zwrot towaru a platnosc karta

Data: 2010-05-07 13:44:46
Autor: Jarek *
zwrot towaru a platnosc karta
Witam serdecznie,
Otoz wczoraj zakupilem oscieznice do drzwi. Okazalo sie, ze otwory w
oscieznicy nie pasuja do moich drzwi, kolor rowniez.( bo wydawalo sie
ze odcien OK). Niestety towar okazal sie zbedny.
No i dzisiaj udalem sie do sklepu.

Sprzedawca przejrzal i zakceptowal zrot. Nastepnie pokazalem paragon.
No i zaczelo sie ....
Kasjerka poinformowala mnie, iz w przypadku zaplaty karta zwrotu nie
przyjmuja. Gdyby zaplata byla gotowka, to owszem ????
Mozliwa jest tylko wymiana na inny towar.

Innej oscieznicy nie maja. Satysfakcjonuje mnie tylko zwrot pieniedzy.

Prosze o pomoc, moze ktos byl w podobnej sytuacji?
W jaki sposob z takim chamstwem walczyc?
Rece opadaja. A moze rzeczywistosc juz taka jest absurdalna?

Dziekuje z gory za informacje.
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2010-05-07 22:47:52
Autor: Liwiusz
Jarek * pisze:
[...]

   Sprzedawca w ogóle nie ma obowiÄ…zku przyjÄ™cia zwrotu. JeÅ›li natomiast taki zwrot przyjmuje, to nie powinno być problemów, aby pieniÄ…dze zwrócić "na kartÄ™".

   Poszukaj wpierw warunków na podstawie których chcesz dokonać zwrotu. JeÅ›li jest tam zastrzeżenie, że zwrot dotyczy tylko zakupów za gotówkÄ™, to sprzedawca nie musi przyjmować Twojego towaru.

--
Liwiusz

Data: 2010-05-07 22:49:22
Autor: CUT
W dniu 2010-05-07 22:44, Jarek * pisze:
[...]

Może sprzedawca nie wie o możliwości anulowania transakcji i zwrotu prowizji.

Data: 2010-05-07 13:56:32
Autor: Jarek *
On 7 Maj, 22:49, CUT <C...@CUT.pl> wrote:
> [...]

> W jaki sposob z takim chamstwem walczyc?
> Rece opadaja. A moze rzeczywistosc juz taka jest absurdalna?

Mo¿e sprzedawca nie wie o mo¿liwo¶ci anulowania transakcji i zwrotu
prowizji.

Dzieki za info.
W sumie nie poinformowano mnie, o braku mozliwosci zwrotu w przypadku
platnoscia karta.
Jest mozliwosc zwrotu w ciagu 10 dni, byc moze cos zle zrozumialem z
tym prawem.

Moze anulowanie paragonu, cos pomoze.

Dzieki za info.

Pozdro,
Jarek

Data: 2010-05-07 23:38:01
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
zwrot towaru a platnosc karta
Dnia Fri, 7 May 2010 13:56:32 -0700 (PDT), Jarek * napisa³(a):

Jest mozliwosc zwrotu w ciagu 10 dni, byc moze cos zle zrozumialem z
tym prawem.

Moze anulowanie paragonu, cos pomoze.

anulowanie paragonu z kasy fiskalnej to raz,

wycofanie transakcji z terminala p³atniczego - to dwa...

s± takie opcje i w jednym i w drugim urz±dzeniu, jak nie umiej±, to przed
snem instrukcjê poczytaæ lub na infolinie zadzwoniæ...

tak troche poza tematem, to s³ysza³em pannê w kiosku, klient który chcia³
zagraæ w MultiMulti i pyta³ siê jaka jet kumulacja, a panna odpowiedzia³a,
¿e to info poufne nie dla klientow, a nie umia³a w terminalu sprawdziæ

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Zima 2010 Warszawa
http://foto.3mam.net/warsaw/06/index6.php

Data: 2010-05-08 10:23:49
Autor:
[...]

Podaj choæ jeden przyk³ad urz±dzenia fiskalnego, w którym mo¿na anulwoaæ wystawiony paragon. Nie ma. Dlaczego? Bo tak chcia³ minister. Koniec, kropka. Anulowaæ mo¿esz jedynie drog± "papierkologii".

Data: 2010-05-08 16:16:17
Autor: Konrad
zwrot towaru a platnosc karta

U¿ytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hs372p$vgi$1news.onet.pl...

Podaj choæ jeden przyk³ad urz±dzenia fiskalnego, w którym mo¿na anulwoaæ wystawiony paragon. Nie ma.

Dok³adnie tak jest - a mnie zawsze zastanawia dlaczego wypowiadaj± siê osoby bez pojêcia o temacie. ¯eby sobie kompleksy leczyæ?

K..

Data: 2010-05-08 06:48:51
Autor: spp
W dniu 2010-05-07 22:56, Jarek * pisze:

Jest mozliwosc zwrotu w ciagu 10 dni, byc moze cos zle zrozumialem z
tym prawem.

A ta informacja to ze sklepu pochodzi czy te¿ gdzie¶ wyczytana?

--
spp

Data: 2010-05-08 00:49:27
Autor: Jarek *
On 8 Maj, 06:48, spp <s...@op.pl> wrote:
> [...]

> tym prawem.

A ta informacja to ze sklepu pochodzi czy te¿ gdzie¶ wyczytana?

W sklepie tak powiedzieli.

Sprzedawca ocenil, ze towar nadaje sie to zwrotu.
Przyjmuje zwroty towaru. Jednak w przypadku platnoscia karta nie
zwraca ceny.

Wyglada na to, ze to absurd wynikajacy z braku umiejetnosci obslugi
kas, terminali.

Sprzedawca jest uparty i nie chce zwrocic.
W takiej sytuacji zostaje chyba sprawa sadowa.

Na jakiej podstawie i gdzie zlorzyc "pozew"?

Data: 2010-05-08 10:06:56
Autor: Przemys³aw Bernat
zwrot towaru a platnosc karta
Dnia Sat, 8 May 2010 00:49:27 -0700 (PDT), Jarek * napisa³(a):

Na jakiej podstawie i gdzie zlorzyc "pozew"?

A na jakiej podstawie ¿±dasz zwrotu pieniêdzy?

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-05-08 10:07:04
Autor: Andrzej Lawa
Jarek * pisze:

Sprzedawca jest uparty i nie chce zwrocic.
W takiej sytuacji zostaje chyba sprawa sadowa.

Któr± i tak przegrasz. Towar kupi³e¶ w sklepie, mog³e¶ go sobie obejrzeæ
i z punktu widzenia ogólnych przepisów sprzedawca mo¿e ci zwyczajnie
powiedzieæ "spadaj na drzewo banany prostowaæ".

Te 10 dni, o których s³ysza³e¶ pi±te przez dziesi±te, dotycz± sprzeda¿y
poza placówk± firmy - czyli np. wysy³kowej albo przez domokr±¿ców.

Data: 2010-05-08 10:58:42
Autor: spp
W dniu 2010-05-08 10:07, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Przecie¿ wyra¼nie napisa³, ¿e w tym sklepie powiedziano mu ¿e te¿ obowi±zuje 10 dniowy termin na zwrot.

--
spp

Data: 2010-05-08 11:04:45
Autor: Andrzej Lawa
spp pisze:

[...]

Nagra³ to? Przedstawi³ transkrypcjê tego nagrania, z której mogliby¶my
oceniæ, co dok³adnie mu ZAOFEROWANO? (bo takie sklepowe zwroty to
najwy¿ej dobrowolna oferta sklepu)

Data: 2010-05-08 11:10:59
Autor: spp
W dniu 2010-05-08 11:04, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Wiem, ¿e dobrowolna oferta dlatego spyta³em sk±d ma informacjê. Odpowiedzia³, ¿e ze sklepu wiêc sprawa jest jasna. :)

--
spp

Data: 2010-05-08 11:19:50
Autor: Andrzej Lawa
spp pisze:

Wiem, ¿e dobrowolna oferta dlatego spyta³em sk±d ma informacjê.
Odpowiedzia³, ¿e ze sklepu wiêc sprawa jest jasna. :)

Aha. Jasna jak sprawa rozdawania samochodów na Placu Czerwonym.

Data: 2010-05-08 11:24:11
Autor: spp
W dniu 2010-05-08 11:19, Andrzej Lawa pisze:

Wiem, ¿e dobrowolna oferta dlatego spyta³em sk±d ma informacjê.
Odpowiedzia³, ¿e ze sklepu wiêc sprawa jest jasna. :)

Aha. Jasna jak sprawa rozdawania samochodów na Placu Czerwonym.

Oj, mam wra¿enie ¿e Ty tu trollowaæ przyszed³e¶ ... :(

--
spp

Data: 2010-05-08 11:35:58
Autor: Andrzej Lawa
spp pisze:
[...]

To we¼ te wra¿enie i wsad¼ je sobie... w nos.

Kto¶ co¶ mu rzekomo powiedzia³ - nie jest w stanie nawet dok³adnie,
dos³ownie powtórzyæ co ten kto¶ powiedzia³. Nie wspominaj±c o udowodnieniu.

I ty chcesz to potraktowaæ jako obowi±zuj±c± ofertê?

Data: 2010-05-08 10:12:25
Autor: qwerty
zwrot towaru a platnosc karta
U¿ytkownik "Jarek *" <jarek3757@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ea71b939-3b11-4ef8-848f-4c21525f2170@a34g2000yqn.googlegroups.com...
Na jakiej podstawie i gdzie zlorzyc "pozew"?

Tylko siê o¶mieszysz.
Mia³ kto zrobiæ, nie ma kto zabiæ...

Data: 2010-05-08 10:36:59
Autor: Sergiusz Rozanski
zwrot towaru a platnosc karta
Dnia 07.05.2010 Jarek * <jarek3757@gmail.com> napisa³/a:

[...]

Nawet gdy Ciebie dotyczy zwrot w ci±gu 10 dni, to i tak pokrywasz koszty
transportu itd. Nie wiem jak z prowizj± za p³atno¶æ, ale w sumie to s±
koszty na które nara¿asz sprzedawcê, mo¿liwe ¿e ze swojego widzimisie -
bo tak zwrot 10 dniowy mo¿e wygl±daæ.

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

Data: 2010-05-08 10:20:48
Autor:
zwrot towaru a platnosc karta
W jaki sposob z takim chamstwem walczyc?

Najlepiej takich klientów rozstrzelac. Zachowuja sie jak dzieci, kupuja, a dopiero potem ogladaja, co kupili.

zwrot towaru a platnosc karta