zwrot wiadectwa dojrzaoci z uczelni -warunki ???

Data: 2010-08-11 11:47:42
Autor: HatMan
zwrot wiadectwa dojrzaoci z uczelni -warunki ???
Od roku 1977 nie odebraem jeszcze wiadectwa
dojrzaoci z UMK Toru

Zwrot warunkuj podpisaniem obiegwki

Po 33 latach ???

--
HatMan

Data: 2010-08-11 11:53:34
Autor: Andrzej Lawa
HatMan pisze:
Od roku 1977 nie odebraem jeszcze wiadectwa
dojrzaoci z UMK Toru

Zwrot warunkuj podpisaniem obiegwki

Odmowa wydania dokumentu, ktrym nie maj prawa dysponowa, to
przestpstwo cigane z urzdu.

Data: 2010-08-11 11:59:48
Autor: HatMan
zwrot wiadectwa dojrzaoci z uczelni -warunki ???

Uytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa w
wiadomoci news:4c62731cnews.home.net.pl...

poprosz o szczegly, na co si powoa

--
HatMan

Data: 2010-08-11 12:04:57
Autor: Maddy
zwrot świadectwa dojrzałości z uczel ni -warunki ???
W dniu 11-08-2010 11:59, HatMan pisze:

Użytkownik "Andrzej Lawa"<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>  napisał w
wiadomości news:4c62731cnews.home.net.pl...
HatMan pisze:
Od roku 1977 nie odebrałem jeszcze świadectwa
dojrzałości z UMK Toruń

Zwrot warunkują podpisaniem obiegówki

Odmowa wydania dokumentu, którym nie mają prawa dysponować, to
przestępstwo ścigane z urzędu.

poproszę o szczególy, na co się powołać

Czy to aby na pewno jest rok 1977 (siedemdziesiąty siódmy???)
Chcą od Ciebie obiegówki po 33 latach ????????

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-11 12:22:32
Autor: HatMan

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Czy to aby na pewno jest rok 1977 (siedemdziesiąty siódmy???)
Chcą od Ciebie obiegówki po 33 latach ????????

Po 33 latach, to był rok 1977 ( jeden tysiąc dziewięćset
siedemdziesiąty siódmy),

--
HatMan

Data: 2010-08-11 12:28:07
Autor: Maddy

HatMan pisze:
[...]

O matko bosko..

A po takim czasie to mogą Cię ścigać np. za nieoddanie książki do biblioteki?
Przecież przez te lata to by się morderstwo przedawniło!

A z drugiej strony - oni są w stanie znaleźć to świadectwo???
Nie szybciej będzie do liceum po duplikat?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-11 12:46:25
Autor: Borzymir
[...]

Z trzeciej strony, jak zgubili to świadectwo to im sie tez przedawniła wina? :)

Data: 2010-08-11 12:49:15
Autor: ąćęłńóśźż
zwrot świadectwa dojrzałości z uczelni -warunki ???
Aż opłata karna 40 zł/mies. za każdy niezwrócony tytuł zrówna się z wartością Twojego mieszkania ;-))

-- -- -

Data: 2010-08-11 13:59:40
Autor: P.H.

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:i3tv6g$a7j$1news.net.icm.edu.pl...
Aż opłata karna 40 zł/mies. za każdy niezwrócony tytuł zrówna się z wartością Twojego mieszkania ;-))

po 30 latach łapie sie na zasiedzenie "w złej woli" ;-)

Data: 2010-08-11 15:22:22
Autor: Maddy
W dniu 11-08-2010 13:59, P.H. pisze:

[...]

A tego biednego świadectwo to też dotyczy? UMK zasiedziało mu świadectwo maturalne?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-11 15:45:34
Autor: Andrzej Lawa
Maddy pisze:

po 30 latach łapie sie na zasiedzenie "w złej woli" ;-)

A tego biednego świadectwo to też dotyczy? UMK zasiedziało mu świadectwo
maturalne?

Nie - to jest dokument.

Data: 2010-08-11 17:18:07
Autor: spp
W dniu 2010-08-11 12:04, Maddy pisze:

Chcą od Ciebie obiegówki po 33 latach ????????

A on chce świadectwa maturalnego po 33 latach? ;)

--
spp

Data: 2010-08-11 18:18:43
Autor: ąćęłńóśźż
zwrot świadectwa dojrzałości z uczelni -warunki ???
Po 19 latach też się ździwlili ;-))

-- -- -

Data: 2010-08-11 18:31:09
Autor: spp
W dniu 2010-08-11 18:18, ąćęłńóśźż pisze:

Po 19 latach też się ździwlili ;-))

Chyba to spróbuję przećwiczyć - żona do dzisiaj nie odebrała dyplomu z uczelni. :)

--
spp

Data: 2010-08-12 13:20:07
Autor: ąćęłńóśźż
zwrot świadectwa dojrzałości z uczelni -warunki ???
19 + 19 =
Eeeee, to stara d.....
;-))

-- -- -

Data: 2010-08-13 08:40:37
Autor: Maddy
W dniu 11-08-2010 17:18, spp pisze:
W dniu 2010-08-11 12:04, Maddy pisze:

Chcą od Ciebie obiegówki po 33 latach ????????

A on chce świadectwa maturalnego po 33 latach? ;)

Jeżeli np. nie skończył studiów to jego najważniejszy dokument potwierdzający wykształcenie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-13 08:44:15
Autor: spp
W dniu 2010-08-13 08:40, Maddy pisze:

Chcą od Ciebie obiegówki po 33 latach ????????

A on chce świadectwa maturalnego po 33 latach? ;)

Jeżeli np. nie skończył studiów to jego najważniejszy dokument
potwierdzający wykształcenie.

A co zrobiłabyś z klientem który u Ciebie zostawiłby oryginał zaświadczenia o NIP a po 33 latach poprosił o jego zwrot?

--
spp

Data: 2010-08-13 08:49:30
Autor: Maddy
W dniu 13-08-2010 08:44, spp pisze:
[...]

A na jakiej postawie mogłam wymagać od kogoś pozostawienia oryginału zaświadczenia o NIP?
Czy może klient zostawił przez pomyłkę? Czy ma dowód, że zostawił u mnie ten papierek? Albo chociaż przesłankę ("jakby nie zostawił to by nie......" tu wpisz co by się stało)?

Proszę o jakąś bardziej trzymająca się kupy analogię.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-13 08:57:13
Autor: spp
W dniu 2010-08-13 08:49, Maddy pisze:

[...]

Nie wiem po co Ci to ale pomysły księgowych są tak zaskakujące ... ;)

Czy może klient zostawił przez pomyłkę? Czy ma dowód, że zostawił u mnie
ten papierek?

Tak, dwoje świadków. ;)

Proszę o jakąś bardziej trzymająca się kupy analogię.

A dlaczego? Analogia jak analogia.

Myślę, że uczelnia zarchiwizowała dokumenty i przekazała co trzeba do AP, co nie - na przemiał.
Tupanie nóżkami i sprowadzanie batalionu  policjantów niewiele pomoże. :( Łatwiej będzie dokument wyciągnąć ze szkoły.

--
spp

Data: 2010-08-13 09:46:03
Autor: Maddy
W dniu 13-08-2010 08:57, spp pisze:
[...]

Nie pytałam "po co" ale "na jakiej podstawie".

Pomysły to ludzie mają różne, i księgowi akurat nie są tutaj w awangardzie kreatywności.

Uczelnia ma podstawę prawną do żądania oryginału świadectw maturalnego i zatrzymania go na cały okres studiów.
Nie ma podstawy do odmowy wydania go byłemu już studentowi.

Czy może klient zostawił przez pomyłkę? Czy ma dowód, że zostawił u mnie
ten papierek?

Tak, dwoje świadków. ;)

Po 33 latach tych dwoje staruszków twierdzi, że pamięta?

A dlaczego? Analogia jak analogia.

Właśnie nie analogia.
Taki sobie przykład innej sytuacji, kompletnie różnej od rozważanej.

Myślę, że uczelnia zarchiwizowała dokumenty i przekazała co trzeba do
AP, co nie - na przemiał.

Ale u kolegi nie ma problemu, że UMK świadectwa nie ma.
Nie odesłali go z kwietkiem "panie, po tylu latach tego nikt nie znajdzie" albo "poszło na przemiał, bo wolno nam było tak zrobić".

Oni go nie chcą wydać bez dostarczenia obiegówki.
Co było bezprawne także 33 lata temu (tylko w '77 trudniej było swoje prawa wyegzekwować).

Skoro uczelnia postawiła warunek wydania świadectwa, to chyba ma co wydawać.
Oczywiście zawsze można założyć, że wszyscy dookoła są perfidni i złośliwi i jak gość obiegówkę dostarczy, to wtedy mu powiedzą "a figa! zmielone 10 lat temu".

Albo, że pani w dziekanacie jest ruskim szpiegiem i wykorzystała to świadectwo do niecnych celów a teraz próbuje to ukryć.

Tupanie nóżkami i sprowadzanie batalionu policjantów niewiele pomoże. :(

A to akurat racja (przez przypadek).
Trzeba na piśmie poprosić o podstawę prawną odmowy wydania świadectwa, co już dwie osoby doradzały.
Nie mogłeś ze wszystkich odpowiedzi wybrać tych sensownych? To by nie pasowało do tezy?

> Łatwiej będzie dokument wyciągnąć ze szkoły.

"Łatwiej" jest pojęciem względnym.

A UMK świadectwo oddać musi, skoro nie zaprzecza, że je ma.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-11 12:12:39
Autor: Andrzej Lawa
HatMan pisze:

Zwrot warunkuj podpisaniem obiegwki
Odmowa wydania dokumentu, ktrym nie maj prawa dysponowa, to
przestpstwo cigane z urzdu.

poprosz o szczegly, na co si powoa

Art. 276 KK

Jed osobicie i jak odmwi - wezwij patrol.

Data: 2010-08-11 12:30:48
Autor: Piotr [trzykoty]
zwrot wiadectwa dojrzaoci z uczelni -warunki ???
Uytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa
Jed osobicie i jak odmwi - wezwij patrol.

Toch przesadzasz i wystawiasz na ryzyko, tego, e policjant z patrolu nie zaapie o co chodzi (wszak to nie prawnik, a taka interwencja bdzie pewnie jedyna w jego subie). Lepiej wezwij dziekana na pimie z podanymi podstawami, pod gorob skieroania do prokuratury.

Data: 2010-08-11 14:05:57
Autor: Olgierd
zwrot wiadectwa dojrzaoci z uczelni -warunki ???
Dnia Wed, 11 Aug 2010 12:12:39 +0200, Andrzej Lawa napisa(a):

Jed osobicie i jak odmwi - wezwij patrol.

Albo dwa patrole!

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-08-11 19:34:48
Autor: Przemysaw Adam miejek
zwrot wiadectwa dojrzaoci z uczelni -warunki ???
W dniu 2010-08-11 16:05, Olgierd pisze:
Albo dwa patrole!

Albo Nagi Patrol

--
Przemysaw Adam miejek

Data: 2010-08-11 12:23:51
Autor: Piotr [trzykoty]
zwrot wiadectwa dojrzaoci z uczelni -warunki ???
poprosz o szczegly, na co si powoa

Rozporzdzenie w sprawie dokumentowania przebiegu studiw + to co pisze Andrzej.
Nie s w stanie poda podstawy prawnej uzalenienienia wydania od oddania, prawda?

zwrot wiadectwa dojrzaoci z uczelni -warunki ???