zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent

Data: 2009-08-21 14:50:53
Autor: Artur
zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent
Witam,

Czy zwracajac towar zakupiony wysylkowo (w ciagu 10 dni) mam obowiazek rowniez zwrocic prezent, ktory byl dodawany przy zakupie? Kupilem wysylkowo pewien ciuch (wartosc ok 200 zl), do ktorego w prezencie dodany byl gadzet o wartosci (dane z allegro) 2-3 zl. Niestety z powodu istotnej roznicy koloru chce zwrocic zakupiony ciuch. Niestety dziecko "zaopiekowalo" sie juz prezentem i stad moje pytanie. Oczywiscie moglbym zdobyc inna sztuke tego gadzetu ale wtedy moge nie zdazyc odeslac towaru w ciagu 10 dni. --
Pozdrawiam
/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

Data: 2009-08-21 21:49:39
Autor: Marcin Debowski
On 2009-08-21, Artur <zhan@o-p.pl> wrote:
[...]

W ciagu 10 dni masz powiadomić sprzedawcę o chęci odstąpienia od umowy. Odesłać powinieneś w ciągu dni 14tu.

--
Marcin

Data: 2009-08-21 17:56:24
Autor: Artur
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:j8l2m6-ltp.ln1ziutka.router...

W ciagu 10 dni masz powiadomić sprzedawcę o chęci odstąpienia od umowy.
Odesłać powinieneś w ciągu dni 14tu.

dziekuje za informacje...
a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac mailem?

/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

Data: 2009-08-21 10:57:39
Autor: witek
Artur wrote:

a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac mailem?

pisemnie

Data: 2009-08-21 20:52:48
Autor: Szerr
zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent
Dnia Fri, 21 Aug 2009 10:57:39 -0500, witek napisał(a) w

a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac mailem?
pisemnie

Mailem podpisanym elektronicznie?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-08-21 23:04:39
Autor: Artur
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h6mg5k$ggp$3inews.gazeta.pl...
Artur wrote:

> a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac > mailem?

pisemnie

ok, ostatnie pytanko, termin 10 dni dotyczy okresu od otrzymania do wyslania czy liczy sie czas "na korzysc" sprzedacy? --

Data: 2009-08-29 19:58:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 21 Aug 2009, Artur wrote:

ok, ostatnie pytanko, termin 10 dni dotyczy okresu od otrzymania do wyslania czy liczy sie czas "na korzysc" sprzedacy?

  AFAIK gdzieś były interpretacje że od otrzymania, bo logika wskazuje
na problem w razie jak przesyłka "idzie" ponad 10 dni.
  W sprawie czy od wysłania czy od otrzymania chwilowo nic nie
powiem :) (ale zakazu powiadomienia telefonem też nie ma, tak
sobie głośno myślę: jakis SMS...).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-29 20:52:27
Autor: kuba
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Masz może jakiegoś linka?
Rozumiem, że logika logiką, ale jak można logicznie na podstawie dwóch poniższych przepisów wywieść interpretację na korzyść konsumenta - nie wiem.

Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.

Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

--
kuba

Data: 2009-09-01 02:26:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 29 Aug 2009, kuba wrote:

 AFAIK gdzieś były interpretacje że od otrzymania, bo logika wskazuje
na problem w razie jak przesyłka "idzie" ponad 10 dni.

Masz może jakiegoś linka?

  Chwilowo nie :(
  Dzwoni mi że było, ale gotowca nie mam.

Rozumiem, że logika logiką, ale jak można logicznie na podstawie dwóch poniższych przepisów wywieść interpretację na korzyść konsumenta - nie wiem.

  Zdaje się że to było dyskutowane, bo jest prawdziwe.
  Sprawdą do dyskusji jest "w razie wątpliwości" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-01 08:12:51
Autor: Liwiusz
Gotfryd Smolik news pisze:
On Sat, 29 Aug 2009, kuba wrote:

[...]

   Dobrze dzwoni, był taki wyrok jednego sądu. Na grupie podawali linka kiedyś (w tym roku).

--
Liwiusz

Data: 2009-09-01 11:56:58
Autor: Marcin Debowski
On 2009-09-01, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
On Sat, 29 Aug 2009, kuba wrote:
[...]

ZCP ktoś kwestionował miejsce spełnienia świadczenia. Są tez klauzule ogólne.

--
Marcin

zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent