Data: 2009-11-17 23:17:14 | |
Autor: Anna | |
zwrot pieniędzy za karnet | |
Jako konsument wykupuje karnet na kilka godzin korzystania z usług sportowych np. basen odkryty. Do końca sezonu wykorzystuje pewną cześć tego czasu. W nowym sezonie okazuje się (wcześniej nie było informacji o terminie ważności karnetu), że nie ma możliwości wykorzystania reszty czasu, ani uzyskania zwrotu pieniędzy za niemożliwą do wykorzystania część świadczenia. Takie postępowanie przedsiębiorcy jest zgodne z prawem? W szczególności czy nie dotyczy tego: Kodeks Cywilny Art. 385^3. W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności: 12) wyłączają obowiązek zwrotu konsumentowi uiszczonej zapłaty za świadczenie nie spełnione w całości lub części, jeżeli konsument zrezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania, 13) przewidują utratę prawa żądania zwrotu świadczenia konsumenta spełnionego wcześniej niż świadczenie kontrahenta, gdy strony wypowiadają, rozwiązują lub odstępują od u mowy, Zmieni coś to, że od nowego sezonu będzie dostępna informacja o terminie ważności karnetu? Anna |
|