zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent

Data: 2009-08-21 21:49:39
Autor: Marcin Debowski
On 2009-08-21, Artur <zhan@o-p.pl> wrote:
Czy zwracajac towar zakupiony wysylkowo (w ciagu 10 dni) mam obowiazek rowniez zwrocic prezent, ktory byl dodawany przy zakupie? Kupilem wysylkowo pewien ciuch (wartosc ok 200 zl), do ktorego w prezencie dodany byl gadzet o wartosci (dane z allegro) 2-3 zl. Niestety z powodu istotnej roznicy koloru chce zwrocic zakupiony ciuch. Niestety dziecko "zaopiekowalo" sie juz prezentem i stad moje pytanie. Oczywiscie moglbym zdobyc inna sztuke tego gadzetu ale wtedy moge nie zdazyc odeslac towaru w ciagu 10 dni.

W ciagu 10 dni masz powiadomić sprzedawcę o chęci odstąpienia od umowy. Odesłać powinieneś w ciągu dni 14tu.

--
Marcin

Data: 2009-08-21 17:56:24
Autor: Artur
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:j8l2m6-ltp.ln1ziutka.router...

W ciagu 10 dni masz powiadomić sprzedawcę o chęci odstąpienia od umowy.
Odesłać powinieneś w ciągu dni 14tu.

dziekuje za informacje...
a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac mailem?

/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

Data: 2009-08-21 10:57:39
Autor: witek
Artur wrote:

a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac mailem?

pisemnie

Data: 2009-08-21 20:52:48
Autor: Szerr
zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent
Dnia Fri, 21 Aug 2009 10:57:39 -0500, witek napisał(a) w

a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac mailem?
pisemnie

Mailem podpisanym elektronicznie?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-08-21 23:04:39
Autor: Artur
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h6mg5k$ggp$3inews.gazeta.pl...
Artur wrote:

> a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac > mailem?

pisemnie

ok, ostatnie pytanko, termin 10 dni dotyczy okresu od otrzymania do wyslania czy liczy sie czas "na korzysc" sprzedacy? --
Pozdrawiam
/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

Data: 2009-08-29 19:58:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 21 Aug 2009, Artur wrote:

ok, ostatnie pytanko, termin 10 dni dotyczy okresu od otrzymania do wyslania czy liczy sie czas "na korzysc" sprzedacy?

  AFAIK gdzieś były interpretacje że od otrzymania, bo logika wskazuje
na problem w razie jak przesyłka "idzie" ponad 10 dni.
  W sprawie czy od wysłania czy od otrzymania chwilowo nic nie
powiem :) (ale zakazu powiadomienia telefonem też nie ma, tak
sobie głośno myślę: jakis SMS...).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-29 20:52:27
Autor: kuba
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Masz może jakiegoś linka?
Rozumiem, że logika logiką, ale jak można logicznie na podstawie dwóch poniższych przepisów wywieść interpretację na korzyść konsumenta - nie wiem.

Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.

Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

--
kuba

Data: 2009-09-01 02:26:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 29 Aug 2009, kuba wrote:

 AFAIK gdzieś były interpretacje że od otrzymania, bo logika wskazuje
na problem w razie jak przesyłka "idzie" ponad 10 dni.

Masz może jakiegoś linka?

  Chwilowo nie :(
  Dzwoni mi że było, ale gotowca nie mam.

Rozumiem, że logika logiką, ale jak można logicznie na podstawie dwóch poniższych przepisów wywieść interpretację na korzyść konsumenta - nie wiem.

  Zdaje się że to było dyskutowane, bo jest prawdziwe.
  Sprawdą do dyskusji jest "w razie wątpliwości" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-01 08:12:51
Autor: Liwiusz
Gotfryd Smolik news pisze:
On Sat, 29 Aug 2009, kuba wrote:

[...]

   Dobrze dzwoni, był taki wyrok jednego sądu. Na grupie podawali linka kiedyś (w tym roku).

--
Liwiusz

Data: 2009-09-01 11:56:58
Autor: Marcin Debowski
On 2009-09-01, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
On Sat, 29 Aug 2009, kuba wrote:
[...]

ZCP ktoś kwestionował miejsce spełnienia świadczenia. Są tez klauzule ogólne.

--
Marcin

zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent