jest kilka kresek, otarć od butów itp.

Kresek od czego? No bo normalnie po ścianach sie nie rysuje. Otarcia od butów na ścianach? No to raczej ciężko bedzie pod normalne zuzycie podciągnąć.

Rozwaliły się też 3 zawiasy przy starej meblościance, której nam nie pozwolili wynieść (wcześniej mieszkał tam starszy człowiek który pewnie jej bardzo mało używał).

Co to znaczy "rozwaliły". Normalnie zawiasy się nie rozwalają.

Pytanie: Czy wymienione przeze mnie rzeczy kwalifikują się do normalnego zużycia mieszkania? Czy właściciel ma prawo nie zwrócić mi za to kaucji?

Tak, jak to opisałeś, to raczej normalne zużycie to nie jest.

zwrot kaucji za wynajem mieszkania a brudne ściany