Data: 2012-03-06 22:45:32 | |
Autor: Arturro | |
zwrot towaru/usługi | |
W dniu 2012-03-05 23:12, Arturro pisze:
Witam, Mały update, po dzisiejszej rozmowie tel. z rzecznikiem praw konsumenta, widać, że firma działa prężnie na rynku bo jest mu znana i pomagał już konsumentom w tej sprawie, zresztą z sukcesem. Rzecznik potwierdził, że należy odstąpić od umowy sprzedaży, wypowiedzieć umowę kredytową i wezwać firmę do przywrócenia instalacji gazowej do stanu pierwotnego. IMO chybione jest twierdzenie, że nie ma szans na wypowiedzenie umowy z powodu art. 5, pkt. 4 i 5 przedmiotowej ustawy. Ciekawe co sądzą na ten temat inni grupowicze. Tak, przedstawiciel firmy stwierdził, że stary podgrzewacz jest niesprawny i należy go wymienić. Stary podgrzewacz przechodził przegląd 2 tyg temu i miał wymienianą nagrzewnicę, koszt 300zł, są na to papiery. Podpada pod namawianie do niekorzystnego rozporządzania mieniem ale nie zależy mi ani babci na tym żeby się włóczyć po sądach tylko przywrócić stan pierwotny. -- A. |
|
Data: 2012-03-07 00:49:55 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
zwrot towaru/usługi | |
On Tue, 6 Mar 2012, Arturro wrote:
Rzecznik potwierdził, że należy odstąpić od umowy sprzedaży, wypowiedzieć umowę kredytową i wezwać firmę do przywrócenia instalacji gazowej do stanu pierwotnego. Tak z ciekawosci - czy sa jakies przykłady wygranych sadowych w takich sprawach? Ciekawe co sądzą na ten temat inni grupowicze. Ja wyrażam ostrożnosć - jakis czas temu była omawiana dosć sporna kwestia, już nie pamiętam która, i jak poprzegladałem co tam widać, to na wszystkich stronach rzeczników były optymistyczne dla konsumentów wersje, a na stronach z opisami wyroków (były) wręcz przeciwne. Z braku podstaw prawnych do oczekiwan konsumentów własnie, a tu Ci przytoczono przepisy (w stronę przeciwna niż oczekiwana). Tak, przedstawiciel firmy stwierdził, że stary podgrzewacz jest To byłby plus, pytanie o dowody. Podpada pod namawianie do niekorzystnego rozporządzania mieniem Ano. Czyli oszustwo, zwyczajnie to okreslajac. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-03-07 09:23:46 | |
Autor: Konrad | |
zwrot towaru/usługi | |
Użytkownik "Arturro" <arturro_@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jj60hs$vpb$1@news.task.gda.pl... Rzecznik potwierdził, że należy odstąpić od umowy sprzedaży, wypowiedzieć umowę kredytową i wezwać firmę do przywrócenia instalacji gazowej do stanu pierwotnego. Od tak, na luzie, już po wykonaniu usługi? A art.10.par.3 p.1 wzmiankowanej ustawy wyparował? Gdzie macie takiego wesołego rzecznika? :D Konrad |
|
Data: 2012-03-07 09:38:14 | |
Autor: Arturro | |
zwrot towaru/usługi | |
W dniu 2012-03-07 09:23, Konrad pisze:
Tyle że art.10.par 3. dotyczy umów zawieranych na odległość a nie poza lokalem przedsiębiorstwa. Cały rozdział 2 dotyczy tych umów. Ustawa wyraźnie wyróżnia te dwa przypadki. -- A. |
|
Data: 2012-03-07 11:35:19 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
zwrot towaru/usługi | |
On Wed, 7 Mar 2012, Arturro wrote:
W dniu 2012-03-07 09:23, Konrad pisze: Oczywiscie racja, bo tu odpowiednie wyłaczenia sa w art.5. Ale pozostaje sprawa "zwrócenia w postaci niezmienionej", art.2.3 To nie przedsiębiorca ma sobie odebrać przedmiot usługi z powrotem, to konsument powinien zwrócić - zarówno przedmiot jak i sama usługę. Czy mi dobrze wychodzi (z litery ustawy)? pzdr, Gotfryd |
|